[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:50

:P Zo ik moet gewoon 10 pagina's terug bladeren om mijn laatste reactie te vinden :+

Peelie schreef:
Mara staat op een behoorlijk kale wei ja. Maar dat is nu op dit moment ook niet goed, omdat het fructaangehalte in het gras op dit moment echt mega hoog is. Je kan een paard op dit moment beter op een paddock zetten met goed hooi (zoek eens op duits kruidenhooi) En dan als het gras geschoten heeft kan de de paarden er op zetten.
Maar mensen vinden het zo mooi op paarden op een mooie groene volle sappige wei te zien. Maar dat is helemaal niet goed voor het darmenstelsel van paarden. Dat is ook de rede dat paarden die van de winter op stal hebben en gestaan en daarna de wei op gaan de eerste weer dik aan de scheit zijn. Maarja, een paard op de paddock met minimaal hooi is sielluuggghhh... Als je snapt wat ik bedoel :P

Krijg je daar opmerkingen over, dat ze zo kaal staan? Een volle wei is idd niet goed. Ben ook erg blij dat ankie deze lente/zomer alleen op de paddock komt en niet in de wei. Het was elke keer weer een gedoe in de zomer, dan werd ze zo dik dat het gevaarlijk werd. Nee dan liever een paddock!

@freya: gefeliciteerd met wahida! Ga jij de opening regelen? Mag mijn naam er ook nog bij :))

joopiexx schreef:
Hinke en nathalie horen natuurlijk ook wel bij de harde kern. Hinke heb ik ook al een tijdje weinig gespot hier! Ik heb wel een filmpje maar ik weet nie hoe ik dat moet mailen.

Moyra; ik heb ook alles op hyves staan, is dat ook een optie? Of heb je er dan veel meer werk aan?

Dank je :D
Mss kan mijn filmpje (zie onderschrift) ook in de opening? Is al een oud filmpje maar heb nog geen nieuwe gemaakt.

Sorry dat ik niet zo veel reageer, maar heb het een beetje druk. Ben een week bij mijn ouders geweest, en heb wel lekker kunnen rijden :D En ben tot de conclusie gekomen dat ankie niet van dressuur houdt (want dan is ze best traag, in de bak) maar dat ze buiten best wel vlug is ;) En het is toch wel een springwondertje, want ze kon over 2 balken (die op de grond lagen, welteverstaan :) ) draven zonder op haar muil te gaan (kon ze eerst niet 8-) ) Oh, en ze is ongemerkt 2 cm gegroeid, want ze is nu echt 1.48 }:0
Zo, dat was het wel weer ;)
Heb ik nog veel gemist?

horsii

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:56

Leuk dat je met ankie bij je ouders bent geweest:)
Peep is juist een klier in de bak(snel, en een draak, bokken) en buiten super rustig:P
Beetje sloom zelfs ahha

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:58

Oh dat is ook rot! Bokken enzo heeft ankie nooit echt gedaan. Ze is gewoon een beetje lui. Ik denk dan dat ze moe is (ze heeft natuurlijk niet zo'n goede conditie omdat ik niet vaak op haar rij) maar ze zweet nooit aan het eind, dus zo moe is ze dan niet :D
Maar jij rijdt dan alleen buiten met je haf?

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:00

Ankie is groot geworden en een springkampioen! :D

Okee ik ben bang om dit snoepje te eten! :P Hij is zuur, maar lekker! Maar doet zeer in me mond!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:05

Zure snoepjes zijn slecht voor je tanden :P

Ik ga even uitrusten op de bank :Z

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:06

Neehoor, ook in de bak!
Moet altijd even door der vervelende gedoe heen rijden en dan is ze daarna super braaf.

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:31

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:34

:( Wat een gedoe om een foto te plaatsen. Leon heeft het via zijn computer moeten doen, dus hier commentaar. Eindelijk eens foto's van Verena op bokt. Candace er staan ook foto's bij van de bruine laarzen op zwart zadel. Ik weet alleen niet of je er veel aan hebt, ik heb nl nogal een klein zadel. ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:07

Heyyy Hinke jij leeft ook nog :D Gezellig :D

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:39

Hoi, ondanks ik hier lang niet gepost heb kan ik het toch niet laten om ff te spammen: http://hafviertalsmidshof.hyves.nl/ de hyves van ons haflingerviertal. We rijden verenigingswedstrijden binnen onze kring met onze haffies en hebben afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd gehad... werd beloond met 168 punten wat voor een viertalproef een dikke winspunt is!!! :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:46

Hinke schreef:
Zure snoepjes zijn slecht voor je tanden :P

Ik ga even uitrusten op de bank :Z

Ooh dan hebben mijn tanden een slecht leven, want ik eet altijd zure matten!
Ik houd niet zo erg van zoet, meer van zuur. Ik ben ook een zeikerd :Y)

Jolanda; al die delen bijhouden lukt me al niet eens! Maar ik zal wel mn best doen om bij te blijven.

Vandaag ben ik vrij, maar de kinders op het werk hebben hun examen nederlands nu dus ik ben wel btje nerveus voor ze! Ik hoop dat ze goed hun best doen. Straks me fiets ophalen bij de fietsenmaker, die staat daar al een week op me te wachten. Dan paardjes mesten, allebei want dinsdag is geloof ik mijn horseday geworden. Mn oudste zus heeft examens, en de jongste moet kranten lopen. Vind het wel leuk maar ook wel vermoeiend om allebei te rijden.. Slaap ik lekker vannacht ;)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:51

Zo Joopie je hebt t maar druk met die 2 paardjes :) Wel leuk toch?
En idd, slaap je lekker :)
Kan em voorstellen dat je t spannend vind voor je kinders op je werk :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:56

Ja het is ook wel leuk, maar ik ben wel blij dat het niet 2 van mezelf zijn.
daarom ben ik dan misschien ook het liefste met Wenner bezig.

Onze pony's groeien trouwens ook aardig in de breedte zeg, pff dat gaat ineens hard. Dus elke dag maar een beetje sporten, en goed in de gaten houden. 's morgens valt het wel mee, dan hebben de het gras in de stal gedeponeerd maar als ze binnen komen weet je niet wat je ziet.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:02

Haha hebben alle haffies wel last van:P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:10

muppetmayo schreef:
Heyyy Hinke jij leeft ook nog :D Gezellig :D

Jij ook :D Hoe gaat het met daims? Stond je nu al op een nieuwe stal?

@joopie: je rijdt nu 2 paarden per dag? Druk!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:33

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:03

Hinke, ik rijd meestal 2 x in de week allebei, de rest van de week alleen Wenner hoor dus het valt wel mee! En ik denk dat ik vandaag 1 rij en 1 longeer gezien het weer en mijn eigen conditie. Ik ben straks na 3 kwartier rijden wel leeg :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:03

hahaha:P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:22

Peepje zou zaterdag of zondag kunnen verhuizen naar een anderen stal, nu even kijken of ik vervoer geregeld krijg. Als mijn pa zijn auto gemaakt is hoeven we alleen een trailer te huren, maar die is gister weggesleept door de anwb en we weten niet wanneer die gemaakt wordt aangezien de onderdelen nu pas besteld zijn.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:41

En anders een oproepje plaatsen voor mensen die je kunnen brengen naar je nieuwe stal?
Oud klasgenootje van mij staat ook op midden delfland, ga binnekort bij haar kijken dus miss meet ik peps dan wel ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:51

joopiexx schreef:
En anders een oproepje plaatsen voor mensen die je kunnen brengen naar je nieuwe stal?
Oud klasgenootje van mij staat ook op midden delfland, ga binnekort bij haar kijken dus miss meet ik peps dan wel ;)

Haha wie weet:)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:09

lisa haar filmpje is inderdaad al een aantal maandjes af.
Deze zal ik eerdaags even uploaden.
Joopie je mag de link van je hyves eventueel toesturen maar moet je hyves wel openbaar te bekijken zijn anders als ik aan jou filmpje wil beginnen moet ik wachten tot je mij accepteerd.

Verder niet bij gelezen alleen even onder mijn naam gezocht in dit topic.

Hinke, ik wil eventueel voor jou ook een nieuwe maken.
Heb nog een hele hoop foto's van ankie bij bram in het land ect.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:51

Hinke, ik krijg er geen commentaar op, dit voornamenlijk omdat er nog een weiland tussen Mara en de weg zit. Voorbijganders kunnen dus niet echt die oe kaal het weiland is. Daarbij is het niet mega mega kaal. Van een afstandje is het nog wel groen :P

heey MM, jou heb ik ook lang niet meer gezien... Ik begon de harde kern al een beetje te missen!!! :oo

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:41

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:03

melody leuke foto's.