Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:18

ELpatcho schreef:
Paulusjuh schreef:
Lijkt me ook een strak plan! Zeker voor alle maneges e.d. Geloof dat er in het paardenwereldje dan maar weinig overblijft... Zeker hier in de regio.

Kom op mensen.... Niet overal is alles mogelijk volgens je wensen.

Lijkt me alleen maar goed! Weg met al doe oppotmanege's. Dus omdat iemand wilt rijden moeten het welzijn van het paard maar wat korten?

Dat hoor je mij toch helemaal niet zeggen of wel soms!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:19

Nens77 schreef:
Yvank_ schreef:
Die regelgeving is naar wat ik weet ook al behoorlijk ver :j zuig ik niet uit de duim ofzo die plannen zijn er echt! Net als afmeting van de stal meende dat stal voor een pony minimaal 3 bij 3(,5) moet zijn vanaf 2016

Volgens mij is 3x3 voor een paard.....

nee hoor de nieuwe regelgeving is dat de stal voor een paard minimaal 10 m2 moet zijn.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:20

Nens77 schreef:
Yvank_ schreef:
Laat ik het zo zeggen ik zou het heel goed vinden als de wetgeving er door komt dat paarden minimaal 4 uur per dag buiten moeten staan :j

Ik ook, want dan zou het aanbod er ook moeten komen.

Denk alleen wel dat hier een paar duizend paarden naar de slacht kunnen omdat maneges dat niet kunnen bieden....
Dus al die manegedieren moeten dan ergens heen als ze opgedoekt worden.

Tuurlijk.. Dan zal het aanbod er inderdaad komen en tuurlijk, kiezen jij en ik er ook voor. En die manegepaarden.... Zal idd enkeltje slacht worden? Als ik sommigen hier hoor heb ik het idee dat dan voor hen beter is dan zolang op stal... Ieder z'n ding..

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:21

Paulusjuh schreef:
Lijkt me ook een strak plan! Zeker voor alle maneges e.d. Geloof dat er in het paardenwereldje dan maar weinig overblijft... Zeker hier in de regio.

Kom op mensen.... Niet overal is alles mogelijk volgens je wensen.

Roeien met de riemen die je hebt heet dat....
Tsjonge, vertel je enthousiast dat je naar een fijnere stal gaat voor je paard :roll:

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:22

Nee ik heb zeker niet op een manege leren rijden. Mijn ouders waren daar fel op tegen, omdat het welzijn van de paarden op dichtsbijzijnde manege duidelijk te wensen over liet. Mijn ouders hebben ons altijd geleerd dat je best een beest mag hebben, maar dan moet je er voor zorgen en ook kunnen bieden wat die nodig had. Ik kreeg les op een pony bij een instucteur thuis. Daarna kreeg ik al snel een eigen pony.

Ik zie dus het op stal zetten voor 6 maanden wel als iets dat het welzijn van het dier ten koste gaat voor het plezier van de ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:23

Waarom zouden manege paarden niet naar buiten kunnen? Die staan hier gewoon in groepen met zn allen in 1 van de buitenbakken een aantal uur daar is geen weide op paddock voor nodig :=

En dan wil ik even benadrukken dat ik op een manege stal momenteel waar totaal pension en manege zo'n 100 paarden staan.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:23

Haha leuk he, dat enthousiasme! Ik reageer eigenlijk ook al een tijd niet meer maar moest toch even mijn zegje doen op sommige opmerkingen, reacties...

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:24

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:25

:x ... nou ik vind het fijn voor je hoor dat je een fijnere stalling hebt gevonden voor je haf...

Durf het bijna niet te zeggen.... :roll:

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:25

Tja, ik vond die enthousiasme schokkerend. Mag ik dan niet reageren? Sorry, zo zit ik niet in elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:26

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:27

Yvank_ schreef:
Waarom zouden manege paarden niet naar buiten kunnen? Die staan hier gewoon in groepen met zn allen in 1 van de buitenbakken een aantal uur daar is geen weide op paddock voor nodig :=

En dan wil ik even benadrukken dat ik op een manege stal momenteel waar totaal pension en manege zo'n 100 paarden staan.

En in die bakken wordt vervolgens gereden? Lijkt me dat paarden die lekker willen rennen, rollen, graven e.d. hun gang kunnen gaan. Wel vervelend als jij daarna wilt gaan rijden maar eerst alle kuilen dicht kan gaan gooien. Zo vervelend als je paard een misstap maakt he... Daarom bij ons ook de regel dat er in de rijvlakken niet wordt losgegooid of gelongeerd. Daar hebben we paddocks/longeerringen voor.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:27

ELpatcho schreef:
Nee ik heb zeker niet op een manege leren rijden. Mijn ouders waren daar fel op tegen, omdat het welzijn van de paarden op dichtsbijzijnde manege duidelijk te wensen over liet. Mijn ouders hebben ons altijd geleerd dat je best een beest mag hebben, maar dan moet je er voor zorgen en ook kunnen bieden wat die nodig had. Ik kreeg les op een pony bij een instucteur thuis. Daarna kreeg ik al snel een eigen pony.

Ik zie dus het op stal zetten voor 6 maanden wel als iets dat het welzijn van het dier ten koste gaat voor het plezier van de ruiter.

Tsja, bij ons thuis waren er geen centen om meteen een eigen pony te kopen.
Wij hadden namelijk geen woning met een lap grond maar woonden vier hoog op een flatje.
En zo wonen hier nog heel veel mensen, als je dan wat met paarden wilt doen, moet je toch echt naar een manege.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:28

ELpatcho schreef:
Tja, ik vond die enthousiasme schokkerend. Mag ik dan niet reageren? Sorry, zo zit ik niet in elkaar

Uiteraard, zoveel mensen zoveel meningen! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:28

Paulusjuh schreef:
Yvank_ schreef:

En in die bakken wordt vervolgens gereden? Lijkt me dat paarden die lekker willen rennen, rollen, graven e.d. hun gang kunnen gaan. Wel vervelend als jij daarna wilt gaan rijden maar eerst alle kuilen dicht kan gaan gooien. Zo vervelend als je paard een misstap maakt he... Daarom bij ons ook de regel dat er in de rijvlakken niet wordt losgegooid of gelongeerd. Daar hebben we paddocks/longeerringen voor.

Sorry dat ik het zeg maar hier geef je zelf wel aan dat je het rijden belangrijker vind dan een paard die lekker de benen kan strekken.....

Wij hebben 5 bakken dus als de manegepaarden in 1 staan gun ik ze dat van harte! De bak wordt overigens ook gewoon gesleept.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:30

Nens77 schreef:
ELpatcho schreef:

Wij hadden namelijk geen woning met een lap grond maar woonden vier hoog op een flatje.
En zo wonen hier nog heel veel mensen, als je dan wat met paarden wilt doen, moet je toch echt naar een manege.

Ja, en laat dat kind dan naar een fatsoenlijke manege gaan. Een waar de welzijn van de paarden voorop staat. Kortom kom maar op met regelgeving. Dat is waar we het over hebben!

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:30

Paulusjuh schreef:
Haha leuk he, dat enthousiasme! Ik reageer eigenlijk ook al een tijd niet meer maar moest toch even mijn zegje doen op sommige opmerkingen, reacties...

:Y)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:31

Dat zijn jou conclusies yvanka, en dus niet mijn woorden zoals je kunt lezen.
En feit dat jij 5 bakken hebt en er maar 1 gebruikt wordt... Is weer een heel ander verhaal.

Maar prima... Zet ik mijn pony een paar uur in jouw bak om die lekker om te ploegen.. En dan ga jij savonds rijden met je paard. Maar moet je niet mij boos aankijken als de jouwe een misstap maakt door de kuilen of whatever van de mijne, want die heeft lekker los gestaan... Dat jij daarna wilt rijden is niet belangrijk.

Zoiets?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:31

Paulusjuh schreef:
Yvank_ schreef:

Dan gooi je dat gat weer dicht! So what?

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:33

ELpatcho schreef:
Nens77 schreef:

Ja, en laat dat kind dan naar een fatsoenlijke manege gaan. Een waar de welzijn van de paarden voorop staat. Kortom kom maar op met regelgeving. Dat is waar we het over hebben!

Dat is in de zomer nog wel te vinden (op mijn nieuwe stal gaan de manegedieren ook de helft van het jaar dagelijks de wei op) maar in de winter moet je dan toch echt behoorlijk wat kilometers verderop.
En dat valt niet mee met een beperkt budget, zonder auto en afhankelijk van het openbaar vervoer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:34

Paulusjuh schreef:
Dat zijn jou conclusies yvanka, en dus niet mijn woorden zoals je kunt lezen.
En feit dat jij 5 bakken hebt en er maar 1 gebruikt wordt... Is weer een heel ander verhaal.

Maar prima... Zet ik mijn pony een paar uur in jouw bak om die lekker om te ploegen.. En dan ga jij savonds rijden met je paard. Maar moet je niet mij boos aankijken als de jouwe een misstap maakt door de kuilen of whatever van de mijne, want die heeft lekker los gestaan... Dat jij daarna wilt rijden is niet belangrijk.

Zoiets?

Er bestaat nog zoiets als een baksleep... 5 min en alles is weer vlak.. Lijkt me sowieso fijn om dat een paar keer per week door de bak te halen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:34

Nens77 schreef:
Dat is in de zomer nog wel te vinden (op mijn nieuwe stal gaan de manegedieren ook de helft van het jaar dagelijks de wei op) maar in de winter moet je dan toch echt behoorlijk wat kilometers verderop.
En dat valt niet mee met een beperkt budget, zonder auto en afhankelijk van het openbaar vervoer....

Komen we weer terug op mijn argument: Als je de middelen er niet voor hebt dan moet je op zoek naar een andere sport

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:35

Naapienaap schreef:
:x ... nou ik vind het fijn voor je hoor dat je een fijnere stalling hebt gevonden voor je haf...

Durf het bijna niet te zeggen.... :roll:

Bedankt ! :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:36

ELpatcho schreef:
Nens77 schreef:

Komen we weer terug op mijn argument: Als je de middelen er niet voor hebt dan moet je op zoek naar een andere sport

Kom op zeg!! Bemoei je niet met andermans middelen (budget/auto)...

ELpatcho

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 22:37

Wel als het blijkbaar ten koste gaat van het welzijn van het paard