Haflinger stamboek - papier vragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__karin__

Haflinger stamboek - papier vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 15:16

Hallo!

Sinds kort ben ik de eigenaar van een mooie haflinger ruin.
Voor de liefhebbers:

Harold: Pa =Haron vd Milt
Ma =Frida van de schilkhoeve

Nu wil ik hem graag op mijn naam laten zetten. Hoe gaat dat precies in zijn werk?

En in de papieren staat dat hij nog een hengst is.. Maar hij is dus nu een ruin geworden.
Moet je dat dan ook later veranderen en hoe??

Alvast bedankt!! :D

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:07

je kan even contact opnemen met de instantie die het paspoort heeft afgegeven.

of de KVTH
of de KNHS

ik denk persoonlijk dat je de

kvth moet bellen
aangezien de ouders bekend zijn..
telefoonnummer staat in je boekje waarheen je moet bellen.
kan je meteen de vraag stellen over het ruin zijn

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:05

Waarschijnlijk heeft je haf alleen nog veulenpapier en is nog niet opgenomen bij stamboek opname dit is vanaf 3 jaar.
Als je hem laat opnemen en hij word opgenomen dat veranderd je papier vanzelf van hengst naar ruin. krijgt hij zijn stokmaat erbij vermeld en opnieuw worden zijn aftekeningen bekeken.
Dus je krijgt dan een nieuw stamboek papier thuis opgestuurd. ( de oude lever je in op de keuring)
Als je niet voor opname wilt gaan dan zal hij zijn veulenpapier blijven houden en daarop blijft dan hengst staan.

Sjelle

Re: Haflinger stamboek - papier vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:07

ow en je kunt gewoon op zijn stamboekpapier jou gegevens neerzetten staat aan de achterzijde deze stuur je met je paspoort naar het adres wat www.kvth.nl staat ( secretariaat) Dan krijg je de rekening thuis voor overschrijving en je papieren met jou naam erin terug zowel op paspoort als papier.
Kosten zijn 12,50 meen ik.

__karin__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 15:35

Aahaa ;) Stuk duideijker zo!

Bedankt! :)

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:13

die van mij heb ik ook pas geleden op mijn naam laten zetten, stond ook hengst in zijn papier. paspoort opsturen met een briefje er bij met jou gegevens en dat hij geruint is, zij schrijven dat daarin..je krijgt dan een acceptgiro thuis, zodra je betaald hebt krijg je je paspoort terug :D als je nog geen lid bent van het kvth moet je dat eerst wel worden...

__karin__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 17:21

@ Willeke12

Maar gewoon op naam laten zetten, hoef je toch niet lid te worden? Maar als je wilt laten wijzigen in Ruin dus wel.. ?

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:39

Ik lees even mee. Heb ook een haflinger die ook net geruind is. Hij is nog een jaarling. :) en moet hem ook nog op mijn naam zetten

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:03

Als je hem op naam wilt zetten hoef je geen lid te worden van de kvth. Ik heb mijn jaarling met een belgisch paspoort in nederland ingeschreven en hem ook op naam gezet. Ik was in het totaal €103,- kwijt. €53,00 voor het importeren en dan €50,00 voor het lidmaatschap.

Voor niet leden kost het op naam zetten €30,-. Je kan op www.kvth.nl en dan naar leden daar heb je een tarievenlijst met alle prijzen.