[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:11

Ah kijk met haar echte naam zoekt het een stuk makkelijker ;)

Joh toch wel beetje ja.. ik ga binnenkort ff bij een vriendin van vroeger langs om te praten over event stalling bij haar en wat dat kost enzo.. want de pensionstalling maakt het gewoon te duur.. maar als ik qua financien de boel rond weet te krijgen komt er zeker een paardje :)

amormylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:29

Mooie haf Malis
Horsii hard gewerkt vandaag
Nathalie lekker gereden en lekker dingen gedaan, bijlezen lukt mij niet altijd dus ik wens je veel succes er mee.
Vandaag ging het weer beter met Amor hij vliegt door de bak heen en loopt weer iets beter.
Nog niet helemaal naar wens maar al veeeeeel beter.
Morgen ga ik foto's maken, misschien plaats ik er een paar, kijk wel even.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:30

Nathalie, ik heb al besloten en al besteld, ik ben bij 2 zaken geweest en allebei geven zij aan om toch een eczeemdeken aan te schaffen.
De buikflappen bij een gewone vliegendeken zitten niet zo als bij een eczeemdeken.
Vandaag na een dag tussenpauze weer bij Don geweest, ze heeft op dr snoet weer 3 bijtplekken erbij, morgen staat ze met die lange vliegenkap op, tot over dr neus, en op de hals, schouder, buik heeft ze totaal weer 6 bijtplekken van die vliegen erbij, ze wordt gewoon letterlijk opgegeten.
Ze staat de hele dag te slaan met dr staart en begon al met schuren, gelukkig nog geen coupe pleeborstel, maar denk dat ik er wel goed aan doe om haar met die eczeemdeken op in het land te zetten.

En daarnaast, zijn de betere gewone vliegendekens extreem duur zijn, bij hippo vanaf 159 tot 185 euro, en de eczeemdeken die ik nu bestel heb is 60 euro, maar wel luchtig is.
Het nadeel is als ik haar gewoon zo door laat lopen, dat ze wel een allergie kan gaan kweken en dan ben ik verder van huis. Het is ook dit jaar veel erger met die vliegen dan de afgelopen jaren.
Vanmiddag met binnen halen zaten er goed 20 vliegen op dr kont en nog een ontelbaar aantal op haar hoofd, dier wordt er knettergek van. Vrijdag met de hoefsmid stond ze ook geen moment stil door die kl*te beesten, zie aan alles dat ze gewoon niet happy is als ze in de wei staat, ze wil dolgraag naar binnen, kan ik me ook wel voorstellen, ik wordt al gek van die beesten als ik ze binnen ga halen.

Zit nu undercover Nederland te kijken, grgrgrgr wordt zo boos ... waarom zijn er zulke mensen op deze wereldbol.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:34

Erg he, echt verschrikkelijk die handelaar.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:08

naar aanleiding van het programma Unndercover in Nederland heb ik de volgende hyves opgericht. Lijkt het je wat, meld je dan aan, misschien kan dit in de toekomst werkelijkheid worden.

http://paardenregistratie.hyves.nl/

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:36

*\o/* *\o/* *\o/* Yes, ik heb via een andere online paardenshop mijn Droomhoofdstel gevonden *\o/* *\o/* *\o/* dus Donna gaat straks op sjiek ... ben helemaal happy ...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:01

Oke idd als ik dit zo lees is het een verstandige keus. Uit je vorige bericht haalde ik dat ze last had van vliegen maar niet dat het zo erg was.. In dit geval zal ze je erg dankbaar zijn! Chico is altijd erg blij dat ie z'n jas weer aan mag na het poetsen. Hij doet er zelfs z'n hoofd voor omlaag :)

Enne gefeli met je hoofdstel :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:18

Hinke schreef:
...
@nathalie: leuke fotos van die buitenrit! Dus je bent over je buitenrij angst heen? Je paard heeft btw wel een dikke kont :o

helemaal vergeten op te reageren..
Deze paarden gaan dagelijks meerdere malen per dag het bos in met touristen en lopen vaste route, dus dan moeten de paarden wel betrouwbaar zijn.. Dat wetende maakt het opsstappen een stuk makkelijker. En het was een staprit.. Maar het is zeker weer een stap vooruit.
En daarbij is Pien vandaag alleen met Arash het bos in geweest, en dat ging ook super goed. dus het zal allemaal goed komen :) Met athosja wacht ik nog wel ff :P

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:02

Aah Jolanda je maakt me heeeeel nieuwschierig, laat eens zien! :D

Mooi dat Amor al stukken beter loopt, zolang het maar de goede kant op gaat!

Heb na 5 minuten tv uitgezet alleen al hoe ze die paarden uitschold, zoveel moeite is het niet ze normaal te benamen om maar ergens te beginnen! Super goed dat ze dit hebben uitgezonden en nu maar hopen dat er resultaat komt!!

Aah heb straks vuurshow met Nibbit! En ik ben helemaal niet zenuwachtig, maar heb er echt super veel zin in! :D Lekker doen wat Nib het beste kan, showen!

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:19

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:27

Heel veel plezier met je vuurshow :D

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 08:28

Dankjewel! :D

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:29

Nibbit is echt jammie!
Het begint al te kriebelen om L'Amour weer te laten dekken haha :D
Zo'n veelzijdige hengst!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:29

Lisa; Wauw mooi filmpje en wat steigert hij hoog :oo
Veel plezier met de vuurshow!

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:07

Gaaf filmpje Lisa!! Wat zijn jullie samen een team zeg, geweldig wat jij allemaal met hem kunt!

Veel plezier met de vuurshow! :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:33

:) had dat filmpje op je hyves al gezien :P Echt leuk ook dat je zoveel film materiaal hebt van jullie samen :) Veel plezier met de show :)

Die had ze al eens laten zien :+
Freya schreef:
Dit is trouwens me "droomhoofdstel"

Afbeelding

Ik ga straks heerlijk naar Pien en de paardjes :) Heb ze wel gemist hoor :P

K heb trouwens nog leuke foto van de buitenrit in Lux :) (moest eerst ff vragen of de anderen wel op bokt wouden :P )

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:53

Leuk die buitenrit foto:)
Lisa nog veel plezier

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:42

Horsii & Marlis, waarom wachten tot Peep te dik wordt? Dan zou ik hem maar gelijk omdoen, en eventueel een paar uurtjes per dag zonder.

Jolanda; Gaaaf dat je dat hoofdstel hebt gevonden :D

Lisa; Ik ga nu je filmpje even bekijken! Veel plezier met je show!

Hinke; Duurt nog wel even voor je gaat indd, maar wel een mooi vooruitzicht.

Vanmorgen heb ik al lekker buitengereden, het ging weer goed. Hebben gegaloppeerd en over een boomstammetje gesprongen! Heerlijk weertje, wat wil je nog meer?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:44

joopiexx schreef:
Horsii & Marlis, waarom wachten tot Peep te dik wordt? Dan zou ik hem maar gelijk omdoen, en eventueel een paar uurtjes per dag zonder.

Jolanda; Gaaaf dat je dat hoofdstel hebt gevonden :D

Lisa; Ik ga nu je filmpje even bekijken! Veel plezier met je show!

Hinke; Duurt nog wel even voor je gaat indd, maar wel een mooi vooruitzicht.

Vanmorgen heb ik al lekker buitengereden, het ging weer goed. Hebben gegaloppeerd en over een boomstammetje gesprongen! Heerlijk weertje, wat wil je nog meer?

Omdat ze nu nog geen hele dagen staat, gisteren 2 uurtjes en vandaag maar 3. Dus ze staat nog lang geen hele dag op de wei maar echt maar paar korte uurjes. En die uurtjes die ze dan nu staat laat ik er nog even zo staan. Volgende week als ze wat langer staan heb ik hem als het goed is binnen en kan ze hem om. Ja dacht zelf ook een deel vd dag om en ander deel niet mits ze niet te dik wordt.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:53

Ja zo kan je het een beetje voorblijven. En helemaal handig nu ze in de buurt staat, kan je tussendoor even dat ding op of af doen.
Wenner wordt wel dikker maar t loopt niet de spuigaten uit eigenlijk. Gelukkig maar want ik zie die mieper nog niet lopen met een graaskorf. Wij staan met 5 paarden op het land, allemaal koudbloeden dus ons land is ook niet bemest dit jaar.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:55

LEkker klein groepje:) Dat is wel fijn dan.
Peep staat volgens mij met 12 anderen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:22

Moet om vier uur werken, maar ben echt niet lekker haha. Ben misselijk en heb hoofdpijn van gisteren. Was naar de dios lentefeesten in denhoorn gegaan. Lag om half 4 te slape en moest om 9 u al bij een vriendin op stal zijn/

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:16

Buitenrit ziet er leuk uit! Lekkere stevige paarden ook ;)

Ik hou van dit weer!! Net lekker buiten gelegen, zo even wat voor school doen en dan maaltijdsalade maken en daarna nog turnen..

amormylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:45

hele mooie foto's gezien gefeli met je hoofdstel

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:49

Freya schreef:
Weet je wie ik mis in de topic ...

Flurk
Chipieke
Dieuweke1315

Of heb ik hun posten gemist ...

Hoi dames,

even een woordje van mijn kant. Het is inderdaad even geleden dat ik nog wat gepost heb, maar dit is niet zonder reden gebeurd... Begin februari adopteerde ik mijn eerste spaanse windhond Jade. Na lang wachten, voorbereidingen, uitkijken en het huis verder renoveren, kwam zij aan begin maart. Na 2 weken ging het mis en liep ik dierenarts af en aan, ze had al 2 operaties achter de rug, en in week 7 dat ze bij mij zat is ze een derde keer geopereerd en is ze ingeslapen omdat de pijn die ze had even verholpen kon worden, maar ze zou elke maand terug geopereerd moeten worden en dat kon ik haar niet aandoen.

Deze hond heeft 7 weken lang al mijn energie, tijd en liefde opgeslorpt en nu, 4 weken na haar dood ben ik er nog steeds stikkapot van. Ik trek me enorm op aan de paarden en straks ga ik kijken naar een nieuw hondje dat uit spanje komt en extreem getraumatiseerd is, in de hoop haar ook een gouden mand te geven.

Bij deze: mijn oprechte excuses om alle goudliefhebbers eventjes in de steek gelaten te hebben...

Voor wie interesse heeft in Zyta: ze doet het schitterend :D Het rijden gaat traag en moeizaam, maar ze ziet er schitterend uit en ik geniet intens van haar.

Op nog geen 100m van mijn wei is er net een haflingerveulen geboren, verdorie ik moet op mijn vingers bijten om er zelf niet aan te beginnen :=