Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 07:54

Faringo schreef:
Ja ik hou het inderdaad even in de gaten. Het is niet erg diep die plek, net iets dieper als oppervlakkig. Gelijk gekoeld en gewassen met Betadine. Zaten er al een aantal dat ik ff naar de huisarts moest gaan, maar wacht het nog even af. Mijn tetanus injectie is nog goed. Voelt vooral erg dik en stijf nu, maar het is wel netjes dicht. Mocht het er nou echt rottig uit gaan zien ga ik alsnog wel naar de huisarts.

Het is inderdaad een fijne plek waar hij nu staat. Geen modder, buitenzetten wordt gedaan tegen kleine vergoeding, binnenbak, buitenbak, stapmolen, longeercirkel en 3 paddocks. Zodra de grond het toe laat staan ze op de dag op de wei. Vele voordelen ten opzichte van mijn vorige stalling en ook nog eens voordeliger :-). Buitenrijden kan er ook erg goed en zou zelfs KNHS kunnen starten, maar dit jaar ga ik gewoon eerst weer genieten.

Je staat er inderdaad super daar
Ik sta 800 meter verder aan dezelfde weg dus we kunnen wel keertje buiten rijden of je kunt mee op de kar als je dat wilt. Je hebt een leuke haflinger maar die fjord op de foto vind ik ook leuk

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 07:55

Ziet er niet fijn uit je vinger pfff
Fijn dat t goed gegaan is.
Ik had ook ooit zo'n draak.
Petra vlasblom laten komen en nu laad hij wel goed kan hem ook alleen laden.
Ook wel fijn.

Faringo

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 08:37

Goeiemorgen!!

Gaan we zeker een keer doen Lida. Keertje mee op de kar vindt ik ook wel eens leuk. Heb ik al een tijd niet meer gedaan. Die fjord op de foto is van een vriendin van me, ken haar van mijn vorige stalling. Door haar hoorde ik voor het eerst over deze stalling. Hij staat inderdaad prima daar. Als hij zo blijft ouwehoeren wil ik inderdaad ook wel hulp inschakelen met oefenen voor het laden. Wil toch nog wel eens naar de Veluwe en het strand enzo en dan heb ik echt geen zin in dit gezeik iedere keer ;-). Vanaacht anderhalf uur wakker gelegen omdat die vinger zeer deed. Uiteindelijk met 2 paracetamol weer in slaag gevallen. Vinger is wel iets minder dik nu maar buigen enz gaat nog knap lastig hihi. Ben toch echt van plan om te gaan rijden vandaag, dan maar met mijn vinger een soort van pistoolhouding hahaha.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:39

Tandarts voor Lyzet is vanochtend geweest, ze had best wel haken, en daardoor een wond aan d'r wang! Tandarts vroeg al of ik problemen had op rechts, ehm ja.... en of ze schud met d'r hoofd, ehm jaa... :oo ben net gaan kijken wanneer ze voor het laatst gedaan is, was november 2012 :oo *schaam schaam*

Ze was nu sinds 6/7 weken uitgewisseld, dus over half jaaartje weer na laten kijken!
Hij zei dat we iniedergeval verschil moeten merken vd week!!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:32

Dat zul je inderdaad wel gaan merken Lyzet met rijden. Zal ze best last van gehad hebben met rijden, maar nu is alles weer oke en das het belangrijkste!

Nou vandaag de dag dat Storm voor het eerst in zijn 9 jarige leeftijd in een binnenbak ging lopen. Was best een beetje zenuwachtig ervoor. Mede ook doordat ik flink last heb van die vinger. Maar ik moest en zou er op gaan vandaag. De nacht was hij prima door gekomen en hij stond op af en toe wat gehinnik na heerlijk rustig in zijn stal, dus zadel er op en gaan.
Kom ik daar de binnenbak in en hij maakte zich groot, snuiven en hinniken dus kneep hem best wel even. Mezelf niet laten kennen en gewoon opgestapt en aan de slag gegaan. En echt hoor, hij was zo braaf. Heb echt heerlijk gereden. Ben zo trots op hem. Hij was daarna ook echt een soort van moe. Je kon gewoon letterlijk aan hem zien dat hij indrukken aan het verwerken was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:35

Ik ben inderdaad bang van wel ja! Arm paardje...Als ze ook eens konden praten, zou zoveel fijner zijn haha! Maargoed, ze gaat in augustus/september weer! Leuke foto's! Knappe haflinger!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:05

Heerlijk toch.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:09

mooie locatie.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:29

Was echt genieten inderdaad. Ja hij staat daar echt super. Is een fijne locatie.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 06:51

Leuke rij fotos
Ben benieuwd over paar weken of hij nog zo braaf is.
Meestal duurt het 3 weken voordat ze echt helemaal zichzelf zijn.
Maar buitenrijden en mennen gaan we zeker x doen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 08:15

Goedemorgen
Vandaag maar eens een rondje m1 hobbelen.
Ik verwacht er niets van meer voor de ervaring weer even

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 08:16

Goeiemorgen.

Denk dat hij wel gewoon braaf blijft. In die bijna 4 jaar dat ik hem nu heb is hij eigenlijk nooit in de omgang vervelend geweest. Met rijden bijvoorbeeld is nog echt gaan rennen en bokken. Dus als hij zich nu al zo gedraagt zal het wel loslopen.
Mijn vinger voelt vandaag een stuk prettiger. De echte dikke zwelling begint weg te trekken alleen die plek zelf blijft flink gevoelig. Verder heeft het alle kleuren van de regenboog hihi.

Gaan we zeker doen Lida!

Veel succes Mando vandaag! Voor de ervaring is het altijd goed!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:23

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:45

beetje te ver rijden voor ons Peelie...

Gisteren kwam dan eindelijk onze nieuwe haflinger dame bij ons wonen!
Meet feyda, 11 jaar, star x maestro van de bosrand :D

Afbeelding

Amino en feyda zijn gelijk vriendjes, niks geen ruzie alleen wat gemiep (merries ook :roll: )
maar vanochtend stonden ze al uit dezelfde bak te eten,dus dat komt best wel goed!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:48

Knappe dame is het toch he

Vandaag weer gestart.
Moest wel lachen.. stalgenootje zei zal ik hem even vasthouden, ja doe maar. Doos was beetje druk.
Zit ik erop... ja los... zeg ik tegen haar... ploing ploing daar ging Doosje hoor.
Mensen aan de kant lagen in een deuk. (verwachten ze niet van een Blondje)

Hij was fijn met losrijden maar in de proef wilde hij zijn eigen ding weer gaan doen dus heb hem wel beetje aangepakt. Middendraf knopje was hij ineens kwijt, rechtergalop knop had ik blijkbaar op stal laten liggen
Het is echt Mando dan.. {:)-:( {:)-:(

Dus toen de volgende aan het rijden was ik weer even geoefend op de middendraf, rechtergalop.. in de losrijbak die knop deed het toch wel
In de proef weer beide knoppen kwijt. Hij staakte gewoon tijdens de middendraf en ik kreeg me toch een rotbok.
Ja dan heb ik dus 3x4 Echt jammer want in deze proef had ik 177 punten
en in de eerste proef 172
Ik ben erggggggggggg tevreden... ben altijd trots op mijn blondie.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:26

Wat is ze leuk Silby!! Veel plezier met haar. Fijn dat Amino en Feyda op wat gemiep na al gelijk goede vriendjes zijn.

Ohoh Mando had dus echt zijn eigenwijze bui aan vandaag. Gelukkig heb jij wij een tevreden gevoel, das tenslotte het belangrijkste.

Erg leuk Peelie, maar voor mij is het echt te ver weg.

Ik had vandaag Storm los met fjord Jip, staan op stal ook naast elkaar en blijken het samen erg leuk te vinden zagen we vandaag. Jeetje wat heb ik mijn paard eindelijk weer eens zien genieten. Daarna nog even aan het werk gegaan in de bak. Wat deed hij het weer braaf, ben echt trots op ponybeest. Tot nu toe echt totaal geen spijt van de verhuizing. Wat staat hij daar fijn zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:27

Leuke foto's van Storm :)

Jaa leuk Marinda!

Nou die punten zijn toch netjes Esmee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:38

Ik loop momenteel echt even op de reservetank :\ .
Heb alleen maar hoofdpijn, slaap niet of praktisch niet. En dan heb ik ook nog tentamens deze week.. Heb maar gemaild of ik eventueel extra kans ofzo kan krijgen. Ik moet morgen heel veel engelse woordjes kennen. Ik leer al dagen maar weet nog niet wat er op papier staat :n .

Misschien komt er een dag waarop ik niet meer elke dag aan je denk.
Misschien komt er een dag dat ik aan je denken kan, zonder de pijn in mijn hart.
Misschien vergeet ik op een dag de geur van je huid of de geluiden die je maakte.
Misschien, misschien komt die tijd. Maar mooie woorden hebben geen nut,
wetende dat tijd alle wonden heelt maakt vandaag nog niet beter.
Weten dat jij het nu beter hebt daar boven, maakt het voor mij hier beneden
nog niet makkelijker. Want ik mis je, en ik hoeveel tranen er ook vallen;
jij komt niet meer terug.. En ik weet dat het allemaal beter is zo,
maar pijn doen blijft het. Ik mis je, m'n liefste...

Afbeelding

Ik mis mn prinses verschrikkelijk ;( ;( ;(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:40

Succes deze week meid, probeer het beste er van te maken, ook al zal het moeilijk zijn!
Maar ik weet zeker dat Damella over je schouder meekijkt!! Nogmaals, heel veel sterkte meissie!!
PB box staat altijd open voor je!! :(:) :(:)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:06

silby schreef:
beetje te ver rijden voor ons Peelie...

Gisteren kwam dan eindelijk onze nieuwe haflinger dame bij ons wonen!
Meet feyda, 11 jaar, star x maestro van de bosrand :D

[ Afbeelding ]

Amino en feyda zijn gelijk vriendjes, niks geen ruzie alleen wat gemiep (merries ook :roll: )
maar vanochtend stonden ze al uit dezelfde bak te eten,dus dat komt best wel goed!

Wat een lekker ding !

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:07

Yvank_ schreef:
Ik loop momenteel echt even op de reservetank :\ .
Heb alleen maar hoofdpijn, slaap niet of praktisch niet. En dan heb ik ook nog tentamens deze week.. Heb maar gemaild of ik eventueel extra kans ofzo kan krijgen. Ik moet morgen heel veel engelse woordjes kennen. Ik leer al dagen maar weet nog niet wat er op papier staat :n .

Misschien komt er een dag waarop ik niet meer elke dag aan je denk.
Misschien komt er een dag dat ik aan je denken kan, zonder de pijn in mijn hart.
Misschien vergeet ik op een dag de geur van je huid of de geluiden die je maakte.
Misschien, misschien komt die tijd. Maar mooie woorden hebben geen nut,
wetende dat tijd alle wonden heelt maakt vandaag nog niet beter.
Weten dat jij het nu beter hebt daar boven, maakt het voor mij hier beneden
nog niet makkelijker. Want ik mis je, en ik hoeveel tranen er ook vallen;
jij komt niet meer terug.. En ik weet dat het allemaal beter is zo,
maar pijn doen blijft het. Ik mis je, m'n liefste...

[ Afbeelding ]

Ik mis mn prinses verschrikkelijk ;( ;( ;(

Nogmaals sterkte en succes met je tentamens :(:)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:10

Faringo schreef:
Wat is ze leuk Silby!! Veel plezier met haar. Fijn dat Amino en Feyda op wat gemiep na al gelijk goede vriendjes zijn.

Ohoh Mando had dus echt zijn eigenwijze bui aan vandaag. Gelukkig heb jij wij een tevreden gevoel, das tenslotte het belangrijkste.

Erg leuk Peelie, maar voor mij is het echt te ver weg.

Ik had vandaag Storm los met fjord Jip, staan op stal ook naast elkaar en blijken het samen erg leuk te vinden zagen we vandaag. Jeetje wat heb ik mijn paard eindelijk weer eens zien genieten. Daarna nog even aan het werk gegaan in de bak. Wat deed hij het weer braaf, ben echt trots op ponybeest. Tot nu toe echt totaal geen spijt van de verhuizing. Wat staat hij daar fijn zeg.

Ben erg nieuwsgierig, kom op korte termijn in het weekend zeker even buurten !!!

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:11

Mando schreef:
Knappe dame is het toch he

Vandaag weer gestart.
Moest wel lachen.. stalgenootje zei zal ik hem even vasthouden, ja doe maar. Doos was beetje druk.
Zit ik erop... ja los... zeg ik tegen haar... ploing ploing daar ging Doosje hoor.
Mensen aan de kant lagen in een deuk. (verwachten ze niet van een Blondje)

Hij was fijn met losrijden maar in de proef wilde hij zijn eigen ding weer gaan doen dus heb hem wel beetje aangepakt. Middendraf knopje was hij ineens kwijt, rechtergalop knop had ik blijkbaar op stal laten liggen
Het is echt Mando dan.. {:)-:( {:)-:(

Dus toen de volgende aan het rijden was ik weer even geoefend op de middendraf, rechtergalop.. in de losrijbak die knop deed het toch wel
In de proef weer beide knoppen kwijt. Hij staakte gewoon tijdens de middendraf en ik kreeg me toch een rotbok.
Ja dan heb ik dus 3x4 Echt jammer want in deze proef had ik 177 punten
en in de eerste proef 172
Ik ben erggggggggggg tevreden... ben altijd trots op mijn blondie.

Ze hebben dan zooo hun eigen mening over het gebeuren hihi
Fijn dat het toch weer een goede ervaring was !

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:28

Ik heb momenteel weinig te melden maar lees altijd mee.
Morgenochtend weer in de les, poosje niet gereden vanwege operatie aan mijn pink en daarna erg verkouden met oorpijn, hoofdpijn en zwaar geïrriteerde en overvolle holtes.
Ik moet dan weer zo een beetje opnieuw beginnen, heb weer veel spanning en wordt te voorzichtig waar ons Wiebel dankbaar gebruik van maakt.... Hij valt dan steeds terug in stap, slecht aan het been en af en toe gewoon dwars
Gisteren een kwartiertje gereden (stap meestal na de galop op, mijn dochter rijdt vaak als eerste) en wilde vandaag ook maar er reed een behoorlijk druk, jong paardje mee die diverse keren met een paar rotbokken aan de kletter ging.
Wiebel schrikt daar gelukkig niet heel erg van (schiet met een bokje naar voren) maar dan zakt toch echt de moed me in de schoenen :n

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:27

ohh silby dat stipje op der lip heeft die van mij ook hahahaha van de bosrand kenmerk. ohhh nog eem vraag aan jullie alle : wat voor spring zadel zouden jullie op je haf leggen