Hij ligt waarschijnlijk iets téveel naar voren denk ik maar hij lag er dan ook volkomen los op, zonder iets, gewoon om eens te zien wat het gaf...
Het voorste deel van het zadel kan niet over haar schoft, sluit niet aan, zakt dus niet naar beneden omdat ze te breed is blijkbaar en een bredere pommel zal echt noodzakelijk zijn maar ik wou eerst weten of hij niet te lang is anders is die brede pommel nutteloos om aan te schaffen hé ...
Let wel: het is wel nog splinternieuw, nooit gebruikt, vers aangekocht en heeft nog nooit een paard van dicht gezien... Het is dus ook nog helemaal niet soepel en geeft ook niet mee, neemt ook nog geen vorm aan of niets...
Zou het kunnen dat door de bredere pommel het zadel lager zal liggen en dat dan een verschil uitmaken in lengte tov het paard? Ik bedoel dan, beter passen en misschien toch niet te lang zijn dan?
Let ook: ze is nog maar 2 jaar maar wou eens zien hoe ze zou reageren op een zadeltje... Zadel wordt nu weer niet meer gebruikt tot ze over de 3 jaar is en ingereden kan worden... Maar ik denk niet dat ze in een jaar en paar maanden nu nog zal langer worden van rug?
Misschien wel breder worden en nog wat groeien maar langer worden heb ik mijn twijfels bij?
Bedankt alvast voor jullie raad!
Hier de foto's: