Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:03

Goeiemorgen!!

Annemarie en Storm gisteren:

Een uur of drie was ik op stal samen met mijn paps. Storm uit het landje gehaald en even gepoetst. Toen even mijn dekje verwisseld, want wilde natuurlijk even met mijn nieuwe dekje op de foto :-). Was met rijden lekker alleen in de bak en hij was lang niet zo'n draak als vrijdagavond gelukkig. Sterker nog ik heb eigenlijk heel fijn gereden. Hieronder nog even 2 foto's. Als ik die zie krijg ik toch echt wel wedstrijd kriebels. Waarom ik geen startkaart aanvraag weet ik zelf eigenlijk niet. Misschien volgend jaar. Moet zeggen dat als hij echt zo aan het werk gaat hij ook goed zijn buikspieren gebruikt, want hij lijkt hier toch echt een stuk minder dik haha.

Afbeelding

Afbeelding

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:07

ziet er echt goed uit!!!!1

gister ging het helaas bar slecht, ze was weer ernstig sterk en hield heel erg vast
bij sprongen de tranen in mn ogen zo'n pijn deed t aan mn handen (lees: mn hand zit vol blaren nu)
ik had dus ook helemaal niks van de punten verwacht
in de selectie proef had ik 175 en in de andere 181 dus dat viel mij nog alles mee, volgende keer weer beter

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:21

Ja het ziet er netjes uit zo, maar oh wee wat moet ik daar hard voor werken.

Wat jammer joh van gisteren. Dat sterke herken ik wel hoor. Ik stap ook regelmatig af met verkrampte vingers en trillende armen van de krachtsinspanning. Je punten waren zo slecht nog niet. Als Storm zich zo sterk maakt gebeurt dus dit en is hij echt een tank en in het hek parkeren 1 van de oplossingen :=
Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:26

ja, nou die van mij gaat opzich niet raar doen, alleen maakt zich heel sterk, en ik kan dan nog geen volte rond rijden want die word vierkant
ik vind het helemaal niet erg om er hard aan te moeten werken, of in iedergeval harden dan aan die dressuurpony'tjes, maar dan moet ze na een tijdje wel gewoon lekker gaan lopen, opgeven, en dat gebeurde nu dus niet

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:30

Raarder als de foto hierboven doet Storm ook niet, hoewel af en toe wegschieten doet hij ook wel. Maar inderdaad hij moet daarna wel opgeven ja en dat lukte ook gelukkig. Dat sterk maken (voelt als hangen zeg maar) doet Storm soms ook wel als hij naar beneden loopt en inderdaad dan is er geen normale volte mee te rijden. Hij wil dan ook echt heel slecht op mijn been reageren.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:11

oke, ja dingen zijn wel herkenbaar, die van mij gaat heeeeel soms aan de kletter, maar dan moet ze wel echt een hele slecht bui hebben
als zaza zo sterk is en vast houd dan reageert ze overgevoelig op mn been (ze is sowieso heeeel gevoelig, k hoef het maar te denken en ze doet t ) ze zwenkt dan echt naar alle kanten uit helaas

de jury was gister ook naar mij toe gekomen , dat ze een heel fijn achterbeen heeft maar dat ze gewoon nog nageefelijker moet en losser, dat wist ik dus wel fijn dat het rechtvaardig gejureerd is! was het voor eht eerst helemaal eens met de jury in mn leven;)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 13:59

@ Annemarie: Jeetje wat ziet storm er goed uit zeg, de foto's zien er heel goed uit en zo zijn jullie echt een duo.

@zazalover: jammer maar volgende x beter, jullie zijn weer een ervaring rijker toch?

Ik herken het allemaal, Azkaban doet dit ook maar dan een tandje erger hahaha. Die is dan niet te stoppen en maakt zich zo sterk dat ik hem niet eens in het hek kan parkeren. Beetje onstuurbaar dus. Soms lukt het soms lukt het niet. En soms is hij zo lekker te rijden, overdag is hij meestal veel braver, ik merk nu het 's avonds donker is dat hij veel vervelender is.

Marga & Azkaban gister:

Helaas kon ik zelf niks doen maar hij stond lekker op de wei en was met zijn weidemaatje Sam goed bezig, steigeren, rennen, aan elkaars halsters trekken etc. Oh voetballen met de waterbak was ook heel leuk, jammer dat ik geen camera bij had. Daarna ff gepoetst en dat was het weer.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 14:49

Dit is Azkaban 2 weken geleden met mijn vriendin erop:

Afbeelding

Hij kan het wel hahaha, maar daarvoor was ie het er ff niet mee eens hoor.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:03

Sjemira schreef:
Dit is Azkaban 2 weken geleden met mijn vriendin erop:

Afbeelding

Hij kan het wel hahaha, maar daarvoor was ie het er ff niet mee eens hoor.

--
Ziet er goed uit, alleen ik zou kijken of je hem mis iets hoger kan gaan rijden?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 15:06

@ Jodie, ja dat komt wel hij is pas 4 maanden onder het zadel, ben zo al trots hahaha

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:08

Wat een verhalen over al die sterke haffie's, ik heb het idee dat die van mijn dat woord niet eens kent.

Maar mijn haffie is natuurlijk ook echt sportgebouwd dus die doet niks anders.
+ ik rij hem natuurlijk elke dag 1.5 uur intensief dus hij weet niet beter.

Vandaag kwam de hooi man, dus de hooi schuur ligt weer vol. Dus kan de halve winter weer door.
Dus ik had ze even het achterste land opgegooit waar het gras alweer hoog staat.
Dus hij heeft ze buikje weer lekker rond gegeten.
Ook alvast uitgemest en padock schoongemaakt.

Dus hoef alleen nog maar te rijden.
verslag over het rijden komt vanavond.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:10

Sjemira schreef:
@ Jodie, ja dat komt wel hij is pas 4 maanden onder het zadel, ben zo al trots hahaha

--
IS IE NOG ZO JONG?
Sorry, dan begrijp ik het helemaal en mag je ook super trots op hem zijn.
Want dan loopt ie echt prima!

Maar ik zou daar wel snel mee beginnen want anders word het straks een zware klus.
Gewoon losrijden met ze hoofd tussen ze knie (10/20 min) en hem dan omhoog werken en dan uitrijden weer (10 min) naar beneden rijden.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:13

Mariska & Maron

Ben net terug van een rondje door de polder heen. Maron stapte voor zijn doen lekker door. Veel mensen zaten denk ik verstandig bij de kachel of in ieder geval binnen. Kwam dus weinig tegen onderweg.
Ook wel heerlijk om de weg voor je alleen te hebben.
Nu zelf even opwarmen ;)

Maron kon trouwens toen hij een jaar of 4 was ook enorm sterk zijn, ben wat door de bak heen gegaan richting uitgang, pony onder mijn kont zonder stuur :D of rem. Manegeveld was ruim 1 hectare groot waar gewoon een zandbak als rijdbak inlag. Met een stuurloze pony dus echt een ramp toen.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:46

Als ik al die paarden zo mooi zie rijden word ik echt JALOERS ik krijg het maar niet voor elkaar die nageefelijkheid en het actief rijden. (zelf rij ik dan ook nog maar een paar jaar maar ik zou het moeten kunnen)

Aranka & Sandra
+++++++++++++
Gister weer even bij Sandra geweest, ben er al een tijd niet geweest.
door de blessure staat ze nu stil en krijgt ze al weer een lekker dik buikje (die we er net een beetje hadden afgewerkt :( ) heb wat foto's gemaakt ze was weer eens in een ondeugende bui en ze wou de camera opeten :=
ik weet alleen niet hoe ik hier foto's op moet zetten

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 19:38

@ Jodie: ja Azkaban is 4 jaar en pas sinds 25 mei jl. mijn paardje. Hij was dus helemaal onbeleerd maar ook onopgevoed. Heb er mijn handjes aan vol

Marga & Azkaban:
=============

Door mijn ziekte stond azkaban nu 1 week stil, mijn vriendin zou hem vandaag even voor me rijden hahaha. Nou dat heeft ze geweten. Het was weer ronduit een }:) }:) }:) }:) }:) . We hadden hem eerst even losgegooid in de longeercirkel, meneer deed alles lekker rustig aan. Tot ze erop ging, het begon al met opstappen, niet stilstaan, duwen etc. Hij wilde ook niet meer halthouden en werd steeds bozer.
Toen meneer dacht oh ik heb jeuk aan mijn hoofd ik ga ff op mijn gemak jeuken kreeg hij een tikje met de zweep, dat was de aanleiding voor Draakje om maar uit zijn dak te gaan. Heel hoog bokken, daarna verliet een ander paard de bak en weer hetzelfde, hij ging zelfs in zijn achteruit, kwam voor omhoog en bokte daarna, en hij bleef maar doorgaan. Gelukkig heeft mijn vriendin een goede zit en heeft alles uit kunnen zitten met een hoop geluk. Hij werd dan ook weer onstuurbaar, kop in de lucht nou ja jullie kennen het wel. Hij liep zelfs te piaferen op zijn plaats, dan weer bokken en als je hem corrigeerd krijg je het dubbel en dwars terug van Azkaban. Ze heeft hem dus heel goed aan moeten pakken, gelukkig heeft ie het niet gewonnen maar ohhhh wat is tie dan onberekenbaar.

Pffffff was heel blij dat ik er deze x niet opzat.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:19

@ marga, ja t is niet leuk als ze het doen, maar die van jou is nog zo jong dus kan ik het wat meer begrijpen, maar die van mij mag nou toch wel eens gaan stoppen daarmee!!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:29

Hoe oud is Zaza dan? Nou wat Azkaban doet is ook niet goed hoor, heb eigenlijk altijd onbereden of net onder het zadel paarden gehad maar Azkaban spant de kroon.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:31

nee, k keur het idd ook niet geod, maar ik bedoel dat ik het net effe wat eerder snap dan bij de mijne
die van mij is 18

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:32

@ Marga, hij doet het keurig hoor zo bij je vriendin. Jammer dat ie vandaag weer zo'n draak was, maar ja na een week niets doen zou ik misschien ook wel even in protest gaan ;-). Nee hoor gekheid. Knap dat je vriendin het heeft gewonnen. Ik heb geen idee hoe Storm was. Toen hij 3 was is hij naar de mensen gegaan van wie ik hem heb gekocht. Hij was van een beginner en dat ging in het begin heel goed, maar later kreeg hij ook kuren en dan vooral buiten. In de ankers, draaien en terug rennen. Zij is toen bang geworden en vandaar de verkoop. Ik heb hem nu anderhalf jaar (hij wordt in december 7), maar nog nooit is hij bokkend door de bak gevlogen onder het zadel. Hij heeft soms wel eens de neiging om omhoog te komen maar niet echt hoog. 1x ging hij echt omhoog en dat heeft hij geweten. Buiten probeert hij wel eens te draaien als hij iets eng vind maar dat is niet vaak. Hij is dan makkelijk te corrigeren en met een tik van de zweep loopt hij weer gewoon door.

Vandaag heb ik een lekker buitenritje met hem gemaakt. Hij was superbraaf. Was met 2 stalgenootjes. Deden een galopje en toen kwam er een hond op ons afgestormt. Zagen hem al aankomen dus konden de paarden inhouden. Gelukkig zijn ze niet bang voor honden want deze bleef om ons heen rennen. De eigenaar maar roepen enz, maar nee hoor die hond bleef gaan. Wij zijn maar terug naar de beste man gereden en zelfs toen wist het beest nog van geen ophouden. Die paarden van ons stonden erbij en keken het beest aan van 'jij bent gek'. Uiteindelijk was na tien minuten de lol er af en dropen hond en eigenaar af na ons vriendelijk bedankt te hebben voor het geduld haha.
Daarna op stal Storm even in het weitje gezet en met de stalgenoten ons weekendje besproken. Het lijkt er op dat we 11,12 en 13 mei met 8 meiden en 7 paarden naar de Veluwe gaan. Heb er nu al zin in :-).

Zo dat was mijn verhaal.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:39

Zazalover schreef:
nee, k keur het idd ook niet geod, maar ik bedoel dat ik het net effe wat eerder snap dan bij de mijne
die van mij is 18

hihi oke, ja dan zou dat gekke gedrag er wel vanaf mogen zijn ja hahaha, ik hoop dat het bij Azkaban niet zo lang gaat duren hoor want ik ben al 43.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:43

haha k hoop t ook voor je!!
ik kreeg zaza 3 jaar terug en toen was k zelf nog onervaren maar zij heeft me alles geleerd
ik weet even echt niet wat ik met dr moet
dinsdag word haar gebit gecontroleerd, als het daar niet aan ligt word haar rug ook nog gecontrooleerd
maarja als het daar ook niet aan ligt...
dan is het of hard eraan werken of na gaan ofdat ze niet genoeg gehad heeft van het harde werken en wedstrijd lopen

Elinee14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:09

ik ben een beetje laat maar het lijkt me leuk om mee te doen!
mijn naam hier op bokt is : Elinee14
ik heb sinds 26 jan, me eigen haffje!
ben der super blij mee, toen ik der kocht was ze 3 jaar en net een paar maanden onder het zadel, nu is ze bijna 4 en doet het super, wel een echt merrie haar naam is trouwens : Bailey (officieel ; Breannah van de Geerestein.
ze staat lekker buiten in de eigen uitloop stal, en is een echt knuffel dier!
het rijden doen we lekker buiten en heel rustig aan!
Afbeelding

groetjes! :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 23:30

hallo Elinee welkom hier.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:52

Heb eerst even bijgelezen. Heb het een tijdje druk gehad. Topic niet bijgehouden en daardoor vergeten :o .

Leuk dat er steeds nog nieuwe mensen bijkomen :)

Wel heel vervelend dat Azkaban zo vervelend is. En vooral pas gek doen als er iemand op zit.

Harmanda en Heidi
Mijn verhaal over de afgelopen weken is niet zo spannend.
Ben weer volop bezig met spieren kweken en dat is zeker te zien. Hals begint er weer mooi op te komen.
Ik doe nu ong. 3a4 keer per week wat met haar. Dit wissel ik af met rijden, longeren en losgooien. Tussendoor nog wat spelen, wandelen en grondwerk.

Ik merk met rijden dat ik haar niet te lang laag en rond moet rijden. Ze kruipt dan vaak achter de loodlijn en gebruikt haar achterhand niet meer goed. En dan is het heel moeilijk om haar weer opgerichter te laten lopen.

Heb haar nu nog onder een 100 grams regendeken staan. Ze krijgt morgen haar nieuwe deken op van 300gram.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:11

Woooow, wat een hoop!
Ff bijgelezen op me werk. Helaas vorige week tegenvaller gehad eind van de week.
DA kunnen bellen voor me paard, zit nu met 6 nietjes in zijn knie ingetapt met 10 dagen boxrust, donderdag om half 11 DA nog kunnen bellen en vrijdag ochtend weer.. Gelukkig was ik vrij.

Maar mijne Haf staat al onder 250/300 grams!
maar is met de laatste hitte periode ook weer geschoren. En nu ziet hij er nog redelijk uit!
hier staat hij eerlijk gezegt al 2 weken onderhand onder ! :$