Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:41

Verschil ik denk dat het verschil wel mee valt :) spotieve heb je bij beide en veel hengsten zijn voor beide stamboeken ggk.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:08

Ja precies, dat viel me ook op. Domme vraag misschien, maar waarom zijn er dan 2 stamboeken? Omdat 1 ook voor trekpaarden is en mensen een exclusief Haflingerstamboek wilden?

(Ik voel me zo bleu soms, hahaha :o )

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:28

Het verschil is volgens mij is:dat het NHPS een maximum percentage vreemd bloed geaccepteerd en dat is 0,09% in de 5e generatie, dus als je voorouders iets anders bv ox zit in de 3 generatie kom je in een niet in aanmerking voor registratie bij het Haflinger Pferdezuchtverband Tirol dat is het stamboek wat gehanteerd wordt.
Ze willen raszuiver.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 10:47

Ah! Dan snap ik het, dankjewel! :j Verklaart ook waarom het paspoort van mijn merrie nu in Oostenrijk ligt :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:15

ELpatcho schreef:
Was het voor jou de eerste keer mennen?

Dit was mijn eerste menles. Had eerder een rondje uitgestapt, maar dit was toch wel even heel anders.
Ik vond dat ik voor mijn gevoel ver weg zat. De afstand tussen je hand en de mond is veel groter.
Maar het was erg leuk en denk dat ik er wel verder mee wil gaan.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:17

@ AnnemieKvM, Ik vind mennen ook erg leuk,met mooi weer span ik willem vaak in en dan heerlijk door de bossen crossen.
Ik kan aan hem zien dat hij dat ook prachtig vind,Het is idd heel wat anders dan dat je er op zit haha

Vanmorgen bij willem geweest,had hem eerst even los gegooid in de bak,heb er een filmpje van :D

http://youtu.be/guv65X42dh0

Daarna zijn staart gewassen en heerlijk gereden,Hij doet zo zijn best! <3

@ Yvank Hoe was de hengtenkeuring?
@Ryder nee Willem is niet van mij maar van Henk De Brouwer,Hij is een hengstenhouder, heeft nog twee hengsten meer. ( Aron Van De Haflingerborg en New Fire ) En snap wel wat je bedoeld hoor,als het niet fijn aanvoelt klim ik er ook niet op....intuitie noemen ze dat toch?? en vaak klopt die van mij wel haha
@Faringo fijn dat storm weer helemaal weer oke is!
@ Nens 77 Met buikpijn moeten gaan rijden is idd niet goed en zo gaat de lol er snel vanaf...
En van een val partij word je vaak ook voorzichtiger, van Willem ben ik nog nooit gevallen. (klopt gauw af :D ) maar heb ook verschillende malen zand gehapt haha

Sorry als ik iemand over het hoofd heb gezien mer reageren :o

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:25

Ryder schreef:
Ja precies, dat viel me ook op. Domme vraag misschien, maar waarom zijn er dan 2 stamboeken? Omdat 1 ook voor trekpaarden is en mensen een exclusief Haflingerstamboek wilden?

(Ik voel me zo bleu soms, hahaha :o )

Omdat veel mensen niet meer met elkaar door 1 deur konden bij KVTH zijn ze er verschillende bestuursleden opgestapt.
En die zijn zelf een ander stamboek begonnen :=

Mijn mening..... Tis allebei niks :D
En daar zal ik het maar bij laten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:31

Hengstenkeuring was gezellig :)

Damella haar volle broertje die ik ook al ken vanaf zn geboorte is goedgekeurd :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:32

Vandaag ben ik in lisse geweest en heb meegedaan aan oefenspringen.
Het losrij terrein was erg druk en chaotisch.
Er viel ook nog iemand van zijn paard.
In ieder geval was er zat om te oefenen en is die opdracht geslaagd.
Het springen in de grote baan ging prima met veel huiswerk mee voor verbetering.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 08:12

Goeiemorgen!

Leuk filmpje van Willem Heidi! Blijft toch altijd een gaaf gezicht als ze zo lekker hun benen strekken :-). Fijn dat je zo heerlijk gereden hebt. Ook weer een witte staart nu, voor zolang als het duurt ;-).

Leuk dat Damella d'r volle broertje is goedgekeurd en je een gezellige dag hebt gehad. Veel succes met je wedstrijd vandaag!

Zag je filmpjes op FB Lida, zag er netjes uit hoor, gezien het feit dat dit pas je tweede keer was! Ik was van de week nog ff bij je op stal. Een bekende van me kwam kijken voor Wannadoo dus was even mee geweest. Wervelwind staat daar wel in een heerlijke box hoor!

Storm heeft gisteren eerst weer lekker met zijn fjordenvriend gespeeld. Daarna nog ruim een uur wezen wandelen. Was best fris met die wind in de polder maar doordat de paardjes er stevig de pas in hadden had ik het al snel behoorlijk warm. Storm was echt superbraaf. Ben echt weer aan het genieten van mijn paardenbeest en dat was echt al een tijd geleden. Vanmiddag komt m'n verzorgster weer. Die had vrijdagavond voor het eerst op hem gereden. Ze reed hem echt heel vriendelijk. Ze moet nog even de knopjes gaan vinden, maar heb dit duizend keer liever dan dat ze zitten te rukken en te trekken.

De stamboeken hou ik me eigenlijk totaal niet mee bezig om eerlijk te zijn hihi.

Storm van mij is niet beleerd voor de wagen. Heb er wel eens aan zitten denken, lijkt me best leuk, maar heb voor nu er gewoon echt het geld niet voor om hem te laten beleren, tuig en een wagen te kopen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:31

Gister weer eventjes gereden, haar mond even weekje met rust gelaten, en nu gister voor het eerst met het nieuwe hoofdstel gereden! Liggen wel wat plassen in de bak, dus Lyzet was ook erg vrolijk, met draven begint ze met d'r hoofd te schudden (links/rechts), kan het niet goed uitleggen, maar dit doet ze ook zodra ik op de wei kom, en naar me toe komt rennen. Over de plassen springen, want hee die zijn eng, en vervolgens naar de "sprong", even paar vreugde bokjes uitgedeeld, maar ik bleef zitten, dus geen zwemles voor mij!! :D En daarna, in de galop, had verwacht dat ze er weer overheen zou springen, maar nee... ze dacht en nu VOLLE galop er door heen! :D ... Tot haar liezen stond ze onder de blub! *\o/*

Vandaag stond ze lekker te suffen op de wei, en ik had ook echt nergens zin in dagje, :roll: , dus snel haar stalletje gedaan & voer klaar gezet, en weer terug naar huis! Morgen er weer op!

Hmm, zie op facebook allemaal foto's voorbij komen van wedstrijden! Begint ook wel erg te kriebelen, maar helaas niet beschikbaar over het vervoer, en daarbij moeten we eerst even verder vol gaan trainen! En zo snel mogelijk oook weer beginnen met lessen!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:12

Ja inderdaad wij hebben sneeuw (gatverdegatverdammie)

Ik dus maar naar stal om zoals half nederland deed... sneeuwfoto's van je knol

Wie ging er gelijk weer van genieten

Afbeelding

En dan niets leuker dan rennen racen en vliegen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vooral KOU LIJDEN... VEEL KOUD LIJDEN!!!!!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Doeiiiiiiiii van ons Blondjes

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:38

Voetjes lossss !
Leuke foto's zeg maar hier gelukkig niet zoveel kou brrrrr
Vinden mijn wintertenen alles behalve tof :brr:

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:12

Het was echt koud hier... na 4 paarden op de foto stond ik te klappertanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:39

Leuk!

Ik was vandaag toen ik fjordje voorzichtig zag lopen op de wei zooo blij dat ik Damella dit heb kunnen besparen! Wat was dat een lijdensweg geworden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:40

Wat een leuke sneeuwfoto's weer!
Al kijk ik uit naar de lente *\o/*

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:50

Silby gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :)

Faringo wat fijn dat het zo goed gaat met Storm op jullie nieuwe stalletje! Wel schrikken van die koliek ineens.. Gelukkig is het goed afgelopen en was hij snel weer de oude!! :)

Leuk filmpje van Willem! Ff lekker die manen losgooien en de benen strekken, haha.

Hele leuke sneeuwfoto's! Maar het mag lekker daar blijven :D Hihi :o Hier nog niks gehad (wel koud ineens de afgelopen 2 dagen, hoop koude wind ook..) en ik zit er niet op te wachten ook haha.

En: Heeeeele dikke virtuele knuffels voor Yvank :(:)

Ik ben vrijdag naar de kliniek geweest voor Amadeus zijn huidprobleem. Biopsie gedaan, bloed getrokken en sebacil/byemite meegekregen om hem mee te wassen.. Gisteren is hij geschoren (want wassen met die vacht zou geen doen geweest zijn, laat staan het opdrogen er na..) en vandaag voor de eerste keer gewassen. Als het goed is moet ik vrijdag de uitslag van het biopt krijgen, dus zit nog even in spanning. Ben reuze benieuwd of er überhaupt iets uitkomt en zo ja, wat dan... Pffffffoeh :brr:

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:21

Brrr sneeuw ben blij dat het hier niet ligt, maar koud was het wel

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:58

@ Yinthee
Hebben ze al een richting waarin ze denken?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:09

Niet echt geloof ik.. Misschien iets van een allergie en dat middel om hem mee te wassen is tegen parasieten (mijten, luizen etc.).. Moet ook nog even contact opnemen met de DA die in het verleden bloedonderzoek bij hem heeft gedaan, even opvragen wat dat precies voor onderzoek geweest is en wat daar uitkwam (toen was hij nog niet van mij namelijk). Anders gaan ze nog een allergie bloedonderzoek doen, ze hebben zijn bloed in de vriezer bewaard staan..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:14

kijk annemiek :D

Afbeelding hijs in het echt mooier en nog niet af haha

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:42

Leuke foto's Mando! Voor zulke plaatjes blijft sneeuw wel leuk maar verder....Hier was het gisteren gewoon 6 graden, maar wel een ijzige wind en veel regen. Heel bijzonder dat het verschil in zo'n klein landje toch zo groot kan zijn.

Hopen dat ze wat vinden bij Amadeus Yinthee. Kan me heel goed voorstellen dat je nu wel eens wil weten wat het is. Ga duimen dat er wat uit komt en het goed te behandelen is!

Ik heb gisteren weer heerlijk met Storm gereden. Hij loopt echt heel fijn en braaf op het moment.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:58

Faringo schreef:
Leuke foto's Mando! Voor zulke plaatjes blijft sneeuw wel leuk maar verder....Hier was het gisteren gewoon 6 graden, maar wel een ijzige wind en veel regen. Heel bijzonder dat het verschil in zo'n klein landje toch zo groot kan zijn.

Hopen dat ze wat vinden bij Amadeus Yinthee. Kan me heel goed voorstellen dat je nu wel eens wil weten wat het is. Ga duimen dat er wat uit komt en het goed te behandelen is!

Ik heb gisteren weer heerlijk met Storm gereden. Hij loopt echt heel fijn en braaf op het moment.

Misschien kan hij de binnenbak ook wel waarderen ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:59

Ja hahahaha, wie zal het zeggen ;-)

Mooi getekend weer Marieke! Super hoor dat je dat kan!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:47