Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:53

Ik ben eerlijkgezegd benieuwd of het doorgaat gezien de weersvoorspellingen :=

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:54

Ja, het is inderdaad fijn dat ik nu weet wat het is, ook al hadden we natuurlijk op iets simpel oplosbaar gehoopt. Ga gewoon mijn uiterste best doen om hem zo jeukvrij mogelijk te houden, hopen inderdaad dat die middelen voldoende aanslaan. En als het rijden weer probleemloos kan zou ook heel prettig zijn haha! Maar belangrijkste is natuurlijk dat hij zich goed voelt en zo min mogelijk jeuk heeft.

Ze zijn wel nog bezig met een behandeling waarmee paarden resistent kunnen worden voor hun allergie, maar dat is nog in ontwikkeling. Maar wellicht een oplossing voor over een poosje! :)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:56

dat ie zich goed voelt is zeker belangrijk! en zo min mogelijk jeuk ook, maar das vaak zooo lastig, die jeuk!!
onze meiden hebben geen zomerexeem, maar shinda hebben we wel in de zomer een exeemdeken om, die wordt altijd gek van de vliegjes

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:59

Poehhee Yinthee, zo verschrikkelijk jammer dat het blijvend is! Hopelijk kun je het met al die middelen wat verlichten. Ook wel fijn om gewoon zekerheid te hebben lijkt mij, of niet?

Yvank, heel veel plezier met je nieuwe paard! Je mag van mij gewoon illegaal rond blijven hangen hoor ;) Gezellig!

Vandaag na het rijden, alleen buitenritje gemaakt. Poeh mijn ventje bouwt toch altijd zo veel spanning op. Met een ander paard erbij is dat nog binnen de perken te houden, en na een half uur ofzo ook wel afgezakt. Maar alleen.. Haha maar goed 19 april ga ik oefencross met hem rijden, dus dan moet hij wel! Dus vandaag na de training een rondje gedaan. Ging me goed af! Ik leef nog! :P

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:35

aahw jammer ynthe, maar met de verschillende middelen op de markt, kun je zoveel verbetern en het onder controle houden.

vandaag even met wat kleine dingen geholpen en armando gewassen door wendy. ziet er weer picobello uit, en is helemaal klaar voor morgen :D

Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:38

Sorry, laatste tijd weinig online geweest. Heel erg druk met alles, oa verhuizing van het werk!
Leuke foto Mariekekroo. Moet nog even wel alles bijlezen hoor!
Volgende week eindelijk les, :D :D, zo super benieuwd, maar oh zo mega veel zin in!!

En eindelijk is mijn zoektocht ook voorbij!! :D
Ik was even gestopt met het zoeken naar een verzorgster/bijrijder, maar sinds deze week toch wel weer een advertentie geplaatst.
Vind het toch fijner als Lyzet toch nét iets meer de aandacht krijgt. En dag erna had ik al een reactie!

Via pb/facebook & whatsapp, klikte eigenlijk goed, echt de eerste waar ik niet alles uit hoefde te trekken, die de verzorging belangrijker als het rijden vind, en ook vanuit haar kant klikte het eigenlijk al! Heel de week al, heb er zo'n zin in om te kijken! Alleen maar super fijn natuurlijk!

Zelf, vind ik het nog wel erg eng, om haar uit handen te geven, het is en blijft toch JOU paard, maar heb er wel heel erg veel vertrouwen in, en het klikte ook gelijk, dus dat is wel mooi!! :D Eerste paar keer gaan we nog even samen, en dan mag ze het helemaal zelf doen! :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:18

Goeiemorgen!

Wat heb ik een heerlijk weekend gehad zeg. Zaterdag voor het eerst sinds september weer onder de man naar buiten gweest. En dat met windkracht 9. Was flink ploeteren in de polder maar wat was Storm braaf zeg.
Gisteren weer een rondje naar buiten geweest. Heerlijk genoten en voor het eerst kennis gemaakt met de trein die langs het fietspad dendert. Vond het best even spannend, maar het zou Storm niet zijn als ook dat het totaal niet interesseert. Zo trots op hem want die trein rijdt op ik denk 20 meter afstand in volle vaart voorbij. Kon wel een vreugdedansje doen. Heerlijk genieten weer. Vandaag is hij lekker een dagje vrij en dan morgen weer springles.

Wat fijn dat je zo snel al iemand gevonden hebt. Dat uit handen geven is inderdaad behoorlijk spannend in het begin. Dat heb ik nu ook weer met een nieuwe verzorgster.

Leuke foto Marieke. Mooie bos manen zeg!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:41

Dat bedenk ik me ineens nog :-). Hoe is je wedstrijd gegaan Yvank?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:08

Fijn dat je zo''n lekker weekend had!

Wedstrijd ging wel oke voor de eerste keer :) , hij vond het heeel spannend wind waaide keihard onder het dak door, mensen aan de bakrand etc. Galop aanspringen vindt hij vooral rechtsom nog moeilijk. En gezien de omstandigheden werd het hem even te veel en schoot hij weg dat is geen probleem hoor maar ik dacht dat die rechts zou gaan en hij ging links dus ik ging alleen rechts :')

Maargoed weer erop mocht van de jury even rondje galopperen en daarna weer verder. Toen was die best wel gespannen 2e helft van de proef maargoed ik mag niet klagen met 178 punten!

Daarna nog gestart met mijn fjordenvriendje Boris en we hebben onze eerste winst gehaald in de M2 met 185!

Santor gisteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:33

leuk yvank, jammer van je val, maar t ziet er niet slecht uit hoor!
faringo, fijn dat storm braaf was, ik ga zometeen lekker het bos in, gelukkig heb ik geen trailer nodig om bij het bos te komen, maar hebben we ook 10 minuten van huis de grote veluwe :D
lyzet, mooi dat je iemand gevonden hebt! ik zou het ook maar niks vinden om mijn paard uit handen te geven hoor:P zou wel wennen zijn in het begin, of heb je eerder bijrijders gehad?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:09

Ziet er netjes uit hoor Yvank! Ondanks de spanning en miscommunicatie toch nog nette punten gereden. Was dus echt even fijn om zo onderling te kunnen oefenen.

Jij woont inderdaad in een erg mooie omgewving Lisette. Ging daar vroeger altijd op turnkamp :-)

Ik kan nu lekker in het Midden Delfland rijden. Ook een erg mooie omgeving met afwisseling van polder, water en groen. Weinig tot geen verkeer ook, behalve dan de trein maar ook die kun je ontwijken.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:59

Haha Yvank je vraagt dan ook wel veel van zo'n jong paard ;) Maar ziet er niet gek uit! Nogmaals veel plezier ermee!

Ik ben bij mijn ouders, mijn moeder en ik gaan agenda's bij elkaar leggen om weer weekeindje met de paarden weg te gaan. Maar misschien ken je dat wel.. ze moet eerst nog even de was op hangen, dan nog even dit dan nog even zo.. hahaha dus nu hang ik maar weer op bokt rond! :P

Leuk dat Storm zo braaf was!!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:07

Foto's van het oefenwedstrijdje bij onze vereniging.
Jongste 30 cm
andere 2 dochters 80cm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:10

Brrr, dat is het voordeel van jong zijn Wouke, sinds ik moeder ben geworden en ouder word.. durf ik niet meer te springen. (en hard te galopperen en zomaar over mooie groene strookjes gras harder te gaan dan een arbeidsdrafje en noem het maar op)

Vrijdag heb ik na 25 jaar weer echt les in de bak gehad, iets waar ik zo angstig voor was geworden, stappen oké, draf, mhaw, galop NO GO.
En ze vraag mij doodleuk op een grote volte in draf ineens aan te galopperen.. oeps! Maar goed, braaf gedaan.. haflinger zoals gewoonlijk, stuiter,bok,stuiter,bok ... toch nog 2 passen voorwaarts kunnen galopperen.
(voel me zo knullig dat ik in de bak niet eens kan galopperen)
Werk aan de winkel dus!

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:50

annebe schreef:
Brrr, dat is het voordeel van jong zijn Wouke, sinds ik moeder ben geworden en ouder word.. durf ik niet meer te springen. (en hard te galopperen en zomaar over mooie groene strookjes gras harder te gaan dan een arbeidsdrafje en noem het maar op)

Vrijdag heb ik na 25 jaar weer echt les in de bak gehad, iets waar ik zo angstig voor was geworden, stappen oké, draf, mhaw, galop NO GO.
En ze vraag mij doodleuk op een grote volte in draf ineens aan te galopperen.. oeps! Maar goed, braaf gedaan.. haflinger zoals gewoonlijk, stuiter,bok,stuiter,bok ... toch nog 2 passen voorwaarts kunnen galopperen.
(voel me zo knullig dat ik in de bak niet eens kan galopperen)
Werk aan de winkel dus!

Hahaha dat weerhoudt mij er ook nog van hoor, die van mij wil ook nog weleens de teugels uit je handen rukken of een paar bokken geven en mijn zit id nu nog zo slecht dat ik dan ook vrijwel zeker af lig.
Eerst maar eens een goede zit kweken, daarna komt het galopperen wel weer :D

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:37

Inmiddels 2x een zadel er op gehad en eventjes gereden, lijkt tot nu toe goed te gaan :) Heb nu een zadel te leen van iemand om te kijken of het ook inderdaad goed blijft gaan en zo ja, dan ben ik heppiedepeppie, haha. ;)

Wat een bos manen heeft Armando zeg! Jaloers!

Fijn dat je toch nog iemand hebt gevonden Lyzet! Lijkt me 3x niks hoor, een verzorger, ik zou ook geen makkelijke eigenaar zijn :o Blij dat ik het allemaal zelf kan elke dag haha.

Zonde van je val, maar fijn dat je nieuwe paard zo bevalt tot nu toe Yvank! :D

Leuke springfoto's Wouke! :)

Annebe, daar hoef je geen moeder voor te zijn of ouder voor te worden hoor haha. Door een vreselijk ongeluk tijdens het springen afgelopen april durf ik voorlopig ook even niet meer te springen :o Heeft me goed doen beseffen hoe kwetsbaar paarden eigenlijk zijn.. Al durf ik wel nog een lekker galopje mee te pakken buiten gelukkig hoor.. :D Klein boomstammetje of iets durf ik inmiddels ook wel weer te springen denk ik.. Maar hindernissen hoef ik voorlopig even niet meer te zien vanaf een paardenrug.
Fijn dat je bezig bent om weer te durven galopperen in de bak! Nooit leuk om beperkt te worden op zoiets simpels eigenlijk door een angst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:42

Leuke Springfoto''s!

Kan ik je de hand schudden Yinthee. Wat was er bij jouw gebeurd? Ik ben vorig jaar januari keihard eraf gedonderd met springen. Beugel knapte en pony bokte nog eens na, half uurtje later lag of nee zat want liggen ging niet :)) ik in de ambulance :+

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:56

Oh dat is ook niet best nee haha. Niks aan overgehouden verder? Op de angst na dan?

Ik had zelf gelukkig lichamelijk niets, beetje koppijn van de klap en een flink schuldgevoel ;) maar paard lag binnen een half uur dood in de bak... Moest acuut worden ingeslapen.
Paar in-uitjes, ging perfect, ineens ging hij middenin langs de hindernis op, tikt tegen de staander, geeft een trap/bok na waardoor ik mijn evenwicht verlies (beugels was ik inmiddels al kwijt) en er af val. Paard galoppeert door, ik zag hem gaan, korte zijde niks aan de hand, hij gaat de bocht door, bam, op 3 benen. Hij is nog helemaal naar de andere kant van de bak gerent, op 3 benen (in draf/galop) door ons weer heel de bak door gehaald om hem de bak uit te krijgen, een stal in, hij heeft nog staan steigeren (op 1 been dus..) in de stal toen de DA hem probeerde te verdoven.. In zijn achterbeen is zijn knie waarschijnlijk op slot gesprongen en daar is hij doorheen gerent. Door de druk is het toen als een bom uit elkaar gespat, volledig verbrijzeld. Echt bizar gewoon. DA had het nog nooit eerder meegemaakt, hij heeft zelf nog collega's gebeld voor overleg (ze dachten in eerste instantie dat zijn knieschijn gewoon versprongen was, helaas dus niet..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:58

Nee op een nek die elke maand even rechtgezet moet worden niks :)) ja angst idd.

He bah dat wil je ook niet meemaken zeg :n

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:03

Haha gelukkig maar!

Nee, ik raad het ook niemand aan ;) 'Gelukkig' zat de eigenaresse te kijken (het was mijn verzorgpaard waarmee ik sprong) dus die heeft gezien wat er gebeurde en nam me totaal niets kwalijk. Al voel(de) ik me wel vreselijk schuldig natuurlijk..

Haar nieuwe paard is (was) een M/Z springpaard.. _O- Maar voor ons geen hindernissen meer, paard is succesvol omgeschoold tot dressuurpaard haha.

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:10

Ik kom ook even binnenvallen! Ik ben bijna 22 en heb twee haflingers, de ene heb ik bijna 9 jaar en de andere bijna vier jaar! Ik ga zo even een stukje bij lezen!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:41

bah vreselijk als ik dit allemaal lees, maar voor mij zelf, springen vind ik zelf ook leuk om te doen.
Spring zelf ook 80 cm, maar moet zeggen Wouke is goed in het springen doet geen gekke of rara sprongen. Maar heeft dit ook moeten leren want ze was een fokmerrie zonder ervaring vooral recreatief
gebruik. En het speelt natuurlijk mee dat ik dit als jong veel gedaan heb.
En m springen ben geweest met een kleine c pony over grote hindernissen heen. Maar deze vond springen ook echt leuk. Hetzelfde geldt bij Wouke je kunt zien dat ze het echt leuk vindt.

Maar ook zonder springen kan je paard ook verstappen en been kapot draaien.
Vorige pony was al bekend met spat maar door een verkeerde misstap en ook op 3 benen galop/draf verder en de dierenarts zag niks |o _-:( maar zelf wist ik dat het goed mis was.
Nog 3 weken over gedaan voor dat ze mocht in geslapen worden maar een dier met zoveel pijn gun je dit echt niet. Dan kun je zien dat het vluchtdieren zijn en niets laten merken.
Heb haar in die tijd geholpen met metacam en duivelsklauw door elkaar heen en dan was ze een beetje pijn vrij en kon dan een beetje lopen. Alleen metacam was nog te weinig.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:36

Yinthee schreef:
Oh dat is ook niet best nee haha. Niks aan overgehouden verder? Op de angst na dan?

Ik had zelf gelukkig lichamelijk niets, beetje koppijn van de klap en een flink schuldgevoel ;) maar paard lag binnen een half uur dood in de bak... Moest acuut worden ingeslapen.
Paar in-uitjes, ging perfect, ineens ging hij middenin langs de hindernis op, tikt tegen de staander, geeft een trap/bok na waardoor ik mijn evenwicht verlies (beugels was ik inmiddels al kwijt) en er af val. Paard galoppeert door, ik zag hem gaan, korte zijde niks aan de hand, hij gaat de bocht door, bam, op 3 benen. Hij is nog helemaal naar de andere kant van de bak gerent, op 3 benen (in draf/galop) door ons weer heel de bak door gehaald om hem de bak uit te krijgen, een stal in, hij heeft nog staan steigeren (op 1 been dus..) in de stal toen de DA hem probeerde te verdoven.. In zijn achterbeen is zijn knie waarschijnlijk op slot gesprongen en daar is hij doorheen gerent. Door de druk is het toen als een bom uit elkaar gespat, volledig verbrijzeld. Echt bizar gewoon. DA had het nog nooit eerder meegemaakt, hij heeft zelf nog collega's gebeld voor overleg (ze dachten in eerste instantie dat zijn knieschijn gewoon versprongen was, helaas dus niet..)

Tjee... dat maak je ook maar een keer in je leven en wat vreselijk dat dit nou net bij jou gebeurde!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:41

wat een nare springverhalen allemaal zeg!

hier verder geen nare ervaringen, lux is lekker fanatiek met springen, maar nog goed te controleren, wil straks ook de cross in met haar :)
maar ivm leeftijd en nu veulen nog niet heel veel gesprongen, dus we zien wel waar we komen en hoe het gaat

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:21

Hoi!!

Wat is het hier rustig de laatste dagen :-). Alles goed met iedereen en de paardjes?

Met Storm en mij gaat alles goed. Flink druk. De afgelopen weekenden lekker buiten wezen rijden. Hebben genoten :-)