Een kruising van het moderne als het oude type !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emiliee_8

Een kruising van het moderne als het oude type !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 21:00

Ik vroeg mij af of hier nog mensen zijn die geen moderne haflinger hebben maar ook geen van het oude type,
iets der tussen in dus.
En of jullie ook het probleem hebben om hem /haar er perfect uit te laten zien gelijk een echte haflinger , wat ik daar mee wil zeggen
is dat bv de mijne is vanvoor heel smal gebouwd zoals een moderne haflinger maar heeft dan vanachter een echte haflinger kont.
Iedereen vindt haar te schraal /iel of zelfs te mager en ondervoed ...
Maar als je voor haar staat heeft ze een heel dikke buik , echt een tonnetje, je voelt zeker geen rubben en je zou zelfs denken dat ze overgewicht heeft en als je achter haar staat
zie alleen haar kont maar geen buik , net of ze veel te mager is .
Ik moet wel toegeven dat ze een tijd heel mager is geweest maar dat komt door ziekte en stress.
Of heeft dit ook met spieren te maken ?

Nog iemand met dit probleem ?

Een foto van haar , dit zijn fotos van al even gelede , was ze ook nog maar net genezen! :
Afbeelding
De voorkant
Afbeelding
En de achterkant :D

Groetjes
Ekuh
Laatst bijgewerkt door Emiliee_8 op 06-08-09 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:04

misschien dat een foto van haar zoals ze nu is een beter beeld zou geven? Want op de foto's in je profiel lijkt ze inderdaad aan de schrale kant.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:17

joelledsr schreef:
misschien dat een foto van haar zoals ze nu is een beter beeld zou geven? Want op de foto's in je profiel lijkt ze inderdaad aan de schrale kant.

Mee eens, daarnaast ook niet goed in de vacht, dus ik neem aan dat die foto's van de ziekte periode zijn. Zo niet dan mag er zeker iets bij op :j

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 21:20

Citaat:
Mee eens, daarnaast ook niet goed in de vacht, dus ik neem aan dat die foto's van de ziekte periode zijn. Zo niet dan mag er zeker iets bij op :j

Als je het over de foto's van de winter hebt , dan was dat idd van de zieke periode!
Heb net foto's bijgevoegd in de beginpost .

Lyonesse

Re: Een kruising van het moderne als het oude type !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:21

Daarop is nog niet veel te zien ;) Foto van de zijkant zonder ruiter zou handiger zijn :)

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 21:25

Foto zonder ruiter heb ik nietmeer , zou ik nog eens moeten maken , heb wel nog een foto met kleine ruiter op van vorige week , dus als je die even wilt zien zet ik hem er even op .

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:26

mag :j

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 21:27

Afbeelding

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:30

Dit is zeker wel een luxe type ;)
Mag ik vragen hoe oud ze is ?

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 21:32

DNIEZE schreef:
Dit is zeker wel een luxe type ;)
Mag ik vragen hoe oud ze is ?

Ze is 4 jaar , Langs de voor kant is ze het luxe type maar langs achter echt niet .
Heb ze al eens langs een echte moderne haflinger gezet , waar de borst en de kont overeen kwamen en
dan zie je het verschil wel .

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:35

Haar kont vind ik nou niet echt het oudere type hoor. ;)
Ze is 4 jaar moet dus nog veel kwa spieren ontwikkelen.
Ze is idd erg luxe maar dat is mijn fjord ook. ;)
Probeer veel uren met der te maken, rijden longeren en probeer ook lekker af en toe te springen zo ontwikkel je veel spiermassa en zal je zien dat ze ook wat breder word.
Mijn fjord was ook eerst ielig maar nu ik echt met het rijden bezig ben en sirieus te werk ga zie je echt verschil!
succes ermee!
Hoeveel voer geef je haar, staat ze op de wei ?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:37

Ze is idd niet te mager, eerder uit verhouding door de leeft gok ik. Want ze is nog wel ielletjes. Ik neem aan dat ze goed ontwormd wordt en geen luchtzuigt? Gewoon rustig afwachten, ze zal nog wel wat uitzwaren :j

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 09:09

Ze staat idd op wei , van smorgens 9u tot savonds 6-7 uur.
En ze krijgt zowel smorgens al savonds 3 kilo(droog) bietenpulp en hooi.
Binnekort moet ze ook wat meer lopen , maar wou eerst toch haar conditie op bouwen voor ze een les moet meelopen , Ze heeft een hele zwakke achterhand dus nu wordt ze regelmatig gelongeerd.
Ze wordt op tijd ontwormd en het is geen luchtzuiger !

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:14

Ik vind het ook echt geen oud type of er tussenin, vind ook haar kont smalletjes trouwens. Een standfoto vanaf de zijkant zou wel handig zijn om er écht wat over te zeggen.

Die van mij zit wel degelijk zowat tussen de 2 in, maar dat is ook een half tankje. :D

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:22

ekuh schreef:
Ze staat idd op wei , van smorgens 9u tot savonds 6-7 uur.
En ze krijgt zowel smorgens al savonds 3 kilo(droog) bietenpulp en hooi.
Binnekort moet ze ook wat meer lopen , maar wou eerst toch haar conditie op bouwen voor ze een les moet meelopen , Ze heeft een hele zwakke achterhand dus nu wordt ze regelmatig gelongeerd.
Ze wordt op tijd ontwormd en het is geen luchtzuiger !

Jij zegt dat der achterkant van een ouderwets type is maar ik vind dat totaal niet.
Je ziet ook dat der billen een beetje naar binnen vallen heeft mijn fjord ook gehad en daar ontbreken de spieren en de vetjes gewoon nog.
Probeer ook veel balkjes te lopen dat versterkt der achterhand goed.

Herfterhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:40

Naar mijn weten een luxe schrale haflinger :)
Een haf van mij is ook luxe type, maar die heeft meer bil als die van jou ;)

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 20:58

Ja spieren onbreken natuurlijk ook nog , vooral aan de flanken dan , maar ze is dan ook nog niet lang opgeleerd !

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:02

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:39

Hallo Ekuh,
onze hafjes hebben dezelfde vader en zijn even oud, weet je nog? De mijne (Fried'l) is ook supermager (zie profiel), ze staat nu al zo'n 2 maand terug bij de stalhouder om verder in de koets beleerd te worden, dus ze werkt ongeveer dagelijks. Ik heb haar onlangs gezien op de keuring in Opwijk, ze heeft al iets meer spieren, maar de stalhouder zei zelf dat ze te mager was om een goed resultaat neer te zetten. Ze ziet er ook zo breekbaar uit, ik durf er geen zadel opleggen, maar 10 dagen geleden zijn we een proefrit gaan maken met zijn 2-span en geloof me, dat paardje is ondanks haar schrale uiterlijk supersterk en in prima conditie! Ik vermoed dus dat de afstamming er mogelijk iets mee te maken heeft, dit zullen waarschijnlijk nooit 'tonnetje rond' hafs worden (is een voordeel, geloof me). Ik denk dat we gewoon laatbloeiers hebben. Gewoon blijven doorwerken en misschien kunnen we binnenkort nog eens vergelijken (regelmatig foto in profiel zetten, lijkt me wel leuk). Ik probeer ook altijd om de andere afstammelingen van liz. Nebukadnezar te vergelijken, of die ook zo schraal zijn. Binnen 2 weken komt de onze terug naar huis, maar dan is het bijna herfst, dus van het gras zal ze nu ook niet veel meer aankomen. Misschien worden het volgend jaar wel echte knapperds, haha! ;)

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:08

Denk inderdaad ook dat het een nieuwer type is en dat dit gewoon een kwestie is van spier ontwikkeling.

Ik vind dat mijn merrie er wat tussenin zit, ze is niet zo zwaar gebouwd als het oude type, maar ook zeker niet zo slank als een nieuw tupe, maar ze heeft wel bespiering en dat toont toch een heel stuk anders denk ik.

Gewoon een kwestie van training, komt allemaal goed, ze is nog jong..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:48

ja hoor zoals Gina2003 zegt, maak je geen zorgen.
Ik vind het een prachtig beestje, beter zo'n figuur dan te zwaar.
De mijn is ook een kruising, moeder is oude type...ze heeft dus veel van haar moeder waardoor ze op dieet moet...schuurt zich gek als ze te zwaar staat.
Je gaat minder problemen hebben en ze zal nog wel breder worden...geef ze tijd.

Veel plezier met haar ;)