Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:25

Leuk topic dit! Ik zelf ben ook al een tijd 21+. Mijn naam is Bianca, ik woon in Rotterdam Oost.. Vlakbij Wendy ;) Ben 35 jaar, getrouwd en heb een zoon en dochter. Ik heb een 5 maanden geleden mijn droom waar gemaakt. Via onze instructrice (die we hadden ingeschakeld om mijn dochter te helpen met haar lease-pony) kwamen we Miro tegen, de leukste Haflinger die ik ooit had gezien. Ik viel als een blok voor zijn vrolijke snuit en het klikte gewoon. Mijn dochter en ik rijden voornamelijk dressuur, maar voor de afwisseling maken we buitenritjes langs de Zevenhuizerplas, doen we clickertraining en mijn dochter vindt springen ook erg leuk.

Afbeelding

Met mijn dochter...

Afbeelding

Sita_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:27

Heee een wortel paard! Ik heb een halfzusje van jou paard, ze hebben dezelfde moeder..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:27

Welkom Bianca. Mooie haf, leuk koppie. Maare ben jij zo klein, of ik hij zo groot? :o

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:29

Wat zeg ik! Mitra is zelfs een volle zus! Is ook een Allacher!

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:34

@ Sita, leuk, familie! Miro lijkt erg op zijn moeder vind ik zelf. Zijn ze dan geen volle broer, zus? Want Miro zijn vader is ook Allacher. Jij hebt wel hele mooie Haflingers in je profiel staan. Pronkdame heeft ook een herkenbaar koppie. Die vrolijke blik komt dan vast bij de Wortels vandaan.

@ Siersma, Miro is ong. 1,55m. Hij is best flink ja. Ik ben 1,72m Maar heb sowieso korte benen.. vind ik zelf dan ;)

Wat leuk Sita! Heb je meer foto's van Mitra?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:36

Ja, klopt! Ze zijn idd volle broer en zus! Leuk he! :D De Wortels haal je er idd zo uit, grappig! Pronkdame komt uit de Beata lijn, Almiro en Mitra komen uit de Merlina lijn. Maar toch hebben ze allemaal t zelfde soort karakter, grappig he!

Heb nog niet zoveel foto's! Heb dr nog niet zo heel lang. :o

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:40

Dan hebben die van jou ook zo'n gevoel voor humor? Miro haalt graag streken uit, en is soms zo jolig tijdens het rijden dat ik er wel eens moeite mee heb. Ineens gaan sjezen, bokken, weg schieten enz. Of zou dat Haflinger eigen zijn, hihihi! Verder is hij wel heel braaf en werkwillig hoor.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:41

Haha, nee dat doet Mitra niet.. :+
Pronkdame is nog maar net ohz, dus daarvan stel ik het zeer op prijs dat die nog niet aan die jolige dingen beging.. :))

Mitra is wel altijd heel vrolijk en blij. en altijd haantje de voorste als ze aandacht wil. :)) Ze is heel aanwezig dan.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:43

En half zus van Asra :D
Ook een Allacher.
Welkom!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:38

Ik denk toch dat ik hier niet helemaal thuishoor. Ik rijd western, heb een vuilnisbakhaf,scheer haar niet en heb geen verstand van voer e.d. :=

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:48

Nou en, het gaat toch ook om de gezellige klets?
Ook al ben ik momenteel wat afwezig.

Druk met fotografie ook, werd benaderd op bokt of mijn foto's in een magazine mogen dus druk druk en mensen die nabestellingen willen, dan nog het geregel met een nieuwe singelstoot die me net is geknapt :\

oja en auto theorie -O-

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:48

Waarom vuilnisbakhaf? :')

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:51

Lous schreef:
Ik denk toch dat ik hier niet helemaal thuishoor. Ik rijd western, heb een vuilnisbakhaf,scheer haar niet en heb geen verstand van voer e.d. :=

Niet zo minderwaardig over jezelf én je pony hoor.. :) dat s nergens voor nodig!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:55

S_uus schreef:
Waarom vuilnisbakhaf? :')

Guusjes ouders zijn onbekend. :o

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:10

Met mijn vorige haflingermerrie heb ik trouwens ook western gereden, rijd nog maar 3 jaar dressuur.
Daarvoor heb ik altijd western gereden, ook wedstrijden en oa stage gelopen bij Rieky Young. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:14

Oh dat is zeker wel gaaf. Ik ben nu pas 6 weken bezig. Heb les van Jan Pieter Koopman, dat schijnt een hele goede te zijn als ik de verhalen mag geloven. Hij geeft ook heel fijn les moet ik zeggen. Waarom ben je over gestapt op Engels als ik vragen mag :)?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:20

Oh, aha.. Ik 'ken' hem wel.. :j Ben een paar x daar op stal geweest.

Ik ben overgestapt omdat ik hier in t hoge noorden geen passende instructie kon vinden.
Heb nog steeds het idee dat t echte western meer leeft in Zuidelijk Nederland/België, waar ik vandaan kom, dan hier in t Noorden.
Ik had toen een instructrice gevonden die een beetje western kon en ze wilde me wel lesgeven en dan een beetje een mix van western/dressuur. En van t een kwam t ander. Inmiddels dressuur ik net zo fanatiek als dat ik in de westernsport deed. :)

Ik heb sinds mijn 9e western gereden, dus 14 jaar lang.. En nu dus aan de dressuur.. Meestal is de overstap andersom, van dressuur naar western. Maar ik kan nu hier helemaal mn ei in kwijt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:24

Ja dat is zeker begrijpelijk. Altijd lekker als je iets hebt waar jij en je paard zich thuis in voelen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:37

Idd, inmiddels leeft t paard wat ik western me reed ook niet meer. Maar vind het nog steeds leuk om
naar te kijken en wie weet later weer op te pakken. Ik deed voornamelijk trail, en ook wel cutting enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:43

S_uus schreef:
En half zus van Asra :D
Ook een Allacher.
Welkom!

En van Damella!

Aangenaam ook een.Allacher :))

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:49

Sta nog aan de basis, straks maar eens kijken welke richting we uit gaan. :D
Maar kan me ook voorstelken dat als je een van je beste maatjes verliest met wie je iets speciaals deed je daar dan even geen behoefte aan hebt. :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 06:34

Dan val ik wel erg uit de toom met mijn Belg. _O- hahahaa

Lous, wat maakt het uit wat je heb, als je er maar lol mee heb toch.....

Mando is ook zo ondeugend hoor, die kan onder de man ook aardig afzetten, gas, kop tussen zijn benen, dubbel vouwen en een rodeo show geven en dat allemaal binnen 1 seconde.
Ik blijf het altijd weer knap vinden _O-

Nu kan ik het wel herkennen zodra die kop erop komt maar ik heb zoveel vlieguren gemaakt dat het me nog steeds verbaas dat ik nooit wat gebroken heb.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 06:38

Ik heb ook een vuilnisbakkie, hoor, lous!
En ik scheer Jip dan wel, maar dat is omdat hij anders drie uur na terugkomst uit het bos nog niet droog is.
Gewoon op jouw manier genieten van je haflinger!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:27

Lous, jij laat juist zien dat haflingers (super) veelzijdig zijn!

Mijn instructrice rijdt zelf ook western, daarom zijn de lessen ook interessanter voor mij.
Western is leuk, wij kunnen ook kleine oefeningen (denk aan side pass O:) ) en ik word stiekem steeds enthousiaster als ik iets meer van western kan rijden...
Wij hebben dus niet een 'normale' dressuurles, wij rijden en werken voornamelijk aan ontspanning, versterken, leniger en gehoorzamer maken.
Erg leuk, met een jonge haflinger die nog vollop in groei is :)

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 08:36

Hoi hoi!

Mag ik me hier ook bijvoegen?

Ik ben 22 jaar, en heb nu een haflingermerrie op 'proef'.
Als alles zo doorgaat, heb ik vanaf 1 december (ein-de-lijk) m'n eigen haflinger!

Groetjes,

FloortjeChar