Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:20

@Sabrina: Leuk dat jullie weer grondwerk hebben gedaan, dat dominante dat is denk ik gewoon typisch haflinger maar je krijt het er wel uit :D :D

Maureen en Angel:
Vandaag was de dag! Ik was vroeg klaar van school en ik moest en zou alleen gaan buitenrijden met angel. Opgezadeld, en vertrokken gewoon aan de hand. Ze vond alles spannend, maar door de hele tijd tegen haar te blijven praten werd ze al wat rustiger. Na een tijdje toen ze goed kalm was ben ik opgestapt. Eerst wou ze niet, om proberen te draaien en omhoog gaan. Gelukkig had ik een zweepje bij me :) Met een paar tikjes, en wat stemverheffing ging ze! Ze vond het maar raar, geen paardenbillen of fiets voor de die ze lekker kon volgen. Bij ieder geluidje schrok ze ook maar ik vond het niet erg. Na hier en daar wat drafjes (slingerend over de weg :') ) werd ze al wat vrolijker en vond ik het tijd voor een galopje. Toevallig zag ik al links voor me een leeg maisveld. Ze vertrok, met de stuur en de rem er gewoon netjes op. Aan het einde van het veld teruggedraaid en terug gegaloppeerd wat zonder moeite ging! ben zo trots :) Daarna een bospad omhoog gegaloppeerd, dat vond ze heerlijk. Helaas, na het bos was en nog een stuk onverhard (gras) en ik wou dat ook nog graag doen. Een hele domme zet, angel gleed uit maar herpakte zich netjes! ben wel bang dat ze morgen mank staat.. ook al liep ze de rest van de rit wel heel zuiver :) we zullen zien ze is gelukkig een pittige tante!
Daarna hebben we op 1 drafje na heerlijk uitgestapt aan en lang teugeltje. Angel bekeek alles om der heen en ik genoot van het zonnetje! We vonden het allebei heerlijk.. helaas word het nu alleen nog maar slechter weer dus denk dat dit de eerste en laatste rit is geweest van dit jaar. Een wel ontzettend geslaagde rit :D

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:11

Wauw Maureen, wat goed van jullie! Echt heel stoer! Ik ben nog maar 1 keer alleen rondje buiten gaan rijden net Harry. Die wilde toen ook omdraaien, ben er toen ook stuk naast gelopen en er daarna weer op. Harry kan nog niet zo goed op eigen benen staan. Maar terug naar jullie, echt knap! Hoop dat ze morgen niet mank is. Je hebt het er misschien nog wel rustig uitgelopen.
En ja hihihi, is ook wel Harlinger, zeker dat lostrekken. Maar hij heeft ook echt wel wat dingen die mijn instructrice benoemt als dominantie.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:19

_sab_ schreef:
Wauw Maureen, wat goed van jullie! Echt heel stoer! Ik ben nog maar 1 keer alleen rondje buiten gaan rijden net Harry. Die wilde toen ook omdraaien, ben er toen ook stuk naast gelopen en er daarna weer op. Harry kan nog niet zo goed op eigen benen staan. Maar terug naar jullie, echt knap! Hoop dat ze morgen niet mank is. Je hebt het er misschien nog wel rustig uitgelopen.
En ja hihihi, is ook wel Harlinger, zeker dat lostrekken. Maar hij heeft ook echt wel wat dingen die mijn instructrice benoemt als dominantie.

Jaa ik ben zelf ook vreselijk trots ! Met jou en harry komt dat nog wel ! Angel wou ook echt omdraaien maar heb eventjes de zweep erop geknald en dat hielp gewoon. Het had niks met angst te maken maar gewoon met niet willen. Daarna ging het ook gewoon :)

En trouwens een Harlinger :') Harry + haflinger dus :D :D Ik vind die grondwerk lessen erg leuk klinken, zou graag een zoiets doen maar hier in de buurt zijn er maar weinig die het doen, en dan zou ik het zelf moeten betalen

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:29

Hier nog een harlinger! Geen ijzers ditmaal ondanks mijn berichtje. Gewoon op blote voetjes.
Maureen wat knap dat je het aandurfde solo die rit te maken, stoer hoor! ik word binnenkort net zo trots als jij; ga ook een solo rit maken. Ik hoop dat ze morgen rad loopt.
Ik lees dat jullie veel met grondwerk doen. Wel een aanrader, maar ik begin er nooit aan. Weet niet waarom/waardoor.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:15

@Maureen: Een Harlinger :D:D leuk bedacht!!
Jammer dat er bij jou niemand in de buurt zit die les geeft. Ik heb het wel getroffen de instructrice grondwerk woont dichtbij het landje waar Harry staat. We hebben daardoor de luxe dat ze aan huis komt. Iets wat ik erg fijn komt, omdat we juist bij ons problemen hadden met uit het land halen enz. Echt de basis leiderschapsdingen zaten bij ons al niet goed. Zij is gelukkig ook niet zo duur. Maar als je nog naar school gaat dan zijn lessen etc dure extraatjes.
Hoe is het met Angel?
@Sandrina: tot een paar maanden terug was ik er ook niet in thuis, wist niet eens dat het bestond ;). Maar door dat ik met Harry tegen wat problemen aanliep (vooral veel leiderschapsproblemen) was ik hard opzoek naar hulp. En die heb gevonden in de vorm van grondwerklessen

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:40

Sorry meiden, maar heb het echt heel druk op het moment dus post niet meer zo heel veel. Met Storm en mij gaat het goed in ieder geval. Hoop het weekend weer een verslagje te kunnen maken!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:53

An: post maar wanneer je tijd hebt. Het is toch geen verplichting?
Sabrina: Ik ken het al langer en neem daar mijn eigen dingen uit. Zoals; Fralla wil(de) nog wel dóó'r je heen lopen. Nu: enkele momentjes WACHTEN als je haar uit de stal haalt, WACHTEN als ze losgekoppeld is van het touw, WACHTEN voor de poort van het land, WACHTEN tot ze de stal in mag, WACHTEN tot ze mag lopen gaan voor de kar (dat heb ik al verlengd tot zeker 3 minuten) WACHTEN tot de baas/verzorger zegt dat ze mag gaan lopen. Klinkt heel kinderlijk, maar het werkt wel bij m'n 500 kg olietanketje. Pas na het commando"Voorrrrrrrrwaarrrrrts! Mag ze gaan (denken te gaan) lopen. Het wordt beter, maar bij iedere nieuwe mens moet ik veel vertellen.
'k Ga nu boodschappen doen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:28

Met angel gaat op het moment alles goed, gisteren liep ze helaas toch wat stijf daarom heeft er een jong meisje op gereden wat haar niet teveel aan het werk zeg :) ging dus wel goed ! Fototje zal ik straks plaatsen

Helaas.. mijn school word er niet beter op, en heb geluk als ik het einde van het jaar haal, ook al vrees ik ervoor ;(

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:26

Maureen, Rust= roest, dus licht werk verrichten lijkt me prima.
Hej doe je best op school. Wat zijn de vakken?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:14

@maureen: wauw dat is een goed begin voor zo`n eerste keer. lekker zo door oefenen. nelleke had moeite om bij me te blijven in de galop maar dat gaat nu goed. af en toe gaat ze nog ervan tussen. probeer vol te houden op school. je hebt toch nog twee semesters om het bij te komen??
@sabrina: geduld duurt het langst. en oefening baart kunst.
@an gelukkig ben ik niet de enige die het even druk heeft. fijn dat wel alles goed gaat bij jullie.
@sandrina: zie dat we dezelfde commando`s gebruiken bij onze hafjes. nelleke krijgt ook wachten en voorwaarts van mij te horen. die heb ik haar geleerd aan de longe. maar er idd veel geduld bij nodig.

kim en nelleke

gisteren hebben ze even mogen rennen en vandaag hebben we weer een lekkere buitenrit gemaakt.
het weer was super. even geen sinterklaas. lieke is helemaal in het sint gebeuren. kijkt ze maandag met de zaklamp in de houtkachel naar sporen van piet. vanmorgen was ze aan het vragen of paard binnen was geweest en hoe de pieten weer naar buiten zijn gegaan. hoezo ze twijfelt.... door dit alles is zee dus niet bezig met de paardjes. gelukkig stuitert ze niet meer zo als andere jaren. dit weekend staat helemaal in het teken van de sint en dan naar volgend weekend.
hoop dat ik nelleke zaterdag even tussen alles door wel haar beweging kan geven, want zondag zal wel weer niet gaan vanwege de gemelde regen. ja ook ben geen regenruiter. vindt het niet erg als het begint als ik onderweg ben , maar wel als ik nog moet gaan. zo dat was het wel weer geloof ik.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:48

@Maureen: Oei, jammer dat Angel toch wat stijf was. Wel goed dat je haar wat beweging hebt gegeven.Hou vol op school hoor, probeer positief te denken!!
@An: Goed om te lezen dat alles goed gaat bij jullie. Succes met al je drukke bezigheden.
@Sandrina: Wat knap dat je dat bij Fralla allemaal al aangeleerd hebt. Harry dendert idd ook weleens door me heen. Dus we oefenen geduldig verder.
@Kim: Het was inderdaad erg lekker weer! Hihihi leuk dat je dochtertje zo in het Sint gebeuren zit.

Sabrina en Harry met vriendjes
Vandaag weer een duo ritje, vriendje voor Harry en vriendinnetje voor mij.
Het weer was echt goed! We besloten een nieuwe route uit te proberen, zo'n 15 km.
De route is ons heel goed bevallen! De paardjes hadden een paar fijne stukken om te galopperen, even lekker de benen strekken.
Tussendoor wat stukken fietspad, maar dat ging prima. Paardjes hebben zich echt keurig gedragen!!
Zeker voor herhaling vatbaar.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:30

@sabrina: hier heeft het de hele dag geregent. dus heb jij weer mazzel gehad.
wij hebben niks gedaan. even in de regen de paardjes binnen zetten en weer naar huis.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:47

Hier was het in de middag droog, al merkte ik daar bar weinig van. Heb de halve ochtend en hele middag in bed gelegen met diaree, koude voeten/handen en rillen. Bijrijder belde dat Fralla zich vreselijk misdragen heeft; bokken tot Milou eraf viel! De trut!(paard dan) Milou is er weer opgeklommen en heeft haar een poepie laten ruiken, maar ze bleef donderen. Wat is dat nu? Komt dat door de 'blote voeten'?

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:56

@Kim: dat was mijn post van gisteren, toen vond ik het weer echt goed ;-). Vandaag heeft het in de morgen flink geregend, 's middags werd het droog gelukkig
@Sandrina: Oh oh, buikgriepje?! Beterschap!
Fralla, zo stout vandaag?! Hoe kan dat nou? Hebben ze buiten gereden of in de bak. Gek, misschien nog wat gevoelige voetjes? Maar om dan zo te gaan bokken? Stoer dat Milou er weer opgeklomen is en doorgezet heeft.

Sabrina en Harry
Vanmiddag iets eerder klaar met werken. Even met Harry een kleine wandeling gemaakt en twee zadels gepast bij iemand in de buurt. Helaas wat het ene zadel nog iets te smal. Het andere een nieuw haflinger zadel, met een mooi prijskaartje lag aardig. Hmm nog niet helemaal tevreden, nog maar even over nadenken en verder zoeken.
Wordt een regenachtig weekend :-(, desalniettemin allemaal een fijn weekend!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 08:38

Goeiemorgen!!

Goed om te lezen dat bij jullie ook alles goed gaat! Dat is toch het belangrijkste.

An en Storm;
Maandag heeft mijn verzorgster met Storm gereden.
Dinsdag; ben ik zelf lekker gaan rijden. Hij deed het super :-)
Woensdag; mijn vader was niet helemaal lekker en ze voorspelden harde wind in de avond dus heb een vriendin gevraagd of ze Storm wilde doen. Hij heeft gewoon lekker een aantal uurtjes buiten gestaan met zijn vriendje.
Donderdag; mee gereden in de les. Ging een stuk beter dan de vorige keer maar nog lang niet zoals ik zou willen hoewel ik van mijn instructrice hoorde dat er best nette stukken tussen zaten. Wel fijn om te horen want zelf voelt het helemaal niet zo.
Vrijdag;
Storm was vrij want wij hadden een dropping. Was een flink stukkie wandelen en er zaten een paar leuke opdrachten bij om uit te voeren. Beetje jammer dat ik natuurlijk weer uit moest glijden in een flinke modderpoel. Voor ik het wist lag ik languit in de bagger. Heel mijn broek zat van onder tot boven onder het slijk. Flinke schaafplek op mijn scheenbeen ook nog. Moest zelf echt enorm lachen maar die anderen stonden me alleen maar met open mond aan te kijken. Bleek dus dat ik echt een flinke smakker maakte waar hun eigenlijk gewoon van schrokken. Was nogal een komische situatie vond ik zelf. Gelukkig had ik nog een schone droge broek in mijn auto liggen.

Zometeen weer lekker naar Storm om ff te rijden in de mist. Daarna wil ik nog even naar de Action voor wat kerstspulletjes. Verder hou ik denk ik gewoon een lekkere luie dag :-)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:22

Ik ben weer aardig in orde; heerlijk zo'n dagje aanprutten. Heb mijn receptenboek bijgewerkt. Ik plak alles in een dikke ordner; heel fijn systeem; waar je bladen bij kunt voegen. Ik knip recepten uit alle bladen van supermarkten, voor die van AH is heel goed. Maar ben nu ook bezig mijn kookboeken te slopen; haal er alleen de recepten uit die ik evt. ga gebruiken rest van boek---> oud papier. Zo kom ik nog eens door mijn rommel heen.
Ik heb Fralla even goed aangesproken over haar gedrag van gisteren en...... ze likte mijn hand. De DRUIF!
Morgen meer avonturen met Kadetje.
An: je mag je broek wel wassen in onze wasmachine; mijn vent heeft 2 balen kuil gehaald voor de paarden hierachter en kwam thuis met een broek vol slik. Zo stel ik me jouw broek ook voor. :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:28

Grote ego post...

Zoals vele van jullie weten heb ik jullie via pbtje op de hoogte gehouden over mijn situatie op stal (wat daarin gezegd is gelieve niet op bokt zelf te plaatsen)

In ieder geval.. Angel en ik verhuizen op 29 december naar ons nieuwe plekje :) het ligt op 2 minuutjes afstand (fiets dan, auto nog geen minuut)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:45

@sandrina: blij dat je weer beter bent. en ja ook onze paardjes hebben soms de kuren. zo je bent weer aardig bezig lees ik. en ja idd als je van tijd tot tijd opruimt wordt het ook weer netjes.
@sabrina: sorry had ik niet goed gelezen. ja dat krijg je als je alleen maar aan het rennen bent van hot naar her.
@maureen: geweldig dat je al zo vlug mag gaan naar je nieuwe stekkie. hopelijk gaan de weken snel voorbij.
@an: zo dat is idd een uitgijder . en kan me die gezichten wel voorstellen. zou zelf ook wel even schrikken als ik zoiets zou zien. ben blij dat je er verder nog goed vanaf gekomen bent.

kim en nelleke
hier verder geen nieuws.
het waait en is erg onstuimig. voor mij te gevaarlijk om even lekker door het bos te gaan rijden.
dus gewoon lekker buiten gezet en de stal gedaan. vanmiddag weer naar sinterklaas.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:12

Kim: ja hoor ik heb weer aardig wat praats. Lekker gefröbeld met inplakken.
Maureen: aftellen! Hoeveel nachtjes nog?
Sabrina: Fralla werd gereden in de bak (= niet zo leuk) maar ze hoort zich gewoon te gedragen! Buiten is natuurlijk leuker, maar leuke broodjes worden niet altijd gebakken. Ze hinnikte ook heel erg; er waren er 2 buiten rijden en die werden door Madame Fralla luidhinnikend teruggeroepen.

Fralla &Sandrina:
Niet veel te doen vandaag door de strenge wind. Ik heb haar 2 uur buiten gezet + de halve stal en dat op het schoolbord vermeld. Morgen misschien weer meer.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:20

Sorry maar ga ook een ego post doen.

Is alweer een paar weken geleden dat ik gepost heb misschien hebben sommigen me wel gemist???

Harmanda en Heidi.
Volgende week zondag hebben wij wedstrijd.
Het ging de laatste tijd zo goed met rijden dat het wel weer kon.
Helaas laat madam zich weer van een andere kant zien. We moeten nu vaak noodgedwongen s'avonds rijden. Op stal is er goede verlichting in de bak dus dat is het probleem niet. Maar Heidi die vind nu ineens alles eng. Tot ergernis aan toe. Achterin in de bosjes zitten enge kabouters, In de springbak naast de dressuurbak zitten kabouters. Ging zelf door tot een aantal keren op de noodrem of zelfs paar x er vandoor willen schieten.
Zaterdagochtend had ik weer les en hebben we dit meegenomen. Toen had ze er ook wat last van. Maar ging al gauw over. Ik moet er blijkbaar niks van aantrekken en haar gewoon eerst wat ronder rijden en nog meer met haar bezig zijn. Ik hoop echt dat dat de oplossing is.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:57

Hermanda: het blijft lastig om je van dat wegschieten niets aan te trekken als je er half naast hangt ;) Fralla heeft ook last van licht-kabouters als ze in de bak rijdt. Kwestie van stug doorrijden; ga er maar aanstaan. Dapper hoor. het paard 'bezig houden' is vaak het beste.

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 08:29

Eens met Sandrina. Begrens met je buitenteugel, ontspan zelf, en houd je paard vooral bezig ;-)
Overigens, een veelgemaakte fout is om je paard naar buiten (richting het gevaar/bakrand) te sturen, wat vaak je eerste reactie is bij wegspringen. Je moet begrenzen met je buitenteugel maar wel de bochten door laten kijken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 08:58

Mloulou schreef:
Eens met Sandrina. Begrens met je buitenteugel, ontspan zelf, en houd je paard vooral bezig ;-)
Overigens, een veelgemaakte fout is om je paard naar buiten (richting het gevaar/bakrand) te sturen, wat vaak je eerste reactie is bij wegspringen. Je moet begrenzen met je buitenteugel maar wel de bochten door laten kijken.

Haha, hier spreekt de ervaring. (Foto van Fralla in avatar)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:14

Wat is het hier rustig. Ik zal jullie eens even wat vertellen:

IK HEB MIJN SOLORIT GEMAAKT, vandaag.
Op facebook het 'bewijs'
http://www.facebook.com/Vevinax/posts/4 ... 0940519417

Het was niet lang, want 'toezichthouder'/ fotograaf Ciska had niet veel tijd. Maar zó lust ik er wel meer!
Het was in een woord; heerlijk!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:16

Hoi hoi! Wat is het hier stilletjes en wat is het lang geleden dat ik gepost heb!

Hoi Harmanda, lang geleden! Erg vervelend dat Heidi zo bang is van de kaboutertjes, ze zou ze net graag moeten zien komen, die doen het werk voor je terwijl je slaapt :)

Sandrina, ik ga straks je foto's kijken wij kunnen op werk enkel onder de middag op facebook! Je moet sowieso al wel trots zijn op jezelf dat je het gedaan hebt!

Lore en Formera

Heb niet zoveel te vertellen, ik rij gewoon rustig verder met ups en downs. Zou graag eens een osteo laten komen voor Formera en heb zelf nog erg last van heup, rug en been!