Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:36

silby schreef:
en dan zijn ze nog geen eens gewassen nens77 :=

Ik ga 4x per dag naar stal (doen alles zelf) en zou niet anders willen...
Afgelopen zomer dan op pension gestaan met Amino maar dat vind ik echt niks...
ja het heeft nadelen als je alles zelf in handen hebt (kost veel tijd,vakanties etc) maar het weegt voor mij
niet af tegen de voordelen :)

Ik snap ook dat niet iedereen die luxe heeft (een eigen stalletje)
dus ik snap heel goed dat je je aan regels te houden hebt die er zijn op de stal waar je staat!

Wow !!!
Ik dacht nog, daar zal wel wat shampoo tegenaan gegooid zijn !
Pfoe 4x per dag naar stal....
Hoeveel uur per dag ben je daaraan dan meestal kwijt ?
Ik heb gewoon niet genoeg uur in een dag om alles zelf te doen, de meeste dagen ben ik een uur of vier op stal (verdeeld over 2x) alleen op dinsdag doet mijn dochter het alleen en op donderdag heb ik een verzorgster, dat zijn mijn lange werkdagen en eer ik klaar ben is alles dicht op stal.
Moet ik wel zeggen dat ik 2 dagen werk van 09.00-21.00 (daarnaast nog een dag en af en toe een zaterdag, bij elkaar 32 uur in de week), 3 kinderen heb van 3, 9 en 11 en natuurlijk een lieve man die me (gelukkig) af en toe nog weleens wil zien :D
Het is dan echt plannen om op een verjaardag te komen, iets met mijn andere kinderen te doen of met vrienden af te spreken, ik moet regelmatig hulp van buitenaf inroepen of schuiven

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 10:59

nee geen shampoo := enkel een bostel :P

mijn situatie is met de meeste mensen niet te vergelijken hoor...
ik werk gemiddeld zo'n 15 uur per week en doe dat heel vroeg in de ochtend (begin om 6.45 uur)
daardoor heb ik de hele dag de tijd...
ook hebben wij geen kinderen dus dat kost ook geen tijd...
we hebben alleen 2 paarden en 2 honden en een kat...
de honden gaan altijd mee naar stal dus die zijn weinig alleen thuis.

we voeren om 6.30 uur als ik dan uit mijn werk kom ga ik naar stal om ze buiten te zetten,stallen te mesten en rijden (of dat doe ik ook s'middags wel eens of straks weer in de avond maar net wat ik wil)
eind van de middag ga ik terug om ze binnen te zetten en te voeren,mest opruimen buiten en dan s'avond nog een voer beurt...
in het weekend doen we samen (mijn vriend en ik) de overige klusjes..
Scheelt misschien ook dat mijn vriend ook een paardenman is zo doe je dat ook samen en heb je ook
tijd samen...
Blijft dus genoeg tijd over voor andere dingentjes ook!

het enige nadeel van een eigen stalletje is dat je niet altijd zo maar een hele dag
of een weekend weg kunt omdat je dan weer oppas nodig hebt...

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:16

silby schreef:
nee geen shampoo := enkel een bostel :P

mijn situatie is met de meeste mensen niet te vergelijken hoor...
ik werk gemiddeld zo'n 15 uur per week en doe dat heel vroeg in de ochtend (begin om 6.45 uur)
daardoor heb ik de hele dag de tijd...
ook hebben wij geen kinderen dus dat kost ook geen tijd...
we hebben alleen 2 paarden en 2 honden en een kat...
de honden gaan altijd mee naar stal dus die zijn weinig alleen thuis.

we voeren om 6.30 uur als ik dan uit mijn werk kom ga ik naar stal om ze buiten te zetten,stallen te mesten en rijden (of dat doe ik ook s'middags wel eens of straks weer in de avond maar net wat ik wil)
eind van de middag ga ik terug om ze binnen te zetten en te voeren,mest opruimen buiten en dan s'avond nog een voer beurt...
in het weekend doen we samen (mijn vriend en ik) de overige klusjes..
Scheelt misschien ook dat mijn vriend ook een paardenman is zo doe je dat ook samen en heb je ook
tijd samen...
Blijft dus genoeg tijd over voor andere dingentjes ook!

het enige nadeel van een eigen stalletje is dat je niet altijd zo maar een hele dag
of een weekend weg kunt omdat je dan weer oppas nodig hebt...

Oh ja, twee katten hebben we ook nog !
Mijn man heeft helemaal niets met paarden, is echt ons meidending...
Wel met honden, dus hij krijgt als het goed is in september een pup...
Als wij een weekend weg willen of vakantie heb ik ook oppas nodig hoor, anders komt mijn paardje er niet uit en wordt hij niet uitgemest.
Gevoerd wordt hij wel en op mijn nieuwe stalling wordt ook gemest.
Als hij dan van eind april t/m eind september op de wei staat kan ik wel makkelijker weg.
Op de wei wordt hij sws gezet en onderling met stalgenoten of tegen betaling door de stalhouder ook binnen gezet als ik er zelf niet zou zijn.
Staan ze bij jou in de zomer ook niet op de wei, dat je toch oppas moet regelen ?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:22

Yvank_ schreef:
Laat ik het zo zeggen ik zou het heel goed vinden als de wetgeving er door komt dat paarden minimaal 4 uur per dag buiten moeten staan :j

Is goed verplicht 4 uur buiten maar dan wel alle paarden .Dus ook de dekhengesten en ook de paarden van Anky en alle andere die paarden hebben van heeeeel veeeel geld :j :$
En niet alleen als ze met pensioen gaan altijd ,ook vlak voor een belangrijke wedstrijden .Lekker vrij rennen en spelen met andere paarden.

silby

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:58

@Nens77 Nee in de zomer staan ze ook niet op de wei....
Dit omdat we maar een bepaald aantal hectare aan gras hebben waar we ook van moeten
hooien als de tweede snee eraf is dan mogen ze er vaak wel even op zolang het niet te nat is
Dus het ene jaar is dat maar heel kort en het andere jaar staan ze bijv wel tot november in het land (afhankelijk van het weer dus)
Nu heb ik Amino en feyda, Amino heeft een eiwit allergie en krijgt bij te veel suikers allemaal bulten dus
gras is eigenlijk niet zo goed voor hem.
Feyda heeft insuline resestentie en wordt ontzettend ziek van gras...
Dus voor mijn paarden is in de wei staan ook echt geen pre :n naar buiten wel (vrije beweging) en dat
krijgen ze vollop dat samen met een uitgebalanceerd dieet hebben ze het prima naar hun
zin saampjes :D
ze gaan straks (als het langer licht is) wel langer naar buiten,dan gaan ze s'middags wat eerder naar binnen om te eten,en dan eind van de middag weer naar buiten tot een uurtje of 21 en dan weer voor de nacht naar binnen.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:05

silby schreef:
@Nens77 Nee in de zomer staan ze ook niet op de wei....
Dit omdat we maar een bepaald aantal hectare aan gras hebben waar we ook van moeten
hooien als de tweede snee eraf is dan mogen ze er vaak wel even op zolang het niet te nat is
Dus het ene jaar is dat maar heel kort en het andere jaar staan ze bijv wel tot november in het land (afhankelijk van het weer dus)
Nu heb ik Amino en feyda, Amino heeft een eiwit allergie en krijgt bij te veel suikers allemaal bulten dus
gras is eigenlijk niet zo goed voor hem.
Feyda heeft insuline resestentie en wordt ontzettend ziek van gras...
Dus voor mijn paarden is in de wei staan ook echt geen pre :n naar buiten wel (vrije beweging) en dat
krijgen ze vollop dat samen met een uitgebalanceerd dieet hebben ze het prima naar hun
zin saampjes :D
ze gaan straks (als het langer licht is) wel langer naar buiten,dan gaan ze s'middags wat eerder naar binnen om te eten,en dan eind van de middag weer naar buiten tot een uurtje of 21 en dan weer voor de nacht naar binnen.

Dan is het niet zo makkelijk inderdaad en moet je meerdere keren voeren.
Wel fijn dat je een andere oplossing hebt zodat ze wel veel buiten kunnen staan !

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:22

ja ach wij zijn er wel aan gewent en meestal gaan ze gewoon mee
op vakantie :P

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:42

http://www.u2online.nl/220214ep1/index_24.html

Op deze site staan fotos van mijn wedstrijd van vorige week met mijn leenkoets.
Verschil is dat er nu een ander lemoen op zit.
Hier op de fotos een zwarte en ik heb nieen rvs met telescoop bomen
Ik draag een blauwejas en mijn groom ook.
Er staan fotos bij enkelspan pony en dan pagina 23 , 24 en 30

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:16

Wauw wat een lekker stel zeg hier boven!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:38

Mooie foto's :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:45

Nens77 schreef:
Yvank_ schreef:
Ik geloof dat het heus moeilijker zal zijn in de randstad maar esmee 3-4 uur in de paddock en nog rijden is al wat anders dan op stal.

Iedereen zal het beste met zn paard voor hebben maar ik was er gewoon over verbaasd hoeveel mensen hier dan hun paard op stal hebben. En gras vind ik hier los van staan dat hebben wij ook bijna niet :)

Het zou voor mij niks zijn maar wat een ander doet moet die lekker zelf weten :)

Andersom is net zo, wat een heerlijkheid zou het zijn om dagen over te kunnen slaan en een sociaal leven te hebben in plaats van elke dag (i mijn geval vaak 2x) naar stal te moeten om je paardje er zoveel mogelijk uit te halen....
Als de mogelijkheid er was, zou ik het ook wel weten hoor :D
Afgelopen zomer goed kunnen merken hoeveel tijd ik over heb als ik niet twee keer per dag naar stal hoef maar slechts 3x per week naar de wei :D
Dus buiten dat het voor mijn paard beter zou zijn (meer buiten bedoel, niet meer gras), is het voor mijn gezin ook een stuk prettiger !
Je kunt je dan afvragen of mensen inderdaad egoistisch zijn en voor zichzelf kiezen of dat ze misschien de waarheid spreken.

Maar jij zegt ook gewoon afgezien van het feit dat het vrijwel onvindbaar is is het in mijn situatie ook makkelijker. Nou dikke prima dan toch! :)

24/7 naar buiten is ook weer een ander verhaal daar begin ik zelf ook niet aan hoor! Zou soms in tijd wellicht wel makkelijker zijn.

Ik geef ook toe ik heb altijd gekozen voor stallen waar ze de paarden binnen en buiten zetten (nou zijn die hier ook hoor dus dat ís ook makkelijker) zodat ik als een dag niet kon, kon overslaan.

Thuis is het een ander verhaal dan kan ik niet zomaar een dagje weg := maargoed daar kies je natuurlijk ook voor.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:03

Ik denk dat ik dan misschien ook ego ben.
In de winter hele dagen naar buiten prima geen binnenbak prima maar dat gaat weer ten koste van mijn rijden en conditie van mijn pony
Wat is dan beter. Iedere dag beweging en aandacht en op stal of hele dagen buiten en ze Door t weer een tijd stil zetten
Geef mij die stal dan maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:16

Ja dat is immers ieder voor zich :) ligt natuurlijk ook aan je paard. Damella werd strontvervelend van binnen staan :x

De gulden middenweg is het mooiste. maar begrijp ook heus dar dat voor de meeste mensen onvindbaar is!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:19

Naapienaap schreef:
Ehm.... dan even wat anders...

Wie heeft zich al opgegeven voor het HAFLINGER WEEK-END.... *\o/*

Ik ga dit jaar niet omdat ik op samengestelde menwedstrijd ga

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:20

Yvank_ schreef:
Mooie foto's :) !

Dank, vind ze alleen niet mooi genoeg om te kopen

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:11

Hoi!!

Meld zich ook weer! De discussie die hier de vorige pagina's is geschreven ga ik verder ook niet op in. Ik zit in dezelfde regio als Nens, Paulusjuh en Flurk. Sterker nog ik ben het nieuwe stalgenootje van Flurk. Op de andere stal was het me echt te massaal en was Storm 1 brok onrust. Ik ben nu dus naar een kleinere stalling verhuist. Storm doet het op wat hinniken na echt prima.

Mooie foto's komen er voorbij zeg van jou Silby en van jou Flurk. Kan niet ander zeggen dat het een erg mooie koets is.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:04

Haha dank Faringo voor je complimentje over de koets.
Wel jammer dat mijn mooie bruine tuig nu niet meer kleurt.
Dus die gaat in de verkoop.
Ik heb gisteravond meegedaan aan oefenspringen.
Zal linkje plaatsen hoop dat het werkt
Afbeelding

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:07

Faringo schreef:
Hoi!!

Meld zich ook weer! De discussie die hier de vorige pagina's is geschreven ga ik verder ook niet op in. Ik zit in dezelfde regio als Nens, Paulusjuh en Flurk. Sterker nog ik ben het nieuwe stalgenootje van Flurk. Op de andere stal was het me echt te massaal en was Storm 1 brok onrust. Ik ben nu dus naar een kleinere stalling verhuist. Storm doet het op wat hinniken na echt prima.

Mooie foto's komen er voorbij zeg van jou Silby en van jou Flurk. Kan niet ander zeggen dat het een erg mooie koets is.

Veel plezier op je nieuwe stal weer dan !
Waaraan merkte dat hij onrustig was ??

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:08

Flurk schreef:
Haha dank Faringo voor je complimentje over de koets.
Wel jammer dat mijn mooie bruine tuig nu niet meer kleurt.
Dus die gaat in de verkoop.
Ik heb gisteravond meegedaan aan oefenspringen.
Zal linkje plaatsen hoop dat het werkt
[ Afbeelding ]

Zie een foto met parcours, maar jou kan ik niet ontdekken, klopt dat ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:10

Leuk dat je met oefenspringen hebt mee gedaan :D

Ik heb vandaag koudbloedwedstrijd gereden. Voor het eerst op een niet haffie :)) maar of fjordemans! Was zijn eerste wedstrijd op andere locatie. Vriendin deed ook met hem mee (daar is hij van) hij was nergens van onder de indruk en ik ben naar huis gegaan met 2 eerste prijzen en zij ook met een eerste prijs :D

En heb ook een nieuw zadel voor Santor! Nu ben ik weer arm := mocht iemand nog wat zoeken. Heb nu mijn fijne bruine dressuurzadel te koop ;(

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:18

:wave: tijdje rustig geweest hier inderdaad!

Discussie over stallingen ga ik ook verder niet meer op reageren, wil alleen even zeggen dat ik ook in dezelfde omgeving zit, dus ik zie om mij heen hoe lastig het allemaal is en hoe de weides er hier bij liggen. Voor deze regio heeft mijn paard het prima getroffen en komt hij ontzettend veel buiten, maar waar ik sta is niet te vergelijken met een pensionstal o.i.d. (aan huis met slechts 3 stallen).

Mooie foto's zijn er ook weer langs gekomen!

Aantal verhuizingen ook weer :) Fijn dat jullie prettigere plekjes gevonden hebben!!

Gefeliciteerd met je prijzen Yvank!

Leuk fimpje van het springen Flurk :) (Nens77 het is een filmpje, even op het plaatje klikken! ;) )

Met Amadeus gaat het tot nu toe goed, met zijn jeuk e.d. We hebben al weer een paar keer gereden en we hebben inmiddels ons eigen dressuurzadeltje :) Duimen dat het zo goed blijft gaan, maar we gaan er weer voor! :D :):)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:48

Yinthee schreef:
:wave: tijdje rustig geweest hier inderdaad!

Discussie over stallingen ga ik ook verder niet meer op reageren, wil alleen even zeggen dat ik ook in dezelfde omgeving zit, dus ik zie om mij heen hoe lastig het allemaal is en hoe de weides er hier bij liggen. Voor deze regio heeft mijn paard het prima getroffen en komt hij ontzettend veel buiten, maar waar ik sta is niet te vergelijken met een pensionstal o.i.d. (aan huis met slechts 3 stallen).

Mooie foto's zijn er ook weer langs gekomen!

Aantal verhuizingen ook weer :) Fijn dat jullie prettigere plekjes gevonden hebben!!

Gefeliciteerd met je prijzen Yvank!

Leuk fimpje van het springen Flurk :) (Nens77 het is een filmpje, even op het plaatje klikken! ;) )

Met Amadeus gaat het tot nu toe goed, met zijn jeuk e.d. We hebben al weer een paar keer gereden en we hebben inmiddels ons eigen dressuurzadeltje :) Duimen dat het zo goed blijft gaan, maar we gaan er weer voor! :D :):)

Haha bedankt !
Maar ook als ik erop klik gebeurd er niets....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:51

:wave:

Zo, ik moest behoorlijk wat bijlezen.
Had het topic even niet bijgehouden.

Qua stalling ben ik tevreden. Tommie staat van 9.30 uur tot 14.00 uur buiten. In het weekend tot 16.00 uur en in de zomer veel meer en regelmatig 24/7. Hetzelfde geldt bij ons ook voor de manegepaarden.

Ik ga zelf 6 keer per week naar stal en mijn vader 1 keer per week. Dus hij komt buiten die uren ook nog uit stal. Buiten rijden, longeren en wandelen om zet ik hem dan ook nog regelmatig buiten.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:59