Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en de B-lijn. Hoewel je bij deze lijnen vaak een A-lijn aan moeders kant vind omdát het zwakke lijnen zijn. In Nederland is ook de M-lijn zeldzaam. Dat maakt die lijnen interessant om mee te fokken, maar wat ik zeg: je moet dan wel goed zoeken om er 1 te vinden zonder Afghan II.
De hengstenhouders die daar met KI werken en een vrij groot aanbod hebben zijn www.ponyparkpadenstedt.de en www.kiefferhof.de 

Zit je ook een beetje in de Duitse of Oostenrijkse hengsten of niet?
(mv is Moritz; maar kan ik écht helemaal niks over vinden)
. En bij m'n ouwetje kom ik uiteindelijk ook wel ergens in Oostenrijk en Duitsland uit, de haflinger is niet zo'n oud ras, als je een paar generaties terugkijkt zit je toch wel terug bij de basis (vandaar helaas ook zoveel kans op inteelt, zoals dat destijds met Were-di het geval was - die zit 2x in m'n ouwetje haar stamboom).
De url is http://www.haflingersdelavallee.tk en het artikel is te vinden onder het kopje "Inteelt" Zoals ik eerder al zei, de beste kans om nieuw bloed te vinden is kijken in Duitsland of België. Om papieren hoef je je niet druk te maken, want deze veulens worden gewoon bij het KVTH ingeschreven
Info over de duitse hengsten is te vinden op: www.das-haflingerforum.de en van de belgische hengsten op de site van het belgisch stamboek. Even op google intypen: Haflinger vereniging belgie, ik weet de url niet uit mijn hoofd
En dan zitten de nieuwe hengsten van dit jaar nog niet bij...
.Arrisje schreef:Daar komt nog bij dat de heren juryleden dit jaar op de HK zelfs al repten over het feit dat we duidelijk B, M en S lijn hengsten nodig hebben. Alleen is er niemand van de hengstenhouders die zich ermee bezig houden.