reden dat ik dit wil weten omdat ik halfjes erg leuke paarden vind
alleen ik ben bezig met afvallen en nog te zwaar
ik wil nu graag weten wat een haf kan dragen omdat ik in de toekomst er misschien 1 wil aanschaffen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dus bekijk het per paardje zelf zou ik zeggen.
janouk schreef:Je zou ook kunnen gaan mennen met een Haflinger. Dressuur / Vaardigheid / Marathon.
Hartstikke leuk om te doen en je kan nog eens mensen meenemen op de koets. Hond mee, picknickmand mee en je vermaakt je wel.

Ik denk persoonlijk alleen dat je pony hier na een aantal jaren wel last van gaat krijgen. Maar als je aan het lijnen bent, en je teruglijnt naar +/- 70 kg, dan is het toch ook goed?
crossmonster schreef:Ik vind het ten eerste ontzettend goed van je dat je wil afvallen!
3 cijfertjes op een haf vind ik toch echt teveel,de pony ondervind daar absoluut hinder van, zowiezo al omdat een 19 inch zadel vaak niet past op een dergelijke pony.
Hier op bokt zie je dames voorbij komen die hun derriere in een 17,5 inch proppen, wat ook weer niet goed is, omdat er zo veel te veel druk op de lepel komt, en het zadel dus niet meer juist kan liggen.
Dit vind ik dus ook een belangrijke factor.
Als je door een aandoening echt niet kan afvallen, wat helaas vaak vookomt (schildklier etc) Dan zou ik overwegen om een nog grotere koudbloed te nemen, een shire, een trekpaard of een ardenner .
Maar dan zou ik niet kiezen voor een haf of fjord.
Hoe goed je ook met de beweging mee bent, je gewicht zorgt altijd voor vertraging en dat kan veel problemen opleveren.
Als ik dan een gewicht moet noemen zeg ik ook max 85 .

). Maar mijn haf van 1.42 heeft er ab-so-luut geen moeite mee om mij te dragen!
. Madelinde_L schreef:Ik geloof niet dat er een reken som is voor zoiets.
Je ziet toch zelf wel aan het paard of hij/zij het kan dragen?
Haflingers zijn sterke paarden!