[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 19:24

Hee wat grappig, ik heb hilana vandaag voor het eerst mee genomen als handpaard. Ik zat op pip, zonder zadel en bitloos. Ik voelde mij best wel een cowboy haha!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:15

Heerlijk he *\o/* <3

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:38

Remark schreef:
Prachtige haflinger hierboven! Wat leuk dat jullie ‘laat’ beginnen met beleren. Is dat bewust?

Dank je. Tijdgebrek bij de eigenaar. Zadelmak maken doen we met ze 2en.
Hij pakt het snel op. Hopelijk kan ik er binnenkort op. Hij vindt snelle bewegingen nog spannend.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:40

suffie schreef:
Wat een mooi hoofd heeft Kay <3 Toevallig een Winser-G nakomeling, daar heeft hij veel van weg met zijn oogopslag en halshouding.

Volgens mij is zijn vader Midas.

Anoniem

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:33

Hey allemaal,

Ik zal van de week effe goed en netjes bij lezen en jullie ook is wat leuke foto's van [***] showen als jullie willen.

Ik wens de nieuwelingen welkom!

En wat een prachtige foto die met dat onweer!!!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:39

Wat leuk zo zonder bit en zadel! Inderdaad cowboy stijl!
Morgen hebben we een wedstrijdje (onderling van de ponyclub, niks officieels) maar er komt wel een officiële jury dus ik vind de feedback altijd wel leuk om mee te werken. Het is aprils 2e “wedstrijdje” dus ik ben heel benieuwd. Eerste keer was ik al tevreden als ze zich fatsoenlijk zou gedragen bij zoveel andere paarden dus hadden we geen enorm net proefje. Nu zou ik wel eens willen kijken wat ze allemaal laat zien als we serieus aan het werk zijn tijdens een proefje. Ik ben benieuwd!

(We gingen hier van een hele verzamelde galop naar Middengalop maar dat deed ze met iets meer enthousiasme dan verwacht dus vandaar mijn rare houding.
Afbeelding

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:32

Ik heb vandaag met Wonan voor het eerst sinds lange tijd een laag parcourtje gesprongen weer. Ik twijfelde of ik me zou inschrijven voor een onderlinge spring wedstrijd in de buurt, maar het voelde zo fijn aan vandaag dat ik dat gewoon maar ga doen. Hebben nog een paar weken om te oefenen dus dat moet goedkomen.

Sprong normaal zonder zadel omdat ik dat fijner vond dan met dressuur zadel, dus toen dacht ik waarom niet een springzadel voor erbij. En die heb ik dus laatst aangeschaft en daar direct maar een leuke set bij gekocht ook haha :+

Afbeelding

Afbeelding

Knappe pony was super braaf en fijn te rijden. Vooral veel lijntjes gereden en op tempo controle geoefend.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:29

xJurdyWonanx schreef:
Ik heb vandaag met Wonan voor het eerst sinds lange tijd een laag parcourtje gesprongen weer. Ik twijfelde of ik me zou inschrijven voor een onderlinge spring wedstrijd in de buurt, maar het voelde zo fijn aan vandaag dat ik dat gewoon maar ga doen. Hebben nog een paar weken om te oefenen dus dat moet goedkomen.

Sprong normaal zonder zadel omdat ik dat fijner vond dan met dressuur zadel, dus toen dacht ik waarom niet een springzadel voor erbij. En die heb ik dus laatst aangeschaft en daar direct maar een leuke set bij gekocht ook haha :+

[ [url=m/2ON4mY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qm069h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe pony was super braaf en fijn te rijden. Vooral veel lijntjes gereden en op tempo controle geoefend.

Wat leuk! Knappe set ook. Jij hebt het goed voor elkaar “een springzadel erbij” hahaha. Was ik ook van plan maar toen bleek mijn dressuurzadel ook niet te passen hihi, en als 16 jarige is dat lastig te financieren allemaal.
Vandaag ging het rijden heel fijn! Ben benieuwd hoe ze morgen het wedstrijdje doet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:43

Nou beide zadels zijn tekna zadels dus die prijzen zijn nog leuk te noemen haha. Met zadels van 1500 euro zou ik dat ook niet zo gauw doen :P

Roze staat jullie heel leuk en alvast heel veel succes morgen! En vooral plezier

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:09

xJurdyWonanx schreef:
Nou beide zadels zijn tekna zadels dus die prijzen zijn nog leuk te noemen haha. Met zadels van 1500 euro zou ik dat ook niet zo gauw doen :P

Roze staat jullie heel leuk en alvast heel veel succes morgen! En vooral plezier

Dankjewel! Ik vind deze roze ook wel heel gaat dtaan. Normaal vind ik het altijd wat extreem penny achtig hahahaah.

Jaa dan is het al een ander verhaal, dat was ook mijn plan maar Tekna lag mij toch niet blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:57

Feither, spannend zeg je tweede wedstrijdje, [***] en ik zullen voor jullie duimen.

Wonon, springen is zo leuk man!!! Maar ik snap ook best dat sommige mensen het eng vinden! Laat je ons weten hoe het allemaal gegaan is? Tevens jou dekje <3

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 00:00

miekelover schreef:
Remark schreef:
Prachtige haflinger hierboven! Wat leuk dat jullie ‘laat’ beginnen met beleren. Is dat bewust?

Dank je. Tijdgebrek bij de eigenaar. Zadelmak maken doen we met ze 2en.
Hij pakt het snel op. Hopelijk kan ik er binnenkort op. Hij vindt snelle bewegingen nog spannend.

Ahh oke, nou voor hem alleen maar fijn dat hij lekker kon uitgroeien.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:36

Welkom nieuwe! Hoe heten jullie zelf?

Leuke foto's allemaal :)

Hoe is je wedstrijd gegaan faitherr?

Ik heb sinds begin augustus vorige week weer gelesd. Vandaag weer en.. Sinds bijna een jaar weer de hele hoefslag durven te volgen. We reden aan een smalle kant nog z'n twee meter voor de hoefslag omdat dat vorig jaar een bijna dodelijk gebied was volgens Wheran. Zijn andere ruitertje reed er al een langere tijd langs maar ik durfde het zelf nog niet. En het ging gewoon super. Volgende week word het een springlesje *\o/*

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:25

Lies, wat is er gebeurd op die plek dan? Gaan je lessen goed?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:35

Fijn XJesLiess! Zo fijn hoe die kleine overwinningen zo goed kunnen voelen.

De wedstrijd ging redelijk, we waren eindelijk lekker warm gelopen en ze ging zelfs heel mooi nagevelijk lopen (had ik niet verwacht met zoveel paarden om ons heen (ik had sowieso geen hoge verwachtingen gezet)) en toen bleek de jury hebben afgemeld en moesten we een uur wachten op een andere. Dus paard afzadelen en op een stal gezet. Dus toen ik voor de 2e keer opstapte dacht ze ook zovan ja doegg. Dus dat was echt heel vervelend. De proefjes gingen dus ook niet vlekkeloos, ze sprong in zowel het b als het l proefje in de verkeerde galop op de rechterhand en ik voelde het wel maar heb het niet gecorrigeerd omdat ik wist dat het dan sloridig zou worden en ze waarschijnlijk alsnog verkeerd aan zou springen. Maar verder liep ze opzich prima, gewoon goed maar niet zo goed als in de trainingen en dan baal ik dat we niet hebben kunnen laten zien wat we kunnen. Maarja we moeten ergens beginnen!
De jury was ook enorm streng, zo had ik bijvoorbeeld een 3 voor het aanspringen omdat ze verkeerd aansprong, en iedereen had meerdere 5en.
Voor houding en zit had ik bij beide een 7,5 dus daar was ik blij mee! Aangezien mijn holle rug dus (vooral door het nieuwe zadel) flink verbeterd is. Voor galop en draf had ze een 7 gekregen voor takt ritme en regelmaat en stap een 6,5. Commentaar was veelal meer aanleuning, meer lengtebuiging op de rechterhand en dus de verkeerde galop.
Kortom ik ben tevreden maar baal dat we niet alles hebben kunnen laten zien.
Ze zag er wel knap uit <3
AfbeeldingAfbeelding
(Heel lelijk dat de voorpluk achter de oren ging zitten met rijden maarja hahah)
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:45

Toch superstoer dat jullie het hebben gedaan. En je hebt er vast weer veel van opgestoken! En het was heerlijk weer voor een wedstrijd.

Tip voor de voorpluk, want daar heeft Wub ook altijd enorm last van. Ik vlecht de 1e 5 cm in en door dan om de hele voorpluk een elastiekje. De rest laat ik gewoon los hangen. Dan is hij alleen tussen de oren gevlochten en wappert de rest mooi los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:44

Oww Faitherr wat moet jij trots zijn zeg!!! Ondanks tegenslagen zet je op wat kleine foutjes na toch iets netjes weg! Knap hoor!!!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:08

suffie schreef:
Toch superstoer dat jullie het hebben gedaan. En je hebt er vast weer veel van opgestoken! En het was heerlijk weer voor een wedstrijd.

Tip voor de voorpluk, want daar heeft Wub ook altijd enorm last van. Ik vlecht de 1e 5 cm in en door dan om de hele voorpluk een elastiekje. De rest laat ik gewoon los hangen. Dan is hij alleen tussen de oren gevlochten en wappert de rest mooi los.

Jaa precies! Weer een ervaring erbij! Het was inderdaad heerlijk weer! Het zweetdekentje kon al snel af!

Bedankt voor de tip! Ze staat sowieso altijd met vlechten in de wei, ook de voorpluk, en met de wedstrijd vind ik het altijd mooi om de vlecht dan op te steken, ik zal even een foto zoeken.
Alleen na een heel gevecht op de vroege ochtend en meerdere mislukte vlechten had ik het maar opgegeven en besloten met een losse voorpluk te gaan, maar alleen het bovenste stukje invlechten was wel een goed idee geweest!

geeb foto gevonden trouwens maar zo staat ze dus altijd, maar met de wedstrijd stop ik het onderste deel van de vlecht dan in het bovenste deel waardoor je een soort knot krijgt. Word vaak wel gewaardeerd krijg er veel complimenten over:

Afbeelding

[quote=“ApolloPaard”]
Oww Faitherr wat moet jij trots zijn zeg!!! Ondanks tegenslagen zet je op wat kleine foutjes na toch iets netjes weg! Knap hoor!!!
[/quote]

Jaa zeker! Ze heeft goed dr best gedaan!
Dankjewel voor jullie lieve reacties, dat maakt het balen toch iets minder :j

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:23

ApolloPaard schreef:
Lies, wat is er gebeurd op die plek dan? Gaan je lessen goed?

Het is een beetje onduidelijk om uit te leggen want het zijn opstapelingen van meer dingen. In ieder geval aan die kant woont oma in een stacaravan en die wil nog wel eens in de tuin gaan werken terwijl er paarden aan het rijden zijn wat dood eng is. Maar er ligt ook een stuk stroomdraad onder het zand in de bocht wat spanning oplevert.

Alle paarden hebben daar moeite mee alleen het probleem bij Wheran was dat hij zijn spanning opbouwde zonder het te laten merken waardoor die ineens omsloeg. Dat gaat al een hele tijd beter met hulp van Annemarie van der toorn maar ook met de gewone rijlessen, hij weet nu zijn spanning veel beter af te vloeien. Alleen de laatste stap zat er bij mij nog niet in omdat ik zelf ook spanning/angst had gekregen door die momenten en een aantal valpartijen maar dit is nu ook gelukt <3

Klinkt goed voor je tweede wedstrijd en ze zag er super knap uit met die hengstenvlecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:00

Feither, je hoeft niet te halen... volgende keer gaan jullie knallen!

Lies, herkenbaar, ik hoor Wat, Waar, Waar, paard weg haha. Echt leuk is het niet en wat naar van die bodem! Gaan ze daar nu wel wat aan doen?

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:08

ApolloPaard schreef:
Lies, herkenbaar, ik hoor Wat, Waar, Waar, paard weg haha. Echt leuk is het niet en wat naar van die bodem! Gaan ze daar nu wel wat aan doen?

Vorige winter durfde ik ook niet langs de lange kant want daar is een boomgaard en er lagen bomen langs de sloot :wow:
Gek genoeg heb ik er buiten veel minder last van, maar ik ben ook meer een buitenritruiter :+

Ze gaan er voorlopig nog niks aan de bak veranderen. Ik geloof wel dat ze de bak langer willen maken maar dat zal pas gebeuren als de caravan weg is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:03

Ahh Lies, hier net zo lekker naar buiten...

Hier helaas bijna 6 maand niet op [***] kunnen stappen helaas =(
Sinds kort ook een nieuwe bijrijder en zei gaat een weekend met [***] naar Noor Tanger kent iemand haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:03

Miss wel leuk voor jullie beeld... Alles op me profiel is zo oud... Moet ik weer eens bij werken!

Dit is [***] vorig jaar zomer =)
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:09

XjesLiess schreef:
Welkom nieuwe! Hoe heten jullie zelf?

Info over mezelf: ik ben Michelle, 30, ooit begonnen met een haf toen ik 6 was op de manege. Na veel omzwervingen - grote kwpn-ers, gypsy vanners en quarters / paints - sinds vorig jaar weer terug bij een haflinger.

Naast 'het eigen paard' ben ik instructeur en doe ik bodywork & bodyawareness bij paarden (gediplomeerd masseur met diverse aanvullende opleidingen). Inmiddels ook de basiscursus voedingsleer in mijn zak. Ponylief wordt dus geregeld onder handen genomen en moet er ook steeds aan geloven als ik 'nog beter voer' gevonden heb ;) Geloof niet dat ze het héél erg vindt :)

Doortje wordt klassiek opgeleid en ik volg zelf centered riding lessen en lessen over 'hoe het paard te motiveren'. Ontzettend leuke weg om te volgen, met een blije pony als gevolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:19

Welkom Michelle,
Wat grappig dat je toch terug bent gekomen op de haflinger...
Als ik vragen heb over voeding kan ik ook bij jou terecht? Hihi!

Nee wees welkom!