[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:51

Maar Nathalie, hoeveel bijrijdpaarden heb je nu wel niet? :+ En hoezo was die melkerij informatiever? Wat vertelden ze daar? Van de melkerij waar wij heen zijn geweest was het natuurlijk nog maar de eerste keer dus op zich niet zo heel gek dat ze hun verhaaltje nog wat moeten verbeteren.

@Flurk: Gaaf! Hij kan echt hoog!! Ik wou dat Ankie dun was en dat ik met ankie kon gaan springen ;) Ik ga het nu niet eens proberen met die honderd kilo overgewicht..

@Freya: wat een goorlap! Wahida lijkt btw al behoorlijk groot, hoe hoog is ze?

Moest vandaag weer onverwacht werken, bah! Mensen ik denk dat ik mij voorlopig even ga afmelden voor dit topic |( Ik ga de komende tijd ff niet meer bokken want heb al mijn tijd nodig voor studie/werk/knollie. Alles loopt nu al in de soep en als ik dan ook nog elke dag ga bokken...
Zal na een tijdje wel weer verschijnen en tot die tijd staat mijn pmbox open ;)
Vanavond nog ff ontwennen van bokt :+

jSophiaF

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:53

Wahida meette precies op 3 mnd 1,09.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:55

@Stravero: Jemig, wat klinkt dat eng zeg! Van die hartslag.. Hopen dat het tijdelijk is en je uiteindelijk nog een boel plezier met haar kan beleven!

@Flurk & Freya: Leuke foto's!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:57

:= tja.. word beetje veel zo.. maar als ik dit paard ga rijden zal het 1 keer in de week zijn.
Met athosja heb ik 2 keer in de week les.
en de paarden van Pien zijn echt verzorgpaardjes..
dus zal dan 2 bijrijdpaarden hebben.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:00

Nathalie je komt in ieder geval geen paardenlucht tekort!

Freya; wat een leuke foto's van Wahida!

We mogen wel is nadenken over ons 3e deel want het gaat zo hard dat we dalek ineens topicloos zijn :+

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:00

Maar die paarden van pien kosten ook tijd! Moet je ook een bijdrage betalen voor je vzpaardjes?

@freya: dat klinkt wel groot: is het een normale lengte voor 3 maanden? Je had toch ook uitgerekend hoe groot ze in theorie gaat worden?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:05

Gisteren heb ik op een new forest gereden van 1.48 en voor me gevoel was die echt inimienie terwijl wenner maar 2cm groter is!
Was leuk om te zien waar wenner vandaan komt joh.. Als k t nog nie had verteld: Ik ben gister op zijn oude stal geweest waar hij 3 jaar heeft gestaan.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:06

joopiexx schreef:
Nathalie je komt in ieder geval geen paardenlucht tekort!

Freya; wat een leuke foto's van Wahida!

We mogen wel is nadenken over ons 3e deel want het gaat zo hard dat we dalek ineens topicloos zijn :+

Als we eens iemand uitzoeken die het gaat openen, dan kan die alle stukjes in elkaar prutsen en maken we er met z'n allen een superopening van!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:08

pfff, heeft iemand het bod op het zadel weer ingetrokken omdat ze 50 euro te veel vind voor het zadel...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:08

neey ik hoef nergens voor te betalen. ik geef ook juist de meeste tijd aan de paarden van pien! want dat is gewoon echt m'n plekkie geworden! heb het daar zoo naar mijn zin!! kan daar echt mijn ei kwijt en m'n rust vinden!
Athosja is puur alleen voor de les. ben daar dan meestal 2uurtjes bezig en ga dan naar Pien om gewoon lekker bezig te zijn met de paarden en alles er omheen.

Hoe ik King daar in ga passen moet ik nog even gaan bedenken, want wil daar eigenlijk geen andere dingen voor opschuiven.. maar dit is ook beetje bijzonder geval.. een persoonlijke kwestie van de eigenaresse.. dus wil het eigenlijk ook niet weigeren..
het komt vast wel goed..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:09

Ze zou tussen de 1,41 en de 1,48 moeten groeien in theorie dan he.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:11

Jody, komt vast omdat ze een stuk smaller zijn :P voelt het meteen veel minder paard..

Baalen peelie..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:12

dat is maar een kleintje dan? maar donna is ook niet zo groot toch?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:14

Jaa toont ook veel minder massaal, ik dacht ook dat het wel een kleintje was.
Zoiezo wenner nog eens goed op laten meten.

Gail; dat zadel raak je denk ik nog wel kwijt!
Ik ga mn huidige singel ff opmeten, en ff vragen of ze die nog terug wil want dat weet ik eigenlijk ook niet.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:17

joopiexx schreef:
Gisteren heb ik op een new forest gereden van 1.48 en voor me gevoel was die echt inimienie terwijl wenner maar 2cm groter is!
Was leuk om te zien waar wenner vandaan komt joh.. Als k t nog nie had verteld: Ik ben gister op zijn oude stal geweest waar hij 3 jaar heeft gestaan.

Wat leuk! New forestponys zijn idd echt pony ponys :D Ze zijn veel smaller en dat maakt voor je gevoel en ook voor het oog veel uit als je zelf 1.70 bent.

@nathalie: dat heb je goed voor elkaar! Ik wil niet weten hoeveel ik aan ankie uitgeef. Stalgeld is al 240 euro, tel daar bekappen, hoefschoenen, vitaminekoeken, wormenspuiten etc bij op..

@freya: dat is een mooie maat toch?

@peelie: je hebt je boomloze zadel te koop gezet? Gewoon rustig blijven wachten, hij wordt heus wel verkocht. Al wacht je een half jaar!

Ik ga naar bed , welterusten!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:19

Tjah, het is een zadelmarkt zadel... Dus zo'n goedkoop zadel. Ik heb er toen 200 euro voor betaald. Alles er op en er aan.

Maar bij deze zit de boom gelukkig recht in en de kussens zijn ook recht. De kussens zijn niet super zacht, maar wel goed te gebruiken om een paard zadelmak mee te maken.. Maakt toch niet uit als er een krasje op komt. T is toch goedkoop...

Maargoed...

ik zie het allenmaal wel gebeuren... als ik het maar kwijt raak... :P

Maar als je een nieuw singeltje wil.. ik heb in 70 60 55 en 50 cm in de aanbieding :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:20

Hinke; wat heb jij allemaal bij jou op stal dan?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:22

nee niet dat boomloose... die blijft de rest van zijn leven hier :+

nee mij aller eerste eigen gekochte zadel :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:22

@ Hinke, ja hoor, ik ben al blij als ze 1,40 wordt, groter dan haar mama. Al moet ik moeders nog meten, maar volgens mij is ze gekrompen en is ze kleiner dan 1,38, hahaha

@ Peelie, donna is volgens het paspoort 1,38 een ukkie dus. Maar Wahida is nu bijna net zo groot als haar vriendinnetje. En zij is van een merrie die een stuk groter is, die richting de 1,45 gaat en het 5e veulentje is.
Hoe groot is jouw Nash ???

Ik zie wel hoe groot ze wordt en als ze rond de hoogte van moeders blijft, is voor mij ook perfect.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:28

Nash is echt heel groot. Die komt tot mijn navel...

Meet even :+ nash meet ongeveer 1,06. En dat is in mijn gedachte, de laatse keer dat ik er bewust naast heb gestaan en toen heb 'gemeeten'...

Maar dat is ondertussen ook al weer een maand geleden...Ik zou hem dus eigenlijk weer opnieuw moeten metn, want hij is ondertussen wel groter...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:35

Wahida was met 2 mnd ook rond de 1,06.
Als ik binnen kort langs kom, zal ik me meetstok mee nemen. Of heb je die ?

zaterdag 10 oktober wordt onze nieuwe aanwinst gebombardeerd tot fotomodel bij snowworld in Landgraaf, compleet met tonnetje.
( nieuwe aanwinst is st.bernard )
Laatst bijgewerkt door jSophiaF op 20-09-09 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:36

Hinke schreef:
@nathalie: dat heb je goed voor elkaar! Ik wil niet weten hoeveel ik aan ankie uitgeef. Stalgeld is al 240 euro, tel daar bekappen, hoefschoenen, vitaminekoeken, wormenspuiten etc bij op..
Ik ga naar bed , welterusten!

Dat is dus ook precies de reden waarom ik geen eigenpaard heb... kan dat gewoon weg niet betalen.. Nu betaal ik alleen lesgeld voor de lessen met Athosja. maar daar kies ik zelf voor.. wil gewoon les blijven houden..

trusten.

Ik ga ook zo maar eens onder de wol.. heb het nu wel aardig gehad..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:38

truste iedereen die gaan pitten ...

Ja ik ken het, dure hobby die paardjes. stalgeld 295 voor donna, 60 euro voor wahida, bekappen elke 8 weken a 25 euries, afgelopen week 32 euro mestonderzoek en 20 euro wormenkuur voor allebei, enten 25 euries per paard ( standaard enting , rhino 35 euries extra ) en over een week ongeveer weer 32 euries voor mestonderzoek. Het tikt wel lekker bij elkaar op zo, maar ondanks dat wil ik ze voor geen goud kwijt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:43

tjah ik betaal 75 euro per paard. 3x75=225 euro in de maand. Hooi er bij in. stro niet. Mara krijgt toch geen brok... Nash een matador ook nog niet. hoeven van Mara doe ik zelf. Matador en Nash worden niet niet heel bekapt oid... maar dat ga ik in de toekomst ook zelf doen. Verder... wormen kuren krijgen ze bij mij niet te vaak. stal mest ik zelf uit.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:46

Jaaa het is zeker geen goedkope hobby maar ik vind het momenteel nog niet de spuigaten uitlopen.
Mn stalling is relatief goedkoop, onder de 200 blijft het altijd wel, en spullen kan je zo gek maken als je zelf wilt.
1x per jaar tandarts, de entingen en de hoefsmid om de 10 weken. Tsja als hij wat krijgt, dan is het een zure grap maar dat is het risico. Ik spaar nu gewoon voor het geval dat.