Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wendy1987 schreef:Ze willen volgens mij mooie sterke lange lijnen zien. Niet te lang want dan wordt t zwak in lendenen.
Mooi edel hoofd met mooie ogen erin.
Droge benen en een mooie schoft met goede schouder. Voorbeen moet goed weg gezet kunnen worden.
Eigenlijk gewoon een correct gebouwd paard dus haha. Ze letten op been standen en aansluiting van hals naar romp en rug naar lendenen. Staart aanzet moet ook goed geplaatst zijn.
Dat is t ongeveer![]()
Híer nog steeds bluh. Hoofdpijn en verkouden. Leef op neusspray en pijnstillers en dan gaat t overdag op werk redelijk als ik maar niet niet buk. Morgen alleen de ochtend en hopelijk in avond kayenne even rijden
Faitherr schreef:Dat keuren lijkt me heel leuk om een keer te doen met April, zijn daar leeftijdsgrenzen in of zoiets? En zit daar meerwaarde aan? Ik heb wel een geel boekje van het kvth (als ik het goed heb) met daarin haar afstamming. Is ze dan als veulen al een keer gekeurd?
Gister weer met mijn eigen zadel een rondje gedaan en het voelde echt als een ramp. Uiteindelijk ging April wel nog even lekker lopen en hebben we wel even fijn kunnen rijden maar man wat zit dat zadel in de weg. Ik hoop echt snel een nieuwe te hebben! Vandaag les gehad, beugels een gaatje langer gedaan en toen was het te doen. Ze liep wel heel fijn vandaag!
Dit was gister:
[ [url=m/SBDWXb.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SuqgLF.png]Afbeelding[/url] ]
Mandarijn schreef:Ik kon eerder weg van werk, dus klein rondje buiten gedaan. Heerlijk zonder zadel met alleen halstertje.
[ [url=m/llDEUi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Faitherr schreef:Dat keuren lijkt me heel leuk om een keer te doen met April, zijn daar leeftijdsgrenzen in of zoiets? En zit daar meerwaarde aan? Ik heb wel een geel boekje van het kvth (als ik het goed heb) met daarin haar afstamming. Is ze dan als veulen al een keer gekeurd?
Gister weer met mijn eigen zadel een rondje gedaan en het voelde echt als een ramp. Uiteindelijk ging April wel nog even lekker lopen en hebben we wel even fijn kunnen rijden maar man wat zit dat zadel in de weg. Ik hoop echt snel een nieuwe te hebben! Vandaag les gehad, beugels een gaatje langer gedaan en toen was het te doen. Ze liep wel heel fijn vandaag!
Dit was gister:
[ [url=m/SBDWXb.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SuqgLF.png]Afbeelding[/url] ]
XjesLiess schreef:Helaas door omstandigheden mijn stage eerder moeten afronden. Maar 1 voordeel, hoef Wheran minder lang te missen en kan weer gezellig hier mee kletsen! Vandaag weer naar m toe geweest maar nog niet veel met m gedaan vanwege een behoorlijk pijnlijke blaasonsteking![]()
Vond zijn vacht al wat dikker worden, bij jullie ook al?
wendy1987 schreef:Kayenne is wel aan het verharen maar nog niet echt dikker in haar vacht.
Wat jammer dat je stage eerder stopte. En blaasonsteking, bah, dat is nooit leuk!
Wat een verschil met zadel foto's zo zeg Faitherr! Je zit een stuk beter zo op die laatste foto's idd!
Remark: Ze lijkt wat klein? Of vertekend dat gewoon zo? En ook wat kort, maar ook dat kan vertekenen idd van een foto.
Maar, ook dat zegt niet zoveel hoor. Is net welke groep je inzit en welke regio..
Hier niet zoveel nieuws. Lekker bezig, loop alleen tegen de galop aan. Die is uit balans en gaat ze erg hard. Kracht en balans en ben er nog niet achter hoe ik dat beter krijg. Heb een hele tijd (denk 2 maanden) niet gegaloppperd onder het zadel. Wel aan longe. Maar ze blijft kracht missen. Nu heb ik ook wel minder gelongeerd met hitte enzo. Maar even uitzoeken hoe ik haar sterker krijg daarin met meer balans. Want in draf heeft ze echt een hele mooie balans en kunnen we verzamelen/uitstrekken en gewoon tempo rijden. Alles gecontroleerd. Stap ook. Maar dan die galop..net of ik op een racepaard zit
horsii schreef:Hier zitten ze nog lekker kort in het haar.
Van de winter zijn het weer teddy beren, ze doen hun dekens af dus kan ze helaas niet meer scheren.
Xjeslies, ah vervelend blaas ontsteking.
Ook minder van je stage.
Faither, wat een wereld van verschil zeg je houding in je eigen zadel.
Remark, jouwe ook lekker teddy zo te zien in de winter.
Werkt buiten rechte stukken galopperen niet voor kayenne?
Bij kyr werkt dit goed, galop begint er eindelijk in te komen in de bak.
Pas sinds Feb in bak aan het rijden en natuurlijk na die spier bevangen heid toch meer moeite.
Wij hebben freemax Zadels, enige wat goed blijft liggen. Voorheen altijd dressuur Zadels, maar elk half jaar een nieuw zadel vond mijn rekening niet zo leuk.
[ [url=m/B1wiac.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tCskNE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RpU3Fx.jpg]Afbeelding[/url] ]