Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:10

Ympi, ik ben ook trots! Misschien zondag weer. Waar is iedereen? Behalve de boekenwurmen dan; daarvan weten we wel dat ze het druk hebben met school/huiswerk.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:22

Geen idee waar iedereen is...
Jouw linkje werkt trouwens niet :(

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:17

hoj meiden, hoe is het hier?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:19

Daar is er al eentje, dag Wieneke, lang geleden! Hoe het hier met ons gaat kan je wel een beetje lezen, met mij persoonlijk in een notendop: oké :) niet super en heb veel last van heup enz. maar met rijden gaat het wel goed! Hoe gaat het met jou?

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:20

k heb jou ook even gepb't lore, dacht is wel weer n xtje leuk :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:42

ja hier ook weer even op de zeer late avond. ben erg druk met de laatste dingen voor de sint. onze mup gaat er toch ondanks de vele twijfels helemaal in op.
@sandrina:wat goed even alleen op pad. eerste zetje is er nu komt de rest vanzelf.
@wieneke: leuk dat je ook weer even langs komt.
@lore: fijn dat het ondanks de mankementen toch verder gaat. hoop dat het snel minder wordt.

kim en nelleke
wij hebben erg weinig gedaan deze week. ze hebben twee keer even lekker de benen gestrekt met z`n 3-en in de wei en gisteren heb ik met nelleke even een klein rondje gewandeld na een lekkere poetsbeurt. ik vond het maar koud :brr: :brr: ja ook ik ben een watje. ook door al dat sint gedoe had ik even geen zin om te rijden. moest eigenlijk gisteravond in het viertal op de manege invallen, maar dat werd op het allerlaatste moment afgezegd. nu moet ik waarschijnlijk 20 dec wel meerijden en misschien volgende week ook. ligt aan de ruiter waar ik voor moet invallen. ze is met haar pony gevallen enheeft een paar behoorlijke kneuzingen. hoop alleen niet dat ik de uitvoering ook moet meerijden. maar goed daar ga ik in ieder geval niet vanuit. doe het wel met plezier dat invallen. samen met mijn beste vriendin weer eens samen rijden. vanmiddag nog even de stal op zijn kop gezet en die is weer lekker schoon. volgende week weer gauw vlas halen. nu staat ze op een vlasmix. hiet zit gehakseld stro bij. deze kombi vind ik maar niks.
zo nu ga ik maar slapen en morgen met frisse moed beginnen aan pakjesavond hier thuis. dan woensdag bij opa en oma en dan is het weer voorbij.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:44

@sandrina:Jeej een solo rit wat knap van jullie en wat fijn dat je er van genoten hebt! Ik kan helaas je link niet openen.
@wieneke: Hoe gaat het met jou? Ben je nog lekker op de fries aan het rijden?
@lore: balen dat je er zo'n last van hebt! Waar wil je dat de osteo naar kijkt of formera voor laten behandelen?

Sabrina en Harry
Drukke week gehad, met en zonder Harry!
Dinsdag lekker een simpel rondje polder gedaan, niet te lang, wel weer samen. Fijne dag met de paardjes.
Woensdag met vriendinnetje mee, die wil toch weer voor een eigen paardje gaan kijken. Een nieuw maatje voor Harry.
De pony was toch niet helemaal wat ze zocht.
Donderdag klaar gemaakt voor een langere rit, maar BRRRRR, we waren nog geen kwartier onderweg, toen kregen we een regenbui op ons dak en koud dat we het daarvan kregen! Als een stelletje watjes zijn we omgekeerd, de paardjes waren het daar volledig mee eens en gingen spontaan op een drafje naar huis.
Vandaag na een lange dag werken weer met vriendin mee op pad. Weer een paardje bezocht, deze keer een Haflinger.
Erg leuk paardje! Vriendin ook erg enthousiast, ben benieuwd, denk wel dat ze voor dit paardje gaat als ze er samen uitkomen.

Fijn weekend allemaal!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:02

Ik lees dat jullie de foto's niet kunnen zien. En dat zou jammer zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Is toch een klein overwinninkje voor mij.

Kim& Sabrina: het IS ook koud. Nu al december.
Kim: met wie ga je pakjesavond vieren?
Hoe kan je nu invallen in het 4tal als je niet geoefend hebt?
Wij doen geen pakjesavond (meer) vind er niets aan. Wou dat we dat wel weer deden, maar met 2 man is er niet veel aan.
Laatst bijgewerkt door Sandrina op 01-12-12 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 09:04

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:04

Hey na enkele maanden ben ik hier weer.
Ik ga morgen sinds lange tijd, nog eens rijden met Orpha!
Heb een vraage aan de BELGISCHE bokkers ( sorry (a)) ...
Maar weten jullie iets van haflingerDRESSUURwedstrijden in België. En zijn jullie eventueel geïnteresseerd om aan zo een wedstrijd deel te nemen?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:26

@sandrina: ze hebben de proef vorige week pas in elkaar gezet en willen proberen deze goed neer te zetten op 23 dec. niks is onmogelijk. ik moet met ze meerijden zodat hun in ieder geval kunne oefenen en ja ik heb de proef globaal vanaf de zijkant gezien en krijg hem voor het geval dat op papier. we zien wel waar het schip strand. vind het wel een leuke uitdaging. we vieren vanavond pakjes met twee goeie vrienden van ons en woensdag met de ouders van mijn man. mijn ouders zijn volledig uit beeld.en wat een leuke foto`s en zeker is het een grote overwinning!!!!
@sabrina : die regenbui heb ik gelukkig niet gehad. wel een paar druppels. was blij dat ik weer terug was van de wandeling. volgnes mij vond nelleke er ook niks aan.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:29

Kim: natuurlijk is Carroussel rijden een uitdaging. Oh ik dacht dat ze al tijden aan het oefenen waren en jij er 'tussen kwam vallen'. Waar gaat het over? en op welke muziek? Ouders uit beeld? Humpf, dat heb ik ook 6 jaar gehad; ben teruggegaan en nog veel plezier met ze gehad. Veel plezier woensdag.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:21

Heey Meiden
Ik zet ook maar weer een udate

Wieneke@ Mooie topic met diepte en hoogte punten
Kim@ Mooie foto's
Sabrina@ Goeie keuze van je vriendin een haffie
Kim@ Wat heb je het druk in de sinterklaas tijd :P

Shakira en Josien
Na die wedstrijd van wat ik de vorige keer plaats zat ik even in een dip qua rijden. Maar afgelopen zondag moest ik weer wedstrijd rijden, dus ik moest weer aan de bak. Nou gelukkig werd dat beloont en hebben wij onze laatste punt erbij gehaald om naar l1 te gaan. Ik ben super trost op Shakira want het was die dag ook nog erg winderig. Maar ze was super braaf. Wij werden ook nog 2x eerste. Nou die dag kon niet meer stuk. Ik heb het gehaald voor 2013 L1 te zijn :D.
Ik ben ook een tijdje bezig met VD. En nou wil ik liggen aanleren. Maar Als ik al naar Shakira keek met rollen dan ging ze al op staan. Dus ik wilde daar wel wat advies is. Dus toen is Nikki gekomen van visibreteam gekomen. Ze heeft wat tips gegeven en daar ben ik vandaag mee aan de slag gegaan en ja hoor Mevrouw Shakira heeft het door. Hier het resultaat.
Afbeelding
Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:54

Gefeliciteerd met de behaalde punten. Ik zie alleen een moe paard. Wat heb je haar laten werken! Wat zijn dat voor plekken aan haar zijde?

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:06

Ik was met VD bezig. En ze is daar nie moe. Ze eet van de grond iets. Die plekken zijn van het kribbelen en die grote van de regen

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:50

Heeej mensen,

het is hier inderdaad rustig.
Heb nog een paar hele leuke foto's tegengekomen van Shakira.
Ook van Sandrina leuke foto's gezien.

Ik hoop dat het met de rest goed gaat :)

Harmanda en Heidi.
Deze week naar de wedstrijd toegewerkt. Dinsdag helemaal basis gereden ze was super braaf. Woensdag dagje vrij gehad. Donderdag aan de dubbele longe waar ze stront vervelend was. Vrijdag nog een dagje vrij. Zaterdag ff snel aan het halster gelongeerd ff de beentjes strekken en wassen. Wat wat het een zwijn.
Vandaag (zondag) wedstrijd. Moest al als 2de vanaf 9 uur starten. Dus vanmorgen om 5 uur de wekker. Ontbijten, hondje uitlaten en dan naar stal. Gelukkig had Heidi zich mooi schoon gehouden. De boel mooi ingevlecht en om half 8 vertrokken met de trailer. We waren er op tijd rond 8 uur.
Ong 15 min ingereden en toen de proef in. Nou ze was lekker kijkerig. Beetje te. Heb mijn punten laten liggen op stelling en lengtebuiging omdat mevrouw de hele tijd naar de buitenkant wou loeren. Verder wel tevreden en kunnen weer verder trainen. Het is ook niet niks om naar ong. een half jaar weer in de M1 te moeten starten (eigenlijk langer omdat dat ook maar een tussenwedstrijdje was)

We hadden 172 punt.
Voor de liefhebbers hieronder de link naar wat foto's

https://picasaweb.google.com/1144099204 ... directlink

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:09

harmanda, wat sta jij vroeg op joh! Toen had ik net wat gedronken en ik dook er weer in. Wat jammer dat van alles buiten de ring belangrijkers was voor Heidi. Punten zeggen me niks; heb je nu een winstpunt of..............?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:40

Het plezier straalt zo van je foto's af Sandrina!

Geen sinterklaasfan Kim? Het is ook heel koud! :brr: Dus ik begrijp je hoor!

Ben je met je vriendin op paardenkoopjacht Sabrina? Niets zo leuk! En ook jij koud? :)

Wieneke, moet jouw EJL-ITP nog bekijken, nog geen tijd gehad :o

Berichtje van Belgische bokker aan Oreade: ik denk niet dat dat bestaat en zou er ook niet het halve land voor doorrijden, zou dan eerder gewoon starten tussen de paarden :) Of nog beter, gewoon een oefenwedstrijdje!
Lang niet van jou gelezen hier trouwens!

Goed gedaan Josien, ze kan liggen! Moet eerlijk zeggen dat mijn eerste reactie wel was zoals die van Sandrina (wat heeft die met haar paard gedaan?!), maar zoals je het uitlegt klinkt het wel leuk!
Ik ben met Formera ook met VD bezig, maar dan de kleinere dingen!

Vind het er netjes uitzien Harmanda, zou het niet beter doen op verplaatsing - en thuis wss ook niet :P
En inderdaad, zo vroeg opgestaan! Netjes!

Lore en Formera

Vrijdag had mijn vriend een tafeltje gereserveerd bij de chinees, dus had geen tijd om te rijden maar ben wel even snel gaan knuffelen en het eten van mjammie, lekker!

Zaterdag heb ik eigenlijk best wel goed gereden, zadel was weer wat losser komen te liggen en had al vanalles geprobeerd maar zaterdag had ik er het gelleke onder en dat ging kennelijk goed, zadel lag lekker, pony liep lekker en ik zat lekker! Had mijn beugels ongelijk gezet naar mijn benen en dat voelde toch wel evenwichtiger!

Zondag was het heel slecht weer! Maar ik heb in de regen, hagel, sneeuw gereden! En alweer liep ze heel fijn! Daarna bijrijdster er nog even op
, toen scheen het zonnetje -O-
Na het rijden goed droog gewreven en nog even zweetdeken erover, daarna haar dikker winterdeken maar uit de kast gehaald, ze was er knap mee!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:59

@lore: ik vind sinterklaas wel leuk, het sandrina die er niet meer aan doet.
@josien: ook hier een klein foutje, ik heb nl de foto`s niet geplaatst. ook hier is het sandrina.
maakt niks uit. fouten zijn menselijk :D .
we hebben het idd druk in deze tijd, maar wel leuke tijd. ook vermoeiend want dochterlief is drukker dan normaal en twijfelt dan ook nog eens.
@harmanda: zo dat ziet er netjes uit. veel succes met de vervolgwedstrijden. ik hou het lekker bij boscrossen.
@sandrina: er is nog geen muziek of wat dan ook aanwezig en de proef kan nog drie keer geoefend worden. als dit niet lukt dan stellen ze het uit tot pasen. dus we zien wel waar het sdchip strand en of ik ook de uitvoering mee moet rijden. hou jullie op de hoogte.

kim en nelleke
dit weekend niks gedaan. alleen stal in en uit. hoe deze week gaat verlopen zien we wel.
pakjesavond zaterdag was heel gezellig en ze is weer even! rustig. woensdag dan begint het weer voor de laatste keer. daarna kan ze de rest van de week met haar spullen spelen.
zo ga die kleine stuiterbal weer naar school brengen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:41

Voor velen is het Sinterklaasweekend weer voorbij. Hebben jullie leuke presentjes gekregen en ondeugende gedichten? Ik zit er aan te denken om woensdag iets stouts te doen dan is het 5 december (alleen voor en met Kees) Weet nog niet wat. Gourmet? Hum eens kijken of dat lukt.
Vandaag Fralla buiten gezet in sneeuw en wind. Ze hing meteen het hoofd scheef; geen regen/sneeuw in háár ogen. Is niet veel aan zo. Ben ik net terug; Blij thuis te zijn zo lekker de houtkachel aanmaken. smst vriendinnetje hoelaat ik naar stal ga....... Nou ja anders is zij alleen op stal. Ik woon tussen haar huis en stal, kom maar hier dan gaan we op de brommer. Zij helemaal blij: dan drinken we daar lekker thee! Komen onze knollies er lekker 2 maal uit vandaag.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:42

haha sandrina, t sneeuwde hier inderdaad ook
wij vieren geen sinterklaas meer, maar k ben volgende week woensdag (12-12-12) jarig, dus k vier het a.s zondag en de 15e voor vriendinnen , dus hier is t feesten nog niet gedaan haha

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:45

Zazalover schreef:
haha sandrina, t sneeuwde hier inderdaad ook
wij vieren geen sinterklaas meer, maar k ben volgende week woensdag (12-12-12) jarig, dus k vier het a.s zondag en de 15e voor vriendinnen , dus hier is t feesten nog niet gedaan haha

wat een prachtige datum! Je gaat niet toevallig trouwen op die datum?
Veel feesten voor jou deze maand.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:46

haha nee vind 16 een beetje jong om te trouwen hahaha :') eerst maar een vriend vinden haha ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:03

Zazalover schreef:
haha nee vind 16 een beetje jong om te trouwen hahaha :') eerst maar een vriend vinden haha ;)

Oh ja :D dan ontbreekt er nog wat.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 20:29

Hoi! Meld me ook weer even. Weten jullie nog hoe ik heet ;-)

An en Storm;
Gaat prima met ons, rijden gaat steeds beter en sinds 1-12-2012 doet een nieuw meisje Storm 2 dagen in de week. Superlief, ze poetst hem 2x per dag, ruimt mijn kast op en voor alles vraagt ze toestemming. Vanavond is ze voor het eerst 'alleen' geweest. Voor zover je het alleen kan noemen want op maandagavond zijn er zat mensen op stal die het wel een beetje in de gaten houden ;-).
Hier geen Sint geweest. Ik ga woensdag gezellig met een stel vrienden het sinterklaasdobbelspel spelen. Doen we al jaren en is altijd erg gezellig.