Willen jullie mee denken, KR Neptunes/Thorowgood?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Willen jullie mee denken, KR Neptunes/Thorowgood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 08:31

Hoi allemaal,

ik heb een topic bij Harnachament geopend, ik ben eigenlijk opzoek naar alle ervaringen van de KnightRider NEptunes voor een haflinger.

[HAR] Specifieke ervaring gezocht haflinger KR Neptunes?

Dat is het topic, achteraf gezien verkeerd geplaatst dus maar goed misschien kunnen jullie ook nog meedenken.

Het is voor Wodan, hij is rond en breed en zonder schoft, herkenbaar ;) ?

Voorheen hadden we een wintec Isabelle Werth met de rode boom, al denk ik dat hij nu zeker de witte nodig heeft.

Verder heb ik ook een Thorowgood Griffin xl boom vzh op het oog.
Welke zouden jullie kiezen en waarom, de griffin heeft wel geen verwisselbare boom maar is wel gemaakt voor haflingers en andere bredere rassen.
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 11-06-09 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:33

Je kunt toch gewoon laten passen bij de winkel? Ik denk niet dat er iemand is die zo over internet kan zeggen of dat gaat passen ;)

Ik heb de neptunus zelf ook gehad, vond het een goed zadel voor die prijs

Woody2015

Re: Willen jullie mee denken, KR Neptunes/Thorowgood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 08:36

Nou ik wil gaan kijken voor een 2dehandse.
Ik rijd western, maar wil voor de SGW een VZH zadel aanschaffen, dat springt makkelijker.
Uiteraard laat ik het zadel nakijken, maar ik ben erg beniewd naar de ervaringen van iedereen.

Of ze over KR positief zijn of juist niet, en over de Thorowgood.
Ik ben dan ook niet opzoek naar een antwoord of het wel of niet past, dat zal het moeten uiotwijzen maar ervaringen kunnen vaak wel een boel vertellen , vandaar!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:52

Niets zo lastig als het vinden van een passend zadel voor een Haflinger. Weet er helaas alles van.
Zeker voor jouw haf, die nog jong is en nog wel gaat veranderen in bouw en bespiering. Ik heb na 4 jaar pas een echt passend zadel gevonden.
Ik kan je ook geen tips geven, want de Wintec breed heeft een tijd goed gelegen, maar toen Janouk anders bespierd raakte, lag het zadel daarna waardeloos.
Ik heb diverse zadelpasservices laten komen, er hebben zeker 25 verschillende zadels opgelegen de laatste jaren. De een lag goed, maar daar zat ik weer niet fijn op, de ander lag goed, maar niet bij het galopperen. Echt zoveel geprobeerd.
Een paar maanden terug heb ik Ooteman laten komen uit Hoogkarspel en die had ook diverse zadels mee en wonder boven wonder had die een tweedehands Global dressage, 33 W, 18 inch en met wat aanpassingen en vullingen eruit links en rechts paste dat zadel geweldig en niet te geloven ik zat er zelf ook nog lekker in.

Mijn tip is om zadelpasservices te laten komen en proef te rijden tot je het juiste zadel vindt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:21

Ik heb ze beide wel eens op een haf gezien, dus het zou beide kunnen. Je moet dan alleen nog kijken naar je eigen voorkeur. Wat voor zit, hoe veel wrong etc heb je het liefst? :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 14:41

Ik ga eerst de Thorowgood passen.
Die heeft verwisselbare wrongen en is speciaal gemaakt voor bredere types, dus dat zie ik meer zitten.
Ook omdat je dus de wrongen kunt veranderen kun je zelf kiezen hoe en wat en dan zou mijn heuse westernhaf nog eens een dressuurproef kunnen doen op de onderlinge ;)

Alaise15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:55

ik heb ongeveer 3 weken geleden een Knightrider Neptunus gekocht waar mijn paard nu naar een aantal keren meer rijden en trainen al uitgegroeid is. Ik heb er de witte boom in en die is te smal voor mijn haflinger, net zoals de witte boom bij de wintec. Bij de Neptunus kun je ook de wrongen veranderen, er zit klitteband onder en ze zijn dus makkelijk verwisselbaar, ook is de boom gemakkelijk te veranderen. Het zadel zelf vind ik heerlijk zitten en rijd super, helaas moet ik hem weer verkopen wegens het niet passen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 22:38

Ik heb gekozen voor de thorowgood.
De eerste passessie was goed, het is wel een echte brede boom.

Van het weekend gaan we rijdend passen.