Wie heeft zich al opgegeven voor het HAFLINGER WEEK-END....
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ELpatcho schreef:Nens77 schreef:Dat is in de zomer nog wel te vinden (op mijn nieuwe stal gaan de manegedieren ook de helft van het jaar dagelijks de wei op) maar in de winter moet je dan toch echt behoorlijk wat kilometers verderop.
En dat valt niet mee met een beperkt budget, zonder auto en afhankelijk van het openbaar vervoer....
Komen we weer terug op mijn argument: Als je de middelen er niet voor hebt dan moet je op zoek naar een andere sport
Paulusjuh schreef:ELpatcho schreef:
Komen we weer terug op mijn argument: Als je de middelen er niet voor hebt dan moet je op zoek naar een andere sport
Kom op zeg!! Bemoei je niet met andermans middelen (budget/auto)...
Nens77 schreef:ELpatcho schreef:Komen we weer terug op mijn argument: Als je de middelen er niet voor hebt dan moet je op zoek naar een andere sport
Hmmmm, dus als jouw kind gek op paarden is, er op de hoek van de straat een manege zit, waar de ponies er super bij staan en 6 maanden per jaar lekker op de wei vertoeven, nee verkopen omdat ze niet het hele jaar door buiten staan (terwijl dat in de winter gegarandeerd een baggerbende wordt) ?
![]()
Dat is de ideale formule om ervoor te zorgen dat het kind stiekem paarden op zoekt en met andermans paarden op een weitje aan de slag gaat
@ mando: bedankt voor je verhelderende uitleg! 

dan kan ik zaterdagavond direct met hem doorrijden naar ons clubweekend
Mando schreef:Zo dames.... gezellig hier.
Nens, ik ben blij voor je dat je een nieuw plekje gevonden heb, ik weet hoe moeilijk het is in de omgeving van Rotterdam en ik weet idd dat de hit stal een flinke wachtlijst heeft. Mijn vriendin staat daar ook met haar Haf.
Elpatscho, jouw argumenten begrijp ik ook alleen moet je niet alleen naar jezelf kijken hoe jij het zou willen. Als je door heel nederland heen kijk naar het houden van paarden denk ik dat veel paarden het slechter zouden kunnen hebben dan dat wij meiden in dit topic ermee omgaan.
Er wordt door Nens over nagedacht door al te verhuizen naar een betere stal wat verwacht je dan nog meer van iemand.
Als ik hierzo lees doet iedereen er alles aan om op hun manier zo goed mogelijk hun paard te huisvesten en ik vind het wel een beetje banketstaaf dat je dan iemand zo aanvalt die toch het goede wilt voor zijn paard.
Ik vind het erg kort door de bocht om dan te zeggen ... dan moet je geen paard nemen, of hond of kat of weet ik veel wat voor dier.
Een ieder doet het op zijn manier en op de manier zoals diegene denkt dat het voor zijn of haar paard goed is en dat heb je te respecteren ipv dat je iemand daarop aanvalt.
Ik zie paarden in veel slechtere omstandigheden staan dan die van ons dus ik zou zeggen... daar ligt een mooie schone taak voor je om die mensen dit bij te brengen.
Ik kon hier ook kiezen om Mando van 08.00-17.00 uur in de winter buiten te hebben op een kleine paddock en dat was 3 minuten rijden bij mij vandaan en hadden een buitenbak, in de zomer gehele zomer naar buiten maar dat heb ik niet gedaan.
Niet omdat het welzijn van mijn paard niet voorop staat maar omdat er voor sommige mensen meer aspecten meewegen dan een paard in de winter en kou en regen zielig in een hoekje te zien staan.
Als ik zie hoe hij in de winter na 3-4 uur paddock zijn box in vliegt, zijn koppie uit zijn box steekt en tevreden om zich heen kijkt met een pluk hooi in zijn mond dan was dat een van de redenen.
Een paard went ook aan regelmaat en als de verzorging goed is, huisvesting is goed en je ziet je paard tevreden op stal staan ipv zielig in een hoekje in de paddock in de regen omdat men dat zo graag wilt zien dan is mij dat meer waard dat al het gezeik over 24 uur buiten.
Ik vind het een ander verhaal als het paard op stal staat en er wordt niet naar om gekeken dan vind ik dat je daar iets over mag zeggen maar ik denk niet dat dit voor de mensen in dit topic geldt omdat we allemaal wel erg goed met onze paarden omgaan, aandacht geven, er van alles mee doen en er veel plezier mee hebben.
Wij moeten nadenken volgens jou over jouw argumenten prima maar respecteer ook de beslissingen van de mensen in dit topic over hoe ze hun paarden houden.
En nogmaals... als jij vind dat een van ons hun paard niet goed houd, deze aandacht te kort komt, beweging te kort en slechte verzorging heeft mag je diegenen daarop aanspreken.
Maar volgens mij zien al onze paarden er prima uit en hebben ze allemaal een erg leuk leven zo.
Yvank_ schreef:Ik geloof dat het heus moeilijker zal zijn in de randstad maar esmee 3-4 uur in de paddock en nog rijden is al wat anders dan op stal.
Iedereen zal het beste met zn paard voor hebben maar ik was er gewoon over verbaasd hoeveel mensen hier dan hun paard op stal hebben. En gras vind ik hier los van staan dat hebben wij ook bijna niet
Het zou voor mij niks zijn maar wat een ander doet moet die lekker zelf weten
silby schreef:Zooo hele discussie hier
Ach dan zal ik ook wel een dierenbeul zijn...
Al staan mijn paarden het gehele jaar hele dagen buiten en s'nacht in hun warme stalletje
ze staan (bijna) nooit in het gras (zooooo zielig!) Nou is daar bij die twee ik nu heb een reden voor..
maar mijn vorige paarden hebben ook altijd op zand gestaan,en die blaakten van gezondheid...
Het kan altijd beter of slechter....
Welkom Naomi! Ik ken jou ook nog wel![]()
Ooh oeps ongelukje gehad dus Flurk
Ben benieuwd naar je nieuwe wagen!
Ik had van de week een lekker foto middagje,het was zulk lekker weer!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ook heeft Fey haar verzorstertje van de week voor het eerst op der gereden
Fey was super braaf en meisje was helemaal blij
[ Afbeelding ]
Flurk schreef:Hoi allemaal,
Ik heb het druk gehad en moest 7 paginas bijlezen.
En eigenlijk heb ik er een beetje spijt van.
Had die discussie makkelijk kunnen missen dus stap er even overheen.
Positief las ik dat er een nieuweling zich gemeld had.
Welkom.
Door alle eerdere post ben ik even je naam kwijt.
Ik weet niet of jullie op mijn verhaal zitten te wachten maar ik doe het in kort.
Ik heb via mp toch een waanzinnig geschikt persoon gevonden doe mijn groom wil zijn.
We hebben een ideale click en moeten moeten nog veel leren samen.
Bij haar tweede rit liet ik haar stukje sturen en......
Dat resulteerde erin dat ik nu een noeuwe koets heb.
Haha
Ik kan hier achteraf gezien om lachen en we kwamen in een situatie waarbij je normaal zegt oeps.
Ben ook niet boos want het lag niet aan haar maar de pony schrok en sprong opzij en toen stond er een paaltje. De rest kun je denk ik wel beetje invulen. We kwamen er thuis pas achter dat koets afgeschreven was want hij reed in eerste instantie nog prima.
Het probleem was dat ikop wedstrijd ging een minimarathon en tja dat ging metdezekoets noet lukken.
Dus veel geregelt en het lukte dus ik met een " leenkoets" de hindernissen in.
De wagen had veel meer opties dan mijn vorige en stond ook nog te koop dus jullie raden het al dat is ijn noeuwe koets geworden en we zijn er erg blij mee.
Want voor mijn nieuwe groom os deze wagen ook veel prettiger.
En nu ben ik nog beetje aan het rommelen met de afstelling van het lemoen.
Ik zal straks even link opzoeken dan kunnen jullie fotos van de wedstrijd zien
En ook momt er vandaag iemand bij ons op stal staan uit dit forum en dat vind ik erg leuk.
Bij de way om mijn paard extra beweging te geven wij hebben geen weidegang hebben we een stapmolen.
Dus mijn pony staat niet 23 uur stil maar 22 mhahahs
(er staat geen stroom op).ELpatcho schreef:Nens77 schreef:
Ten eerste Hahahahahahahahaha
Ik zal mijn kinderen leren dat het welzijn van een dier voorop staat. En daarna op zoek gaan naar een leuke verzorgpony waarmee ze mag leren rijden.
Ten tweede waar gaat dit heen? We hebben het over paarden die de hele winter op stal staan. Niet over zielige arme paardengekke kindjes die willen rijden.
Ik heb maar een vraag/argument die ik de hele tijd hier in het topic gooi. Maar die niemand serieus beantwoord, ik krijg echter alleen maar andere antwoorden/ verdraaiingen en nog slechtere scenario's naar mij toe geworpen.. (iets met struisvogel politiek?)
Gaat het plezier van het rijden dan serieus boven het welzijn van het paard? Moet jij perse een paard, zodat je kunt rijden. Ach we vergeten dan maar dat die 6 maanden op stal staat, want de omgeving biedt niks anders. Maar goed ik wil zo graag rijden! Ik wil graag in een mooie bak rijden, en heb echt geen zin om de gaten te vullen in de bak voor het rijden, dus laat ik mijn paard maar op stal. Er zijn wel beter stallen, maar die kosten zo veel geld dus dan maar mijn paard op stal zetten.... etc. etc. etc.