wat is jouw grootste belevenis met een haflinnger?
bij mij tot nou toe:
op het heide pad van 2 km galopperen en vervolgens mn pony niet meer terug krijgen.. hij ging steeds sneller en toen we van de heide af waren heb ik haar de struiken ingetrokken waardoor ze wel moest stoppen.
Juut
Geplaatst: 18-04-09 18:26
Bedoel je nu de 'grijze haren' belevenissen? Dan weet ik er wel een paar! We waren met 3 aanspanningen aan het rijden; jonge fries, haflinger merrie en jonge haflinger hengst. Een oudere haflingerhengst reed onder het zadel mee. Het hele gebeuren begon toen de koetsier de jonge hengst in een sloot parkeerde; koets ondersteboven, koetsier dr enkel goed gekneusd, hengstje nog net gevangen voordat ie de kuierlatten kon nemen. Gebeurde op een smal landweggetje, en de auto die gecrachde koetsier zou ophalen bleef wel errug lang weg. Idee was om een stukje terug te rijden zodat diegene ons zou zien. Eigenaar van de hengsten zei nog tegen de koetsier van fries NIET langs die oudere hangst te gaan, maar helaas had diegene dat dus niet gehoord. Gevolg; oudere hengst in de aanval, steigeren (ze hebben hem de bok af gemept!), bokken onder de buik van fries door, helemaal door het lint. Ruiter was een meisje van een jaar of 14, raakte in paniek en sprong er af waardoor hengst helemaal vrij spel had. Vervolgens sprong hij op de rug van de aangespannen merrie. Koetsier merrie vooruit gejaagt, waardoor hengst er gelukkig weer af sprong. Helaas besloot hengst toen maar vol gasd richting huis te gaan, over een 80 klm weg, en met een zeer onoverzichtelijke kruising op het eind... Ik heb een auto aangehouden die me een lift gaf, maar hij was de kruising al over...en stond daar als de eerste de beste manegeknol te kijken aan de hand van een voetganger die hem had weten te vangen Ik heb echt bagger gescheten, rest van de groep ook, en het is toch wel een klein wonder dat er op die enkel na niets gebeurd is
Ik was een keer met mn meisje aan t rijden, en er kwam dus een groot ander paard voorbij draven een stuk verderop.. dus ik ging ook draven.. en dat dat beest rennen! k kon dr gewoon niet meer houden!! En een stuk verderop stonden en paar mensen op de dijk! jaa leukk.. Hun gelukkig aan de kant mn beest eindelijk gestopt.. ben eerst maar ff afgestap we stonden allebij te trillen !
marique
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-09 10:04
zoiets heb ik dus ok meegemaakr=t!!XD was best eng.
levitrol
Geplaatst: 19-04-09 18:37
Phoeh genoeg.
Reed op een manege waar ik eerst altijd op de shetjes reed, en toen opeens op een dikke (die was dik) haflinger. En meestal was het; Tik = Bok, dat wist ik niet, zelf was ik misschien 1.20 op een lekkere dikkert van 1.50 Nouja dat gaat dus niet samen, toen was het; Bok bok en daar lag een klein meisje
Verder alleen leuke dingen beleefd met haflingers!
marique
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-09 18:42
haha!! DAT HEB IK DUS MET EEN WELSH GEHAD.. EERTS reed oik altijd op een welsh.. en toen mocht ik op en hafje..die laatst dus ook iemand omver liep in de stal. nu heb ik er zel feen.
Anoniem
Geplaatst: 29-04-09 16:04
Dat was een keer op een buitenrit. Ik en nog iemand waren op buitenrit met 2 haflingers. De hele weg waren ze super rustig, totdat we weer terug reden. We moesten opzich nog maar een klein stukje, maar toen zagen we dat er nog 1 haflinger in het land stond. Dat beestje natuurlijk helemaal blij dat ze haar vriendjes zag, dus de hele tijd hinniken. Dat hoorden die van ons, dus die helemaal bokken en echt kéihard galopperen. En wij waren daar dus niet op voorbereid, maar konden gelukkig blijven zitten Gelukkig stopten ze wel bij dat weiland