[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 07:01

Gele papier is veulen papier.
Je kan haar naam intikken op Google en kijken of je resultaat tegen komt op keuring uitslag ergens.

Je zit idd in leeftijdscategorieën. Maar boven de 3 moeten ze ook in stamboek worden opgenomen om mee te doen aan premie keuring.
Dan komt er een s achter haar levens nummer.
Deze keuringen zijn vaak in juli en aug afhankelijk van welke regio je onder valt. Ook moet je dan lid zijn van het kvth. (Onder de 35 jong kvth)
Het paard moet ook op jou naam staan.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:22

Beterschap Wendy

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:46

dankje :) Gaat weer ietsje beter, hopelijk blijft dat zo vandaag en kan ik straks gewoon even lekker rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:45

wat lief van jullie, zal voor mij wel even duren voor dat ik jullie namen onthou en die van jullie ponys!

Ik ben [***] ben 26 en ben in het bezit van een haflinger, shetlander x welsh pony, een border collie en 24 schapen.

als jullie vragen hebben hoor ik het graag.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:53

Beterschap Wendy!
En welkom Tamara.

Die 2e foto ziet er wel netjes uit! Zadel kan echt gigantisch in je nadeel werken inderdaad als het niet lekker ligt.

Ayla heeft een paar dagen vrij, ik heb het enorm druk met (over)werken en eigen klanten. Morgen doen we weer een rondje als het de planning goed gaat. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:04

Keuring zit idd geen leeftijd aan.
Bij ons op stal is de 21 jarige merrie kampioen geworden van haar klasse op de centrale keuring en op de nationale. :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:06

Yes. Pijnstillers en neusspray erin en ff gereden net. Ging best ok :))

Afbeelding

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:36

Super

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:45

Ik kon eerder weg van werk, dus klein rondje buiten gedaan. Heerlijk zonder zadel met alleen halstertje. :D

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:09

Pretty in pink Wendy!

Lekker hoor mandarijn!

Wat voor zadel hebben jullie op jullie haflingers liggen?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:24

Nu een simpele Wintec.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:49

wendy1987 schreef:
Ze willen volgens mij mooie sterke lange lijnen zien. Niet te lang want dan wordt t zwak in lendenen.
Mooi edel hoofd met mooie ogen erin.
Droge benen en een mooie schoft met goede schouder. Voorbeen moet goed weg gezet kunnen worden.

Eigenlijk gewoon een correct gebouwd paard dus haha. Ze letten op been standen en aansluiting van hals naar romp en rug naar lendenen. Staart aanzet moet ook goed geplaatst zijn.
Dat is t ongeveer :')

Híer nog steeds bluh. Hoofdpijn en verkouden. Leef op neusspray en pijnstillers en dan gaat t overdag op werk redelijk als ik maar niet niet buk. Morgen alleen de ochtend en hopelijk in avond kayenne even rijden

Okee geinig! Ik ga binnekort maar weer eens een standfoto maken. Ben benieuwd wat jullie er aan zien. Ik heb echt 0,0 verstand. Dit was eind maart. Ze had nog een behoorlijke vacht zo te zien :brr:

Afbeelding

Beterschap trouwens! Ben je inmiddels weer opgeknapt? >> ik lees dat je weer beter bent. Leuk setje trouwens!

Faitherr schreef:
Dat keuren lijkt me heel leuk om een keer te doen met April, zijn daar leeftijdsgrenzen in of zoiets? En zit daar meerwaarde aan? Ik heb wel een geel boekje van het kvth (als ik het goed heb) met daarin haar afstamming. Is ze dan als veulen al een keer gekeurd?

Gister weer met mijn eigen zadel een rondje gedaan en het voelde echt als een ramp. Uiteindelijk ging April wel nog even lekker lopen en hebben we wel even fijn kunnen rijden maar man wat zit dat zadel in de weg. Ik hoop echt snel een nieuwe te hebben! Vandaag les gehad, beugels een gaatje langer gedaan en toen was het te doen. Ze liep wel heel fijn vandaag!

Dit was gister:
[ [url=m/SBDWXb.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SuqgLF.png]Afbeelding[/url] ]

Vervelend hoor als je niet lekker kan zitten in je zadel. Ik vind dat je wel heel erg netjes zit. Ik heb ook wel eens een zadel gehad waar ik niet lekker in kon zitten. Dat zag er lang niet zo netjes uit.

Mandarijn schreef:
Ik kon eerder weg van werk, dus klein rondje buiten gedaan. Heerlijk zonder zadel met alleen halstertje. :D

[ [url=m/llDEUi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk zo relaxt!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:42

Ik rij alle haflingers met een wintec Isabell Werth. Voor Neriva moet ik wat anders omdat ze korter is kwa bouw zit te denken aan fairfax maar weet het nog niet zien we volgendjaar wel

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 00:12

Faitherr schreef:
Dat keuren lijkt me heel leuk om een keer te doen met April, zijn daar leeftijdsgrenzen in of zoiets? En zit daar meerwaarde aan? Ik heb wel een geel boekje van het kvth (als ik het goed heb) met daarin haar afstamming. Is ze dan als veulen al een keer gekeurd?

Gister weer met mijn eigen zadel een rondje gedaan en het voelde echt als een ramp. Uiteindelijk ging April wel nog even lekker lopen en hebben we wel even fijn kunnen rijden maar man wat zit dat zadel in de weg. Ik hoop echt snel een nieuwe te hebben! Vandaag les gehad, beugels een gaatje langer gedaan en toen was het te doen. Ze liep wel heel fijn vandaag!

Dit was gister:
[ [url=m/SBDWXb.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SuqgLF.png]Afbeelding[/url] ]

Vervelend hoor als je niet lekker kan zitten in je zadel. Ik vind dat je wel heel erg netjes zit. Ik heb ook wel eens een zadel gehad waar ik niet lekker in kon zitten. Dat zag er lang niet zo netjes uit.
[/quote]
Jaa echt heel vervelend. Ook nog nooit eerder zo extreem meegemaakt ik heb echt rugpijn na het rijden. Dankjewel! Het zag er eerst ook een hee stuk minder fijn uit. Alleen heb ik een lange tijd gedacht dat het echt aan mij lag dat ik zo hol zat dus mezelf echt vastgezet op Mn houding en daarmee is het wel beter geworden voor het plaatje maar voor Mn rug nog steeds niet fijn. Bovendien ben ik me er continu elke seconde van bewust. En ik merk ook dat ik mijn handen amper stil kan houden vooral tijdens het doorzitten. Ik kan kortom niet wachten tot ik een nieuw zadel heb.

Voor het beeld, dit was het een tijdje terug (waar ik haar veel te veel in de mond zit en zij daardoor weer gaat hangen en we elkaar eigenlijk continu in de weg zitten. Ik krijg er nare rillingen van als ik kijk naar deze foto’s)
(Oh en het hoofdstel was ook flop, dat was om fe kijken of de schuurplekken op haar hoofd van mijn micklem kwamen)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo rijden we er nu bij met ons eigen zadel:
Afbeelding

Afbeelding

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:22

Helaas door omstandigheden mijn stage eerder moeten afronden. Maar 1 voordeel, hoef Wheran minder lang te missen en kan weer gezellig hier mee kletsen! Vandaag weer naar m toe geweest maar nog niet veel met m gedaan vanwege een behoorlijk pijnlijke blaasonsteking :\
Vond zijn vacht al wat dikker worden, bij jullie ook al?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:37

Kayenne is wel aan het verharen maar nog niet echt dikker in haar vacht.
Wat jammer dat je stage eerder stopte. En blaasonsteking, bah, dat is nooit leuk!

Wat een verschil met zadel foto's zo zeg Faitherr! Je zit een stuk beter zo op die laatste foto's idd!

Remark: Ze lijkt wat klein? Of vertekend dat gewoon zo? En ook wat kort, maar ook dat kan vertekenen idd van een foto.
Maar, ook dat zegt niet zoveel hoor. Is net welke groep je inzit en welke regio..

Hier niet zoveel nieuws. Lekker bezig, loop alleen tegen de galop aan. Die is uit balans en gaat ze erg hard. Kracht en balans en ben er nog niet achter hoe ik dat beter krijg. Heb een hele tijd (denk 2 maanden) niet gegaloppperd onder het zadel. Wel aan longe. Maar ze blijft kracht missen. Nu heb ik ook wel minder gelongeerd met hitte enzo. Maar even uitzoeken hoe ik haar sterker krijg daarin met meer balans. Want in draf heeft ze echt een hele mooie balans en kunnen we verzamelen/uitstrekken en gewoon tempo rijden. Alles gecontroleerd. Stap ook. Maar dan die galop.. :roll: net of ik op een racepaard zit :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:13

Hier zitten ze nog lekker kort in het haar.
Van de winter zijn het weer teddy beren, ze doen hun dekens af dus kan ze helaas niet meer scheren.

Xjeslies, ah vervelend blaas ontsteking.
Ook minder van je stage.

Faither, wat een wereld van verschil zeg je houding in je eigen zadel.

Remark, jouwe ook lekker teddy zo te zien in de winter.

Werkt buiten rechte stukken galopperen niet voor kayenne?
Bij kyr werkt dit goed, galop begint er eindelijk in te komen in de bak.
Pas sinds Feb in bak aan het rijden en natuurlijk na die spier bevangen heid toch meer moeite.

Wij hebben freemax Zadels, enige wat goed blijft liggen. Voorheen altijd dressuur Zadels, maar elk half jaar een nieuw zadel vond mijn rekening niet zo leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:27

Ik ga eigenlijk nooit meer naar buiten met kayenne :+ eerst heel veel toen ik naast het bos stond. Ik heb haar ongeveer in het bos zadelmak gemaakt.
Maar nu te veel verkeer en geen mooie paden. En nooit geen zin om de trailer te pakken haha.

Wat vervelend dat ze dekens eraf trekken. Ik ben toch blij dat kayenne gewoon kaal gaat in de winter. Doe ik zelf dus kan ook vaker als ik dat nodig vind haha. Ideaal.

Geven jullie ook supplementen? Magnesium kan mooi helpen bij spierbevangen. Krijgt kayenne ook. En bij kou goed warm stappen met deken en goed uit stappen. Echt minimaal 10 min. Doe ik nu eigenlijk altijd wel.

Vanavond weer gereden. Tips van internet geprobeerd iom instructrice.
Het ging zo goed!! Voltes. Rustig houden. Alleen aan springen vanuit die rust en als ze wel ging rennen eerst weer terug. 10 minuutjes op beide kanten en mevrouw snapte het.
Niet zonder slag of stoot. Je bent wel een merrie uiteraard. Dus lag er wel bijna naast toen ik been hulp gaf die kayenne niet nodig vond :')

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:40

XjesLiess schreef:
Helaas door omstandigheden mijn stage eerder moeten afronden. Maar 1 voordeel, hoef Wheran minder lang te missen en kan weer gezellig hier mee kletsen! Vandaag weer naar m toe geweest maar nog niet veel met m gedaan vanwege een behoorlijk pijnlijke blaasonsteking :\
Vond zijn vacht al wat dikker worden, bij jullie ook al?

Altijd fijn! Heb je je stage wel gehaald? Sterkte met je blaasontsteking! Dat kan echt heel naar zijn.

Hilana haar vacht begint ook al wat dikker te worden. Nog niet langer gelukkig!

wendy1987 schreef:
Kayenne is wel aan het verharen maar nog niet echt dikker in haar vacht.
Wat jammer dat je stage eerder stopte. En blaasonsteking, bah, dat is nooit leuk!

Wat een verschil met zadel foto's zo zeg Faitherr! Je zit een stuk beter zo op die laatste foto's idd!

Remark: Ze lijkt wat klein? Of vertekend dat gewoon zo? En ook wat kort, maar ook dat kan vertekenen idd van een foto.
Maar, ook dat zegt niet zoveel hoor. Is net welke groep je inzit en welke regio..

Hier niet zoveel nieuws. Lekker bezig, loop alleen tegen de galop aan. Die is uit balans en gaat ze erg hard. Kracht en balans en ben er nog niet achter hoe ik dat beter krijg. Heb een hele tijd (denk 2 maanden) niet gegaloppperd onder het zadel. Wel aan longe. Maar ze blijft kracht missen. Nu heb ik ook wel minder gelongeerd met hitte enzo. Maar even uitzoeken hoe ik haar sterker krijg daarin met meer balans. Want in draf heeft ze echt een hele mooie balans en kunnen we verzamelen/uitstrekken en gewoon tempo rijden. Alles gecontroleerd. Stap ook. Maar dan die galop.. :roll: net of ik op een racepaard zit :')

Ze is ongeveer 1.45 gok ik. Opzich niet heel klein, maar zo vanaf de foto die een beetne vanaf boven gemaakt is lijkt het wel zo. Kort vindt ik haar vooral in haar hals. Ik zal morgen eens een nieuwe foto maken. Is ook wel leuk voor mijzelf om later naar terug te kijken. Ze is nu 3 dus vollop in ontwikkeling.

Lastig van je gallopprobleempje. Ik zou zeggen veel korte stukjes en veel tempo wisselingen. Ga je wel eens naar buiten? Buitenritten zijn bij uitstek geschikt om kracht te trainen, zonder dat er steeds van die scherpe bochten gemaakt moeten worden.

horsii schreef:
Hier zitten ze nog lekker kort in het haar.
Van de winter zijn het weer teddy beren, ze doen hun dekens af dus kan ze helaas niet meer scheren.

Xjeslies, ah vervelend blaas ontsteking.
Ook minder van je stage.

Faither, wat een wereld van verschil zeg je houding in je eigen zadel.

Remark, jouwe ook lekker teddy zo te zien in de winter.

Werkt buiten rechte stukken galopperen niet voor kayenne?
Bij kyr werkt dit goed, galop begint er eindelijk in te komen in de bak.
Pas sinds Feb in bak aan het rijden en natuurlijk na die spier bevangen heid toch meer moeite.

Wij hebben freemax Zadels, enige wat goed blijft liggen. Voorheen altijd dressuur Zadels, maar elk half jaar een nieuw zadel vond mijn rekening niet zo leuk.

[ [url=m/B1wiac.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tCskNE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RpU3Fx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie zadels zeg! Echt prachtig. Zit dat nou lekker met lange buitenritten? En wat betaal je nou voor?

Hilana is in de winter echt een mega teddybeer :') De haren op haar hoofd zijn ook mega lang, ziet er echt niet uit hahaha!

Ik hoorde van de week dat de vader van hilana verkocht is naar China. Echt jammer, ik had net bedacht dat ik eens naar een show of wedstrijd wilde gaan waar hij zou zijn. Dus helaas kans verkeken..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:35

@wendy, ik heb even een nieuwe standfoto gemaakt vandaag.

Afbeelding

Een stalgenootje (cardy hier op bokt) heeft afgelopen week haar merrie met veulen teruf verhuisd. Hilana krijgt er moedergevoelens van <3

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:49

Ze is nog jong ook denk? Iets overbouwt ook nog nu denk? Ze ziet er wel leuk uit hoor!! :))

Leuk hoe ze kijkt naar t veulen..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:02

Ja klopt, ze is nu 3 jaar en inderdaad wat overbouwd. Ik hoop dat dat nog gaat veranderen. Zal vast wel. Als ik hoor hoeveel cm paarden nog kunnen groeien na hun 3e jaar, heb ik daar wel vertrouwen in.

Jaa ik vind haar zelf natuurlijk ook heel erg leuk haha! Baal wel dat ze al haar langste manen verloren is. Die begonnen in feb ineens uit te vallen. Het uitvallen is godzijdank gestopt, maar er is behoorlijk wat verloren gegaan. ;(

Hebben jullie haffies deze zomer trouwens veel last van jeuk gehad? Hilana had echt heel erg veel jeuk. Ik was echt bang dat ze eczeem had. Echter, sinds het even wat koeler is geweest is de jeuk zo veel minder geworden. De zwarte plekken op haar hoofd zijn ook weg. Dus ik hoop dat het een combi van insecten en hitte was.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:26

Kayenne dit jaar minder jeuk maar die heeft echt eczeem. Ook van gras dus staat nu op een paddock en dat gaat goed.
Vandaag weer rijden. Zoveel zin in. T ging woensdag zo goed... eens kijken of ik mezelf kan filmen met de gopro.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:11

Ayla juist totaal niet, nu de afgelopen week een beetje maar verder geen last.
Vorig jaar was het ook wel extreem in eens door de behandelingen (door de afvalstoffen die vrij kwamen kreeg ze jeuk), daarvoor had ze eigenlijk ook nergens last van.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:54

Ze zijn 950 euro, exclusief pad (170).
Zitten echt heerlijk, ook op lange ritten.

Ze krijgt idd magnesium.
Spierbevangenheid is al vier jaar geleden, maar was zo heftig dat je het nog iets ziet /merkt.
Maar door de dierenartsen toen weer helemaal goed bevonden.

Gisteren kregen wij deze foto van onze bijrijders, heerlijk.
Volgend weekend gaan ze met stal een weekend naar de Veluwe, stiekem een beetje jaloers haha.
Afbeelding