[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:39

Hello mensjes, berichtje van mij uit het ziekenhuis. Vanmorgen werd ik wakker met paniek aanval. Dus ik wat kalmerends ingenomen word ik dus helemaal niet goed. Ik huisarts bellen en die was er binnen 15min, na wat testen contact gezocht met ziekenhuis en die wouden mij graag zien. Terwijl de dokter bleef mochten we samen wachten op de ambulance. Op de spoedeisende hulp gaf het tweede hartfilmpje wat aan evenals het hartfilmpje in de ambulance. Moest enkele uren op de seh blijven en lig nu op de aoa. Gelukkig net bericht gehad dat alle uitslagen oké zijn en word straks opgehaald. Wat een heftige dag weer!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 06:58

Mieke_Cunna schreef:
Hello mensjes, berichtje van mij uit het ziekenhuis. Vanmorgen werd ik wakker met paniek aanval. Dus ik wat kalmerends ingenomen word ik dus helemaal niet goed. Ik huisarts bellen en die was er binnen 15min, na wat testen contact gezocht met ziekenhuis en die wouden mij graag zien. Terwijl de dokter bleef mochten we samen wachten op de ambulance. Op de spoedeisende hulp gaf het tweede hartfilmpje wat aan evenals het hartfilmpje in de ambulance. Moest enkele uren op de seh blijven en lig nu op de aoa. Gelukkig net bericht gehad dat alle uitslagen oké zijn en word straks opgehaald. Wat een heftige dag weer!

Zo heftig dit
Beterschap

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:10

Mieke_Cunna schreef:

Wow, heftig! Heel veel beterschap toegewenst!

Gisteren Wheran gelongeerd met een longeersingel om. Hij vond het aansingelen niet eens zo eng!
We gingen in de bak omdat de longeerbak onder water stond voor de helft.
Het was voor ons een hele uitdaging want een stalgenoot ging ook rijden. Op het begin werd ik door de bak getrokken maar uiteindelijk won ik. Wheran leert zo snel... de eerste 5 minuten sta ik even een beetje te stuntelen en als die eenmaal het rondje loopt is het ook goed en kan ik daarna lekker longeren.
We zijn uiteindelijk een half uur bezig geweest maar het duurde even voor ik hem goed aan het lopen had.
Ben zo trots op hem! Vandaag maar even het zadel erop doen en weer oefenen met regendeken.
Morgen heeft die een dag vrij dus vandaag even aan het werk. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:26

Hallo allemaal,

ik vroeg me af of ik me mocht voorstellen om mee te kletsen!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:36

Tuurlijk! Leuk! Welkom :D

*doink* *doink* 2,5 jaar geleden pijnlijk ten val gekomen en flinke angst gekregen om te rijden. Een half jaar geleden kwam Rosita. De manege pony! Vandaag was de dag dat ik thuis voor het eerst gereden heb en wat was dit gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf :D
In totaal een dik half uur gereden, in het begin een blije roos die allemaal wel wou daarna werd zei ook moe en nukkig. Vanuit een vlot sukkeldrafje maakt zei ineens een nood stop en gaat de andere kant op en stil staan. En ik kreeg geen angst! Nee ik begon juist enorm te lachen! Later met uitstappen deed ze het weer en werd ze nog meer eigenwijs! Toen moest ik eventjes heel streng (bijna boos) doen en ook dat durfde ik. Vind het zo bijzonder dat ik zoveel vertrouwen in het diertje heb. Ze is echt een goed zakkige poown! Zo'n 1 uit duizenden :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:09

Leuk voorgesteld, welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:23

Wat een mooi hoofdstel heeft Wervelwind trouwens, dat bruine.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:27

Fredje is leuk! Ook al zo'n lekker eigenwijs oudje :P Rosita ook :D

Vandaag hoefsmid geweest en ze was van de zomer voor het laatst gedaan! Hoefsmid, oh je heb er pas nog iemand bij gehad zeker? Ik euh: Nee! Oh zei die, vervolgafspraak maken voor eind maart? Kan ze prima hebben en mocht er eerder wat wezen gewoon bellen.
Mijn pony denkt mee in het zuinig leven!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:03

Vandaag heb ik heerlijk ritje met mijn maatje gemaakt en rondje waalsdorpervlakte in wassenaar gedaan.
Precies tussen de buien door was heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:14

De wereld ruikt altijd zo lekker als het net heeft geregend :j!

Ik zie nu dat Rosita ook een manegepony is geweest, [naam] is 'gered' van de gehandicaptenles!

Edit: *bekijkt Rosita's topic en mond valt open* Ook op manege de Mustang, maar dan wel hier in de buurt! Wat en toeval zeg!
Laatst bijgewerkt door Dani op 04-01-18 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd op verzoek.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:29

Heerlijk flurk, beetje jaloers! Ik wil ook!!

Roos heeft inderdaad daar jaren gelopen, Fred dan? Kleine haflinger wereld hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:46

[naam] heeft op de Mustang in Zuid-Beijerland gelopen, maar da's al heeeel lang geleden... Hij is nu al 12 jaar bij de huidige eigenaar geloof ik...

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:56

Oké, grappig. Hebben ze dus op dezelfde stal gestaan. Roos is vanuit daar naar 2 particulieren gegaan en toen weer op een manege terecht gekomen. Nu bij mij en hier zal zei sterven. Ze heeft altijd zo hard moeten werken voor der eten en dat hoeft niet meer. Lol maken, soepel en gezond blijven vind ik het belangrijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:08

Wat grappig! Heeft ze daar ook tegelijk met [naam] gestaan? [naam] blijft ook bij deze eigenaar tot hij dood is, hij is ook al best oud dus niet heel veel mensen zullen hem kopen al zouden ze hem al weg doen. Hij kan niet met heel veel bitjes rijden en dit bit is heel duur, omdat hij een snee in zijn tong heeft en hij heeft veel mok.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:30

16 vind ik niet heel oud, wat heeft hij met zijn tong gedaan?
Geen idee of hun tegelijk daar hebben gestaan, exacte jaartallen heb ik ook niet. Wil dat nog wel eens uitzoeken. Overigens zijn roos haar papieren ook weg, heeft zo'n slacht paspoort maar bij het stamboek heeft ze complete en vrij goede afstamming.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:47

nog meer mensen die volgende week haskehorne gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:48

Wat is haskehorne?

[naam] heeft een keer zijn tong gescheurd door een bit geloof ik... zit nu een dik litteken op. De eigenaren zeiden dat ze Rosita wel kenden en vroegen hoe het met haar gaat!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 02:08

Dat is grappig, ja Rosita is een beroemde pony op bokt.
Kreeg net na de aankoop ook diverse privé berichten van ex ruitertjes die op haar hadden leren rijden. Zo lief!
Zoals je nu dus weet gaat het prima met der, vorige week nog concreet kunnen ontwormen omdat ze dus wormen had. Ik ontworm namelijk liever wetende dat ze wormen hebben als dat ik er gif in ga spuiten met het risico dat ze resistent raken. 2 maand geleden nog een volledige gebitsbehandeling gehad, op bijna alle kiezen waren haken gevormd, direct enting weer gehad dus technisch gezien moet deze pony weer een jaar meekunnen :P maar praktisch gaat dat toch altijd weer anders.. Aan de voorzorg kan het niet liggen, en dat is het halve werk al toch?

Ik denk dat Marieke haar T9 aan de wandel gaat met wat ze bedoeld :P ik gok op Hengstenkeuring :+

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:14

Nee hoor der is volgende week met de kvth een lol met knol dag in haskerhorne. Naar joure ligt dit. Onofficieel maar een rondje verkleed dressuur. Rondje springen en rondje vaardigheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:40

Oooh, nee Friesland is wat ver :+
Ik rijd verder ook niet zo officieel dressuur. Heb vandaag weer lekker boomloos/bitloos gereden!

Ach da's zeker lief Mieke, is altijd leuk als je ziet waar je leerpony terecht komt!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:44

Ik ga dat helaas niet redden aangezien ik net 2x erop gezeten heb na 2,5 jaar heftige angst... Rondje stappen in eigen bak ook goed voor een beker? :P

Klopt, en ik denk dat ik menig kind heb blij gemaakt wetende dat hun leer pony nog leeft en het goed heeft. Ik kwam er jaren later achter dat mijn "leer" pony op 43 jarige leeftijd gestikt is in een wortel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:26

Jemig dat is een banketstaaf manier... Wel een mooie leeftijd behaald dan.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:35

Klopt alleen de manier waarop zo banketstaaf :P

Wat zijn jouw plannen voor aankomende week?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:56

Hmm... vooral een hoop school, dus ik ga donderdag weer naar [naam]. Dan ga ik dressuren denk ik, en dan zaterdag weer les!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:30

Kijk, goed bezig!