[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:58

Nathalie: is er dan niemand anders die je verder kan helpen?

Ik vind het overigens ook wel mee vallen met het buiten komen. Menig ander paard komt nog niet eens buiten.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:58

joopiexx schreef:
Nathalie83 schreef:
we zetten ze meestal rond 12u buiten op zaterdag en woensdag want dan rijden we eerst, de andere dagen zetten hun of ik ze rond uur of 10 buiten en gaan rond 5 á 6 uur weer naar binnen

Opzich vind ik dat nog best wel veel, die van mij komt er minder uit, vele malen minder in de winter dan he..

nou dat vind ik dus eigenlijk ook.. en de haffies hebben er nu ook geen last van.. alleen dat andere paard die er dus staat wordt dus echt strond vervelend van op stal staan.. en begint ook al stalondeugden te krijgen.. vandaar dat hun er zo mee bezig zijn.. en kijjk bij de randstad.. daar zijn zelfs paarden die ook in de zomer op stal staan... kijk als het mijn paarden waren zou ik ze idd elke dag buiten zetten.. maar ja.. ik kan me hier nog wel bij neer leggen.. helaas die andere meiden niet..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:01

ik kan er wel blijven maar krijg dan geen les meer en kan ik dus ook niet op nora gaan rijden na de zomer.. daar heb ik hulp bij nodig en ken/weet verder niemand ie me zou kunnen helpen.. daar komt bij dat ik echt graag les wil blijven houden van haar want klassiek dressuur en het freestyle bevalt me echt super!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:03

Jaa, die keuze moet ieder voor zich maken, ligt ook een beetje aan het soort paard dat je hebt, wat betreft het buiten staan dan he..

Nouja hopelijk komen ze er een beetje uit.. en blijft het gewoon lekker bij t oude!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:05

ik laat alles nog maar ff goed bezinken en blijf voorlopig lekker poetsen en zaterdag zal ik wel horen wat er gaat gebeuren..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:06

ik vind ook de ze voldoende buiten komen...

Mara kwam op een gegeven moment maar 2 uur buiten.. (was ik het HELEMAAL niet mee eens...)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:07

dat is ook wel heel erg weinig idd..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:08

dan had ik me ook zeker niet afzijdig gehouden

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:11

Die van mij komt alleen maar buiten als ik er ben..
Vaak probeer ik wel 2 keer op een dag te gaan dat hij en los kan staan, en dat ik even ga rijden oid..

Voordat ik Boy kocht heeft hij wel hele dagen buiten gestaan, maar hij wordt er niet gelukkig van om de hele dag in een zandbakje te staan.. Van de zomer had hij op een gegeven moment geen zin meer in het land en kwam hij gewoon terug gelopen (de paarden gingen daar zelf)
Hij gaat dit jaar op zn nieuwe stal gewoon mee met de andere paarden de wei in en dan wacht ik het wel af hoe of wat.

Boy houdt gewoon veel van zn stal, en daar lekker in rondstruinen kan prima stal is lekker groot.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:11

noujah het ligt eraan hoe het zit zelf.. mijn paard kwam op de vorige stal echt helemaal niet buiten (volgens die stal eigenaar ploegde hij de hele wei om maar zijn 2 merrie's en 2 twenters konden er wel in) en dan zetten hij hem ook nog niet eens in de paddock ofzo.

Maar waar ik nu sta betaal ik 300 euro in de maand en als je hem buiten wil laten zetten is dat ook nog eens 1 euro per keer.. nou dan maar minder vaak buiten en alleen als ik er ben..

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:14

mijn paard komt elke dag buiten weer of geen weer alleen met de ijzel niet! in de winter van 9 tot 4 en in de zomer zoalng het licht is!

trouwens themba is beroemd
www.snippervlucht.nl

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:15

ik ben wel heel benieuwd wat er allemaal gaat veranderen als die welzijns nota er door is.. daardoor is het gedoe op stal ook begonnen.. ze hadden dat de eigennaaren dus laten lezen..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:16

Ik ben daar niet eens zo van op de hoogte..
Wat houdt dat precies in?

Ook iets dat je paard niet alleen mag staan toch?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:19

klopt. niet alleen, bv geit erbij is al goed, geen prikkeldraad om het land, en hoeveelheid weidegang/beweging

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:20

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:22

wel een goede maatregel, er staan altijd nog paarden die een aantal dagen achtereen niet naar buiten komen.
Op mn vorige stal liepen we ook altijd met paarden te slepen die er anders niet uit kwamen..

Ik ga even je link bekijken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:24

themba beroemd :D Ik zie hem :D

Mooie foto's trouwens :)

Bij ons was dat van de winter... Het was ook gewoon te gevaarlijk om de paarden toen buiten te zetten... Het hele terijn was bevronen... Ook de hele oprit enzo... Dus zetten ik mara me gevaak voor eigen leven in de stapmolen en dan heel zachtjes. Want het zand dat er in ligt was ook bevroren...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:26

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:30

vind wel dat paarden veel buiten moeten komen maar niet alleen? daar ben ik eht niet helemaal mee eens.. sommige paarden moeten toch wel alleen staan op mijn werk is er een vosje en die word altijd helemaal belaagd door de rest en staat dus altijd alleen in een kamp..

daar komt bij .. hoe doen ze dat met hengsten? een geit?
en ik zie mijn baas niet zo snel een geit aanschaffen ofzo :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:30

dankje, wel interessant onderwerp..
het is wel druk in paardenland he..

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:31

Hallo allemaal :D

Ben net weer terug van les, echt heeeeeerlijk gereden :+:

Vanmiddag ook heeeeeerlijk op de pony van een stalgenootje gereden, die was ziek en kon niet komen (gister ook al)
Paardje zat wel erg vast en mistte een hele hoop bespiering, maar liep uiteindelijk ook super

Zal morgen wel weer even bijlezen... Ga nu lekker vroeg m'n bedje in :z

:wave:

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:31

Susyb schreef:
vind wel dat paarden veel buiten moeten komen maar niet alleen? daar ben ik eht niet helemaal mee eens.. sommige paarden moeten toch wel alleen staan op mijn werk is er een vosje en die word altijd helemaal belaagd door de rest en staat dus altijd alleen in een kamp..

daar komt bij .. hoe doen ze dat met hengsten? een geit?
en ik zie mijn baas niet zo snel een geit aanschaffen ofzo :P

Mijn opa had vroeger een draver hengst, en die kon dus niet van het erf af zonder zijn geit.. Geit ging mee naar de koers, mee als de hengst ergens moest dekken enzo..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:42

:P haha nou dit zijn toevallig ook dravers.. ze hebben wel een witte schetland pony rondhuppelen (los) buiten :P en die is sinds kort helemaal tot over zijn oren verliefd op een van de vos jaarlingen :P

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:11

dravers met geiten liefde := kijk daar word k nou weer vrolijk van :P ziet het al voor me.. komt er vet mooie imposante hengst uit een trailer.. loopt er een geitje achteraan _O-

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:18

erg rot voor je nathalie 83
sterkte de komen tijden