We zijn samen een weekendje logeren bij een vriendin, is even wennen met een haflinger tussen de dure sportpaarden maar alle ruinen zijn enthousiast en april spontaan hengstig (
) eerste keer dat april weg van huis gaat dus ik was heel benieuwd hoe ze het op een andere locatie zou doen. Gister even kort gereden maar dat was 1 groot drama, heel gestrest en rennerig, vandaag hadden we samen les en dat was wel heel gaaf, se deed heel goed mee en begon me toch een partij fijn te lopen. Ik ben dus even op mijn roze wolkje. O en april is trouwens sinds gisteren ook een blote billen pony, eerste keer dat ik dr heb geschoren maar ben er heel blij mee, kleurverschil valt enorm mee en ze is zooooo veel sneller droog!! Niet normaal.
Ze zat nog niet enorm dik in dr vacht is grote kans dat t nog een keer moet maar dat zien we dan wel.
Before

After

En van de les:

Wij hebben het één keer gedaan, met een vorige merrie. Dracht ging echt super, bevalling was een hel, maar moeder en zoon er veilig doorheen gekregen. Veulen was een draak eersteklas, merrie sloeg hem tegen de muur omhoog, na 3 maanden moeten afspenen omdat veulen moeder echt leeggetrokken had, en veulen was qua karakter het tegengestelde van zijn beide ouders... Zit je dan, met een veulen dat prachtig is, maar écht niet past qua karakter. Gelukkig paste hij wel bij de man van de eigenaar van de merrie, dus gewoon gebleven. Maar ik ben nu niet per se heel enthousiast meer om zelf te fokken. Misschien óóit. Doortje is stuk makkelijker hengstig dan die merrie, en ook écht enorm sociaal, veel socialer dan vorige merrie, dus misschien durf ik óóit. Maar kans dat ik gewoon een leuke jaarling koop tzt voor erbij is groter
Desalniettemin ben ik suuuuuper nieuwsgierig naar jullie hengstenkeuzes en naar toekomstige veulens! Kom maar door met foto's!