Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gewicht vind ik wel belangrijk. Om echt te gaan rijden zou ik zeggen max. 70 kilo. Maar dan doel ik dus op oa buitenritten van uren
Dennisch schreef:Je moet naar de combinatie kijken, wanneer het paard/pony er geen hinder van ondervind kun je er toch gewoon op rijden?
. maar vind me niet te zwaar 62 kg. licht echt aan je paart denk ik. en de conditie van jezelf en paard. zolang je ook niet verkeerd belast en rare bewegingen gaat doen die tegenwerken bijvoorbeeld moet het nog lang kunnen.
)Buitenzorg schreef:marjoleinft schreef:ik vind zelf dat mensen vaak erg overdreven doe over hoeveel gewicht een paard kan hebben.
Mee eens, en dan heb je natuurlijk ook nog de discussie dat een paard beter een ruiter in balans kan hebben van 90 kilo, dan een aardappelzak die plukt, rukt en snokt van 45 kilo...
Citaat:ik vind zelf dat mensen vaak erg overdreven doe over hoeveel gewicht een paard kan hebben.
[/quote]
[/quote]
cowboyberend schreef:jullie moeten niet zo banketstaaf en rijden! ik ben 85 kg en rij western ,dus ook nog een zwaarder zadel er op dan dressurr en spring zadel. en hij loopt als een trein , niet te stoppen, kerngezond en heeft er veel lol in.
dat schema kan je wel in de stal leggen als bodembedekking wat die van mij schijt er op
cowboyberend schreef:jullie moeten niet zo banketstaaf en rijden! ik ben 85 kg en rij western ,dus ook nog een zwaarder zadel er op dan dressurr en spring zadel. en hij loopt als een trein , niet te stoppen, kerngezond en heeft er veel lol in.
dat schema kan je wel in de stal leggen als bodembedekking wat die van mij schijt er op
Ninx schreef:cowboyberend schreef:jullie moeten niet zo banketstaaf en rijden! ik ben 85 kg en rij western ,dus ook nog een zwaarder zadel er op dan dressurr en spring zadel. en hij loopt als een trein , niet te stoppen, kerngezond en heeft er veel lol in.
Staat je netjes dergelijk taalgebruik.... dit komt een zinvolle discussie wel ten goede, ahum....
Zie overigens dat je een normaal gebouwde man bent... en visueel lijkt er alvast niet veel aan de hand te zijn.
[/quote]