Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:50

Die van wordt volgende week voor de 2e keer geschoren.
Meer omdat ik de eerste keer een te groffe kop heb gebruikt.
Maar die van mij zweet ook al wel een beetje hoor, maar het is een stuk minder erg dan voorheen.

Miiejs

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:56

Goedemorgen!

Zo weer tijd voor bokt hihi lekker dagje achter de pc op het werk...

Balen zeg suus van je auto theorie!

Super leuke spring foto's zeg!

Ik was met bri ook bezig met springen, ben zelf echt geen spring held maar voor het eerst
in Ermelo op instructieweek gesprongen en het bleek toch wel erg leuk dus was mee
gaan springen op de manege in de les... wel de gevorderde kinderles want die gaan niet zo hoog :+

Maandag was de DA weer geweest om bloed te prikken omdat ze nog niet wil lopen, spieren waren
goed alleen de lever te hoog, en nog wat bloed opgestuurd om het 1 en ander te testen maar daar
moet ik 2 weken op wachten dus nog even geduld....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:35

_Nelleke_ schreef:
Heb je dan geen last dat Janouk niet meer vooruit te branden is en de straaltjes zweet van d'r aflopen?

Nee, eigenlijk niet. :D Ze zweet wel behoorlijk, maar met een wollen zweet deken is ze na een uurtje wel droog.
Alleen in de les heeft ze het wel heel warm, maar dat is in een binnenbak. Maar voor dat ene uurtje in de week dat wij binnen rijden, ga ik haar niet scheren. Dit bevalt ons prima. En ze loopt lekker zonder deken. Alleen als het hard regent, krijgt ze een regendeken op. Mega Penny :o

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:05

Even een ego post hoor. Ik zit in de trein, onderweg naar anky in erp. :D

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:06

Leuk zeg viet! Wat ga je er doen? :) (of is dat een heel domme vraag :+ )

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:08

Haha nee hoor! Een goede vriend van mij heeft een stage gesprek voor een 10 weekse interne stage. En omdat we vanuit Groningen komen ben ik gezellig mee.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:10

Oo leuk zeg! :D Wens hem dan maar veel succes!
Heeft ie dat gesprek met Anky zelf dan? :oo
Noujaa.. lijkt me dat ze daar der mensen misschien wel voor heeft hihi

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:22

hoi hoi,

ik ben ook 21+(24) en sinds maart een haflinger Afbeelding
ik heb milan sinds maart en het is echt een schatje alleen super eigenwijs whahaha

waarom heb ik voor een haf gekozen, tja goud en blond whahaha en ik ben niet zo heel groot dus vindt het een mooi maatje, daarnaast zijn ze over het algemeen nuchter in het kopie ( die van mij gelukkig )

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 16:18

Sita welkom!

Viet wat cool!

Janouk, fijn dat ze met een wollen deken wel weer droog wordt. Voor die ene dag zou ik ook niet scheren hoor.

Amanda, hier ook volop in het zweet, ondanks het scheren. Wel snel weer droog en wat meer energie. Ik denk er bijna over om 'm in de zomer ook te scheren, want dan heeft ie het ook altijd maar heet. Arme pony. :')

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:14

Viet, wat gaaf zeg! Hoe is het gegaan?

sita12, welkom! :) Je haflinger oogt groot :) hoe groot is hij/zij?

Madeira is inderdaad ook geschoren, maar ze was zooo drijf nat na een (soms nog niet eens) kwartiertje werken ohz, niet normaal.. nu ze geschoren is heeft ze er veel minder last van :). Alleen stukje bij haar zadel is niet geschoren.

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:23

:wave:
Wat hebben jullie veel gekletst!
heb alles bijgelezen maar nu alweer de helft vergeten :o

Sita, jij ook nog gefeliciteerd met je punten en prijs! heb je natuurlijk nog niet kunnen feliciteren vanuit het raam :P En ik zal je bedankje doorgeven!
Rosanna, Jammer dat je punten tegenvielen, volgende keer beter! Heb je eerste blog gelezen, fijn dat je zo je verhaal kwijt kan. Herken wel dingen die je benoemt zoals het perfectionisme maar probeer dat van me af te zetten want het zit je meestal alleen maar in de weg.
Roze haflinger tegengekomen, springende haffies, ben daar zelf geen held in, vind het wel echt leuk met name crossen maar laten we zeggen dat ik zelf nog heul veel te leren heb. Zoals hier, Storm ziet er gaaf uit maar wat ik daar bovenop doe.. -O- https://lh4.googleusercontent.com/-c7C7 ... 6113_n.jpg Deze ging dan ook heel slecht kwa mijn houding omdat ik eerst 2 weigeringen had maargoed dan kan de rest alleen maar meevallen :Y)
Deze foto van ons vind ik wel echt tof:
Afbeelding

Janouk, leuk dat je nu onder het zadel verder met haar wilt gaan! Je plastron ziet er al goed uit
Viet, wat ziet dat er mooi uit kan me goed voorstellen dat je daar blij mee bent! Veel plezier in Erp!
Suus, Balen van je theorie-examen, wanneer moet je weer? Ik heb hem pasgeleden gehaald, was echt heeel blij dat ik er gelijk de eerste keer vanaf was vooral gevaarherkenning is idd verrot! Vooral veeel examens oefenen.
Klasien en Sita, welkom. Klasien, heb je ook een foto van die van jou? Ik heb ook een Stroganow :D

Ik heb na lang beraad met mezelf toch besloten om storm te scheren, jachtmodel of weer helemaal kaal dat weet ik nog niet. Hij wordt te snel futloos met het rijden door zijn warmte en dat is toch niet ideaal. Doordat hij nu 24/7 buiten staat en we geen stallen hebben, wou ik het eerst niet maar ga nu toch op zoek naar een stal in de buurt. Vind zijn teddyvachtje bij nader inzien toch wel te schattig en hij heeft zon mooi goudkleurtje nu..maar zodra die na het werk zo nat is van het zweet vind ik er niets moois meer aan.
Heb vanochtend en gistermorgen lekker buiten getraind, het is hier eigenlijk zo mooi buiten en hij is dan ook veel gemotiveerder. Heb eerst in een "bosbak" gedressuurd toen in naastgelegen plas/meer lekker gespetterd. Gisteren op ander groot terrein met allemaal brede zandpaden getraind en daar kwamen we twee hele grote reeen/ herten? tegen en die springen zo met gemak over een hele brede sloot weg. Echt gaaf!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:46

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:55

Ahh wat een leukerd! Dat koppie heeft heel veel weg van die van mij en natuurlijk haar korte coupe :P Zie dat je haar zelf hebt gefokt uit een Star-merrie. Waarom heb je ervoor gekozen om er een hengst uit diezelfde lijn erop te zetten als ik vragen mag?

Susie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:58

Is er trouwens nog iemand op de veulenveiling op de Fohlenhof geweest afgelopen jaar. Ik ga in December weer kijkje nemen. Je weet maar nooit.... :P

Gave foto Storm_ !! Altijd leuk crosstraining op Ermelo.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:02

Storm_ schreef:
Ahh wat een leukerd! Dat koppie heeft heel veel weg van die van mij en natuurlijk haar korte coupe :P Zie dat je haar zelf hebt gefokt uit een Star-merrie. Waarom heb je ervoor gekozen om er een hengst uit diezelfde lijn erop te zetten als ik vragen mag?

Ik moet bekennen dat we ons totaal niet met lijnen bezig hebben gehouden :o
We zochten een hengst in het noorden die aan huis kwam om te dekken, en hij moest een braaf karakter hebben. Moeder Astrid had namelijk behoorlijk wat karakter en pit. Dat ze allebei uit de St-lijn kwamen, daar hebben we totaal niet bij stil gestaan. We fokten een veulen voor ons zelf, of het nou een hengst of merrie zou worden, het veulen zou toch blijven.
Persoonlijk vinden we ons productje behoorlijk goed gelukt *D

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:07

Susie1992 schreef:
Is er trouwens nog iemand op de veulenveiling op de Fohlenhof geweest afgelopen jaar. Ik ga in December weer kijkje nemen. Je weet maar nooit.... :P

Gave foto Storm_ !! Altijd leuk crosstraining op Ermelo.

Dank!! Nee dat ken ik ook helemaal niet, is dat in Duitsland?

Brrr wil ik net hout in de kachel gooien zie ik een reuze wesp op het hout zitten :oo Die heb er dus maar bij ingegooid..

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:16

Ooh ik zit nog in de trein. Heb alles bij gelezen en zal later reageren. Maaaar wie was daar aan het trainen in de bak toen we aankwamen...

Matthias Rath met toot!! Zoo gaaf om te zien. Mijn dag kan niet meer stuk :D

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:32

Woow Viet wat gaaaf!!!! *\o/*
Gingen ze goed door de baan? Hoe is het gegaan met je vriend zijn stage gesprek dan? Of ben je hem vergeten na toot? :P

Klasien, ok vandaar je komt bijna geen haf tegen waarbij sprake is van lijnenteelt vandaar dat ik er benieuwd naar was :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:02

Fohlenhof is in Ebbs, ik ben helaas niet geweest.. Volgend jaar wil ik zeer zeker wel eens!

Wat gaaf Viet! Ik snap dat jou dag niet meer stuk kon! Haha!

Vanavond zoooooo fijn gelest weer!
Lekker simpel gehouden, wat dingetjes bevestigd.. Hij word zo sterk in zijn opwaartse gangen.. Echt super! Vergeleken met maandag was ie alweer veel beter door de nek en kaak en veel stabieler in de gangen.. Topper! Hij doet ook zo zn best! <3

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:04

Dat is wel super gaaf zeg viet!! Zeker wel even staan kijken??

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:29

Aah wat super sita! Heerlijk gevoel he :D

Ik heb van een afstandje staan kijken. Je moet uit beeld van de klanten blijven ivm privacy. Maar wat ik gezien heb zag er echt keurig uit :j Echt wat een bloedmooi paard is het ook.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:35

Gaaf!

Ja, dat voelt heerlijk! :D Mn instructeur word ook steeds enthousiaster over ons.. We lessen nu een klein jaar bij hem en in t begin voelde ik met net of ik voor spek en bonen bij hem reed. Maar nu is ie echt heel enthousiast en voel ik me helemaal lekker bij hem in de les.. :D Ben ook blij dat ik doorgezet heb bij hem, en ben inmiddels ook gestopt bij mijn vaste instructrice. Rijd nu om de week 2x per week bij hem en we gaan als n speer vooruit!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 22:52

Sita, fijn om goede instructie te hebben. Ik ben daar ook zo super blij mee. :)

Viet wat ontzettend gaaf!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:54

Ik heb dat ook een poos met lot gehad voor haar blessures. Die pony begon me toch te lopen. Zo leuk! Met taar moet er heel veel nog bevestigd worden. Maar ach ze is nog jong dus het komt vanzelf. Ook twee keer voor langere periode er al uitgelegen met haar helaas. Ik les nu al 6,5 jaar bij dezelfde instructrice en ze helpt me nog steeds zo goed. Echt fijn is dat!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 06:34

Heerlijk is dat he als de lessen goed gaan.
Ik ben ook erg blij met steef. Echt verschillende instructrices gehad en overal wel geleerd hoor.
In Rotterdam had ik een hele fijne die me over mijn angst heen heeft geholpen en zij gaf erg fijn les.
(durfde er niet meer op na vele maanlandingen) maarja toen gingen we verhuizen naar het Noorden
Had ik een fijne instructrice ging ze verhuizen, toen eentje op aanraden van de meiden van stal en dat was in de tijd dat ik zo ziek was en mijn lijf weigerde, nou werd nog net niet met een zweep de bak doorgestuurd.
Dat wilde ik niet meer. Daarbij gestopt en toen kwam Steef op mijn pad.
Aangegeven dat ik wel wilde lessen maar mijn lijf niet.
Die heeft me er zo doorheen geholpen op een rustige manier echt super
en ach... we trainen nu voor de lol en ik stap altijd met een goed gevoel van Mando af en dat is het belangrijkste.