2 soorten manen, 1 soort valt uit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

2 soorten manen, 1 soort valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 10:07

Mijn hafje van 20 maanden heeft tegenwoordig 2 'soorten' manen. Het ene type is gewoon glad, het andere type is een beetje krullerig. Toen ik haar kocht in november (toen was ze 10 maanden oud) had ze enkel de krullerige soort. Toen de gladde manen begonnen groeien, dacht ik dat het krullerige, haar 'veulenmanen' waren, en dat die wel zouden verdwijnen, maar het zijn net die haren die blijven staan, en het nieuwe gladde haar komt er met bosjes tegelijk uit. Als ik gewoon voorzichtig borstel komen ze vanzelf los, terwijl de krulletjes gewoon blijven staan, ook al borstel ik wat minder voorzichtig.
Dit heeft jammergenoeg als effect dat haar manen serieus uitgedund zijn ondertussen.

Herkent iemand dit? Of heeft er iemand een idee wat ik naar de toekomst toe kan verwachten?

Stravero

Re: 2 soorten manen, 1 soort valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:14

Ik zou niet borstelen, gewoon afblijven.... Het kan ook zo zijn dat het ineens omwisselt en dat ze ineens meer gladde manen krijgt en dan de krullerige eruit gaan.... Met jaarlingen gebeurd het wel vaker. Maar echt niet meer borstelen, ook niet voorzichtig. Gewoon lekker laten hangen die bos. ;)