Hengsten + nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

autumn08

Hengsten + nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 21:09

Ik vroeg me af of er misschien ergens een registratie is van de nakomelingen van bepaalde dekhengsten. Dit omdat het met interessant lijkt erachter te komen naar welk type Haflinger gestreefd werd bij de nakomelingen van de vader van mijn ruintje, en of er bepaalde karakteristieken terugkomen in een bepaalde lijn. :)

Lyonesse

Re: Hengsten + nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:45

Die is er bij het kvth, maar die ga je niet krijgen.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:03

Hazo, dus dat bestaat effectief? Ik dacht dat het altijd bij mondelinge overlevering in de wandelgangen bleef...

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 09:48

^Ja, dat dacht ik dus ook. Grappig dat het dus ook echt bestaat. Er moet dus bij paarden met papieren altijd een registratie gemaakt worden wie welke hengst door wie laat dekken etc?

Ik ben namelijk wel benieuwd hoeveel nakomelingen er van de vader/moeder van mijn Haflinger zijn, de reden van afkeuring van de hengst...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:43

Wie is de vader?
Van de moeder van je merrie kun je ze trouwens wel gewoon opvragen ;) Even een mailtje sturen naar info@kvth.nl en het stamboeknummer en de naam van de moeder erin zetten. Maar hengsten hebben zo veel nakomelingen, daar beginnen ze niet aan. :=