Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:06

Wat gaaf Viet!!!

Klasien: leuke had!

Ik ben een beetje wisselend met instructeurs. Ben inmiddels weer terug bij degene waar ik bij begon toen ik Jim net kocht. Toen klikte het niet, maar nu lijkt het wel goed te gaan :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:19

Wat leuk zeg, Viet! Ook leuk om weer eens iets positiefs over Totilas te horen :j

En fijne lesgeefmensen zijn idd heel belangrijk. Jip is officieel met de vut en ik zou hem na zijn manefe carriere niet meer pesten met stomme rondjes un de bak rijden, had ik me voorgenomen.
Maar ik merkte dat hij met alleen in het bosrijden steeds schever werd naar onze beider voirkeurskant toe. Dus begonnen met longeren en ook af en toe in de bak. Toen merkte ik al, dat hij minder houterig was als ten tijde van zijn carriere als manegepony. Bij toeval een heel fijne instructrice gevonden, die een beetje de voor haar beste dingen combineert uit centred riding, tteam en klassieke dressuur.
En wow, die combinatie werkt voor mij en Jip!
Hij is zijn onderhals kwijt, gebruikt zijn buikspieren, laat zijn rug los, begint zelfs na te geven! En dat op bijna 25jarige leeftijd. Ikke trots :j
Maar eerlijk is eerlijk, zonder deze instructrice was dat nooit gelukt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 08:21

Ik hoop dat als ik over 2jr klaar ben dat ik mensen ook zo leuk op weg kan helpen. :)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:32

Ik heb inmiddels bijna 2 jaar geen les gehad. Mijn lijf ging niet meer (reuma). Inmiddels gaat het best goed hier en zijn we weer erg fijn aan het rijden. Helaas wil mijn toenmalige instructrice (beetje vriendin bij mij in de straat) geen les meer geven. Vanmiddag ga ik bij een les kijken van een jonge meid van 19 jaar. Ik ken haar redelijk goed, maar heb geen idee hoe ze les geeft. Dus ik ga vanmiddag eerst even kijken. Als dat wat is, wil ik eens in de 2 a 3 weken een half uur bij haar gaan lessen. Het gaat bij mij vooral om houding en basis dingen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:44

Ik ben idd ook begonnen met lessen om aandacht aan mijn houding te schenken, zodat ik Jip iig niet in de weg zou zitten door mijn eigen scheefheid.
Jip hoefde van mij niet perse nog wat bij te leren, als vutter :D
Maar ben toch wel trots op de verbeteringen van Jip. Ik heb om de week 3 kwartier les.
En ik krijg huiswerk mee wat ik grotendeels ook in hey bos kan doen. Dat is wel heel fijn, de lessen zijn wel gericht op dat wat ik het liefst doe met Jip.
En stiekum beheerst hij de sb nu redelijk en zijn we begonnen om hem travers te leren :D

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:40

Ik zweer bij mijn instructrice.
Zij heeft me geholpen bij het beleren en weet precies wat ik kan en wat het paard kan.
Heb een keer een uitstapje gemaakt, maar na 3 lessen was ik daar alweer weg.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:45

Goedemorgen!!

Gaaf Viet Totilas in het echt, toevallig geen foto's gemaakt? O:)

Oudere paardjes moeten juist lekker doorgesmeerd blijven worden, niet stilstaan daar geen ze alleen maar achteruit van. Grappig dat er bij Jip zelfs nog Z oefeningen uit te halen zijn :D

Heb gisteren weer westernles gehad. Goed aan het werk gezet, maar man wat gaat dat heerlijk.
Alleen nu de eerste 4 weken geen les. Heb altijd elke twee weken les, maar mijn instructeur gaat eind van de maand 10 dagen naar Amerika.
Heb nu 3 lessen gehad en meteen ook voor het eerst in mijn leven priveles, heb hiervoor alleen in groepsverband gelest. Hoe ze me ook hebben proberen te helpen hiervoor, ik wist nooit mijn houding te geven op de Engelse manier. Mijn houding is bagger, maar ik krijg m maar niet goed. Mijn houdingsprobleem ligt voornamelijk onder de gordel.
De communicatie met Guus is nu ook veel beter en heb een vrolijke pony onder mijn kont.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:57

Klasien, Is steef niets voor je, hij komt bij je thuis om de week op zondag
Je weet hoe ik er aantoe was... lijfelijk. Maar we rijden de sterren weer van de hemel.
Ik train M gewoon alle oefeningen, van galopwissel tot sb, travers, renvers appyement enz enz enz... gewoon omdat hij zich daar erg goed voor leent en het met 2 hoefjes in zijn neus doet.
Hij is zo soepel als een eleastiekje.... maar vraag je nou niet om een L2 proef te rijden want dat is helemaal niets hahahahaha

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:44

Wat fijn Conchita dat het zo fijn ging! Willy is ook stoer! :D Bij wie les je nu?
Haha Mando, hoezo zou die geen L-proefje kunnen lopen dan?

Ik heb net ook heel fijn kunnen rijden in de les. Scheelt vast straks een hoop als die geschoren is, hij wordt nu zoo nat en moe :(:)
Hebben volgend weekend nog wedstrijdje, za 1 proef en zo 1 proef pff maar 1 proef kunnen rijden per keer is echt balen..
Nog meer mensen die dan op wedstrijd moeten?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:50

Super dat je fijn hebt kunnen rijden!
Ik heb volgend weekend eerst clinic van Truusje Smeding en dan heb k 30 November weer wedstrijd.

Ik les nu bij Hergen van Hall, en springles volg ik bij Tineke Hoekstra. :)

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:54

Aah ook al iemand die zo lekker heeft gereden, fijn! Ik heb zelf al 3 dagen niet meer gereden, veel last van mijn nieren. Ze is wel gereden gelukkig.

Ik hoop dat ik vanavond weer een beetje lekker aan de slag kan :D

Wat leuk Sita clinic van Truusje, doe haar de groeten van me! :))

Ik heb geen foto's gemaakt van toot, privacy regels :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:30

Viet, wel gaaf dat je ze allebei gezien hebt!!

de dames hier zijn lekker aan het lessen zo te lezen! Wat doen jullie voornamelijk in een les?

Een goede instructrice is inderdaad enorm fijn. Ik ben echt super blij met de mijne.
Ze is heel veelzijdig.

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:24

Gewoon gas d'erop en goaaan... :')

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:32

Wat gaaf Viet!
Ik heb ook lekker gereden, geen les die heb ik op maandag. Hier moet ik inderdaad ook altijd goed voorwaarts rijden en veel voltes en wijken om der los te rijden.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:53

Wat we doen in een les.. Pff.. Ja, dat is heel verschillend natuurlijk.. :) Hard werken, haha.. :+

Gisteren zijn we dus heel simpel bezig geweest met t opwaartse en het bevestigen daarvan. Verder is voorwaarts halthouden nog niet ons sterkste punt, dus daar ook wat mee bezig geweest. Ook wat aan het terugkomen in galop gesleuteld, wij vallen beiden uit elkaar en ik heb echt 3 passen nodig om hem weer netjes te krijgen. Ik wil ook altijd te snel, daardoor rjd ik te hard dus moet ook vaak eens een tempootje terugnemen. Dus dat zijn we dingetjes waar we mee aan de slag kunnen.

Maar afgelopen Maandag zijn we echt bezig geweest met schouderbinnenwaarts, achterwaarts, het wijken nog meer bevestigen. Hij heeft snel dat ie impuls verliest in de zijgangen, en hij moet meer scharen. Dus daar zijn we maandag dan mee bezig geweest.. Zo is elke les wel weer anders, ik loopt momenteel ook nergens specifiek dramatisch tegenaan en t commentaar is op mn coupons altijd hetzelfde.. En daar werken we dus al aan en word langszaam aan beter.. :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:21

Heb wel bijgelezen maar is weinig blijven hangen dit keer.

Storm gave foto, en die autotheorie is echt verrot vooral omdat ik het allemaal al eens gehaald heb.
20 goed op gevaarherkenning had ik, dus dat was wel goed genoeg mja.............

2 nieuwelingen gezien, welkom!!
Viet leuk joh :j

Sita weer lekker gelest nadat Willy bijna je vinger op at..

Ik heb net heerlijk getraind met Asra, maar ineens voelde ik wat tegen mijn voet in de rechtergalop, dus ik galoppeer uit, en ik dacht wacht eens even.
Dus ik halthouden , want ik dacht dat de singelstoot uit de singel was gaan hangen of zo.
Is die gewoon afgeknapt vanuit de aanzet :oo

Hopelijk wil pa morgen meerijden zodat ik het zadel weg kan brengen want heb cc 25 november.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:24

Mando schreef:
Klasien, Is steef niets voor je, hij komt bij je thuis om de week op zondag
Je weet hoe ik er aantoe was... lijfelijk. Maar we rijden de sterren weer van de hemel.
Ik train M gewoon alle oefeningen, van galopwissel tot sb, travers, renvers appyement enz enz enz... gewoon omdat hij zich daar erg goed voor leent en het met 2 hoefjes in zijn neus doet.
Hij is zo soepel als een eleastiekje.... maar vraag je nou niet om een L2 proef te rijden want dat is helemaal niets hahahahaha

Zit ik wel aan te denken... Ik weet hoe het met jou ging inderdaad, en jij bent ook weer lekker aan het rijden :)
Is Steef veel met je houding bezig? Dat is voor mij het meest belangrijke.
Heeft hij ook een site?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:33

Over instructrices gesproken.
Ik was zeer gek met mijne, zij jureerd oko M en Z en was/is altijd zeer positief over Asra en mij vooral omdat ze zelf Z2 met een welsh cob tussen de paarden geweest is.
Maar zij heeft het zooooo druk (zoals met mijn 2 jarige haha) dat het d'r echt niet meer lukt, ja dan moet ik naar haar toe mja vervoerprobleem.

Toen heb ik 2 mensen gehad om te zien of dat wat was, maar de 1 bleef hetzelfde zeggen en ik had nou niet het idee dat ze überhaupt wat anders wist te zeggen.
Buiten dat zei ze vaak af, en kwam stalgenoot/vriendin van me erachter dat als ze ons afmelde omdat ze weer eens ziek was, ze wel de stad in kon.
Dus daarmee hadden we het snel gezien.

Toen even les gehad van een jongen, prima man serieus maar niet mijn style.
En mn huidige instructrice kwam ineens bij ons op stal , ze is wel prijzig maar ze geeft in dezelfde richting en op dezelfde manier les als diegene waar mijn 2jarige staat.
Zij kijkt naar mij maar ook naar mijn pony, en wat ik nooit heb geweten en bijna niemand trouwens is dat zelfs zij Z2 gestart heeft met jawel een haf :D

dus zij is ook nog eens enorm gemotiveerd.
Maar omdat het best duur is trek het maar eens per maand :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:55

Janouk is verwend: ze heeft 3 verschillende instructeurs :D
Wij hebben een meninstructeur (wekelijks), een instructeur die mij en Janouk onder het zadel helpt dressuurmatig en een instructeur om de week centered riding, die mij helpt om Janouk niet in de weg te zitten :D
Ze vullen elkaar aan en werken aan verschillende onderdelen. Vooral omdat wij Janouk zo veelzijdig gebruiken, is het fijn om verschillende inzichten te hebben. En toch past het allemaal in elkaar.
Het is even zoeken, uitproberen, etc. Want het moet bij Janouk passen, bij onze doelen en dan ook nog met mij om kunnen gaan (he Mando, dat is de zwaarste opgave).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:41

Ik heb allemaal springfoto's voorbij zien komen. Ik heb nu al vanaf feburarie niet meer met stanley gesprongen. ivm dat hij last van zn rug had. Mocht ik zeker een half jaar nie springen. En nu wil ik het weer gaan oppakken in december.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:45

Haha. Klopt Janouk. (Gaat zich geestelijk voorbereiden vast op donderdag)

Klasien. http://Www.rechtpaard.nl
Als je paard recht is gaat vanzelf je houding goed worden.
Ik vind hem heel fijn. Je begint bij 0 en stap voor stap ga je verder.
Zou wel lachen zijn. Heeft Steef eindelijk zijn haflinger 4 tal. Haha.
Je kan ook 1x per maand bij hem lessen.
Dat moet je zelf beslissen. En als je n binnenbak in de buurt heb kan je in de winter lekker doorlessen

savira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:47

Hallo, ik kom hier ook even meekletsen als jullie dat gezellig vinden.
Ik ben wendy de wit, ik ben 31 jaar en woon in nieuwerkerk aan den ijsel.
Ik ben getrouwd met Johan en samen hebben wij 3 katten en een hond,
verder ben ik trotse eigenaar van een Draver Savira zij is 21 jaar oud en met pensioen.
En Nando is mijn kanjer voor de toekomst, ik heb hem nu 2 jaar en 2 maanden in januari wordt hij 3 jaar oud.
Nando is een zoon van de hengst Notaris, nando is geboren op stal de rijsdijk in etten-leur.
Verder heb ik er nog een shetvriendje bij om hem gezeldschap te houden, Nando en Bartje zo heet de shet zijn nog hengst en dikke maatjes met elkaar.
Nouw hier nog wat foto's van mijn topper:

http://i49.photobucket.com/albums/f257/ ... 170567.jpg

http://i49.photobucket.com/albums/f257/ ... 170563.jpg

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:48

yeah weer veder bij kunenn lezen.

Een instrucice is heel belangrijk inderdaad. Ik zelf heb er 1 die heeft zelf ook een haflinger. En zei heeft haar haflinger al 21 jaar. (haar haf is 25).

Zei heeft al heel wat haflingers gezien. Maar nog nooit dat er 2 hafjes zowel als uiterlijk als karakter op elkaar lijken.. Ze had zelf een keer de mijne uit het land willen halen. (had ik niet erg gevonden hoor:P) en ik zelf heb ook bijna keer de verkeerde uit het land gehaald. hahah

Wendy welkom op het forum.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:54

savira schreef:
Hallo, ik kom hier ook even meekletsen als jullie dat gezellig vinden.
Ik ben wendy de wit, ik ben 31 jaar en woon in nieuwerkerk aan den ijsel.
Ik ben getrouwd met Johan en samen hebben wij 3 katten en een hond,
verder ben ik trotse eigenaar van een Draver Savira zij is 21 jaar oud en met pensioen.
En Nando is mijn kanjer voor de toekomst, ik heb hem nu 2 jaar en 2 maanden in januari wordt hij 3 jaar oud.
Nando is een zoon van de hengst Notaris, nando is geboren op stal de rijsdijk in etten-leur.
Verder heb ik er nog een shetvriendje bij om hem gezeldschap te houden, Nando en Bartje zo heet de shet zijn nog hengst en dikke maatjes met elkaar.
Nouw hier nog wat foto's van mijn topper:

http://i49.photobucket.com/albums/f257/ ... 170567.jpg

http://i49.photobucket.com/albums/f257/ ... 170563.jpg

Hoi wendy! Welkom!

Wat grappig mijn merrie komt daar ook vandaan! Wie is de moeder van de jouwe?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:02

Welkom voor alle nieuwelingen.

Heb bijgelezen, is helaas niks blijven hangen. Ben aan het weekend toe geloof ik.

Mensen met een wat oudere haf, hoe houden jullie ze op gewicht? Ik merk dat Marissa(18 jaar) wat schraal is nu. Ze kreeg 1 plak hooi smorgens en 2 smiddags, en ze staat 24/7 op het land zonder deken. Staat ook niet veel gras meer trouwens. Nu geef ik haar sinds gisteren smorgens 2 plakken hooi en smiddags een halve kruiwagen koeienkuil en 2 plakken hooi. Ik voelde de heupbotten zitten en had ook het idee dat ik wat ribben voelde, maar zeker ben ik niet helemaal met zon dikke vacht. Had dr liever wat te dik gehad voor de winter, zoals voorgaande jaren. Dan heeft ze wat reserve, en de vetjes werken we er in de lente wel weer af. Maar hoe moet dat nu? Moeilijk moeilijk....