Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:43

Dankjullie :)

@sita ik had een chamberlain op damella liggen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:26

Hoi meiden! Is al een hele tijd geleden dat ik was van me heb laten horen! Ben zo ontzettend druk geweest met mijn stage, werk en dan ook nog kleine beetje paardensport (als dat er al van kwam). Las nog wel steeds beetjes mee. Yvank heel veel sterkte! Het gemis blijft altijd, het verdriet slijt met de tijd!

Over twee weken ben ik klaar met mijn stage. Heb afgelopen maanden lang niet zo veel kunnen rijden als ik zou willen, jammer genoeg. Als ik terug kwam van stage moest ik werken. En daarna was het dus donker en moest ik naar de vereniging om te rijden, maar daar had ik dan vaak geen puf meer voor.. Hopelijk kan ik komende tijd hem weer lekker op pakken er terug komen op niveau. Ga denk ik pas van het voorjaar weer wedstrijden starten, hopelijk heb ik hem dan genoeg bevestigd voor de Z. Die clinic lijkt me erg leuk Peelie! Wel beetje ver weg, maar ga er zeker even over nadenken!

Hebben jullie nog wedstrijden of activiteiten op de planning staan?

Binkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:29

ik meld mij ook :o

Sinds korte tijd ook eindelijk in het bezit van een mooie haflinger merrie :o :o . Ik zal later wat foto's plaatsen :j

Anoniem

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:55

Ik heb zondag mijn M2 debuut op de clubkampioenschappen samen met topper boris :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:45

Goeiemorgen,

Meld zich ook weer :-). Maandag kreeg ik nog een leuk filmpje door gestuurd van een spelende Storm. In de avond vond ik Storm maar apart mesten, hij stond te geeuwen en binnen no time was arm paardenbeest enorm aan de schijterij. Conclusie....koliek. DA gebeld, pijnstiller en buscopan gehad. Toen ik om 23.00 uur naar huis ging stond hij gelukkig al lekker op rust met een centebakkie. Om 3 uur in de nacht samen met een vriendin gaan controleren. Hij stond lekker rustig en er lag een hoop mooie keutels in zijn stal. Gisteren is hij gelukkig ook oke gebleven en zijn mest was goed. Als hij vanavond nog goed is mag ik zijn eten weer gaan opbouwen. Was ff spannend maar lijkt gelukkig met een sisser af te lopen. De DA dacht aan een combi van spanning door nieuwe stal, ander voer en andere bacteriën in de lucht enz.

Welkom terug Elpatcho. Drukke periode voor jou geweest dus met stage enz. Gelukkig over twee weken daarmee klaar en weer lekker met paardenbeest aan het werk.

Leuk Yvank je M2 debuut met Boris!

Welkom Binkster!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:26

Faringo schreef:
Goeiemorgen,

Meld zich ook weer :-). Maandag kreeg ik nog een leuk filmpje door gestuurd van een spelende Storm. In de avond vond ik Storm maar apart mesten, hij stond te geeuwen en binnen no time was arm paardenbeest enorm aan de schijterij. Conclusie....koliek. DA gebeld, pijnstiller en buscopan gehad. Toen ik om 23.00 uur naar huis ging stond hij gelukkig al lekker op rust met een centebakkie. Om 3 uur in de nacht samen met een vriendin gaan controleren. Hij stond lekker rustig en er lag een hoop mooie keutels in zijn stal. Gisteren is hij gelukkig ook oke gebleven en zijn mest was goed. Als hij vanavond nog goed is mag ik zijn eten weer gaan opbouwen. Was ff spannend maar lijkt gelukkig met een sisser af te lopen. De DA dacht aan een combi van spanning door nieuwe stal, ander voer en andere bacteriën in de lucht enz.

Welkom terug Elpatcho. Drukke periode voor jou geweest dus met stage enz. Gelukkig over twee weken daarmee klaar en weer lekker met paardenbeest aan het werk.

Welkom Binkster!

spannend maar gelukkig goed afgelopen begrijp ik

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:37

Faringo schreef:
Goeiemorgen,

Welkom Binkster!

Pfoe, gelukkig met een sisser afgelopen !

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:52

Hallo allemaal.
Vanavond heb ik met Tommie mijn eerste echte menles. Heb er zin in!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:06

AnnemiekvM schreef:
Hallo allemaal.

En? Goed gegaan?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:23

@AnnemieKvM,Succes en laat even weten hoe het is gegaan!!
@Faringo pfff schrikken zeg :oo is ie weer de oude nu?
@Yvank, :(:) dikke dikke knuf voor jou,wat zal jij in een moeilijke tijd zitten nu...
@Binkster welkom :) Ben benieuwd naar je foto's :)
@Elpatcho,Hopelijk krijg je snel weer ritme in de training en kun je weer op wedstrijd!
@Nens77, pfff wat vervelend zeg zere pink en flinke verkoudheid achter de rug,Ben je ooit lelijk gevallen omdat je wat angstig bent?
Ik merk wel sinds ik moeder ben ik stukken voorzichtiger ben geworden...of het de leeftijd is of het moederschap weet ik niet maar ik stap niet zomaar meer overal op :o
Even er een paar weken weer inkomen en dan zal het rijden vast beter gaan.
@Mando, stuiterende mando :D Toch nog hele nette punten hoor,jammer van die spanning en de mislukte middendraf anders met winst naar huis,gelukkig toch tevreden +:)+

Ik vanmiddag weer bij mn vriendje geweest,had een nieuw halster voor hem gekocht en nieuwe peesbeschermers <3 Alles paste gelukkig.
Mijn zoontje heeft een stukje gefilmd :)
Het beeld beweegd behoorlijk haha
We zijn nog lang niet terug op het nivo waar we twee jaar geleden zijn geeindigd, En rijd hem nu hooguit 3 x per week,Maar de ontspanning komt steeds meer terug en blijft ook steeds beter bij de les ook al staan er 8 merries in de wei langs de bak waarvan twee hengstig <3
Ik zeg knappe brave Willem!! :)

filmpje
http://youtu.be/ib6jL_bhPrg

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:06

welkom allemaal en gelukkig faringo met een sisser afgelopen

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:13

amazone77 schreef:
@AnnemieKvM,Succes en laat even weten hoe het is gegaan!!
@Faringo pfff schrikken zeg :oo is ie weer de oude nu?
@Yvank, :(:) dikke dikke knuf voor jou,wat zal jij in een moeilijke tijd zitten nu...
@Binkster welkom :) Ben benieuwd naar je foto's :)
@Elpatcho,Hopelijk krijg je snel weer ritme in de training en kun je weer op wedstrijd!
@Nens77, pfff wat vervelend zeg zere pink en flinke verkoudheid achter de rug,Ben je ooit lelijk gevallen omdat je wat angstig bent?
Ik merk wel sinds ik moeder ben ik stukken voorzichtiger ben geworden...of het de leeftijd is of het moederschap weet ik niet maar ik stap niet zomaar meer overal op :o
Even er een paar weken weer inkomen en dan zal het rijden vast beter gaan.
@Mando, stuiterende mando :D Toch nog hele nette punten hoor,jammer van die spanning en de mislukte middendraf anders met winst naar huis,gelukkig toch tevreden +:)+

Ik vanmiddag weer bij mn vriendje geweest,had een nieuw halster voor hem gekocht en nieuwe peesbeschermers <3 Alles paste gelukkig.
Mijn zoontje heeft een stukje gefilmd :)
Het beeld beweegd behoorlijk haha
We zijn nog lang niet terug op het nivo waar we twee jaar geleden zijn geeindigd, En rijd hem nu hooguit 3 x per week,Maar de ontspanning komt steeds meer terug en blijft ook steeds beter bij de les ook al staan er 8 merries in de wei langs de bak waarvan twee hengstig <3
Ik zeg knappe brave Willem!! :)

filmpje
http://youtu.be/ib6jL_bhPrg

Gaaf zeg, wat een knappe vent !
Ik ben er in maart vanaf gekukeld, maar niet heel hard, met een koprol zeg maar....
Denk inderdaad dat het ouder en moeder worden hier een grote rol inneemt.
Daarnaast ben ik nogal een controlfreak :o en als ik het idee heb dat mijn paard iets anders doet dan wat ik wil (vooral wanneer hij zich sterk maakt en naar beneden duikt en dan nog wegschiet ook) krijg ik het ook benauwd :D
Nu ben ik nooit echt een held geweest, ben ook gestopt met rijden toen ik van een verzorgpony weer terug de manegelessen in moest en elke week op een ander, was toen 17 en ging op een gegeven moment met buikpijn maar de manege.....

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:59

Nens en Amazone77, ik stap ook niet zomaar overal op en ik ben geen moeder (wel ook een controlfreak, haha) :D het fijne vind ik wel, dat áls ik een paard vertrouw, stap ik ook zonder angst op. Mijn gevoel zegt al heel snel (nog voor het opstappen) of een paard te vertrouwen is of niet. Klinkt wat zweverig maar is absoluut niet zo bedoeld, haha.

Amazone77, is Willem jouw eigen paard? Was ik even nieuwsgierig naar :o

Gaan er hier nog mensen naar de hengstenkeuring op 15 feb?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:55

Hoi!

Storm was gisteren weer gewoon zichzelf gelukkig. Vandaag weer zijn voer opbouwen en rustig weer even longeren vanavond. Hij kon gisteren al wel weer mooie sprongen in de paddock maken dus zit wel snor denk ik.

Kan je filmpje helaas niet kijken op het werk Amazone77. Zal ik in mijn pauze wel even op mijn mobiel doen hihi.

Ik stapte vroeger echt op alle paarden, maar naarmate ik ouder word ben ik wel voorzichtiger geworden. Ben absoluut geen angsthaas maar ga ook geen onnodige risico's nemen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:05

HK is toch dit weekend, zaterdag in Lunteren

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:18

Mando schreef:
HK is toch dit weekend, zaterdag in Lunteren

ja dat klopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:31

Ik ga misschien zaterdag heen dat is de HK va KVTH 15 feb is de HK van NHPS.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:33

O ok.. snap hem al.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:57

Poeh Faringo, spannend dag gehad dus! Krijgt hij zo ander voer dan op deze stal?

Gister mijn haf even lekker getraind aan de longe. Hij was in het begin heerlijk ontspannen. Maar aan het eind kwam onze pension klant, met haar hond en ging een stuk wandelen met haar paard, dus in een klap onrust bij mijn paardje. Haha wat is het dan ook een stresskippetje. Maar goed wel weer rustig gekregen en toe afgesloten. Haha ik tel echt de dagen af voor het eind van mijn stage, niet omdat het niet leuk was, haha maar dan kan ik eindelijk weer echt het werk oppakken!

Yvank succes zondag!
Binkster, gefeliciteerd met je aankoop!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:17

amazone77, denk wel dat het te maken heeft met kinderen, verantwoordelijkheid, merk het namelijk ook.
Vroeger was me niets te dol, en veel meegemaakt. Nu ga ik voor braaf, betrouwbaar maar zal misschien ook wel de ervaring zijn.

Als ik naar de HK ga ik naar KVTH andere heeft geen zin ik heb te veel vreemd bloed. :o
Vindt standing Ovation wel een erg mooie hengst maar Willem mag er ook wezen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:22

Ohja, ik bedoel die van het andere stamboek idd. Wat is volgens jullie precies het verschil? Ik kom net kijken...

Mijn merrie heeft bij allebei keuringen gelopen (1A premie bij KVTH bij opnemen) en haar veulen van 2013 is veulenkampioen geworden bij de NHPS. Ik zou haar 'ooit' weer willen laten dekken dus ik ga eens kijken wat de stamboeken te bieden hebben qua hengsten.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:33

Flurk schreef:
AnnemiekvM schreef:
Hallo allemaal.

En? Goed gegaan?

Tommie deed het super. Moet vooral zelf wennen :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:22

Was het voor jou de eerste keer mennen?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:22

Fijn joh Annemiek dat Tommie het zo goed deed!

Storm was gisteren weer lekker helemaal de oude. Even een half uurtje rustig met hem gereden. Wat was ik blij met de binnenbak zeg. Kwam echt met bakken uit de hemel. Vanavond met m'n nieuwe verzorgster afgesproken. Hadden we maandagavond al maar ja toen liepen de plannen even in het 100. Hoop dat het het weekend lekker weer is. Heb wel zin een ritje of wandelingetje.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:40

Ryder schreef:
Ohja, ik bedoel die van het andere stamboek idd. Wat is volgens jullie precies het verschil?

Ik kom niet verder dan dat het nieuwe stamboek wat sportievere types heeft rondlopen, maar dat is puur wat mij opvalt. Ik ga morgen ook naar de HK van het KVTH omdat jullie me daarop attendeerden! Misschien dat ik sommigen van jullie nog tegenkom :)

Fijn dat het goed gaat met Tommie en met Storm! Heerlijk zeg, een binnenbak!