[FOTO] Haflingers ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LieveLoes

Re: [FOTO] Haflingers ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:55

Mooie hafjes weer allemaal! :)

Die foto's van de KNHS zijn ook leuk, best grappig, is heel dicht bij mij! :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 14:32

Zazalover schreef:
Marlis schreef:
.
@ Zazalover: Hoezo moet je afscheid nemen? Snap dat in je topic ook niet helemaal, omdat ze niet helemaal gezond is? Hoezo kan je er dan niet houden?

als het kon had ik dr dolgraag gehouden, maar ze is al 19, nouja opzich geen probleem natuurlijk, maar omdat ze deze blessure heeft kan ze sowieso nooit meer de ring in, ze zal nooit meer hard kunnen werken
verder is het ook niet zeker of zaza uberhaupt nog wel onder het zadel zou kunnen lopen
en tuurlijk heb ik aan mijn ouders voorgesteld of ik er dan echt niet kan houden, kan me dan echt niet schelen of we nog kunnen rijden, ze heeft altijd zo dr best gedaan etc dat ze het wel verdient om dan bij ons te blijven, maar dit gaat niet omdat het te duur word...

Dit vind ik altijd zo erg. Paardje mankeert wat en mag de deur uit dan worden er geen centen meer ingestoken. Buiten rijden is nog genoeg andere dingen te doen. Wandelen, vrijheidsdressuur noem maar op. Zoek desnoods een goedkopere stalling. Om zo reden doe je een paard niet weg is mijn mening.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:56

je kunt niet oordelen als je verder ons levensverhaal niet weet, dankje voor de tranen in mn ogen, heel leuk
wij hebben onwijs goed voor ons paardje gezorgt! je wil niet weten hoe lang wij al aan het tobben zijn en hoevaak ze al weer herstelt is! zelfs onze DA heeft er nu een hard hoofd in en wij zitten bij de Lingehoeve in lienden, die bekent staan als het beste van Nederland , dus die zullen wel weten waar het over gaat toch ;)
en Zoek desnoods een goedkopere stalling, is makkelijker gezegt als gedaan he, wij hebben onze keuze echt nog neit gemaakt en gaan hard op zoek naar een goed plekje voor t paardje

en er worden geen centen meer ingestoken? als wij ons paardje niet hadden verzekerd, waren wij nu letterlijk failliet zoveel geld hebben wij er ingestoken om dr steeds weer beter te krijgen, steeds lukte dit dus hielden we hoop, maar nu komt het gewoon niet meer goed....

alsof ik mn paardje liever weg doe dan aanhoud zeg.. pff als het kon hield ik dr!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:13

@ Nessie: Goldy is en blijft appart, maar wel errrug leuk! is ze weer herstelt van haar blessure?
@ Aurora: Super leuk kadans aan de vrijheidsdressuur! knap hoor
@ Yvank: Ziet er ontspannen uit.
@ Linsey_x: Wat leuk door de waterbak heen
@ Janine01:Ontspannen beeld
@ Fee: Leuke fotos

Peepsiee

Afbeelding
Afbeelding

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:41

@ Zazalover: Wat vreselijk dat je je paardje niet meer kunt houden. Ik kan me voorstellen dat, dat ongelofelijk moeilijk gaat zijn. Heel veel sterkte met het zoeken naar een goed tehuis voor haar.

@ Marlis: Misschien ook niet helemaal tactisch om dat zo te zeggen. Ook al is het een mening natuurlijk, dat begrijp ik. Maar ik kan me er heel goed iets bij voorstellen dat in het geval van Zazalover er beslist wordt dat het te duur is om haar te houden. DA kosten lopen zo snel hoog op en op een gegeven moment kan het niet meer haalbaar zijn om dit allemaal op te brengen toch? Ondanks dat je zielsveel van je paard houdt. Ik vind het wel mooi dat ze juist op zoek is naar een goed nieuw tehuis voor haar. Ze zullen vast al een hoop gedaan hebben om dit te voorkomen als ik het zo lees. Kunnen we haar niet beter een hart onder de riem steken? (Dit is overigens absoluut niet bedoeld als een aanval)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:15

Dankjewel wiek3 !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:19

Mooie strandfoto's

Ik ben het een beetje met marlissa eens :o , maar meer dat je hem kreupel en al dan weg wil doen. Om even heel grof te zeggen maar wie wil in deze crisistijd nou een kreupel paard waar je nog veel kosten aan hebt?

Heeft je paardje dagelijks pijn? Zoja dan zou ik inslapen eerder overwegen dan weggeven... Voordat het arme dier straks verdwijnt in de handel want je weet maar nooit of je mensen vertrouwen kan.

Dit is overigens geen aanval oid, ik heb zelf een pony gehad waar niks meer mee kon. En die heb ik voor dat ze pijn zou gaan krijgen (want dat kwam eraan) laten schieten omdat ik het haar gunde om pijnvrij te blijven...

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:22

wat een leuke strandfoto's!

@ zazalover: ik vind het ook super sneu en rot dat je je paardje niet kunt houden, maar als het dier nu nog kreupel en al is, snap ik niet dat het te koop staat. Je weet nooit waar het terecht komt en wie het uberhaubt al wil hebben. Ik zou kiezen voor het paardje en in laten slapen.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:25

@yvank, ze is niet kreupel maar die blessure zit er wel. Heb je mn topic gelezen?
Zal het straks nog beter proberen te verwoorden, zit nu op telefoon
De optie inslapen is hier ook besproken, maar we moeten nog tot een besluit komen, nogmaals, als ze weg kan naar een goed tehuis gaat ze gratis met toe behoren weg ;)

Verder, jullie kennen ons levensverhaal niet, echt jongens ik wardeer het dat jullie meedenken etc, en ze staat niet te koop, we zijn allen rustig aan het kijken wat de opties zijn en of ze een goed tehuis kan vinden omdat ze geen pijnheeft

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:37

Zazalover schreef:
@yvank, ze is niet kreupel maar die blessure zit er wel. Heb je mn topic gelezen?
Zal het straks nog beter proberen te verwoorden, zit nu op telefoon
De optie inslapen is hier ook besproken, maar we moeten nog tot een besluit komen, nogmaals, als ze weg kan naar een goed tehuis gaat ze gratis met toe behoren weg ;)

Verder, jullie kennen ons levensverhaal niet, echt jongens ik wardeer het dat jullie meedenken etc, en ze staat niet te koop, we zijn allen rustig aan het kijken wat de opties zijn en of ze een goed tehuis kan vinden omdat ze geen pijnheeft

ik bljf erbij dat je eerlijk moet blijven en dat ik dat dus niet vind als je een geblesseerd paard gaat weggeven. Wat gaan zij ermee doen? Dat zal je nooit weten. Daarnaast is de markt gewoon veeeeel te vol. Maar nogmaals, ieder zijn mening hoor! Maar kan het soms niet begrijpen dat een paard na zoveel jaar weg moet of dan maar gratis bij een ander moet staan. Ondanks de voorgeschiedenis want dat maakt mij niet uit. Maargoed ga er verder niet op in want dat is teveel Offtopic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:38

Afbeelding

Afbeelding

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:41

Afbeelding
Berggeit

Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:52

@aurora ik heb al eerder aangegeven dat we dr niet aan kunnen houden, omdat dit fiancieel niet te doen is

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:54

Zazalover schreef:
@aurora ik heb al eerder aangegeven dat we dr niet aan kunnen houden, omdat dit fiancieel niet te doen is

zoals ik al eerder zei vind ik dan dat je eerlijk naar je paard moet zijn ;) Maargoed ieder zijn ding hierin en de mening. Maar zou het mijn eigen paard niet aandoen ergens heen te verhuizen terwijl je niet weet wat ze ermee gaan doen. Je paard heeft al genoeg gehad! En ook goedkoop zijn er genoeg mogelijkheden in NL, maar dat moet je wel willen ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 17:55

Nogmaals ik blijf bij mijn mening. Vind egoistisch naar het paard toe. Hoe banketstaaf het voor jou zelf kan klinken.

Leuke foto's Yvank en aurora.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:15

[quote="Zazalover"]@aurora ik heb al eerder aangegeven dat we dr niet aan kunnen houden, omdat dit fiancieel niet te doen is[/quo
Ik val even binnen lees altijd mee

maar als ze niet kreupel zou zijn zou je ze dan wel houden?
is het dan niet duur?
Mijn mening is ook inslapen hoe hard het ook klinkt,maar ik zou nooit iemand anders met mijn ellende opzadelen.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:17

_Aurora_ schreef:
Zazalover schreef:

zoals ik al eerder zei vind ik dan dat je eerlijk naar je paard moet zijn ;) Maargoed ieder zijn ding hierin en de mening. Maar zou het mijn eigen paard niet aandoen ergens heen te verhuizen terwijl je niet weet wat ze ermee gaan doen. Je paard heeft al genoeg gehad! En ook goedkoop zijn er genoeg mogelijkheden in NL, maar dat moet je wel willen ;)

Zazalover, ga je een ander paard kopen? Lijkt me absoluut niet aardig om dit beest weg te doen omdat er gebreken zijn en er vervolgens een ander paard voor in de plaats te doen... Ik had me wel 10x bedacht.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:24

er komt geen ander paard
nogmaals heb ik om jullie mening gevraagd? nee, geloof t niet toch? jullie brengen mij erg omlaag nu
net alsof wij zelf niet tot een goed besluit kunnen komen
ik wil t hierbij afsluiten, fijn als jullie bij jullie mening blijven, t is gelukkig niet jullie paard he? ;)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:25

@Zazalover; ik houd er hierna over op, maar als er geen ander paard komt, kan deze toch blijven!? :D

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:28

Je topic komt op mij ook over dat ze weggaat omdat je niet meer kan rijden. Jammer dat je niet nadenkt over de posts. Misschien dat je ooit minder een tunbelvisie hebt!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:30

in mijn ogen ook, maar ik ben 15 zelf, dus heb er niks over te zeggen, heb het aan mn vader gevraad, die overigens misschien nog wel meer van dr houd dan ik, maar die zegt dat het financieel niet kan

@aurora, fijn dat jij t zo veel beter weet dan ik, als er iemand is die enorm veel van dr paardje houd, zijn wij het, ik moet nog iedere x huilen alleen al bij het idee dat ze weggaat of ingeslapen word, ik heb smekend aan mn vader gevraagd of ik dr echt niet aan mag houden, zelfs dat k dan wel extra ging werken, maar het kan niet

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:21

Ik wil bijna aanbieden om ze naar hier te brengen, maar voor permanent kan er echt geen 4e bij... Is er geen kinderboerderij of zorgboerderij die een leuke haf op de wei wil waarmee enkel nog geknuffeld wordt?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 20:15

Het is niet ons paard nee maar denk je dat het bij ons allemaal mee zit? Peep heeft meerdere keren zweren gehad, knieen tot op de pezen open, hoefbevangen en daardoor verzakten hoefbenen voor waardoor ze heel haar leven op speciaal beslag moet en niet op een vette weide mag. Speciaal beslag elke 6 weken kost ook veel geld en veel wat ze niet mag qua voer maar omdat daar mee uitgeken moet worden en het duur is gaat ze echt niet weg. Betaal zelf me paarden werk er keihard voor dus weet ook echt wel wat het financiel in houdt. ;)

Maar om zo reden weg doen vind ik gewoon belachelijk. Je weet voor dat je er aan begint dat het DA kosten met zich mee kan brengen en een paard gebreken kan krijgen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:17

Laten we het gezellig houden dames. Ga verder via pb. Dit is een foto topic! :)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:46

Sneu voor je Zazalover. Het is een mooie haf om te zien.

Eerst een nieuw homo dekje gekocht hihi en vanmiddag de hoogte in gegaan met Bo. 1 meter 10, was weer een van de eerste keer na een lange tijd dat ik sprong. Dus ik was onwijs trots op Bo. :)
Nadat ik ze bescherming aan het af was doen stond hij wel schattig dus werd er een foto gemaakt.

Afbeelding