Haflingerdagen 11/12/13 mei 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:21

biancc__ schreef:
Brandy0379 schreef:
bianca hoe kom jij erbij dat aron een martigaal om had ha ha.. die hengst is met een touwtje te houden kun je ja zien die kleine loopt er zelfs mee rond!
Denk dat je de verkeerde voor heb. Willem had een rose dekje met springen. Aron had wit en halve vlechten in. Die hengst wordt echt niet met toebehoren gereden. Zag je toch wel in de proef, enigste die gewoon op een trens reed.
Daarom vroeg ik ook dat meisje cynn had zo n leuke foto gemaakt.
*D

hahaha mijn excuses, dat paard wat zo van de leg was, is dus geen hengst? xD Ik heb me dan een beetje vergist.. woeps..

Er waren 2 merries de hele tijd naar elkaar aan het hinnikken,
precies toen ik aan het inrijden was en me proeven moest rijden.
De hengsten waren allemaal erg braaf en heb ik niet horen hinnikken :)

Ine23

Re: Haflingerdagen 11/12/13 mei 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:23

Moehahahaha :') .. Zou ook nog zoiets zijn voor mijn merrie, de gilt als ze hengstig is ook de buurt bij elkaar denk ik op zo'n groot evenement.

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:25

Dan maakte de merrie behoorlijk wat kabaal. De gehele dag.. haha.
Dan zeg ik daar niks meer over xD

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:34

Waren 2 meiden samen op wedstrijd, als ze bij elkaar reden ging alles goed!
maar zodra ze maar iets uit elkaar waren begonnen ze te gillen naar elkaar niet normaal! :j

biancc__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:44

haha ja dat was zeker te merken. De ene had ook enorm veel energie!

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:52

Vond Aron echt prachtig gereden worden! Heel rustig en beheerst complimenten voor de ruiter :)
Vind dat ook echt een prachtige hengst...

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:55

Ik ben benieuwd, ga zondag normaal een keer mee op wedstrijd. Is inderdaad een prachtige hengst, heeft ook leuke kinders (al ben ik bevooroordeeld, zie os).

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:07

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:13

oohja die had ik gezien op de foto's! Erg mooie hengst! Vond alleen de vlechtjes niet zo voor een dressuurwedstrijd :+

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:16

Leuke foto's! Ik zie de manen bij hem het liefst los, maar dan zie je de halshouding natuurlijk niet zo mooi. Die laatste foto is echt schattig, leuke blik heeft hij daar :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:19

Ik vind los of een nette hengstenvlecht het mooiste. Die losse vlechten of matjes.. daar heb ik zelf niet zoveel mee! :)

Nog meer van het springen. Van iedere combinatie heb ik er nog meer, maar weet niet eens of er bokkers tussen zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

asje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:19

Degene met bruine rijjasje (2de foto) ben ik, Astrid met Aukje. Goed te zien dat ze op een volle
verse wei staat he...

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:32

Pony met blauwe mutsje, dat zijn wij! Had je nog meer foto's van ons? :)
En de 3e is Nienke, enefde hier op bokt.

Brandy0379

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:44

hey Ine!! Ja jouw hebben we niet gezien!! foei toch..
Hey is het waar, krijgt aron nu zijn sport toe gereikt!!
Want ik weet dat destijds (vorig jaar) de ibop mis ging. Ruiter is geen springer en dat bracht twijfel over op hem.
Maar ik hoorde dat hij nu hij z1 is met 7 winst recht heeft op zijn sportpredikaat.
Bedoel laten we eerlijk zijn een ibop proef en een z1 proef ligt toch wel zeeer ver uit elkaar.
Cynn hoe kan ik jouw bereiken voor fotos?

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:26

Dat meisje op de derde foto is een vriendin an mij, zij zit hier volgens mij niet op bokt.
ik zou het even na vragen.
je mag die anders wel na mij sturen dat ik ze verder stuur?

paardje met blauwe oornetje, daar zit Herma op, als het goed is zit mij hier ook, weet alleen niet hoe ze op bokt heet

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:28

iSaBeLL schreef:
Waren 2 meiden samen op wedstrijd, als ze bij elkaar reden ging alles goed!
maar zodra ze maar iets uit elkaar waren begonnen ze te gillen naar elkaar niet normaal! :j

Hmmm volgens mij heb je het nu over mijn paardje... die stond daar op stal... en heeft heel wat afgehinnekt idd...Maar zo is ze altijd hoor op vreemd terrein.

Edit ik denk het toch niet ik had geen martingaal ... en wij hebben samen niet gereden elke keer appart dus waren er vast meerdere schreeuwers aanwezig!
;)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:07

Brandy0379

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:19

ach dat gehinnik krijg je toch met jonge paarden, wat maakt het uit!
Ik vond anders die hengsten vrij rustig. Moest er eigenlijk wel omlachen was de een stil begon de ander weer ha ha ..
Caitlyn vond het leuke fotos van jouw!!
En ik vond dat vrouwtje (die wat ouder is) helemaal geweldig petje af hoor, ik scheit 7 kleuren .... wat dat springen betreft. Dus bij deze KNAP WERK

Brandy0379

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:24

hey stephanie!!
Leuk dat je dat zegt over aron en zijn ruiter. Het is zo n schat van een hengst en laat zich makkelijk leiden (sorry dat ik ook bevooroordeeld ben) Ze hebben met zn beide in 17 maand tijd heel wat neergezet.
Natuurlijk is het knap van iedereen die gereden heeft!!!!

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:28

Complimenten mogen ook wel eens gegeven worden toch :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:35

Er was idd een merrie die ik verdachte van hengst zijn :').
Ik vond alleen de hengst in het begin in de vrachtwagen nogal spannend (ik geloof Willem? Die gouden met grijze manen :~ ) het was net alsof er een dinosaurus op de vrachtwagen stond _O-.
En die 3e hengst...Dat leek wel een ruin! Dat was echt een voorbeeld van hoe het dus óók kan! +:)+

@shetties: Top 4 winstpunten +:)+ .
Met de estafette zwenkte je pony nogal uit. Als je het volgende keer wat rustiger doet zal ze wss een stuk sneller zijn! :D.

@HafNap: Super! Zekers tot volgend jaar! :D

gina2003 schreef:
hello, was even heavy 2 daagjes, vroeg op en he niet eens zelf gereden, was wel trots op mijn meisje en wendy, 4 proefjes en 3 puntjes, super! Gina was ook echt op, was blij dat ze nog een half uurtje in de wei bij haar vriendjes toen we thuis waren, had ze wel nodig. Volgend jaar wil ik ook weer, maar wil dan zelf ook rijden, wil kijken of ik volgend jaar zelf een startkaart met gina kan nemen, maar dan gaan we wel gewoon in de b starten. Hindernisbaan heb ik nu ook gezien, lijkt me ook erg leuk en estafette was super leuk om te zien, wil ik ook gaan doen! Maar inderdaad, ik hoor dat de tinkerdagen super geslaagd zijn altijd, mis wel sfeer hoor met alle hafjes, wij kunnen dat ook. Lekker met z'n allen daar slapen, kampvuurtje, lekker saampjes eten en zo, dat miste ik echt, verder was het wel leuk!

Daar gaan we volgend jaar wat aan doen!! :D
Super van de puntjes! Hoop dat je het volgend jaar zelf kan doen! :)

@lauraenabe: Ik start dan nog B maar wij hebben ook in de proef de handrem erop, geen impuls, geen sprong (en dan idd ook geen uitstraling) echt heel frustrerend als je weet dat ze het wel kán maar op dat moment niet doet _-:(

@_Caitlinnn: Je knotten moesten nog 1 keer door gehaald worden. Je vlecht, uiteinde van de vlecht trek je door naar het begin van de manen, steek je naald weer terug en weer door het uiteinde van je vlecht en dan nog een keer door het begin van de manen. Dan krijg je je "roosje" :). Ik haal hem er zelf nog een paar keer doorheen zodat het stevig blijft zitten :)
http://www.bokt.nl/wiki/Hoe_vlechten
Ps: Echt respect voor de manier dat je door de hindernisbaan ging! Rustig en beheerst +:)+

@Sjelle: 8 winstpunten! :wow: +:)+

Ik ga met suffie mee wat betreft de Z klasse. Ik vond het heel leuk om te zien, ook ontzettend knap! De hengst Aron vond ik super netjes en rustig beeld geven (héél jammer van zijn onregelmatigheid op linksvoor) maar buiten dat alle 3 de dagen een fijn beeld!
Stang en trens met de mooie outfitjes (vooral beige en bruin vond ik prachtig!) vond ik wat moeizamer lijken, onrust in de mond, hoofd kantelen, been bijna in de flank leggen en leek daardoor wat traag voor het been, ondanks dat doe ik het alsnog niet na hoor!! Echt heel knap!
Wel grappig dat iedereen ineens veel meer respect ervoor hebben en proberen er niet langs te lopen (incl ikzelf) terwijl dat de juist wat door gewinterde wedstrijd ruiters/paarden zijn :'). Maar die buitenrit van de manege vond ik ronduit onbeschoft! -:(- Ze konden ook prima via het crossterrein het bos in maar neeeee, precies tijdens de Z proef van de hengst met zijn álle erlangs :n . Vond dat de amazone het wel héél sportief oppakte toen ze zelf ervan in de lach schoot :D

@Ine23: Jammer dat je het niet redde. Misschien volgend jaar ;).

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:52

Succubi schreef:
@_Caitlinnn: Je knotten moesten nog 1 keer door gehaald worden. Je vlecht, uiteinde van de vlecht trek je door naar het begin van de manen, steek je naald weer terug en weer door het uiteinde van je vlecht en dan nog een keer door het begin van de manen. Dan krijg je je "roosje" :). Ik haal hem er zelf nog een paar keer doorheen zodat het stevig blijft zitten :)
http://www.bokt.nl/wiki/Hoe_vlechten
Ps: Echt respect voor de manier dat je door de hindernisbaan ging! Rustig en beheerst +:)+

Mijn knotten zaten al 2 x dubbel.. dus een 3e x kon bijna niet.. maar zal het eens proberen om ze 3x te doen.. :P
Bedankt voor je complimentje. Ik ging idd niet voor de beste tijd maar heb wel genoten samen met mijn paardje en heb haar vertrouwen gegeven en heb diervriendelijk gereden , dat is wat ik wil dat iedereen doet dus ik zelf ook ;)
Vond dat jou hindernisbaan ook heel leuk ging :P

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:58

Dat van die manege buitenrit langs de ringen, is vaker gebeurd op de dag. Vond ik ook erg apart. Als je zo een evenement op je terrein (laat) organiseren dan moet je er ok wel een beetje rekening meehouden mee vind ik.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:20

Cynn_x schreef:
Ik vind los of een nette hengstenvlecht het mooiste. Die losse vlechten of matjes.. daar heb ik zelf niet zoveel mee! :)

Nog meer van het springen. Van iedere combinatie heb ik er nog meer, maar weet niet eens of er bokkers tussen zitten.

Afbeelding

[ig]http://img152.imageshack.us/img152/9232/12310.jpg[/img]

[ig]http://img256.imageshack.us/img256/7692/12279.jpg[/img]

[ig]http://img853.imageshack.us/img853/2808/12296.jpg[/img]

[ig]http://img205.imageshack.us/img205/152/12300.jpg[/img]

[ig]http://img28.imageshack.us/img28/7662/12281.jpg[/img]

[ig]http://img62.imageshack.us/img62/6360/12328t.jpg[/img]

Ook dat is mijn oude pony! :j ik zal de foto's doorgeven aan de amazone
Zouden jullie deze pony 19 jaar geven? :)

Iemand nog van deze pony foto's bij de waterbak-val? :=

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:59

asje86 schreef:
Degene met bruine rijjasje (2de foto) ben ik, Astrid met Aukje. Goed te zien dat ze op een volle
verse wei staat he...

Haha, die van mij is ook aardig dik hoor nu ze weer op de wei staat.
Heel moeilijk om ze mooi op gewicht te houden.. :n
Heb nog wel meerdere foto's van je, zal ze morgen even plaatsen.

apollootje schreef:
Pony met blauwe mutsje, dat zijn wij! Had je nog meer foto's van ons? :)
En de 3e is Nienke, enefde hier op bokt.

Heb van jullie allebei nog meer foto's, zal die morgen ook even plaatsen. :)