[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:40

PeerAppel schreef:
Leuk filmpje! Vind het wel knap van die paarden met al dat geluid enzo!
Ik like je hoor, Sanne!

Ilona, negatief? Ik vind werkelijk niks negatiefs aan deze foto's, al helemaal niet omdat ze nog zo jong is. Ik zie dat ze mooi actief is en ondanks dat ze met haar hoofd een beetje omhoog loopt zie ik niet echt spanning ofzo. ;)

Ik rijd nu nog niet echt wedstrijden, maar ga wel een startkaart aanvragen voor dit jaar. Onderling al wel een keer gestart (180 punten, vrij streng gejureerd) en volgende week nog een keer. :D

Winterwedstrijd dag toch?

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:56

iedereen die om pb vroeg krijgt m zo! :j

Willen jullie gekke bekken zien? :') :D

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:06

PeerAppel

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:07

Marrit, nee die is in Februari! Volgende week nog een keer in Bedum (dorp vlakbij stad Groningen). Op de datum dat de laatste en 3e onderlinge wedstrijd in Bedum is, heb ik dan mijn eerste officiele wedstrijd. :D

Leuke foto's, ik kijk zo even in je topic!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:44

Oke leuk! Vind het echt leuk voor je dat je wedstrijden gaat rijden! :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:54

Dankje, vind het zelf ook erg tof. Ook al komen we misschien niet verder dan de B, zelfs daar geniet ik al van. Voor de prestatie doe ik het niet en hoef ik het ook niet te doen. :')

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:02

Ben je al bezig geweest met L oefeningen?

Met mia kom ik de B ook niet door :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:15

Nog niet echt. Ze snapt dat druk geven met binnenbeen betekent dat ze terug moet naar de hoefslag, maar echt scharen of iets wat er op lijkt vind ze heel moeilijk. Waarschijnlijk wordt dat hem ook nooit. We zullen nooit 8en halen daarop, maar een 5 of 6 zou kunnen met veel oefenen!
Ik kwam erachter dat ze dat kon doordat we voltes gingen verkleinen en dan weer gingen vergroten en dat vond ze erg leuk om te doen!

Maar Mia is nog wel wat jonger he! :P Ik denk dat jullie er sneller doorheen komen dan wij hoor. :j

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:18

Mia wordt alweer 8 :oo

Maar Mia is echt een geval appart :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:19

8 vind ik echt nog jong, hahaha. Sorry! :o Maar dan heb je nog alle tijd joh!
Abby wordt over 1 maand en 1 dag alweer 22. :')

Ik ga nog één poging doen om meer te weten te komen over Abby haar veulens en dan moet ik het verplicht opgeven van mezelf: PeerAppel @ [HA] Haflingers van de Angorahoeve

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:24

Haha hoeveel veulena heeft ze gehad?

Moet eerst meer tijd hebben, heb nu al bijna 2 weken niet gereden :oo Ooit zullen wij een fatsoenlijke B proef kunnen doen.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:31

In het lijstje wat ik destijds kreeg stonden 7 veulens, zelf weet ik dat ze er nog 1 heeft gehad en van hem heb ik ook foto's enzo. Dus 8. :D

Komt goed! Ik rijd ook heel weinig nu, maar de B is gewoon goed de figuren rijden en op tijd van gang wisselen. Verder weinig poespas. Al is dat figuren rijden nog best lastig, vind ik. Vorige proef was het telkens in mijn hoofd zo van: "Neeeee, die volte was niet rond. Onee, die lijkt op een ei. Ga door de hoek, ga door de hoek. Nu middendraf. Nu doorzitten. Alsjeblieft spring aan. Loop door." Dat soort dingen en dat vormt uiteindelijk zo'n choas dat het bij mij voelde alsof de proef vet slordig was, maar volgens toeschouwers viel dat hartstikke mee.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:42

Mijn proeven zijn ook niet netjes.. ik geef heel snel te veel.. dus mijn middendraf zit vaak galop tussen. . Rechtrichten en galop blijft een probleem

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:43

Behoorlijk wat veulena dus :)

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:17

wat is whearan toch knap he <3

uhm ja proefjes.... ik geloof dat ik daar voorlopig nog maar niet aan moet denken :D
ene veulens is moeilijk hoor, terug vinden tenminste.
Van Polkiej heb ik heel haar geschiedenis via bokt kunnen achterhalen!
en ben ik ook te weten gekomen dat ze een veulen had! Haflinger Joerie, liep toen inmiddels al Z dressuur!
ben ook bij hem gaan kijken ze leken als 2 druppels water.

Van angel weet ik heel haar verleden omdat ik de 2e eigenaar ben!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:24

Marrit, zijn er behoorlijk wat ja. :j Ooh ja dat is lastig. Middenstap is dan ook zeker heel vervelend? Doe dan maar een stapje terug en doe de teugels ietsje langer en dan aansporen. Ik zag bij mijn proef ook veel mensen die bij middenstap aandraafden. Ik kreeg de tip de teugels echt een stuk langer te doen en heel klein beetje aansporen (al helemaal als je weet dat je paard snel aandraaft). Ik vind middenstap heel leuk om te oefenen, vorige keer hadden we een 7. :D Middendraf zijn we niet zo heel goed in, wegdraven okee, maar verschil blijven tonen is lastig!

Ilona, maar Angel is nog heel jong he! Komt nog wel. Echt gaaf dat je veel hebt kunnen achterhalen. Gaaf zeg! :D

Ik weet ook vrij veel moet ik zeggen. Weet 3 van haar eigenaren waaronder fokker en diegene van wie ik haar gekocht heb. Maar hij heeft haar ook echt iets van 15 jaar gehad ofzo. En 4 veulens met haar gefokt. Twee Haflingers en twee Haflinger x Arabier. Van haar laatste nakomeling zie ik nog heel regelmatig foto's, hij heeft haar namelijk nog. Ik heb ook 2 kleinkinderen van haar bij hem gezien. Haar kleinzoon is nu in het bezit van een bokker.
Via de fokker heb ik zelfs babyfoto's mogen ontvangen! Was echt geweldig. En foto's van haar moeder, die al zo'n 16 jaar niet meer leeft. En haar vader is Star, dus dat zit ook wel snor.

Maar die 4 van de Angorahoeve, onvindbaar...

Dit zijn haar nakomelingen die ik tot nu toe ken:

Norman FF (v. Naro)
Afbeelding

Driss FF (v. Dosator)
Afbeelding

Fayah FF (v. Dosator) met haar dochter (v. Gasir).
Afbeelding

En dan is er nog een Haflinger van Haron van de Milt, maar daar had hij geen foto's van.

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:37

Aah knappe Wheran!
Drukke veulenpraat hier! Abby heeft mooie nakomelingen :)

Nou ik ben weer terug en het ging súper :D er waren geen andere in de bak dus was lekker rustig. Heb hem eerst 20 minuten gelongeerd en toen nog25 minuten gereden, stap draf en galop :) Hij was opeens weer zo braaf, werd er helemaal blij om <3

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:49

oh super dat hij zo lief was!!! :D

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:51

PeerAppel schreef:
Marrit, zijn er behoorlijk wat ja. :j Ooh ja dat is lastig. Middenstap is dan ook zeker heel vervelend? Doe dan maar een stapje terug en doe de teugels ietsje langer en dan aansporen. Ik zag bij mijn proef ook veel mensen die bij middenstap aandraafden. Ik kreeg de tip de teugels echt een stuk langer te doen en heel klein beetje aansporen (al helemaal als je weet dat je paard snel aandraaft). Ik vind middenstap heel leuk om te oefenen, vorige keer hadden we een 7. :D Middendraf zijn we niet zo heel goed in, wegdraven okee, maar verschil blijven tonen is lastig!

Ilona, maar Angel is nog heel jong he! Komt nog wel. Echt gaaf dat je veel hebt kunnen achterhalen. Gaaf zeg! :D

Ik weet ook vrij veel moet ik zeggen. Weet 3 van haar eigenaren waaronder fokker en diegene van wie ik haar gekocht heb. Maar hij heeft haar ook echt iets van 15 jaar gehad ofzo. En 4 veulens met haar gefokt. Twee Haflingers en twee Haflinger x Arabier. Van haar laatste nakomeling zie ik nog heel regelmatig foto's, hij heeft haar namelijk nog. Ik heb ook 2 kleinkinderen van haar bij hem gezien. Haar kleinzoon is nu in het bezit van een bokker.
Via de fokker heb ik zelfs babyfoto's mogen ontvangen! Was echt geweldig. En foto's van haar moeder, die al zo'n 16 jaar niet meer leeft. En haar vader is Star, dus dat zit ook wel snor.

Maar die 4 van de Angorahoeve, onvindbaar...

Dit zijn haar nakomelingen die ik tot nu toe ken:

Norman FF (v. Naro)
[ Afbeelding ]

Driss FF (v. Dosator)
[ Afbeelding ]

Fayah FF (v. Dosator) met haar dochter (v. Gasir).
[ Afbeelding ]

En dan is er nog een Haflinger van Haron van de Milt, maar daar had hij geen foto's van.

gaaaaf! dat je al best veel weet nu!!!
en ook leuke paarden zeg <3

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:37

Mia weer gelongeerd, volgehouden en gewonnen. Ze heeft linksom gegaloppeerd. Het heeft me wel weer een bitstukje gekost, volgende keer gaat de longeerlijn denk ik _O- Draadje door de bak gespannen. En ze is er maar 1x doorheen gevlogen :+

Morgen weer rijden :)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:16

Nola; zie in je itp topic dat je Alieke heet??! Haha ik dacht Nola :=
Maar wat is Wheran toch een knappe jongen! <3 Komt allemaal goed! :)

PeerAppel; Leuk dat je opzoek gaat naar de nakomelingen! Zitten wel knappe tussen! Zijn wel donker he!

Mia is ook weer gelongeerd! Ik zet met 3 springpalen en een heel lang draad altijd een longeerbak op, werkt echt perfect!

Vandaag gewerkt vanaf 14.00u en vanaf 17.00u hadden we balans op het werk! Om 21.30 gelukkig klaar met tellen! Altijd weer een pokke werk, maar goed hoort erbij!
Ga normaal altijd op zaterdag avond rijden, maar dat ging nu niet.... wel balen hoor! ;(

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:19

Ik had vandaag gewoon van die prikpaaltjes gebruikt met een draadje erdoor... Maar opdat het bitstukje brak is ze door het draad gegaan :+

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:19

Ik vind balansen altijd nog wel grappig werk :=

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:25

Pff dan mag jij het volgendjaar voor mij komen doen :) Haha

Maandag de tandarts bellen, blijkbaar is de tandarts nog nooit bij Jolina geweest.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:20

Gelukkig is dat vervelende werk weer voorbij Sanne! Ene oeps... Nog nooit tandarts? :o hier komt hij 1x in het half jaar! Of eerder/later als ik denk dat het nodig is :) angel wisseld erg laat!! 11 april word ze 4, en ze heeft nu nog niet de tandjes gewisseld die met 3,5 moeten wisselen :)