Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xCocinelle

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:06

bedankt dames, ik heb me inmiddels voorgesteld bij het voorsteltopic
voor nieuwe leden haha.

Ik dacht dat dit daar moest en dat dit topic ergens anders over ging..

Maar goed als je daar kijkt zie je t allemaal wel staan haha

veel succes met jullie haflingers!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:39

Fijn dat het goed gaat!

Ja met Santor gaat het ook erg goed :D ben inmiddels wel aan hem gewend :j het is echt heeeel wat anders dan een haflinger haha! Damella was ook absoluut aanwezig die kon ook heel goed drammen en druk doen. Maar Santor is toch wel heel wat sensibeler :)) , hij denkt wat sneller dat die dood gaat _O- en reageert wat extremer.

Afbeelding

Afbeelding

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:40

hih hij kan ook wel een verbaasd koppie trekken :)) Dat heeft Amino ook hahaha....
komt vast goed meid,hij is nog zo jong en moet nog zo veel leren en ontdekken!

Voorstel topic?? heb ik die gemist zeker :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:44

haha ja dat moet hij zeker!

Je kan wel met hem fietsen _O- ook wel met 2 paarden 1 links en rechts van de fiets.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:50

en wie houd je stuur dan vast? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:52

Ik ook _O- halstertouwen heb ik gewoon aan het uiteinde vast en houd zo ook het stuur vast.

Hoef ik niet te lopen van en naar de wei :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:56

Yvank_ schreef:
Ik ook _O- halstertouwen heb ik gewoon aan het uiteinde vast en houd zo ook het stuur vast.

Hoef ik niet te lopen van en naar de wei :')

En als er dan één trekt _/-\o_
Of heb je ze goed opgevoed?

Ik heb vanavond mijn vierde menles. Ben benieuwd weer hoe het gaat.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:09

Lees wel mee. Zwaai even naar iedereen.

Hier alles goed druk met mijn baan weinig energie voor iets anders.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:16

Leuke foto's,
Annemiek Lijkt mij ook leuk om te mennen maar ik denk dat daar Wouke niet geschikt voor is, nu is ze al druk en rennerig. Een haf wie denkt dat ie af en toe een arabiertje is. ;)
Mando niet te veel hooi op je vork nemen! :j

Silby Fay lijkt mij ook een heerlijk paard, lekker de paden op en eventjes de boel de boel laten.

Hier ook lekker gereden, alleen wil eens een ander ding doen, een clinic van iets ben me aan het oriënteren. Stukje lol met je knol alleen iets anders.

wolflupin5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:02

ik ben 25 en heb sinds oktober 2013 mijn eigen haffie.
ze is 17 jaar, volgende maand 18 en ze verwacht een veulen in juni.
Amber(tje) loopt zowel ingespannen als onder het zadel in dressuur.
ze heeft bij haar vorige eigenaar wel 2 jaar stilgestaan en bijna elk jaar een veulen gehad.
ambertje is een allemansvriend wat ik zowel een voor als een nadeel vind.
ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten doen.
jammer dat ik haar niet veel eerder ben tegengekomen. Toen ik 2 jaar geleden (bijna 3 jaar) een ernstig ongeluk heb gehad met mijn vorig paard dacht ik nooit meer paard te mogen en willen rijden maar ambertje heeft die visie helemaal veranderd.
ze heeft ook stamboekpapieren.
De papa van het veulen is Steinbach (van Gino Verplancke).
Ik heb Steinbach op flanders horse expo gezien en wat een pracht paardje is hij.
Iedereen die amber en steinbach kennen zeggen dat ze een heel leuk en mooi veulen zal geven.
Ik ben er zowat trots op.
Mijn eerste haffieveulen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:02

Mooie foto's Yvank, fijn dat het zo goed gaat met jullie. Handig joh dat je zo makkelijke twee paarden kan mee nemen met de fiets. Hoef ik echt niet te doen hihi.

Welkom Wolflupin

Ik heb gisteren een heerlijke rit gemaakt ondanks een flinke bui onderweg hihi. Zijn bijna 2,5 uur op pad geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:58

Wat een leuke fotos zo van de buitenrit

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:25

Wow, die brug. Die lijkt op de foto erg lang.

Vandaag na 4 jaar weer met Tommie M1 gestart. Eerste proef werd hij heel druk en heb ik afgegroet,
Daarna ging het beter en waren we de tweede proef 2e geworden met 176 punten. Geen winst, maar zo voor het eerst prima.
Hij deed super zij best, maar werd zo heet dat er foutjes inslopen. Komende twee weken weer hard oefenen en dan gaan we weer.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:48

Ja was een lekker ritje gisteren, vandaag ook weer 2 uur op pad geweest. Superbraaf is ie toch dat blondje. Het is inderdaad een flinke brug, maar prima overheen te rijden. Lekker breed en weinig tot geen obstakels verder. Was de eerste keer dat ik over deze brug ging en het boeide hem niets.

Jammer Tommie zo heet werd de eerste proef. Tweede proef dus wel fijn gereden zo voor de eerste keer. Gewoon weer flink oefenen inderdaad dan moet het goed komen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:52

Lekker ritje dus!

Fijn dat je 2e proef goed ging!

Mijn paard vandaag :)

Doet het allemaal toch maar even! Vandaag weer wedstrijdje gehad(gewoon thuis hoor maar dat vind die al spannend genoeg!) en mijn doel was nu om ontspannen rond te komen ipv vol spanning en race. En dat is gelukt! Hij liep netjes ontspannen kan natuurlijk nog meer en alles moet veel netter ik reed nogal slordig omdat ik ontspanning belangrijker vond := maar hadden 183 :) . Ben na proefje even alleen het bos ingereden super braaf :D , hij is nu 5 jaar maar nog maar half jaar onder het zadel en maand van mij. Na die tijd nog even met de jury staan praten en ze was heel positief over hem! Vond het een ontzettend leuk goed bewegend paard, geef hem wat tijd en dan gaat die gigantisch knallen waren haar woorden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 06:45

[AR-ITP] Janouk in de Kur op Muziek mennen ZZ dressuur

Zo trots op her royal badness

Ze vindt dit zelf ook leuk. Als de muziek aangaat, zie je de herkenning in haar ogen.

Fijn paard, yvank. Zo fijn beeld

@annemiek, gewoon eerst weer kilometer s maken in de ring, voordat het lukt om ook in de ring de puntjes op de i zetten.komt goed.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:22

@ Yvank
Wat een gaaf paard!

@ Janouk
Over twee weken hebben we weer wedstrijd. Dus we gaan de komende tijd weer lekker aan het werk.
Ik ga even jouw topic bekijken.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:27

Helaas niet veel tijd om op iedereen te reageren.

welkom nieuwling.

Ook zag ik dat faringo een heerlijk buitenrit heeft gemaakt.
En dat yvank fotos had geplaatst van haar kapperd.

En janouk nu kur op muziek doet met mennen super gaaf.

Hier gaat ook alles goed. Stanleys mok is zo goed als over. Gister heerlijke bosrit gemaakt. Alleen is meneer toen zijn ijzer verloren.. kwam ik pas achter op de terug weg. Gelukkig loopt stan dan niet kreupel of gevoelig. Het is dat waar hij nu staat veel op het harde loopt anders had hij ze niet nodig.. maar morgen komt me hoefsmid.

Nog een nieuwtje stanley gaat naar een hitactie stal. Ik blijf wel opdezelfde stalling staan. Maar zo kan hij lkker 24/7 naar buiten.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:07

Zo heb het erg druk gehad afgelopen weken
nu kan ik mee kletsen :D

Valt het weer ook nog mee bij jullie ?

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:51

Janouk herkenbaar, eerst een paar keer oefenen en na een poosje weten ze hoe het moet.
Maar ontzettend leuk om te zien, hoe leuk ze het vindt om te doen.

Deze week hebben wij springweek, ben verbaast hoe netjes ze het doen.
Zeker met mij jongste dochter 11, even rustig en beheerst over de hindernis van 40cm.
Als een andere dochter op stapt wordt ze even fanatiek dat ze altijd is.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:32

Spiekt om het hoekje.. lees mee maar heb niets te melden

Was zo druk met mijn nieuwe baan maar eigenlijk te druk dus Mando werd door jan en alleman gedaan behalve door mezelf.

Nu ga ik gewoon weer 4 dagen werken dus heb gewoon weer straks tijd voor mijn grote vriend
Best wel fijn.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:37

Ben mezelf ook aan het orienteren op haflinger...heb er totaal geen ervaring mee...behalve 1 die echt zo koppig was dat ie tegen het lastige aan zat hahaha...
Maar kunnen jullie uitleggen waarom ik bijvoorbeeld een haflinger moet kopen ipv een arabier/kwpn/fjord of else....

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:37

Sissi87 schreef:
Ben mezelf ook aan het orienteren op haflinger...heb er totaal geen ervaring mee...behalve 1 die echt zo koppig was dat ie tegen het lastige aan zat hahaha...
Maar kunnen jullie uitleggen waarom ik bijvoorbeeld een haflinger moet kopen ipv een arabier/kwpn/fjord of else....

Je moet een beestje kopen waar je je gelukkig mee voelt
Het ras maakt niet uit.
Een fjord en haflinger zijn over het algemeen veelzijdig en hun stokmaat zijn makkelijk hanteerbaar. Kwpn is ook vaak veelzijdig maar net een maat groter. Een arabier daar moet je denk ik van houden en zijn vaak snel heet en druk.
Weet waar jouw grenzen liggen en welk doel je wilt bereiken en ga daarmee zoeken.
Een kwpn zit wel vaak in een duurdere doelgroep
Hoop je zo geholpen te hebben.
En ieder ras heeft plus en minpunten
Zelf heb ik een fjord van 24 die super veelzijdig is en een haflinger van bijna 8 die ook super veelzijdig is. Echter mijn haflinger heeft ten opzichte van mijn fjord veel meer capaciteit en dan bedoel ik even niet de leeftijd want dat speelt de fjord natuurlijk wel tegen in de concurentie met de haflnger

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 16:16

Sissi87 schreef:

Koudbloeden zijn over het algemeen niet snel onder de indruk, maar kunnen wel koppig zijn.
De Haflingers (Fjorden en Tinkers overigens ook) die ik ken zijn stuk voor stuk dieren waar je wel stevig voor in je schoenen moet staan. Zowel aan de hand als erop....
Zeker mijn Haflinger is een behoorlijk dominant en drammerig typje, als je niet zeer consequent kunt zijn, zijn dit soort paarden niet de juiste voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:07

Sissi87 schreef:

Je moet een paard kopen waar je een klik mee hebt :) . Ik heb vanaf mijn 14e (ben nu 21) haflinger gehad en heb nu een Kwpner. Het is het karakter waar ik ze op uit zoek :)