Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:45

Ja inderdaad. Toch zie ik veel mensen die bijvoorbeeld naar een bepaald ras gaan kijken. Arabier vind ik fantastisch voorkomen hebben maar heb er zelf 1 gereden en die had echt last van bakkabouters en doodvliegende vogeltjes om het zo even te zeggen...zoek dus ook iets was vertrouwen geeft aan mij en waar ik buiten ook mee zou kunnen rijden zonder dat ze er van door spurten. In hoeverre nemen ze dan een loopje met je? Wat moet ik me daarbij voorstelen?.

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:49

Mijn haflinger is buiten ook. Niet altijd rustig en Ziet in de bak ook wel is spoken zo is elk paard anders en zit er ook verschil in elke haflinger ze kunnen heel goed een loopje nemen met je deed de mijne ook in het begin maar vaak als ze weten wie de baas is gaat dat eigenlijk bij mij wel goed Maar net wat ze hier boven zeggen je moet wek sterk in je schoenen staan anders nemen ze zoizo een loopje met je

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:51

In hoeverre sterk in je schoenen staan? Ieder paard heeft toch zo zn kuren laat maar zeggen? Wat is er zo anders aan een hafje?

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:52

Haflingers zijn vaak lomp en willen nog wel is door je heen lopen

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:57

may123 schreef:
Haflingers zijn vaak lomp en willen nog wel is door je heen lopen

Haha ahh okee ben wat dattegaat wel wat gewend...mijn paard was haalde bijna de 1.80 was rete sterk en ook behoorlijk lomp

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:58

Haha Ag Haflingers vind ik zelf heel fijn zijn zeker wel betrouwbaar en mooie maat

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:01

Ja daarom kijk ik ook een beetje rond. Ik snap dat ieder paard anders is maar elk ras heeft toch zo zn trekjes laat maar zeggen.

Ik vind de maat erg prettig en dat ze zo veelzijdig kunnen zijn...maar ze moeten ook niet TE irritant zijn laat maar zeggen...dus ben nog zoekende naar rassen wat bij mij past

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:18

Die van mij is zeker niet irritant heeft soms zijn dagen en zeker heel veelzijdig doe er er cross mee springen dressuur en heerlijk buiten rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:36

Ik vind een haflinger in omgang gecompliceerder als ik Damella vertelde dat ze niet dom moest doen met naar de wei lopen dan dacht ze. Goed morgen probeer ik het weer. Santor vertel ik dat maar 1x en die is gelijk genezen :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:37

Je moet erg consequent zijn. Ja is Ja en nee is Nee.
Die van mij heeft gepuberd van zijn 4.5 Tot zijn 8e ongeveer en nu 4 jaar braaf en ik hou mijn hart vast voor de pre pubertijd over n paar jaar.

Verder is hij wel cool en vind zichzelf altijd erg grappig.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:39

Fijn om te horen. Ik vraag me af of ik op de een of andere manier verschillende ervaringen op kan doen met haflingers?

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:42

Zorg dat je een goed gevoel voor humor hebt als je aan een haflinger begint, die van mij heeft een tik, die gooit alles graag op de grond. Dekens op de staldeur, zadels op de bakrand, hoofdstellen die aan de haak naast de deur hangen.. als je de kans geeft vliegt alles door de stal.
Je kan haar iedere keer op der donder geven maar 10 minuten later doet ze het weer. Nou ja dan maar de spullen gelijk wegruimen en buiten haar bereik houden. Haflingers hebben een karakter, zoals sommige vaak zeggen, er zit een kop op. Voor mij is dat de lol van haflingers maar je moet er wel zin in hebben en inderdaad weten waar je aan begint.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:47

Het gaat er om of ze opgevoed zijn.
En dat geldt voor elk paard.

Ik zou bij verschillende paarden gaan kijken. Dan kom je er vanzelf achter wat bij je past.
Ieder paard heeft zijn eigen karakter. Dat hangt niet persé van het ras af.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:50

Ik heb 1,5 jaar geleden gereageerd in dit topic (pagina 1) en het lijkt me leuk om hier ook mee te babbelen.
Is dit goed ?

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:50

mellanion84 schreef:
Zorg dat je een goed gevoel voor humor hebt als je aan een haflinger begint, die van mij heeft een tik, die gooit alles graag op de grond. Dekens op de staldeur, zadels op de bakrand, hoofdstellen die aan de haak naast de deur hangen.. als je de kans geeft vliegt alles door de stal.
Je kan haar iedere keer op der donder geven maar 10 minuten later doet ze het weer. Nou ja dan maar de spullen gelijk wegruimen en buiten haar bereik houden. Haflingers hebben een karakter, zoals sommige vaak zeggen, er zit een kop op. Voor mij is dat de lol van haflingers maar je moet er wel zin in hebben en inderdaad weten waar je aan begint.

Hihi dat alles op de grond gooien enzo komt heel bekent voor haha doet die van mij ook!

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:28

hihi. Ik heb het opgegeven daarmee, ik zeg altijd maar dat mijn paardje niet van rondslingerende rommel houd en zorgt voor een opgeruimde stal.
Opvoeding speelt zeker een grote rol maar de vraag is hoe consequent je kan blijven, want geloof me, een keer nee is echt niet genoeg bij de meeste haflingers :)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:59

Sissi87 schreef:
In hoeverre sterk in je schoenen staan? Ieder paard heeft toch zo zn kuren laat maar zeggen? Wat is er zo anders aan een hafje?

Dat je je niet af laat bluffen, wanneer hij andere plannen heeft en dat kenbaar maakt aan je.... Op welke manier dan ook :D
Ze bezitten namelijk ook een enorme dosis humor....

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:02

may123 schreef:
mellanion84 schreef:

Hihi dat alles op de grond gooien enzo komt heel bekent voor haha doet die van mij ook!

De mijne ook, en die maakt zijn halstertouw altijd los, maakt niet uit hoeveel knopen ik erin leg :9

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:32

mellanion84 schreef:

Hee dat doet de mijne ook
Lol

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 09:26

De mijne gooit ook alles op de grond... niks is veilig.
ind je moet humor hebben bij de haflinger en daarom ben ik zo gek op ze.

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:36

Wat grappig om te lezen dat er meer haffies zo ondeugend zijn :) Maar ik ben wel heel blij met mijn maffe paardje hoor.

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:01

Ik kom me ook even melden in het topic.

Na 7 jaar zonder paard te hebben gezeten afgelopen vrijdag een hafje gekocht. Vanaf komende week even rond zoeken en toeren voor een stal en hopelijk kunnen we hem met een weekje of 3 dan op de nieuwe stal verwelkomen.

Zal weer wennen zijn, maar heb er wel ontzettend zin in.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:13

Leuk om hier over jullie haffies te lezen! Mijn merrie heeft ook humor, maar gaat soms wat ver (wandelt over me heen) dus daar werk ik nu aan dmv grondwerk en lessen. Het komt volgens mij omdat ze gefokt zijn om slim te zijn en hun eigen weg te bepalen op ruig terrein. Bij ons hoeven ze dat niet maar het slimme en eigenzinnige blijft erin zitten :D (en het is zeker een kwestie van goed opvoeden en consequent blijven)

Waarom een haf vind ik lastig te beantwoorden. Ik had een ander ras, maar dat paard overleed. Ik wilde toen graag een veelzijdig paard met een beperkte stokmaat. Ik had niet zoveel met Fjorden (leuke paarden hoor! Maar niet voor mij, degenen die ik heb geprobeerd dan) dus ik ben bij een haflingerstal gaan kijken. Pure gevoelskwestie dus maar ik heb er geen spijt van! Hoewel je natuurlijk op het individu uitzoekt, ik heb ongeveer 10 hafjes geprobeerd en de andere 9 waren het (net) niet.

Moyra, welkom!

Duivelintje, gefeliciteerd!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:50

Haha ook Storm gooit alles op grond of pakt alles van de grond. Geef 'm een pion en hij is helemaal blij. Gisteren heeft ie me ook weer echt verrast. Gingen buiten een drafje doen, springt die banketstaaf keihard bokkend aan in galop. Moest ff alle zeilen bijzetten om te blijven zitten. Blijkbaar het voorjaar in z'n hoofd want dat doet ie echt maar zelden hihi.

Welkom Moyra!!

Duivelintje, gefeliciteerd!

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:41

Zo was ik me destijds allerleid KWPN'ers aan het bekijken en proefrijden... sommigen wel meerdere malen... en 1 daarvan zelfs een maand op proef gehad...

Ging bij Nico kijken met de instelling.. van kijken kost niets... en het zal hem wel niet worden... een haflinger... want daar ging ik niet voor... :-)

En daar was de klik... Hij moest het worden.. wist het eigenlijk vanaf het moment dat ik aan kwam rijden en hem met zijn mooie blonde pruik in het land zag staan...

Bijna een jaar later... nog steeds dolgelukkig met mijn kleinde blonde Truus.. :-)

en idd een gevoel voor humor is wel heel handig... gelukkig heb ik dat... Want het zijn boeven... Nico zet me ook graag voor gek... en ik vind het prachtig...