Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

wouke schreef:Denk dat een warmblood meer volgzamer is dan een haflinger.
In de regel worden warmbloed paarden beter opgevoed dan kleinere pony's en dan vergissen de meesten zich wat dan zijn ze toch wel heel sterk. Niet voor niets een bergpaardje.
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
Stond in de wei samen met mij dochter, vindt alles best en en is ontzettend lief.
maar wel op een hele lieve manier) maar deels is dat denk ik ook echt een stukje dat hij het ras hoort. Dat eigengereide, als ze zich zo gedraagt zegt iedereen me altijd 'ja JIJ wilde een Haflinger'

, hij verzint de meest achterlijke dingen
duivelintje schreef:Ik kom me ook even melden in het topic.
Na 7 jaar zonder paard te hebben gezeten afgelopen vrijdag een hafje gekocht. Vanaf komende week even rond zoeken en toeren voor een stal en hopelijk kunnen we hem met een weekje of 3 dan op de nieuwe stal verwelkomen.
Zal weer wennen zijn, maar heb er wel ontzettend zin in.
Flurk schreef:duivelintje schreef:Ik kom me ook even melden in het topic.
Na 7 jaar zonder paard te hebben gezeten afgelopen vrijdag een hafje gekocht. Vanaf komende week even rond zoeken en toeren voor een stal en hopelijk kunnen we hem met een weekje of 3 dan op de nieuwe stal verwelkomen.
Zal weer wennen zijn, maar heb er wel ontzettend zin in.
Welkom
Ik weet wel paar leuke stallen voor je
Yvank_ schreef:Stond laatst even met hem op terrein van de manege met iemand te kletsen, ineens strekt die zn voorbenen helemaal naar voren buigt er volledig doorheen. Gaapt eens een keer diep. Staat weer op, strekt vervolgens 1 voor 1 zn achterbenen naar achteren en ging toen op rust staan![]()
Ryder schreef:Even een vraagje aan de mensen met een jonge Haf. Mijn merrie is nu 6 maar moet eigenlijk nog écht doorgereden worden (was fokmerrie). Ze heeft nog weinig balans en is wat scheef (links is kort, rechts is lang). Wat voor schema zouden jullie hanteren hiervoor?
Ik rijd nu om de dag en om de dag krijgt ze actieve rust (niet rijden, wel iets doen: grondwerk of longeren). Rijden doe ik ong. een half uur en met name rechtuit. Ik maak overgangen stap/draf (en arbeidsdraf/middendraf). Galop doen we nog niet wegens het gebrek aan balans.
Als jullie tips hebben zijn die welkom! Ik ben niet enorm ervaren (heb gelukkig wel hulp van ervaren mensen)
?

(doe ik pas sinds deze week, haha)
van voren niet prutsen ben ik het helemaal mee eens, net als goed aan het been maken (tip van Yvanka). Daar werken we ook aan
vierkantjes rijden doe ik wel. Die balkjes is ook een goed idee, dat ga ik vanavond proberen!
Ryder schreef:Haha, tuurlijk mag dat ook! Tnx voor de tips. Momenteel heb ik weinig gelegenheid om buiten te trainen maar onze bak is 60x20m dus er is ruimte genoeg.
Hoe bedoel jij, als je recht wil rijden moet je buigen? Geldt dat ook als het paard continu rechts gebogen is (als ik voltes wil rijden verergert dit -ook als ik linksaf ga)? Ik heb namelijk het gevoel dat dat de balans verstoort in deze fase.