[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:05

Dat heb ik gelukkig niet met kayenne. Die wordt heet als ze het moeilijk vind maar dat is juist fijn want dan reageert ze beter en sneller haha.
Soms alleen opletten dat ze niet gaat invullen. Want we hebben net galop gedaan dus dan gaan we zo vast weer galop doen aldus kayenne .. Haha.
Dan is het wel opletten dat ze niet zelf gaat maar op mij blijft letten

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 22:34

Wat interessant Michelle, echt leuk om te lezen.

Als ik het zo lees voer ik relatief weinig krachtvoer. Ik voer 150 a 200 gr vitalbix als ‘krachtvoer’. Misschien dat ik toch eens ga kijken naar iets voor erbij aangezien we steeds serieuzer aan het werk zijn (aan de hand dan wel).

@faither, wauw, wat top dat die van jou zo mooi slank is ondanks het 24/7 op de wei.

Hilana is een beetje vet. Ik vermoed van het gras en/of het hooi. Ik had super mooi hoog gras. Jammergenoeg heeft de stalbaas het gemaaid net toen ik die weide wilde gebruiken. Achteraf was ik er toch wel blij mee. Ik was namelijk de enige op stal die nog een groene wei had met die droogte.

Ik heb geen idee trouwens hoe het hooi bij ons op stal is. Komt deels van eigen land, maar ik kan niks veranderen aan de samenstelling en ik wil perce onbeperkt voeren. Dus een analyse leek mij niet echt zinvol.

Gister heb ik voor het eerst een zadel op Hilana gelegd. Ze heeft geen stap verkeerd gezet. Wat kan je dan genieten van je paard zeg!

Afbeelding

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 23:52

@eva, dankjewel! Ik ben ook verbaasd van hoe slank ze blijft, ze krijgen nu redelijk wat vers groen gras wat na de droogte enorm is gaan groeien. Ziet er naar mijn idee heel sappig en groen uit. Maar zolang ze geen dunne mest krijgt en geen tonnetje word mogen ze lekker genieten hahaha.

Wauw wat gaaf zeg! Heerlijk als dat zo soepel gaat! Super om het zo rustig spelenderwijs te doen zonder enige haast. Hoe oud is ze nu?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 00:29

Nou, dat kan ik mij voorstellen, zou ik ook blij mee zijn!

Jaa, het is echt heel leuk dat ze overal zo goed op reageert. Ze is nu ongeveer 3,5 jaar oud. Deze winter ga ik alvast voorbereiden en dan denk ik dat ik het voorjaar echt ga beginnen met beleren. Dan is ze 4 jaar oud.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:37

Ik ga even heel brutaal zijn en me hier tussen mengen.
Na veel bijrijdpaarden heb ik eindelijk de stap gezet en ben opzoek naar een eigen paardje. Nou zou ik dat enorm graag zien in de vorm van een haffie, maar weten jullie in en rond Overijssel fijne verkoop adressen?
Verder als paardenmelkerij Sand kom ik niet namelijk en die verkoopt momenteel niks.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:23

Stal Maathuis Haaksbergen, Jeroen Slot van Haflingerstal Honesch Haaksbergen, Bussink van Haflingerstal de Pol Markelo, Gerrit Westerveld van de Haflingerhoeve Aalten, Fam. Kobus van 't Ligterink Aalten.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:17

Dankjewel :D, ik ga direct eens contact opnemen

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:02

Remark schreef:
Nou, dat kan ik mij voorstellen, zou ik ook blij mee zijn!

Jaa, het is echt heel leuk dat ze overal zo goed op reageert. Ze is nu ongeveer 3,5 jaar oud. Deze winter ga ik alvast voorbereiden en dan denk ik dat ik het voorjaar echt ga beginnen met beleren. Dan is ze 4 jaar oud.

Ahh dat is een mooie leeftijd! Goed dat je het rustig aan doet!

Hier gaat het best lekker de laatste tijd, ze word wat sneller nagevelijk en de rechterhand gaat steeds beter. Donderdag komt de fysio dus nog even kijken of ik les doe of toch even laat nakijken op blokkades, hangt af van of ik deze week nog merk dat ze nog erg vast zit.
Afbeelding

Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:35

Mijn bijrijdpaard is heerlijk geschoren. Ze stond al zo dik in haar vacht.

2 weken geleden:

Afbeelding

En vanmorgen:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:21

Pff jongens en dan op eens gaat het hard en mag ik weer een hoop bij lezen haha

Ga me best doen via telefoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:27

Oké het ging voornamelijk over voet hihi

En wat knal van hilana zeg ik het goed? Als ze dingen over zicht heen laten komen zo braaf... Ja dat is idd genieten!!

Hier ook als ik herstellen ben en ik kan weer normaal lopen gaan we [***] ook lekker aan de hand oppakken en longeer werk... Net een longeersingel gekocht voor die dikzak hihi

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:19

xxxmh schreef:
Mijn bijrijdpaard is heerlijk geschoren. Ze stond al zo dik in haar vacht.

2 weken geleden:

[ [url=m/db5Yo8.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vanmorgen:

[ [url=m/FDtQ8V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een verschil zeg!

@Tamara, jaa echt heerlijk!
Hopelijk kun je snel weer aan de slag

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:31

Ziet er goed uit geschoren! Wil ik ook weer maar nog geen tijd gehad..

Hier alles lekker zijn gangetje.. heerlijk gereden net nog

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:03

Ziet er netjes geschoren uit!

Wij hebben gisteren springles gehad, Wheran vond het kei leuk en heeft een behoorlijk goede techniek. Iets waar we zeker veder mee willen gaan, we moeten alleen nog flink aan zijn conditie werken :+ ook lekker een stukje buiten uitgestapt <3
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:02

Springende haflinger <3

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:54

Hier kayenne weer kaal gemaakt.. was klaar met die haren ..

En ze gaat zo goed der best doen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:39

Ik denk dat ik [***] niet laat scheren.. hij staat in een kudde waar slopers tussen zitten...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:46

Aan dat is lastig ja. Kayenne staat apart met draadjes ertussen dus dat gaat gelukkig goed. Teveel eczeem dekens kapot gehad dus was er klaar mee haha.
Afbeelding
Knappe merrie net

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:02

Hier was het plan een jachtpatroon te scheren voor de ergste hitte, maar helaas zelf in de lappenmand nu, en zeker twee maanden niet rijden, dus dan laten we het scheren maar achterwege. Voor werken aan de hand / in vrijheid hoeft ze niet geschoren te worden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:33

Ze ziet er goed uit.

Ik wil eigenlijk ook scheren, maar de grote kudde waar ze in staan houd me tegen.. 40 paarden

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:54

Wat leuk xjeslies! Heerlijk dat springen. Hilana vindt het tot nu toe echt niet leuk. Hopelijk trekt ze bij zodra ze beleerd is.

Goeie timing nu met die hitte Wendy!

Balen Skippy, wat is er gebeurd?

Ik overweeg om Hilana komend jaar te laten dekken. Wij hebben nu een veulentje op stal en dat is zó leuk. Daarnaast zou ik het wel fijn vinden om een maatje te hebben voor Hilana. Ik ga waarschijnlijk een schuilstal huren, dan zou Hilana in feite lekker 24/7 buiten kunnen blijven. Echter alleen gaat dat niet. Dus ik dacht twee vliegen in 1 klap! Wel dubbel werk natuurlijk, maar anderzijds hoef ik niet meer uit te mesten..

Iemand bekend met Almnebel Imladris en zijn nakomelingen?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:24

@Remark: gevalletje domme pech, arm uit de kom. Tweede keer, dus revalidatie zal wel even duren.

Leuk, een veulentje! Ken de hengst en zijn nakomelingen niet. Ben benieuwd of je uiteindelijk voor hem kiest :) Voor mijn merrie zie ik in hem weinig positieve fokwaarde, maar dat is een kwestie van goed matchen en je eigen fokdoel ook natuurlijk :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:02

Pe pe is een dochter van hem, kyr een klein dochter.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:28

Oeii dat is niet fijn Skippy!

Ik ben ook benieuwd waar ik uiteindelijk voor ga kiezen. Persoonlijk spreken rondborstige en rondbillige haflingers mij meer aan dan de hele moderne types (al zijn die ook erg mooi hoor!), vandaar dat ik opzoek ben naar een wat klasiekere hengst. Daarnaast ‘ken’ ik Almnebel Imladris al een hele tijd van de leuke topics op
Bokt en ben ik altijd al weg van hem geweest.

Dus ik ga van de week de stambomen eens naast elkaar leggen. Al denk ik dat dat oke is aangezien ik het idee heb dat mijn merrie vooral oostenrijks bloed heeft. Maar goed, heb er geen kaas van gegeten, dus kan er goed naast zitten haha!

Wat leuk Horsii! Wat hebben ze van almnebel geërfd?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:15

Remark schreef:
Oeii dat is niet fijn Skippy!

Ik ben ook benieuwd waar ik uiteindelijk voor ga kiezen. Persoonlijk spreken rondborstige en rondbillige haflingers mij meer aan dan de hele moderne types (al zijn die ook erg mooi hoor!), vandaar dat ik opzoek ben naar een wat klasiekere hengst. Daarnaast ‘ken’ ik Almnebel Imladris al een hele tijd van de leuke topics op
Bokt en ben ik altijd al weg van hem geweest.

Dus ik ga van de week de stambomen eens naast elkaar leggen. Al denk ik dat dat oke is aangezien ik het idee heb dat mijn merrie vooral oostenrijks bloed heeft. Maar goed, heb er geen kaas van gegeten, dus kan er goed naast zitten haha!

Wat leuk Horsii! Wat hebben ze van almnebel geërfd?

Ze zijn beide heel veelzijdig en gaan voor de baas door het vuur. Ze hebben erg ruime gangen en een heel stabiel, fijn karakter. Bijna nergens van onder de indruk maar hebben wel fijne pit.
Kyr haar gangen zijn helaas alleen minder geworden na de heftige spier bevangen heid. Ze zijn zeer nieuwschierig en erg sociaal.