[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susyb

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:27

hahaha nee gelukkig heb ik voor dat geld wel een binnenbak ook al is die overstroomd met mensen als het zo hard regent..
en ik ben hartstikke trots dat ik met dravers werk op mijn werk., maar met dit weer is het gewoon niet leuk op de sulky :S en toen was mijn regenpak ook nog eens kapot!!!

en over dat topic.. blij dat mensen z'n paard een kans geven maar mischien ligt het aan mij maar ik vind het soms klinken alsof ze het leuk vind dat hij zo is ??? of ligt dat aan moi :P sorry hoor als ik hier mensen mee aanval maar zlo komt het op mij over als ik het lees

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:27

@ monique22, idd, maar bij ons in het dorp (klein dorpje) zijn er ontzettend veel rijbakken waar ik terecht kan en waar ik altijd mag rijden maar met dit weer heb ik daar toch geen zin in om als een verzopen kat door t leven te gaan met een snotterende pony omdat hij geschoren is..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:28

Susyb schreef:
Hinke schreef:

Oh dat wist ik niet :o

Ik heb ook eens in dat topic gepost, en toen zei ik dat ik me afvroeg waarom ze zo'n paard hadden gekocht. Ook al krijg je zo'n paard beleerd het wordt nooit een normaal fijn en betrouwbaar paard die het leuk vind voor je te werken. Maar toen kreeg ik iedereen over me heen }:0

wat voor paard :P sorry ik mis iets denk ik :)

@ Peelie , die zijn ook mooi maar naar Aussie nummer 1 komt er geen andere hond meer in huis behalve een aussie :P hahaha

Ik ben heel dom... Ik deboel dus presies het zlefde als wat jij nu zecht.... OMG ik ben echt blond... :P

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:28

Susyb schreef:
@hinke ,, haha dankje wel , zal gelijk even op die topic kijken

en ik betaal 300 euro voor stalling.. en dan moet k hem zelf buitenzette/binnenhalen want anders kost me dat weer 1 euro per keer wat ik dus echt belagelijk vind maar ik kan nergens anders in de buurt heen..

Wij hadden ook nog zo'n stal in de buurt indd.... Zag er serieus schitterend uit, werd ook veel gedaan, paarden werden in de molen gedaan enzo..... 350 euro! Ik vond het wel een beetje heel erg vreselijk veel, dus dat werd m algauw niet zeg maar! Maar die sfeer daar was wel echt toppie! En iedereen die daar op stal was zei echt dat het er ook super was, en ik geloofde het ook meteen, zag er echt gewoon gezellig uit enzo! De stal waar ik nu ga staan is iets minder luxe iets ouder allemaal maar ik vind het er nog super! Kan eigenlijk gewoon niet wachten tot ik m heb!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:29

Susyb schreef:
@hinke ,, haha dankje wel , zal gelijk even op die topic kijken

en ik betaal 300 euro voor stalling.. en dan moet k hem zelf buitenzette/binnenhalen want anders kost me dat weer 1 euro per keer wat ik dus echt belagelijk vind maar ik kan nergens anders in de buurt heen..

Pff In welke regio woon je? Mijn ervaring is dat als je een goede stal wil vinden je niet alleen op marktplaats moet kijken maar bij iedereen in je omgeving met paarden langs moet gaan en overal zelf moet gaan vragen ;)

300 euro is hier helemaal niet bijzonder duur, maar dan moet je niet ook nog eens zelf buiten en binnen hoeven zetten natuurlijk. Een stal waar ze alles voor je doen is ook wel wat waard ;) Ik betaal zelf nu bijna 2 keer zoveel als op mijn vorige stal (heb ik 2 weken gestaan) maar ik vind het het helemaal waard omdat het echt een goede stal is.

Stravero: mesten ze ook uit, en kan ze in de winter ook buiten staan?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:30

Stravero schreef:
@ monique22, idd, maar bij ons in het dorp (klein dorpje) zijn er ontzettend veel rijbakken waar ik terecht kan en waar ik altijd mag rijden maar met dit weer heb ik daar toch geen zin in om als een verzopen kat door t leven te gaan met een snotterende pony omdat hij geschoren is..

nee idd dat is wel lekker wij hebben helaas alleen en buiten bak ook maar ja wij rijden voor de hobby dus tja en keertje niet rijden is hier geen probleem voor jou toch anders;)

@stravero knappe hafje hoor:)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:30

@peelie hahahah :P grapjas
@silfie,, nou bij ons is de zweer nou ook niet echt gezellig ofzo.. mis wel dat ik geen radio op stal heb dat vind ik altijd wel gezellig maar edr zitten ook weer leuke mensen bij (madeira_ bijv.) :D nu is het en mijn buurmeisje en mijn stalbuurmeisje hahaha :P

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:31

Uhu ja idd, maar ik heb voor de rest ook geen wedstrijden meer uitstaan omdat ik met dit weer toch niet kan oefenen, ook ivm school, en met het weer..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:32

@ Hinke,, flevoland dronten,, ik betaalde bij mijn vorige stalling precies de helft van nu maar daar stond hij gewoon soms 1`week op hetzelfde vlas omdat het de boer anders te duur werd .. nou en toen beetje onenigheid gehad en ik wil langzamerhand hem uitbrengen nou en dan moet ik oefenen en hij had geen bak en dus moest ik eerst 5 kilometer rijden met een jong dier langs de weg waar aan een spoortrein word gewerkt.. nee dankje :P

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:33

oke dan maar ja beetje bezig blijven lijkt me toch hahaha ik rij ook wel eens en week niet laat ik zo zeggen

Peelie

tjah kan er ook niks aan doen dat ik zo geboren ben Susyb :P

Stravero

Mijn stalgeld betaald mijn vader, omdat mn pony ook op zijn naam staat. :) Maar omdat hij mijn vader is mag ik natuurlijk zeggen dat hij van mij is. :))

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:34

haha dat is wel lekker als ik weer eigen paard wil zal ik het wel zelf moeten betalen maar verloppig ben ik supper blij met me 2 verzorg hafjes;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:36

Zou ik ook zijn, maar ik werd gepest op de manege waar ík het eerste lid was.....................Omdat ik klein was en alleen op shetlanders kon rijden.....................En papa was altijd al gek op haffie's, toen zagen we hem staan op marktplaats, we zijn bij hem gaan kijken, en waren opslag verkocht.. :o

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:36

knol staat op mijn naam en ja is ook mijn eerste fokproduct op papier :D YES!!! hahaha
en mijn ouders betalen 170 en ik 130 en de veearts en hoefsmid delen we.. tenzij ik natuurlijk niet meer kan betalen want ja ik werk ook maar 1 dag in de week :o

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:37

@peelie.., dus jij kwam al lachend naar buiten :P

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:38

Stravero schreef:
Mijn stalgeld betaald mijn vader, omdat mn pony ook op zijn naam staat. :) Maar omdat hij mijn vader is mag ik natuurlijk zeggen dat hij van mij is. :))

Nou voel je gezegend! Ik moet de helft meebetalen en ik kan je vertellen dat ik bar weinig overhoud van mijn centjes! Maar ik ga het zo proberen te regelen dat ik twee dagen werk en dat ik toch nog genoeg verdien om alles te betalen en om ook nog ietsjes over te houden zodat je nog wel een keer iets leuks kan kopen!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:39

ja kan ook niet anders he ik heb me eigen voor genomen als er ooit weer en paardje zou komen ik eigelijk en paard wil van 1,60 ongveer maar ja jullie raden al waar ga ik mee thuis komen warschijnelijk toch weer en haflinger want dat trekt me toch heel erg

ik hou alleen van kleine stallen wegens al dat geklets op grote stallen en bij veel stallen ben je met en haflinger niks waard want ja dat kan niet op tegen en dure kwpn b.v dan he

somigen staan dan b.v gek te kijken als je zo als jij z rijd met en haflinger;)

Stravero

Zullen we er even een paar pagina's bijmaken hahaha hebben ze morgen wat bij te lezen O:)

Wat gaan jullie morgen doen?

Ik hoop eerst uit te slapen, en dan naar Stravero, ff mesten en poetsen, smiddags naar mn vriendin :D

Susyb

silfie dat probeer ik dus ook :P gelukkig mag ik van mijn ouders dan wel de zorgtoeslag en studiefinanciering in eigen zak steken :) dat scheelt al heel wat

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:41

monique22 schreef:
ja kan ook niet anders he ik heb me eigen voor genomen als er ooit weer en paardje zou komen ik eigelijk en paard wil van 1,60 ongveer maar ja jullie raden al waar ga ik mee thuis komen warschijnelijk toch weer en haflinger want dat trekt me toch heel erg

ik hou alleen van kleine stallen wegens al dat geklets op grote stallen en bij veel stallen ben je met en haflinger niks waard want ja dat kan niet op tegen en dure kwpn b.v dan he

owwdaar heb ik altijd dikke skijt aan :P heb een keer een meisje met een kwpn-er omver geploegd op de hoefslag omdat mevrouw dacht dat zij met een groter paard voorang had.. nou Amarok ging niet voor mevrouw aan de kant hoor PUH:P

Hinke

Susyb schreef:
@ Hinke,, flevoland dronten,, ik betaalde bij mijn vorige stalling precies de helft van nu maar daar stond hij gewoon soms 1`week op hetzelfde vlas omdat het de boer anders te duur werd .. nou en toen beetje onenigheid gehad en ik wil langzamerhand hem uitbrengen nou en dan moet ik oefenen en hij had geen bak en dus moest ik eerst 5 kilometer rijden met een jong dier langs de weg waar aan een spoortrein word gewerkt.. nee dankje :P

Irritant is dat, van die zuinige boeren!
Maar hoelang heb je gezocht voor een stal? Kan me voorstellen dat je iig een bak wilt, maar als je elke dag 2 keer naar stal moet om je paard binnen en buiten te zetten, en ook nog eens zoveel geld betaald zou ik snel om kijken naar een andere stal.

Stravero

Ben het volledig met je een monique22, ik heb op 2 grote stallen en nu sta ik op een kleine waar 5 paarden staan en honderden koeien. De koeien zijn van de eigenaar, en 2span KWPNers ook, dan staat er nog een arabier en KWPN in stalling waarvan ik die mensen zelden zie, en als ik ze zie zijn we altijd gezellig aan het kletsen..En dan mn eigen knolliebollie nog..Die mensen op die grote stallen feliciteerden mij niet eens omdat ik meestal met een eerste prijs thuis kwam met mn boereknol.. :o

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:42

Wat ik morgen ga doen:

eerst gigantisch uitslapen.. dan mijn collega pesten die staldienst heeft omdat het (hopelijk slecht weer is sochtends) mijn knol rijden,, paulien pesten op stal :P hihi, en dan mischien nog even naar de koers op Duindigt voor me werk naar hengst kijken die moet lopen..

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:42

Susyb schreef:
monique22 schreef:

owwdaar heb ik altijd dikke skijt aan :P heb een keer een meisje met een kwpn-er omver geploegd op de hoefslag omdat mevrouw dacht dat zij met een groter paard voorang had.. nou Amarok ging niet voor mevrouw aan de kant hoor PUH:P

ja idd groot gelijk maar somigen hebben het wel aardig hoog in de bol hoor hahaah