Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ELpatcho schreef:Paulusjuh schreef:Als ik het hier zo eens lees... Wat hebben veel van onze paarden het dan toch slecht he... Inclusief de mijne. Staan swinters op stal en een uurtje molen of even buiten. Geen paardwaardig bestaan allemaal..
Oh oh...
Sorry.. Ik word er een béétje moe van!
Ik word moe dat mensen dit serieus goed kunnen praten!
Paulusjuh schreef:Idd Nens.. Dan zijn er hier blijkbaar mensen die hun paarden liever in de blubber zouden zetten dan zoveel op stal. Agh agh agh... Mijn paard kijkt ook altijd vre-se-lijk zielig... Wat een drama's drama's... Wij zijn het gewoon niet waard om paarden te houden denk ik...
Kom op... En wat als ik nou ook in de groep gooi dat ik 2 binnenkatten thuis heb? Ben ik dan helemaal een slecht persoon?
Paulusjuh schreef:Idd Nens.. Dan zijn er hier blijkbaar mensen die hun paarden liever in de blubber zouden zetten dan zoveel op stal. Agh agh agh... Mijn paard kijkt ook altijd vre-se-lijk zielig... Wat een drama's drama's... Wij zijn het gewoon niet waard om paarden te houden denk ik...
Kom op... En wat als ik nou ook in de groep gooi dat ik 2 binnenkatten thuis heb? Ben ik dan helemaal een slecht persoon?
)Nens77 schreef:Paulusjuh schreef:Idd Nens.. Dan zijn er hier blijkbaar mensen die hun paarden liever in de blubber zouden zetten dan zoveel op stal. Agh agh agh... Mijn paard kijkt ook altijd vre-se-lijk zielig... Wat een drama's drama's... Wij zijn het gewoon niet waard om paarden te houden denk ik...
Overigens vind ik het pas sneu dat er mensen zijn die een paard willen en het dier vervolgens ergens op een stukje land zetten en er vervolgens amper naar om kijken, die dieren zie je dan wegkwijnen omdat veel paarden toch ook wel menselijke aandacht erg op prijs stellen en het fijn vinden om aan het werk gezet te worden....
Tuurlijk is er altijd iets slechters te vinden.. Is dat de manier van goed praten? ELpatcho schreef:Paulusjuh schreef:Idd Nens.. Dan zijn er hier blijkbaar mensen die hun paarden liever in de blubber zouden zetten dan zoveel op stal. Agh agh agh... Mijn paard kijkt ook altijd vre-se-lijk zielig... Wat een drama's drama's... Wij zijn het gewoon niet waard om paarden te houden denk ik...
Waarom niet eens serieus antwoord geven op mijn vraag ipv het op zo'n manier te kleineren?
ELpatcho schreef:Haha indd hier is het ook nat!
Ik kom trouwens uit de omgeving Utrecht. Ook daar ken ik genoeg die hun paarden lekker buiten hebben. Ik ken mensen uit Wieringerwerf en den Oever die hun paarden lekker buiten hebben..
Nogmaals waarom een paard nemen als je de middelen er duidelijk er niet voor hebt..? Dat is echt serieus iets wat ik maar niet snap!
ELpatcho schreef:Nens77 schreef:
Overigens vind ik het pas sneu dat er mensen zijn die een paard willen en het dier vervolgens ergens op een stukje land zetten en er vervolgens amper naar om kijken, die dieren zie je dan wegkwijnen omdat veel paarden toch ook wel menselijke aandacht erg op prijs stellen en het fijn vinden om aan het werk gezet te worden....
Goed argument..Tuurlijk is er altijd iets slechters te vinden.. Is dat de manier van goed praten?
ELpatcho schreef:Ja, maar wat voor argument is dat op mijn vraag waarom je een paard neemt als er niet eens fatsoenlijke huishouding voor hem aanwezig is? Nogmaals ik neem geen hond als ik die niet kan uitlaten. Ik neem geen vis als ik geen water heb. En ik neem geen paard als ik geen weidegang kan bieden. Maar goed dit is een never ending discussie. Mijn punt is volgens mij wel duidelijk. Ik vind het verschrikkelijk dat er paarden úren in stalletjes staan voor 6 wintermaanden. Je maakt mij echt niet wijs dat deze paarden gelukkig zijn. Ze hebben het enkel aangeleerd. Dat is een heel verschil!
Paulusjuh schreef:ELpatcho schreef:Ja, maar wat voor argument is dat op mijn vraag waarom je een paard neemt als er niet eens fatsoenlijke huishouding voor hem aanwezig is? Nogmaals ik neem geen hond als ik die niet kan uitlaten. Ik neem geen vis als ik geen water heb. En ik neem geen paard als ik geen weidegang kan bieden. Maar goed dit is een never ending discussie. Mijn punt is volgens mij wel duidelijk. Ik vind het verschrikkelijk dat er paarden úren in stalletjes staan voor 6 wintermaanden. Je maakt mij echt niet wijs dat deze paarden gelukkig zijn. Ze hebben het enkel aangeleerd. Dat is een heel verschil!
Verschrikkelijk he! Maar prijs jezelf gelukkig dat jij je paard lekker buiten hebt en alles kunt geven wat zijn hartje begeert! Er zijn paarden die heeeeeeel lang in stalletjes staan en doooooodongelukkig zijn... Wellicht gevalletje dierenpolitie?
Damn...
Yvank_ schreef:Er zit natuurlijk nog wel een wereld van verschil tussen 24/7 in stal of 24/7 in een gaar landje zonder aandacht.
Paulusjuh schreef:Lijkt me ook een strak plan! Zeker voor alle maneges e.d. Geloof dat er in het paardenwereldje dan maar weinig overblijft... Zeker hier in de regio.
Kom op mensen.... Niet overal is alles mogelijk volgens je wensen.
Yvank_ schreef:Laat ik het zo zeggen ik zou het heel goed vinden als de wetgeving er door komt dat paarden minimaal 4 uur per dag buiten moeten staan
ELpatcho schreef:Paulusjuh schreef:Lijkt me ook een strak plan! Zeker voor alle maneges e.d. Geloof dat er in het paardenwereldje dan maar weinig overblijft... Zeker hier in de regio.
Kom op mensen.... Niet overal is alles mogelijk volgens je wensen.
Lijkt me alleen maar goed! Weg met al doe oppotmanege's. Dus omdat iemand wilt rijden moeten het welzijn van het paard maar wat korten?
Nens77 schreef:Yvank_ schreef:Laat ik het zo zeggen ik zou het heel goed vinden als de wetgeving er door komt dat paarden minimaal 4 uur per dag buiten moeten staan
Ik ook, want dan zou het aanbod er ook moeten komen.
Denk alleen wel dat hier een paar duizend paarden naar de slacht kunnen omdat maneges dat niet kunnen bieden....
Dus al die manegedieren moeten dan ergens heen als ze opgedoekt worden.
Die de ruimte van de stallen gebruikt hebben om 1 hele grote loopstal van te maken voor alle paarden. Met mogelijkheid tot een stuk naar buiten.