[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:09

Nou ik zit nu toch op school en heb een computer tot mijn beschikking dus doe nu maar even een berichtje :P

Vrijdag ging ik dus al naar Woudenberg om bij Renate (Arrisje) te logeren zodat we de volgende dag om 8 uur konden gaan rijden... Maar je weet hoe dat gaat. Nog even dit, nog even dat... Zo zaten we uiteindelijk pas om 11 uur in de auto naar Zeeland.

De paardjes waren onderweg redelijk rustig, dus dat was mooi. We hebben er zeker 3,5 uur over gedaan om aan te komen. We waren een stuk binnedoor gereden daar waar we gewoon over de snelweg hadden kunnen gaan... Dus het duurde allenmaal wat langer...

Aangekomen in zeeland hebben we de caravan even bekene en onze spullen gedumpt. Daarna hebben we de paarden opgezadeld en zijn we richting het strand gereden. Het was een heel rustig ritje. Ik zat op Arris en Renate zat op Brenda. Brenda was voor het eerst met renate op het strand dus die was een beetje druk. Maar ze gebroeg zig wel netjes verder. Arris die kent het strand op zijn duimpje, dus die vond het allenmaal wel best.

Ik de avond wilde we uitgaan, maar in zo'n boeren gehugt is natuurlijk geen poep te doen, behalve naar de 'Hooizolder' gaan. Uiteindelijk zijn we maar gewoon thuis gebleven en hebben lekker bank gehangen.

We hadden dus een sta-caravan, mijn kamer bestond uit 2 stapelbedden en eeg klein stukje waar ik nog nieteens in de breete kon staan. Dan stond ik klem :+

Iig, de matrasjes waren ook zo dun (waarscheinlijk voor de kleintjes bedoeld) dat ik de 2 matrasjes maar gelijk boven op elkaar har gelegt. Ik vond het wel best... Zo heb ik een redelijke nacht achter de rug gehad...

Zondag zijn we rond 9 uur opgestaan en hebben we heerlijk rustig aan gedaan... We hebben lekker ondbeten en gedouched, toen zijn we naar Middelbrug gegaan. Volgens een vriendin van Renate zou er koopzondag zijn. Dat was dus niet zo dus zijn we naar de AH gegaan.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:16

Goedemorgen iedereen, *eerst even mijn ego verhaaltje*

I'm broken..
M'n opleiding laat me twijfelen, aan veel dingen..
Wil ik dit wel, wil ik dit doen? Interesseerd het me?
De mensen in de klas zijn niet gemotiveerd en halen mijn motivatie ook weg.
Ik had mezelf beloofd om door te gaan tot ik mijn diploma heb, zonder van opleiding te switchen.
Het vroege opstaan en lange wacht/reis tijd killed me..
Moet om 6 uur op, 7 uur bus, half 9 school, 12 uur klaar, kwart voor 1 bus, 2 uur thuis,
de middag doe ik vervolgens niks omdat k geen zin meer heb... Alleen op maandag ga ik zo snel mogelijk doro naar de manege om even lekker tot rust te komen. Helaas beginnen ze daar nu ook met zeiken, 2 weken terug flinke ruzie gehad..
En helaas gaat mijn goede vriendin stoppen met rijden op de manege omdat ze het te druk heeft met school.
Weet even niet zo goed meer wat ik wil en waarom.

Goed, even positief blijven;
Lees veel vervelende berichten..
Balen voor de mensen die niet/minder mogen/moeten gaan rijden..
Weet niet zo goed hoe ik moet reageren..

Vinden jullie het verder heel erg als ik eventjes een tijdje alleen bijlees en soms reageer..
Baal er wel van maar kan denk ik weinig anders..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:12

ThornForest schreef:
Themba, sterkte!
Monique, ik heb in de tijd dat ik niet kon rijden ook een bijrijder geprobeerd maar ik kon Akino echt niet uit handen nemen en geloof me: op de grond valt ook zo veel te doen. je paard hoeft je echt niet te vervelen zolang je er niet op kan. Ik ben blij dat ik Akino alleen ben blijven doen en zou als ik jou was er heel goed over na denken.

Ik kan Madeira wel uit handen geven, natuurlijk ga ik ook dingen vanaf de grond met haar doen. Ik kan haar uit handen geven omdat ik deze meiden vertrouw en omdat ik toch altijd de baas blijf over Madeira.

Tessa, vervelend zeg dat het zo moet lopen. Ik snap wat je bedoelt qua school, ik moet er steeds aan wennen van die lange dagen en ben ook gesloopt (vooral van de reistijden, word hele tijd in bussen enzo omver geduwt omdat ze voor Diezel willen staan en ja met mijn knie enz. is dat niet prettig). Van de manege is ook vervelend.. ruzie is nooit leuk :(:)

Jaaaaaa mijn moeder zit een taxi te regelen dat ik nog even naar school kan :D ik verveel me dood hier en ik heb nog wel pijn maar wil graag naar school (gewoon met de rolstoel, zonder Diezel snif snif kan hem gewoon niet mee nemen).

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:47

iig, ik ga nu even door met mijn verhaal :+ ik moest afsluiten van de leeraar :P

Toen we terug waren uit \middelburg ben ik lekker gaan zonnen. Het weer was GE-WEL-DIG!! Rond half 4 de paarden gezadeld en zijn naar het strand gereden. Toen zijn we zeker een uurtje of 4 zoet geweest. De paarden vonden het geweldig. We hebben het gaspendaal wat verder open gezet :D

Ik het voorjaar ga ik waarscheinlijk weer. Maar dan neem ik Mara mee. Dan gaat Renate eens beleven wat het gaspendaal open zetten is :D

@Tessa, laat je niet kisten door je klasgenoten! Je hebt met een rede voor die oplijding gekozen. En volgensmij ben je verstandig genoe geweest om ook andere opleidingen te overwegen. Dus gewoon door deze dip heen prikken en er lekker voor gaan! je kan het, ik weet het zeker!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:05

@Tessa, Ik ben na lange tijd ook weer gestart met school, ik zit overig ook in een klas die zwaar beneden mijn pijl ligt o.a zijn ze allemaal wat jonger als mij, en niet gemotiveerd. De eerste dagen had ik het hier best moeilijk mee, maar nu denk ik maar zo: Ik wil dat diploma toch hebben? Ik heb toch gekozen voor deze weg! Dus geef ik mezelf een flinke schop onder me kont en doe onwijs mijn best om alles goed en naukeurig afteronden. Ik ga elkedag met een flinke pak motivatie naar school toe. En volg mijn lessen aandachtig en ik ben dan ook de enige uit de klas die zo bezig is. Derest voert geen drol uit. Je moet maar zo denken dit is jou toekomst en wat andere mensen doen is hun eigen probleem, maak dat ook niet jou probleem. Hiervan ga je erg spijt van krijgen, en geloof mij ik spreek uit ervaring.

En over je tijden ik vind ze nog erg relaxt: Daarin tegen maak ik veel langere dagen en bij een gemiddelde fulltime baan ook hoor.

Kom op en bijt even door die zure appel heen, geloof me je zal er trots op wezen wanneer jij je diploma in je zak steekt!!

Suc6

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:08

goed nieuws hier er komt vanmiddag iemand kijken bij alcazan voor het rijden dus ben benieuwt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:47

Monique, ik hoop zo voor je dat het de goede is! En anders gewoon door zoeken je vind vast wel iemand :D komt er een vriendin ofzo mee kijken? En goed idee van Jolanda, ik zou ook als ik jouw was contract opstellen :j

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:52

na we gaan eerst gewoon kennis maken nog niet rijden enzo zo stelde ze het zelf ook voor heb 45 min aan de tel gezetten vandaag en haal haar om 3 uur op dan komt ze kennis maken
ze is ouder dan ik en heeft evaring met haflingers ook en jonge paarden en het is haar niet alleen om het rijden te doen
ze gaat eerst kennis maken en hij blijft wel bij mij staan en mocht ze hem helemaal topie vinden gaat ze mischien zelf na en stal kijken

ik laat jullie het als ik terug ben weten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:09

Klinkt erg positief Monique :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:11

ik hoop dat het wat is. heb je het al tegen renate gezecht?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:12

ja heb renate gisteren gesmst al dat ik eerst voor en andere oplossing ga zoeken en anders dat ie mogelijk toch verkocht zal worden

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:14

Ja weet ik, daar was ik bij ;)

maar dat er vanmiddag iemand komt kijken.

ze maakt zig best wel zorgen namenlijk...

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:16

nee nog niet want ik wil eerst ff afwachten of het echt wat is namelijk zal anders ook banketstaaf zijn als het niks is moet je weer zeggen dat het niks is geworden

ja idd ik weet het maar hoop dat het op deze manier gaat lukken
en had ook al gezegt dat als het niet lukt allemaal dat ik zeer zeker en goede baas voor hem zal zoeken

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:26

Monique, klinkt positief :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:00

Ben benieuwd Monique!
Gail; klinkt als een geslaagd weekend!
Paulien; lekker even afleiding als je wat anders kunt doen dan alleen thuiszitten!

Vanmorgen vroeg wenner gemest en toen was t echt lekker weer, maar nu is het toch niet zo mooi meer!
Wenner zn sloopstand staat al op 1 deken en 2 halstertouwen, hij is goed bezig! Vanmorgen was zn deken nog wel netjes heel, dus ik ben benieuwd hoe t van de winter gaat.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:58

het was ook wel geslaagt hoor... De volgende keer wil ik Mara alleen meenemen, dat blijft toch leuk. Op je eigen knollie, dan op die van iemand anders... Ookal vind ik Arris een erg leuke haf hoor! Dat wil ik absoluut niet zeggen...

Maar Mara blijft mij oogappeltje :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:26

Leuk Peelie! Kon je Mara niet meenemen vanwege veulen?
Balen Tessa.. maar je moet vooral niet opgeven!

Ik heb straks weer les... volgende week binnen nu laatste keer buiten.. :P .
Moet huiswerk maken.. ;( ... supersaai .... :O

Lekker saaie post maarja... :+ .

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:35

Nee, Mara kon niet mee vanwegen Nash. En anders ad Matador alleen moeten staan, ook niet echt handig. Ook ik is Mara's conditie noglang niet zo goed dat ik een 3 a 4 uur weg kan onder het zadel. Dat werkt gewoon niet...

Van het voorjaar ga ik waarscheinlijk weer naar zeeland. Maar dan gaat Mara lekker mee. :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:36

Ojah ... :P .

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:46

Whaaaa, zo komt de DA voor Nash om hem te chippen :D Ik ben heeeeel benieuwd hoe Nashdat gaat doen, het is nogal een scheiterd namenlijk...

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:52

na dames allemaal ze is wezen kijken bij alcazan en ze vind hem helemaal leuk dus we gaan het proberen of ze bij elkaar passen
morgen middag gaat ze er even op om te kijken ga de eerst paar keren mee als het goed bevalt wil ze hem leasen en op en stal zetten dus ben benieuwt hopelijk is dit en goede oplossing

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:55

monique1983 schreef:
na dames allemaal ze is wezen kijken bij alcazan en ze vind hem helemaal leuk dus we gaan het proberen of ze bij elkaar passen
morgen middag gaat ze er even op om te kijken ga de eerst paar keren mee als het goed bevalt wil ze hem leasen en op en stal zetten dus ben benieuwt hopelijk is dit en goede oplossing

Ah fijn dat het goed ging! Ben benieuwd of het morgen wat word!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:57

Die chip gaat heel erg snel... ze hebben niet eens de tijd om na te denken. Hier wel.. weet niet hoe ze het bij jullie doen.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:57

ja ik ook ga de eerst paar keer mee aangezien wij geen bak hebben ook en ik het zelf fijn vind om te zien hoe het gaat natuurlijk
als het van beide kanten goed bevalt dan gaat ie na stal omdat dat voor haar dichterbij is

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:58

Lees zo even bij. Akino en ik hebben sinds kort een nieuwe bezigheid:
Afbeelding