Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:30

Mariekoo, we kennen elkaar al een beetje :P (bokt en FB), heb op dezelfde manege gereden als jouw, weet je nog?

Anoniem

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:32

Welkom :)

Ik ben vandaag even een paar uurtjes wezen uitwaaien. Lekker met mn fjordenvriendje Boris en mijn beste vriendinnetje die gisteren ook mee was (waar boris van is) het bos ingeweest :)

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 00:42

Heerlijk Yvank, even je mind verzetten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 06:03

Lekker yvanka.
Goedzo.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:07

welkom Colinda. :)

Willem heeft een maat full,alleen de bakstukken zitten op zijn kortst en de keelriem op zijn grootst 8)7

Vanmiddag 1 van de beste ritjes ooit op hem gehad,wat was ie lekker een het sjouwen!! +:)+
Oh en met mijn ''nieuwe'' tweedehandse bijna nooit gedragen van marktplaatst gekochte heerlijk zittende mountainhorse laarzen :D :D :D
Heb ze gisteren binnen gekregen,gelijk gepoetst en ze zien er uit als nieuw!!
Ze zijn wel een tikkeltje lomp maar wel stallion proef haha
Rijd toch echt stukke fijner hoor met laarzen :o
En ik zit nu ook een stuk steviger,en dat was vanmiddag maar goed ook :+
Merries in de wei gingen aan het rennen en meneertje had daar ook wel zin in,Hij ging heel even heeeeel hard en kreeg toen door dat hij nog iets op zijn rug had zitten <<)
Daarna liep hij weer super!!

@Yvank,fijn dat lekker een stuk hebt kunnen rijden!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 06:12

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 06:15

Faringo schreef:
Hoi!

Meld zich ook weer.

Welkom Colinda!! Ook lekker actief met je haffie bezig.

Nou ik werk nog twee dagen van de week en dan een lang weekend. Donderdag alvast een deel van mijn paardenzooi verhuizen en zijn stal op zn nieuwe stekkie klaarmaken. Had ik afgelopen weekend al willen doen maar mijn auto was stuk. Mijn uitlaat hing praktisch op de grond dus daar kon ik weg niet meer mee op. Inmiddels weer voor een flink bedrag gemaakt. Dag spaarcentjes....
Mijn fotoboek is er ook nog steeds niet dus vanmorgen maar even een e-mail gestuurd wanneer ik hem kan gaan verwachten. Kortom het lijkt wel of er helemaal niets soepel verloopt momenteel haha.
Wel een verzorgster gevonden voor Storm dus dat is wel heel fijn. Gaandeweg zullen we wel zien hoe het gaat. Die draak liet zich toen ze er was ook echt nog even op zijn slechtst zien. Die liep me te springen en gillen het laatste stuk van de wandeling. Ging een paard weg en toen leek ie ineens verlatingsangst te hebben of zo hihi. Gisteravond heb ik hem dus gelijk even flink aan het werk gezet. Had de bak voor mezelf. Heb echt heerlijk gereden met hem.

Nou nu maar eens aan de slag op het werk want heb genoeg te doen.

Hoop niet dat hij vaker last heeft van verlatings angst
Hihi

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 06:15

xx_Lyzet schreef:
Mag ik mss brutaal vragen wat voor maatt hoofdstel jullie haflingers hebben? :oo

Ja dat mag
Cob maat of bedoelde je het model?
Een gecombineerde neusriem en een kleppen hoofdstel

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 06:17

Yvank_ schreef:
Welkom :)

Ik ben vandaag even een paar uurtjes wezen uitwaaien. Lekker met mn fjordenvriendje Boris en mijn beste vriendinnetje die gisteren ook mee was (waar boris van is) het bos ingeweest :)

Tof dat je die gelegenheid hebt, maar lijkt me ondanks dat toch zwaar

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:59

Nieuw hoofdstel is besteld, komt als het goed is volgende week binnen! :D
Maatje cob, omdat ze van dat merk nogal ruim uitvallen, kan anders altijd nog omruilen!! :D

Gister weer even gereden, maar helaas zat ze op rechts vast! :( En ben waarschijnlijk opzoek naar een nieuwe instructrische, en zodra mn nieuwe hoofdstel er is, heeeel goed doortrainen & doorpakken!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:21

Oooh, hahahaha het komt als het goed is dit weekend al binnen! :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:42

Nou het trailer laden was zoals verwacht weer een drama, maar de aanhouder wint. Hij is er op gegaan en we zijn veilig op de nieuwe plek aan gekomen. In de middag is hij lekker buiten geweest en heeft met zijn oude nieuwe vriend (stond ook op vorige stalling) nog even gespeeld. Storm stond al gauw lekker te knabbelen op zijn stro en te genieten van zijn peen en kuil. Morgen maar even op zijn rug de binnenbak verkennen als mijn vinger het toe laat. Die is flink kapot en gekneusd. Tijdens het laden brak de gesp van de lijn en die klapte vol op mijn vinger. Stond flink te jodelen. Maar al met al zit ik met een gerust gevoel op de bank nu.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:46

Oei vervelend dat het laden niet ging zoals gehoopt.. En :(:) voor je vinger! Maar fijn dat de verhuizing al met al toch goed gegaan is. :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:49

Ja hoor, waren nu 1,5 uur bezig, de vorige keer 2,5 uur dus we gaan vooruit _O- . Nee hoor al met al is verder alles gewoon goed gegaan. Zal zo nog even wat foto's plaatsen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:52

Hij staat zelf heelhuids op zijn nieuwe stalletje toch, daar ging het om :P
Och een uur winst, volgende keer staat ie er in 30 minuten op dus, haha.

Ben benieuwd hoe vlug die van mij vrijdag op de trailer staat.. := We gaan naar de kliniek voor z'n huidprobleem.
Toen die gebracht werd stond ie er in no-time op (zeiden ze), maar toen we hem een keer met de trailer van de wei gingen halen bleef ie ook mooi voor de klep staan.. ff aanduwen van achter en toen ging die wel hoor, maar heb toch liever dat ie er zelf op wandelt :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en m'n vinger :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:54

Balen dat het laden niet zo lekker ging! Wel leuke foto's :)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:55

Leuke plaatjes! En die vinger ga je nog wel even voelen gok ik zomaar, ziet er vervelend uit :(:)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:57

Storm loopt tot half in de trailer, zodra ik onder de stang door ga, loopt hij er weer uit. Verder is hij een ster in zijwaarts naast de klep gaan staan. Echt een monster is het hihi. Ga wel flink oefenen met hem.

Hij staat inderdaad lekker op zijn nieuwe plek en das het belangrijkst, maar inderdaad die vinger doet goed zeer dat zal ik niet ontkennen haha.

Jij alvast heel veel succes op de kliniek. Zag je topic al voorbij komen op bokt. Toch wel iets mysterieus wat hij met zijn huid heeft. Hopen dat je straks wat meer weet en er toch een oplossing voor is, want je bent al aardig lang aan het tobben ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:00

Succes op de kliniek!

Over trailerladen ik laadde damella altijd vanaf de zijkant ik loop dus niet mee naar binnen maar zet er dr voor en dan moet ze er zelf in lopen (heb haar dat ook geleerd dat ze op stem erin gaat) dan stang dicht en dan vast maken :j

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:09

Bedankt :)

Haha wat een draakje inderdaad!

Oh dat is inderdaad handig Yvank dat ze er zo vanzelf in liep!

Verwacht eigenlijk wel dat Amadeus er wel vrij snel op zal staan hoor. Beetje met mijn stem aanmoedigen, paaien met wat lekkers :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:13

Das super Yvank dat je haar dat zo geleerd hebt. Eens deed Storm het ook altijd heel makkelijk, maar die tijden lijken echt voorbij. Ga gewoon regelmatig oefenen dat zal het ook wel wat beter worden. Gelukkig hoef ik niet vaak met de trailer op pad dat scheelt.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:33

Succes op de kliniek Yinthee.

Faringo, Mooie foto's en een leuk plekje,

komt mij bekend voor, precies hetzelfde alleen aan de onderkant van mijn hand.
Eventjes goed in de gaten houden, moest zelf aan de antibiotica.
Hier ook een laadmonster, voor in de trailer het snoepje opeten en er als een raket van achteren af, of van de zijkant eraf. Maar gelukkig gaat het nu een stuk beter door veel te oefenen.

Hoop het nog een keer te doen van de zijkant en de stang vast alleen duurt nog eventjes.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:22

Ja ik hou het inderdaad even in de gaten. Het is niet erg diep die plek, net iets dieper als oppervlakkig. Gelijk gekoeld en gewassen met Betadine. Zaten er al een aantal dat ik ff naar de huisarts moest gaan, maar wacht het nog even af. Mijn tetanus injectie is nog goed. Voelt vooral erg dik en stijf nu, maar het is wel netjes dicht. Mocht het er nou echt rottig uit gaan zien ga ik alsnog wel naar de huisarts.

Het is inderdaad een fijne plek waar hij nu staat. Geen modder, buitenzetten wordt gedaan tegen kleine vergoeding, binnenbak, buitenbak, stapmolen, longeercirkel en 3 paddocks. Zodra de grond het toe laat staan ze op de dag op de wei. Vele voordelen ten opzichte van mijn vorige stalling en ook nog eens voordeliger :-). Buitenrijden kan er ook erg goed en zou zelfs KNHS kunnen starten, maar dit jaar ga ik gewoon eerst weer genieten.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 07:47

Faringo schreef:
Nou het trailer laden was zoals verwacht weer een drama, maar de aanhouder wint. Hij is er op gegaan en we zijn veilig op de nieuwe plek aan gekomen. In de middag is hij lekker buiten geweest en heeft met zijn oude nieuwe vriend (stond ook op vorige stalling) nog even gespeeld. Storm stond al gauw lekker te knabbelen op zijn stro en te genieten van zijn peen en kuil. Morgen maar even op zijn rug de binnenbak verkennen als mijn vinger het toe laat. Die is flink kapot en gekneusd. Tijdens het laden brak de gesp van de lijn en die klapte vol op mijn vinger. Stond flink te jodelen. Maar al met al zit ik met een gerust gevoel op de bank nu.

Jammer dat hij zo slecht laad, dat worden dan alleen ritjes in de buurt
Maar je kunt er wel leuk buiten ri jden