[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:25

Zelf heb ik nooit een slof gebruikt. Maar als je weet hoe je met een slof om moet gaan, dan zie ik geen probleem!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:13

Wheren kreeg ongeveer half tot 3 kwart brok puur omdat hij zoveel rent buiten in de bak en dus ging afvallen en omdat ik hem 3 keer in de week pak met longeren. Hij krijgt van Pavo condition. Maar sinds ik dat geef word hij alsmaar drukker. Dus ben sinds afgelopen weekend gaan minderen. En krijgt hij dus net een bodempje van de schep met brokken en kwart muesli voor het idee.
Hij is inderdaad gewoon een jong dier, en heeft eigenlijk geen manieren. Maar aangezien hij niet echt in een kudde past kan hij dit ook niet leren. Ik ben de enige die hem dit leert.
Als het goed is deze week gaan we het proberen met de paarden van de stal eigenaar.
Het zijn pittige merries en hij zal vast wel wat trappen etc krijgen van ze, en misschien is het ook wel een beetje zielig maar hij moet gewoon even op zijn plek gezet worden want zo gaat het ook niet.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:28

Gisteren wel een oefening gedaan.. Kijken hoeveel geduld die had met vlechtjes maken!
Hij was echt super braaf! Stond er versteld van..
Afbeelding

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:33

Leuk die vlechten!

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:51

Nola12 schreef:
Wheren kreeg ongeveer half tot 3 kwart brok puur omdat hij zoveel rent buiten in de bak en dus ging afvallen en omdat ik hem 3 keer in de week pak met longeren. Hij krijgt van Pavo condition. Maar sinds ik dat geef word hij alsmaar drukker. Dus ben sinds afgelopen weekend gaan minderen. En krijgt hij dus net een bodempje van de schep met brokken en kwart muesli voor het idee.
Hij is inderdaad gewoon een jong dier, en heeft eigenlijk geen manieren. Maar aangezien hij niet echt in een kudde past kan hij dit ook niet leren. Ik ben de enige die hem dit leert.
Als het goed is deze week gaan we het proberen met de paarden van de stal eigenaar.
Het zijn pittige merries en hij zal vast wel wat trappen etc krijgen van ze, en misschien is het ook wel een beetje zielig maar hij moet gewoon even op zijn plek gezet worden want zo gaat het ook niet.

Angel kreeg ook pavo hihi...
Schijnbaar zitten daarin veel verborgen suikers.

Herken het probleem... Angel staat ook alleen nu.(wel tussen andere paarden in)
Ze krijgt wel onbeperkt hooi en rent ook veel in de wei!
Angel staat alleen omdat ze door een paard steeds werd getrapt en dus steeds kreupel liep van de pijn&wonden!
Verder is er geen een die er echt bij kan.
Angel is zelf wel erg sociaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:47

Leuke vlechtjes!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:46

Leuke vlechtjes! :D Ik hoop dat hij snel wat rustiger wordt, persoonlijk denk ik dat wat meer contact met paarden hem goed zal doen! Toen Ab hoefbevangen was heeft ze ook een behoorlijke tijd alleen gestaan en daar werd ze (zover ze kon) vervelender van.

Ik had zondagmiddag zulke leuke foto's gemaakt, crasht m'n SD kaart. Ik heb de hoop zo ongeveer opgegeven, helaas. Zodra de zon weer schijnt maar een nieuwe poging doen. Baal wel, heb dat ding in Juli gekocht en was mijn eerste eigen SD kaart. Nu leen ik er tijdelijk een van m'n vader gelukkig. :D

Misschien gaat het deze week dan toch eindelijk lukken om lid te worden van de KNHS. Wat gezeik met een bepaalde vereniging, maar stalgenoot was er ook lid, dus ik wou daar ook wel lid worden. Nu hebben ze zomaar uit het niets haar uitgeschreven bij die vereniging waardoor ze dus helemaal nieuwe startkaart moet enzo. Ze gaat dus naar een andere vereniging en ik ga maar direct mee. Ze mailen zo snel terug! :D Zalig.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:52

Wat leuk! Ik wil ooit ook nog bij een vereniging.. Ben nu een gewoon lid van de knhs.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:53

PeerAppel schreef:
Leuke vlechtjes! :D Ik hoop dat hij snel wat rustiger wordt, persoonlijk denk ik dat wat meer contact met paarden hem goed zal doen! Toen Ab hoefbevangen was heeft ze ook een behoorlijke tijd alleen gestaan en daar werd ze (zover ze kon) vervelender van.

Ik had zondagmiddag zulke leuke foto's gemaakt, crasht m'n SD kaart. Ik heb de hoop zo ongeveer opgegeven, helaas. Zodra de zon weer schijnt maar een nieuwe poging doen. Baal wel, heb dat ding in Juli gekocht en was mijn eerste eigen SD kaart. Nu leen ik er tijdelijk een van m'n vader gelukkig. :D

Misschien gaat het deze week dan toch eindelijk lukken om lid te worden van de KNHS. Wat gezeik met een bepaalde vereniging, maar stalgenoot was er ook lid, dus ik wou daar ook wel lid worden. Nu hebben ze zomaar uit het niets haar uitgeschreven bij die vereniging waardoor ze dus helemaal nieuwe startkaart moet enzo. Ze gaat dus naar een andere vereniging en ik ga maar direct mee. Ze mailen zo snel terug! :D Zalig.

Oh wat balen dat je nu de foto's niet hebt!! :(

Ik duim mee dat je lid kan worden!!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:01

Nou vandaag wouden we het proberen met de groep merries.. maar wij doen altijd alles zonder halster naar binnen.. spannen wat touwtjes en hun ze lopen zo mee.. Maar nu moesten de merries de bak in maar daar dachten ze anders over.. en alles stond al open dus wheran erachter aan !
Het ging goed.. maar helaas hebben ze niet bij elkaar gestaan. Dus morgenochtend heb ik met de staleigenaar afgesproken om ze bij elkaar te doen. Ik ben benieuwd!

Toen heb ik besloten om een rondje om te doen! Voor het eerste zijn we naar buiten geweest.. Hengstenketting om extra touw mee, vriendin mee en gaan! Hij reageert totaal niet op het verkeer gelukkig! Hij was echt mega braaf! stond er versteld van.. op het begin niet op zijn eigen benen lopen.. maar uiteindelijk met een goed idee van me vriendin kwam er rust..
Maar helaas toen ik eenmaal de stal weer in liep en hij de merries zag ging het mis. Hij steigerde zo hoog :wow: en helaas kwam hij op mijn schouder terecht. Het valt gelukkig allemaal mee.. me vriendin heeft hem gelijk goed aangepakt en ik daarna want ik stond even in shock..
uiteindelijk is het weer goed gekomen. En heb ik besloten voortaan 1 handje brok te geven totdat het op is. en over te gaan op ander voer..
Ook kreeg ik een tip magnesium.. iemand ervaring mee?

Afbeelding

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:26

Super stoer van jullie!!! Fijn dat t buiten goed ging!! Wat was de tip voor rustig worden??

Wat erg van je schouder toch geen pijn???

Heel erg veel succes morgen met het samen zetten! Duim duim dat het goed gaat!!!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:52

Magnesium voeren.. volgens mij is dit gewoon te halen bij de welkoop dus morgen maar even voordat ik naar stal ga langs.. Ik hoop het ook zo! 1 merrie is hengstig dus die vind Wheran maar al te leuk! Hou me telefoon gereed misschien kan ik foto's maken.

Schouder valt mee.. het voelt alsof iemand aan me arm hangt ..

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:13

Waarom wil je magnesium geven dan? Denk dat je het idd bij de ruitersportzaak en Boerenbond kan halen!

Grappig! Ben benieuwd na foto's! Vind hem zon knapperd!!

Echt poedersuiker van je schouder...hopelijk is het snel over!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:14

Sterkte met je schouder :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:17

Oh bah je schouder :(:)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:23

Dierenarts had het doorgegeven aan de stal eigenaar..
Dus ik ben even gaan google en vond dit.. :)

Citaat:
PharmaHorse Magnesium bij jonge paarden?
Jonge paarden kunnen nogal stress gevoelig zijn en dit is niet goed voor de ontwikkeling en training, zeker binnenvetters of hoog in het bloed staande paarden kunnen hier last van hebben. Stress kan gevolgen hebben tot het vast houden van het lichaam en stal ondeugden. Tevens kunnen paarden maagzweren krijgen van stress. Magnesium ontspant.

Bedankt dames! het gaat opzich wel en kan hem wel gewoon gebruiken.. alleen als ik omhoog ga voel ik wat pijn. Het had erger kunnen aflopen want hij kwam heel zachtjes tegen me hoofd aan..

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:24

Het proberen waard toch? Ik heb er verder geen ervaringen mee...

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:28

lees veel goede berichten.. dus morgen maar aanschaffen!
Plus dat het niet erg duur is. :)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:29

Hoop voor je dat het werkt :)

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:18

Nola12 schreef:
lees veel goede berichten.. dus morgen maar aanschaffen!
Plus dat het niet erg duur is. :)

Zou je me op de hoogte willen houden of dit werkt??? Angel is ook jong en herken veel van jou paard in angel!

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:20

Pijnlijk van je schouder Nola! Hoop voor je dat de magnesium werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:30

Ik hoop da de magnesium werkt ja!

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:33

En en en staat hij bij z'n merries?
Heb net even mijn nieuwe camera getest... Moet enorm wennen! Ga zo ff kijken of er iets leuks tussen zit! :)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:47

Jaaa maar helaas dit ging niet. Merries waren beetje bang voor hem denk want wheran rende ze allemaal achteraan en hij kreeg geen tik niks. Hij dacht alleen maar aan dekken :')

zal zo even foto plaatsen

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:55

Afbeelding