Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Je hebt inderdaad een halster nodig + touw. Poetskist met inhoud, denk aan betadine e.d. Een stal, eten enz en natuurlijk kennis van een jong paard
.
Een haflinger met papieren is wel iets duurder, maar ik zou voorzichtig zijn als ze meer dan 1500 euro vragen.
De volgende dag heb ik haar gekocht, zonder keuring oid.megahaf schreef:Is dit je eerste paard? Want dan kan je lijstje met benodigdheden al snel uitlopen - het hangt er natuurlijk van af wat je later met je haf wil gaan doen.
Wat prijzen betreft: ik heb geen idee wat een 2-jarige moet kosten, ik koop mijn Haflingers als ze afgericht zijn. Maar op Kapaza zie ik vaak prijzen van rond de 1000 - 1500 euro. Hangt af van de afstamming, het uiterlijk van het paardje (modern type, oudere type), of het dier al in de hand geweest is enz. Merries zijn gewoonlijk iets duurder dan ruinen (kan je nog mee verder fokken en je geld terugverdienen, vandaar).
In elk geval heb je al een halster en een touw nodig, en wat poetsborstels. Dan kan je je Hafje al overal mee naartoe nemen en verzorgen.
Met haflingers fokken kun je trouwens geen geld verdienen hoor

Ik kan sowieso rekenen op zeer goede hulp bij het inrijden.Neonnn schreef:Plientjedres, bedankt voor je reactie!
Ninx: Daar ben ik me zeker bewust van, ik ben ook lang bezig geweest met de vraag of ik het echt wil. Ja ik wil het, zeker weten, ik vind rijden niet zo belangrijk, de omgang met paarden vind ik belangrijker.