Dressuurhaflinger

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mendiee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:47

Kan me er wel iets bij voorstellen dat je het wilt weten. Op den duur leer je jury's wel een beetje kennen inderdaad. Ik had er laatst eentje die vroeg waarom ik in godsnaam nog steeds op een pony rijd.. Beetje raar vind ik dat.. Dat moet ik toch zelf weten

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:54

mendiee schreef:
Kan me er wel iets bij voorstellen dat je het wilt weten. Op den duur leer je jury's wel een beetje kennen inderdaad. Ik had er laatst eentje die vroeg waarom ik in godsnaam nog steeds op een pony rijd.. Beetje raar vind ik dat.. Dat moet ik toch zelf weten

Ja precies, ik wil altijd soort van vooraf weten waar ik me op voor kan bereiden haha!
Moet zeggen, als ik weet dat het een jury is die bij voorbaat al een oordeel klaar heeft over een haflinger bijvoorbeeld, dan ga ik nog net even proberen meer me best te doen : P (denk ik altijd voor mijn proeven, uiteindelijk rij ik hetzelfde als altijd, want in een 20 minuten losrijden kan je toch niets meer verbeteren)

Haha, ik ben gewoon heel nieuwsgierig

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:09

patricia73 schreef:
Altijd link op een filmpje op bokt neer te zetten maar geloof dat ik jullie wel aardig vind haha. Hier de eerste proef van zaterdagavond. Nu ik het zelf op beeld heb zie ik ook wel wat er nog veel te verbeteren is.
[ Video ]

Hmm filmpje doet het hier niet, ligt vast aan het langzame internet, thuis vanavond even kijken altijd leuk!

janouk,
wow ik vind die foto voor het 'kasteeltje' een erg mooi sfeer plaatje zo.

Peelie schreef:
Vandaag dus mn M debuut. 168 en 170 punten. Het doel was rond de 170 punten, dus dat is gelukt :D

Het was nog lang niet winst waardig en ik ben het helemaal eens met de punten.

Er valt nog een hoop te schaven. Ik kijk er met goeie moed tegenaan!

Ach voor een eerste keer is het natuurlijk niet mis, altijd weer spannend een nieuwe klasse rijden!

MartineC1711
, Gave haflinger en mooi in set zo op de foto, welkom.

xLeoniee Wat een springkanon zeg!! Ik ben zelf niet zo held, springen doen ze maar zonder mij er op. :+

Zo weer wat bijgelezen, een beetje druk de laatste dagen. Ik heb Belle vandaag aangemeld bij de Bit fotowedstrijd, mochten jullie willen stemmen staat het linkje in mijn onderschrift. :Y)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:32

Ik vond het idd best wel spannend :')

Nu ben ik bezig Nash nog rechter te maken en beter aan de hulpen te zetten.

Morgen heb ik weer les, ik heb er zin in :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:11

Wat een dotje!! <3 en dat dekentje... <3 Ik heb gestemd op Belle hoor!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:13

tamara gaat zo weer rijden.. ze zal wel aan de slag gaan met oefeningen van de m2
ook al kent hij al travers en de keertwendingen die beginnen ook te komen.

morgen wedstrijd in rijnsburg

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:14

MartineC1711 schreef:
Wat een dotje!! <3 en dat dekentje... <3 Ik heb gestemd op Belle hoor!

Het is een monstertje!

Kiddokids, klinkt goed! Hoe lang zijn jullie al bezig met de haf?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:25

king was toen wij hem kregen in september 2011 mega groen longeren was al een drama
en wehebben lekker alles daarna rustig aangedaan
immers wilde ik hem ook voor de kar hebben
het is begonnen als een grapje op de dah dag juni 2013 omdat mijn huidige bijrijdster zwanger was en hij echt een draak af en toe was wilde ze het risico niet nemen
dus tamara reed de wedstrijd van mijn bijrijdster ze had nog niet heel vaak op king gereden, gaf mijn wel les sindsdien heeft ze een startkaart aangevraagd
en is ze begonnen in de B denk eind 2013
rijd hem 1 keer in de week moet eerlijk zeggen nog zonder les ( heeft veel ervaring zit volgens mij vanaf haar derde al op een pony/paard en meerdere paarden gereden)
heeft paar keer wel tijdens onze groep les gereden op hem
we starten meestal thuis basis en rijnsbrug.

hij pikt wel snel op en we doen veel afwisselt werk

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:57

@Kiddokids,
Ben erg benieuwd morgen! Wel leuk om jullie eens te zien! Altijd leuk om in het ''echte'' leven contact te leggen!

Ik ga Hyrano vanavond nog even lekker losrijden, en nog wat oefeningetjes mee pakken..
En morgen ook weer knallen!
Heb er echt heel erg veel zin in! Ben blij dat ik hem even ruim een maandje thuis heb gelaten, maar het kriebelt toch wel weer nu!

Succes allemaal het weekend!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:39

Miiess18 schreef:
@Kiddokids,
Ben erg benieuwd morgen! Wel leuk om jullie eens te zien! Altijd leuk om in het ''echte'' leven contact te leggen!

Ik ga Hyrano vanavond nog even lekker losrijden, en nog wat oefeningetjes mee pakken..
Heb er echt heel erg veel zin in! Ben blij dat ik hem even ruim een maandje thuis heb gelaten, maar het kriebelt toch wel weer nu!

Lijkt mij ook erg leuk om je te ontmoeten
Jullie zitten samen in het groepje leuk hoor.

Wij zeggen ook altijd ff knallen..

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:19

kiddokids schreef:
Miiess18 schreef:
@Kiddokids,

Lijkt mij ook erg leuk om je te ontmoeten
Jullie zitten samen in het groepje leuk hoor.

Wij zeggen ook altijd ff knallen..

Beter dan je best kan je niet doen! Maar knallen gaan we zeker!

Vanavond nog even gereden en hij voelde fijn! Heb alvast even in de gesleepte bak gereden haha! Hij lag er net mooi bij!

Tot morgen!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:24

Ja hier ook super fijn..zag er goed uit.. Denk dat ze zelf nog wel even reageert.. Maar hij liep super fijn wat andere oefeningen. Sluiten in galop wauw wat een knapperd..
Ik moet morgen eerst werken dus heb hem al schoon op stal staan hij gaat morgen nog wel ff het land op.mMaar het is zo varken dus zal mij benieuwen hoe hij er daarna uitziet hihi..
Tot morgen

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:47

Haha! Hier hetzelfde..
Eerst nog werken tot 2 uur, vanavond helemaal gewassen, vlechten erin, en dan hopen dat hij zich netjes houd morgen, hij gaat gewoon met de groep nog even een paar uurtjes in de paddock, vind het ook niet eerlijk om hem tot 2 uur op stal te laten staan als al z'n stal genoten lekker buiten staan...!

Gelukkig moet z'n broer ook starten morgen, in de L1 dus kan hij tot die tijd nog even op stal en daarna nog even naar buiten, minder kans dat hij dan nog gaat liggen rollen haha!

We gaan het meemaken!

TamaraMan28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:12

Morgen starten in Rijnsburg. Heb er zin in. Vandaag nog even de punten op de i gezet en wat hou ik toch van spekkie en zijn manier van aanpakken.

Morgen word de eerste buiten dressuur wedstrijd. Ben benieuwd of hij nog bak kabouters ziet of dat hij de bak herkend.

@ Miiess mijn geluk is dat ik nooit zenuwen heb of dat ik me druk maak welke jury er zit.

Ik probeer altijd voor mezelf te rijden en concentreer me daar vooral op met losrijden.

Natuurlijk is het altijd leuk als je mooie punten heb maar belangrijker vind ik het dat je fijn gereden heb.

Zeker als je heel fijn gereden heb en de punten vallen tegen denk ik altijd maar ach we trainen weer voor de volgende.

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:24

Daar ben ik het volledig mee eens!
Helaas heb ik zelf toch altijd wel zenuwen, ook omdat ik te graag wil presteren denk ik. Maar als ik er eenmaal opzit kan ik het wel van me afzetten gelukkig!

mendiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:09

Succes allema met de wedstrijden!

Vandaag even gereden aan daarna samen genoten van t zonnetje Hihi
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:49

Waaauuuwww, ik ben verlieft op mn eigen knol. Hij liep zooo gaaf vandaag. Heel veel wezen schakelen en op achter zetten. Hij werd zo machtig op een gegeven moment :D

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:06

Helaas vond Hyrano het allemaal niet zo interessant vandaag.. maar even niet meer op de thuisbasis starten, aangezien hij precies weet wanneer ik mijn zweep erbij heb of niet, en ik zo weinig impuls kan behouden in mijn proeven dan! Even een paar keer op ander terrein en dan gewoon weer proberen!

Gelukkig deed mijn grote vriend zijn oefeningen wel weer piekfijn en netjes. Waardoor de 7's de vele 5jes weer omhoog haalde! Toch nog 2 puntjes erbij, met 181 en 184!

Wel super leuk om Kiddokids en TamaraMan28 te zien! En jeetje, gefeliciteerd hoor met de prachtige punten! Het zag er ook keurig uit, van wat ik gezien heb bij het losrijden!! Echt leuk! Super leuke combinatie om te zien!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:16

Miiess18 schreef:
Helaas vond Hyrano het allemaal niet zo interessant vandaag.. maar even niet meer op de thuisbasis starten, aangezien hij precies weet wanneer ik mijn zweep erbij heb of niet, en ik zo weinig impuls kan behouden in mijn proeven dan! Even een paar keer op ander terrein en dan gewoon weer proberen!

Gelukkig deed mijn grote vriend zijn oefeningen wel weer piekfijn en netjes. Waardoor de 7's de vele 5jes weer omhoog haalde! Toch nog 2 puntjes erbij, met 181 en 184!

Wel super leuk om Kiddokids en TamaraMan28 te zien! En jeetje, gefeliciteerd hoor met de prachtige punten! Het zag er ook keurig uit, van wat ik gezien heb bij het losrijden!! Echt leuk! Super leuke combinatie om te zien!

dank je wel..
jij ook lekker meid 2 puntjes erbij netjes hoor, leuk om jullie even gezien te hebben wat een verschil qua bouw met king, jij zei nog voel me echt klein hihi. leuk paardje rijd je hoor knap werk ook verricht van niets na kijk waar je rijd M1 ene vond je jasje er leuk.

ja onze knappert is vandaag M2 geworden ongelofelijk in 4 wedstrijden gereden en vandaag met haar 196 en 198 weer 4 winstpunten wat een knappers die 2..

ene de Jury moest wel lachen was gewoon Margriet Beelen.. geeft toch leuke punten weg..

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:52

Dankjewel!!
Jullie hebben het verdient! Had wel mooie 7's voor mijn schouderbinnenwaarts en aangaloperen, waar ik heel hard mee aan het werk ben geweest dus daar ben ik toch wel weer trots op hem!

Heel veel succes in de M2! Ik kom snel volgen haha! Nog 3 winst puntjes en ik mag ook! Hihi, hopen dat hij volgende keer weer lekker loopt, dan komt het vast wel goed! Haha

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:12

Ik ga binnenkort een x een M2 proefje onderling starten om te oefenen.. We moeten nog 4 puntjes en de knopjes voor de M2 zitten erop dus wil ff kijken of we al klaar zijn om echt te gaan starten :D

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:17

Miiees.. Wit staat jou haflinger beter als king stond echt netjes zo met je jasje

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:37

Dankjewel Tamara! Hij is ook wel een stuk lichter dan King! King is echt wel donker in z'n kleur! Jij reed in het bruin toch?
Vond jullie ook wel erg knap zo!!
Een dik verdiende 1e plaats, dat is jullie gegund!

En wat is hij lekker groot zeg! Haha ik ernaast met die kleine drol!

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:31

Wauw weer goeie prestaties neergezet he! Nabrusco heeft zich ook goed laten zien, gister gestartin de B (onze 4e wedstrijd, kregen we 4 wp! 200 en 201 dus 10 wp in totaal, andaman hadden we ons weer opgegeven voor de B maar aangezien de punten er zijn, direct gebeld of we L mochten. Dus vandaag totaal onvoorbereid 2 L proeven gereden, en wat denk je?! 2x 1e met 195 en 201 punten!! Zo trots op die knapperd!

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:46

Ik reageer ook maar weer eens. ik lees meer mee dan wat ik ook echt iets plaats haha!
Vandaag ben ik ook weer op wedstrijd geweest.
Romy was voor de derde keer mee. waarvan vandaag voor het eerst tussen de paarden en op een groot buiten concours.
Ging er heen puur voor de ervaring, concours terrein was 10 minuten rijden, en voor het eerst oo een groot en druk buiten concour, dus had mijn verwachtingen niet al te hoog liggen.

had 175 en 172. had helaas een aantal bokken in de proeven zitten, wat me flink punten gekost heeft. mevrouw vind het nodig te bokken wanneer ze hengstig is en moet galopperen.

2 fototjes.
Afbeelding

En een bloopertje.

http://nl.tinypic.com/r/2nqqum1/8

Alle andere gefeliciteerd met de behaalde punten!