Nebel van 't Groentenhof!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Nebel van 't Groentenhof!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 22:15

Onlangs heb ik een 4 jarige haflinger gekocht! deze merrie is drachtig van de hengt nebel van het groentehof.
nu kan ik hier heel erg weinig informatie over vinden en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

zelfs eventueel na een email adres :D want mijn merrie heeft daar vorig jaar een veule gehad bij deze hengstenhouderij

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:10

Veel informatie over zijn nakomelingen zul je niet vinden, aangezien deze hengst aan zijn eerste dekseizoen bezig is... Hij is pas 14 februari 2009 goedgekeurd in België. Het is een zoon van Nebukadnezar (Nabucco) en Sofie van het groentenhof, een belgische elitemerrie van Atomist uit een Amadeus moeder.

Hier vind je zijn afstamming en hier vind je foto's van de hengstenkeuring in Oud-Heverlee; hij had catalogusnummer 2. Nebel is in eigendom van dhr. J. Weghorst te Tubbergen volgens de KVTH site...

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:42

Klopt! Nebel is inderdaad na zijn goedkeuring naar Nederland verhuisd.
Ik ben wel benieuwd hoe hij doorfokt, ik hoop volgend jaar toch wat foto's van zijn nakomelingen te zien (heb een Nebukadnezar dochter, en da's nogal een fijn type). Bovendien is je merrie ook nog jong, kan een leuke combinatie worden. Welke ouders heeft ze?

o0eefje0o

Re: Nebel van 't Groentenhof!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 18:30

mijn merrie is wallenstein x amadeus!

maar ik ben iegenlijk meer opzoek na de eignaar nu van nebel! daar heeft terra al een veulen gehad en die loopt daar nog denk ik

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:42

SuSEQ schreef:
Nebel is in eigendom van dhr. J. Weghorst te Tubbergen volgens de KVTH site...

De KVTH kan je vertellen waar je die persoon precies kunt vinden. Ik heb even gezocht, maar er is niet echt een website van te vinden.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 20:49

SuSEQ schreef:
SuSEQ schreef:
Nebel is in eigendom van dhr. J. Weghorst te Tubbergen volgens de KVTH site...

De KVTH kan je vertellen waar je die persoon precies kunt vinden. Ik heb even gezocht, maar er is niet echt een website van te vinden.

Thanks voor de tip van de KVTH! ga meteen mailen!
maar mijn zoek pogingen op het net en via het dekbewijs leveren idd niets! zou toch denken dat de iegenaar van een goedgekeurde dekhenst niet moeilijk te vinden moet zijn

SuSEQ

Re: Nebel van 't Groentenhof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:55

Het zou helpen mocht de KVTH een online lijst hebben van ggk dekhengsten...