[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:05

Ik lees ook al een tijd mee maar zal mij even voorstellen!

Ik ben Marise, 22 jaar en rijd al bijna 3 jaar een hele lieve haflinger merrie bij. Ze heet Summer en is 11 jaar.

Al vanaf ik klein was hield ik al van haflingers <3

Afbeelding

TurboDi

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 19:16

@Faith mijn echte naam is Tessa

Wat een leuke fotos allemaal weer zeg <3

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:09

Wendy, zo leuk dat je haar zelf gefokt hebt! Bijzonder dat je dan alles lekker zelf in de hand hebt. Heb even in je profiel gespiekt en wat topics geopend, Kayenne is echt knap!
Wat een ellende die eczeem hè? Ik heb een nf pony’tje gehad met eczeem. Altijd kiezen tussen twee kwaden, of enorm zweten of jeuk.
Vraag me toch af hoe je die lange manen zo mooi behoudt. Knap zeg!

Nog zo’n knapperd! Die van jou Faith! Coole naam ook, is dat ook haar stamboeknaam? Gaaf dat het zo goed gaat en dat in zo’n korte periode al.
De mijne heb ik ook net 3 maanden. Heeft altijd voor de kar gelopen, dus buigen en dressuurwerk vindt ze ook moeilijk. Hoop dit met de les ook goed aan te kunnen pakken.

Lisanne, wat gaaf 6 weken naar Frankrijk! Lijkt me ook wel moeilijk om zo lang je paardje te moeten missen. Wat voor stage ga je lopen?
Ik woon niet echt in de buurt, ik woon in Leiden.

Wat een schatje is Olivia, Renske! Als veulen ook zoooo schattig! Ik heb geen veulenfotos van mijn hafje, zo jammer!
Ga je haar zelf inrijden? Bijzonder lijkt me dat!

Wat een kanjers Anouschka. Gaaf zo moeder en dochter bij elkaar. Kunnen ze goed samen? Ik heb voorheen twee nfjes gehad, moeder en zoon. Konden niet met en niet zonder elkaar.
Ben benieuwd wat voor afstamming Kyra en Pepe hebben, zie wel wat gelijkenis met die van mij.
Wat houdt hit actief stal precies in?

Doranka, wauw! Wat een droom om zelf een haflingerstal te hebben. Wat een mooie hafjes hebben jullie lopen. Allemaal zelf gefokt?
Hier ook geen ervaring met die deken.

Die manen van Summer! Wauw! Wat een gaaf bijrijdpaardje heb je Marise. Ze ziet er ook nog heel fit uit voor haar 22 jaar.

Tessa, jouw Pooh is ook echt leuk! Vind haar naam echt Cool! Komt van Winnie toch? Heb ik goed begrepen dat dat haar echte naam is?

Ik ben dus Margriet, 35 jaar en woon in Leiden.
Mijn hafje hebben jullie al wel langs zien komen. Ik heb haar net 3 maanden, maar voelt al als altijd.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:28

@margriet ze heet officieel winnie indd maar er stond op haar stal toen al een winnie.. dus noemden ze haar pooh en ze luistert erg goed naar die naam dus zo gehouden

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:33

@ margriet: het is idd de bedoeling om haar zelf in te rijden. :j

Vandaag nog wat foto's gekregen van Olivia op de keuring.

Afbeelding
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:36

Margriet: bloed zweet en tranen om de manen goed te houden haha. Veels te veel werk maar kan t nog niet aan om ze kort te maken omdat ze dus idd eczeem heeft. Verder. Eens in de 2 weken opnieuw vlechten erin na t wassen. Meer doe ik niet :')
Liever sportcoupe maar ach. Los zijn ze wel heel mooi. Maar dat hangen ze dus nooit behalve op foto's :Y)

Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:59

Stal_Fiore schreef:
Wendy, zo leuk dat je haar zelf gefokt hebt! Bijzonder dat je dan alles lekker zelf in de hand hebt. Heb even in je profiel gespiekt en wat topics geopend, Kayenne is echt knap!
Wat een ellende die eczeem hè? Ik heb een nf pony’tje gehad met eczeem. Altijd kiezen tussen twee kwaden, of enorm zweten of jeuk.
Vraag me toch af hoe je die lange manen zo mooi behoudt. Knap zeg!

Nog zo’n knapperd! Die van jou Faith! Coole naam ook, is dat ook haar stamboeknaam? Gaaf dat het zo goed gaat en dat in zo’n korte periode al.
De mijne heb ik ook net 3 maanden. Heeft altijd voor de kar gelopen, dus buigen en dressuurwerk vindt ze ook moeilijk. Hoop dit met de les ook goed aan te kunnen pakken.

Lisanne, wat gaaf 6 weken naar Frankrijk! Lijkt me ook wel moeilijk om zo lang je paardje te moeten missen. Wat voor stage ga je lopen?
Ik woon niet echt in de buurt, ik woon in Leiden.

Wat een schatje is Olivia, Renske! Als veulen ook zoooo schattig! Ik heb geen veulenfotos van mijn hafje, zo jammer!
Ga je haar zelf inrijden? Bijzonder lijkt me dat!

Wat een kanjers Anouschka. Gaaf zo moeder en dochter bij elkaar. Kunnen ze goed samen? Ik heb voorheen twee nfjes gehad, moeder en zoon. Konden niet met en niet zonder elkaar.
Ben benieuwd wat voor afstamming Kyra en Pepe hebben, zie wel wat gelijkenis met die van mij.
Wat houdt hit actief stal precies in?

Doranka, wauw! Wat een droom om zelf een haflingerstal te hebben. Wat een mooie hafjes hebben jullie lopen. Allemaal zelf gefokt?
Hier ook geen ervaring met die deken.

Die manen van Summer! Wauw! Wat een gaaf bijrijdpaardje heb je Marise. Ze ziet er ook nog heel fit uit voor haar 22 jaar.

Tessa, jouw Pooh is ook echt leuk! Vind haar naam echt Cool! Komt van Winnie toch? Heb ik goed begrepen dat dat haar echte naam is?

Ik ben dus Margriet, 35 jaar en woon in Leiden.
Mijn hafje hebben jullie al wel langs zien komen. Ik heb haar net 3 maanden, maar voelt al als altijd.

Ze is 11 jaar haha. Ik ben 22 :P

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 01:22

@Margriet, dankjewel! Nee ze heet officieel tessa, maar dat vond ik niet heel passend, en een vriendin van mijn ouders die vaak bij ons is heet tessa dus dat vond ik te ingewikkeld. Toen kwam ik uit bij de naam April, die vond ik heel mooi bij haar passen.
Het gaat bij ons zeker heel goed! wel veel tegenslagen gehad onderweg trouwens, helemaal in het begin was ze onregelmatig door een spier in de hals, toen ik eindelijk haar conditie wat had opgebouwd en ze wat gewicht kwijt was was ze weer onregelmatig, weer dezelfde spier, conclusie: spier is gevoelig voor overbelasting (ik heb overigens les van de fysiotherapeut, dit heb ik gevraagd nadat ze voor het eerst onregelmatig was geweest. Fysio had geen ervaring met lesgeven maar ik vind jet heel fijn dat ze heel goed weet hoe April moet lopen, hoe we dat voor elkaar krijgen daar moeten we dan samen maar even goed uit komen haha. ) maar doordat ik les heb van de fysio zijn we er mooi optijd bij als er iets is. Maarja, dus toch weer 2 a 3 maanden niet intensief kunnen trainen. Nu weer goed opweg, trainen weer normaal, zorgen voor genoeg rustdagen en zijn hard aan het werk met de spier sterker maken. Gelukkig hebben we in de tijden dat we niet kunnen rijden genoeg andere leuke dingen te doen. Echt leuk zo’n veelzijdig paardje.

Wij gaan trouwens vaak (als het iets minder heet is als nu, nu vind ik het te warm om erheen te lopen, naar de rivier hier. Echt heerlijk om samen even af te koelen. Water vond ze eerst echt doodeng trouwens maar daar is ze gelukkig overheen gekomen.
Afbeelding
Samen slapen in de wei kan natuurlijk ook, zo lief ze ligt best veel in de wei, en als ik er dan bij ga zitten knuffelen valt ze soms lekker in slaap, ik ga er dan vaak bovenop zitten/liggen. Vind ze allemaal prima.
Afbeelding
En natuurlijk hebben we in onze pauze periodes ook flink aan onze vrijheidsdressuur skills gewerkt hahah
Afbeelding

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 08:41

@ margriet fitany hebben er zelf gefokt de rest gekocht. Fitany willen we gaan gebruiken als fok merrie. Ze is dan ook voor volgendjaar maart uitgerekend. Ze is drachtig van Liz Monet

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:57

@wendy wauw wat een plaatje :~ <3

@Faith ohh wat heerlijk dat water !

Pooh vandaag even los gedaan in de bak, ze was helemaal gek >;) was blij dat het wat frisser was denk ik. nog even snel een fotootje gemaakt, gelukstreffer met telefoon ;)

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:39

Mooie foto!!

Kayenne vandaag weer even ohz gehad..
Stappen en kar paar passen draven. Morgen weer iets meer. Rustig weer opbouwen na een week niets haha.
Vandaag wel ineens weer allemaal plekken op haar hoofd van al die vliegen... zo vervelend..

Lisanne_MJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:52

Bedankt Tessa! Mooie foto van vandaag!

@margriet: ik studeer dierverzorging en ga stage lopen bij een boerderij met geiten en springpaarden :)
Het is wel lang zonder Wheran inderdaad maar dat komt vast goed!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:28

Wat een drukte weer hier! Gezellig.

Ik zal straks even bijlezen en ons opnieuw voorstellen.

Lisanne_MJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:35

Vandaag was het wat beter weer, tijd voor wat balkjes. Ik kan helaas geen screenshots maken zonder het pauzetekentje.. :\

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:06

Ziet er goed uit het balkjes draven.

Pee en kyr zijn moe van de warmte die smeekten om een extra vrije dag haha. Morgen weer wat doen.

Afbeelding
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:19

Kayenne heeft nog even vrij met deze warmte. Komt wel weer. Vakantie is ook voor haar niet slecht. Alles weer verwerken. En ik kan straks in winter gewoon doorrijden want heb nu ook een binnenbak haha. Dus nu even niets is minder erg

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:42

Begrijpelijk met deze warmte.

Ayla heb ik 1x mee losgewerkt toen het iets minder warm was en gister een kort rondje gereden in de avond.
Verder heeft ze al sinds we naar les zijn geweest vrij.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:48

Ach dat hangende hoofdje. :(:)
Ziet eruit alsof hij/zij? een heel zwaar leven heeft.

Olivia train ik wel voor de keuring, maar dat is 3x in de week en dan of in de ochtend of in de avond.
En dat is vaak maar 10 minuten/kwartiertje.

Puzzle mijn welshje heeft nu wel vakantie.
Heb er gewoon geen tijd voor. :=

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:02

Ik zal ons nog even opnieuw voorstellen!

Ik ben Claudia, inmiddels 25 jaar en werkzaam bij een grote webshop.
Daarnaast geef ik kleinschalig nog wat les aan mensen met eigen paarden.

Ayla is inmiddels 17 en wonderbaarlijk genoeg weer hersteld van de maffe blessure. Bij Laarakker hebben ze uiteindelijk na veel zoeken en proberen de oplossing gevonden. In oktober heeft ze de laatste behandeling gehad en tot nu toe gaat het goed (binnenkort nog even terug voor een check) en sinds februari zijn we weer aan het opbouwen. :D
We zijn nu L1+2.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:24

Hi! Ik ben een paar dagen weggeweest, dus even niet actief. Ga even bijlezen.

Renske, wat is Olivia toch een plaatje!
Myrt is ook vroeger naar de keuring gegaan. In 2013 is ze naar de centrale keuring, afdeling Zeeland geweest. Toen was ze 4. Ze stond op plek 2A. Dat zegt mij allemaal niks. Ik zit nog niet zo lang in de hafjes. Ken wel het hele keuringsgebeuren bij de New Forest en daarbij zou 2A betekenen, tweede premie eerste plaats. Is dat bij de haflingers ook zo? Kan iemand me een beetje bijbrengen over de keuringen?

Wendy, ik vind het echt knap dat Kayenne zulke manen heeft met eczeem. Staat ze onder een deken? Smeer je iets speciaals? Doe je iets met voeding? Mijn oude nfje kreeg ik haar manen nooit op en top. Terwijl ze onder een deken stond, ik smeerde en lette op haar voeding. Ben benieuwd naar je geheim :o

Marise, haha oeps ik had verkeerd gelezen.

Faith, wat heerlijk zo met April in de rivier. Lekker om zo dicht bij te hebben.

Doranka, zo leuk een veulentje volgend jaar! Liz Monet is ook echt een knappe papa. Ik mag Myrt volgend jaar dekken door een hengst van H. van den Berg. Enkel mn staleigenaar van nu heeft het volgens mij liever niet. Hopen dat dat nog omdraait.

Tessa, wat een onwijs mooie foto van Pooh!

Lisanne, klinkt als een gave stage! Wanneer ga je?
Ziet er goed uit over de balkjes, mooi ruim loopt Wheran!

Die koppies van Pepe en Kyra <3
Mooi zo die poetsplaats Anouschka. Is dit op een pension?

Claudia, wat een gaaf dier is Ayla! Zo fijn dat ze genezen is van die blessure! Hopelijk bij de laatste check ook alles nog goed.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:32

Afbeelding

Vanochtend vroeg lekker gereden. Myrt had een paar dagen vrij gehad, ivm mijn weekendje weg. Ze had lekker energie en liep echt super.

Mn nieuwe setje even gepast, gekregen van een vriendinnetje. Zo blij mee. Ben echt gek op eskadron.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:59

Wat een gave kleur! Staat goed. :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:06

Vanmorgen Ayla naar d'r nieuwe stal gebracht, ze stond even apart om te wennen en dan van de week de groep in.

Ze vond zelf dat dat niet zo nodig was blijkbaar, toen ik vanavond kwam stond ze met d'r neus in de hooibak in de kudde. :')
Maar alle draden bij d'r eigen stukje waren nog dicht... Houdini. :+

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:07

Gaaf kleurtje.

Lekker een binnenbak.
Wij alleen overdekte longeer kring haha.

Ja is op pension stal.

Knappe haf mandarijn.

Hier de dierenarts op bezoek gehad.. Kyr heeft van binnen schade. Niet hengstig maar toch een ruin hardhandig gedekt of een mens iets gedaan... Maar terrein is zo goed als afgesloten.
Ze mag niet loom worden of koorts krijgen etc dan grote kans op baarmoeder ontsteking.

Pe gelijk maar weer een zalfje voor haar oog.

Kyr
Afbeelding
Pe
Afbeelding

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:17

Jeetje wat heftig horsii, sorry je echte naam is me even ontschoten.. sterkte en beterschap voor kyr..

Hahaha Claudia wat een geweldig eigenwijs beest _O-