Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:30

Haha leuke fotos! Die kop die die trekt bij die weigering hahaha :+

Ik zal vanavond wat fototjes plaatsen!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:49

Leuk!

Ik ga morgen een proefje rijden... Onderlinge wedstrijd, ik heb me om laten praten mee te doen. Nu ben ik stiknerveus... pff niet normaal. Had ik in april helemaal geen last van! Maar, ik ben erg blij dat Iris en ik weer bezig zijn! Ok, we zijn misschien nog niet helemaal op niveau van afgelopen zomer, maar we komen dicht in de buurt :) We gaan gewoon puur voor de lol, voor de ervaring. En een ervaring zal het zeker zijn, ik ben er namelijk achter dat er een treinspoor langs de stal loopt. Oeps haha! Maar daar kan mijn bijna-bomproof-bollie wel tegen :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:04

Klasien schreef:
Leuk!

Ik ga morgen een proefje rijden... Onderlinge wedstrijd, ik heb me om laten praten mee te doen. Nu ben ik stiknerveus... pff niet normaal. Had ik in april helemaal geen last van! Maar, ik ben erg blij dat Iris en ik weer bezig zijn! Ok, we zijn misschien nog niet helemaal op niveau van afgelopen zomer, maar we komen dicht in de buurt :) We gaan gewoon puur voor de lol, voor de ervaring. En een ervaring zal het zeker zijn, ik ben er namelijk achter dat er een treinspoor langs de stal loopt. Oeps haha! Maar daar kan mijn bijna-bomproof-bollie wel tegen :)

Komt goed

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:26

Succes klasien! Lekker van genieten :)

Hier wat foto's van gister in onze nieuwe set!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:28

Mooie set :)

Vind dr wel een beetje aan de dikke kant :o denk dat een kilo of wat er af veel makkelijker zal bewegen!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:48

Pardon?! Waar baseer je dat op als ik vragen mag? Ik krijg juist van anderen zulke complimenten dat ze er zo goed en mooi slank uit ziet! Misschien net een ongelukkiger beeld op de foto...? Ik kan je reactie niet plaatsen! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:50

Sorry maar ik vind op de foto's vooral de kont en buik wat aan de dikke kant. Ik zeg niet dat ze moddervet is maar dat wat dunmer niet zal misstaan. maargoed misschien zie ik dat anders ik vond er dr in ermelo net ff wat strakker op staan! maargoed misschien komt dat omdat je dr benen niet geschoren hebt? dat ze dikker lijkt.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:05

Haar buik lijkt wel iets rond op de foto, verder denk ik inderdaad dat de foto's iets vertekenen omdat ze schuin van voren zijn genomen. Leuke set! En wat loopt je paard mooi.

Yvank, hoe is het nu met jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:20

Ik ben een beetje blauw en beurs gisteren fotoshoot met damella gehad wou dr voor de foto nog 1x even op. die fout maak ik nooit weer lag er in 2sec ook weer naast :+

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:41

Gaaf setje!!

En ik zal maar geen foto van die van mij posten... Die is momenteel pas dik.. :=

Haha, nog pit genoeg dus.. Wel een beetje dubbel zeker? Ben benieuwd naar de foto's! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:42

Nou ik heb niet eens de kans gehad er over na te denken dat het de laatste keer was. Het kreng is ook nog 3x ontsnapt :')

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:25

Yinthee, nu maak je me benieuwd naar jouw paard nu :D
Hoeveel voeren jullie je paard trouwens? Ik ben nieuwsgierig. Had hiervoor een paard dat je kon geven wat je wilde, maar dik werd ze niet. Mijn Haflinger krijgt daarbij vergeleken helemaal niets (3x ruwvoer, 2x een handje muesli en wat vitaminebrokjes) en die is niet echt dik, maar ze heeft er wel aanleg voor (toen ze 2x 2 handjes muesli kreeg groeide ze al wat).
Overigens heeft ze ook een geweldige conditie - na 2 uur buitenrijden komt ze vol energie thuis, waar veel andere paarden toch best moe zijn dan.

Yvank, misschien geeft ze je gewoon geen kans om nu te treuren... of wil ze graag afsluiten met een rare streek. :(:)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:41

Anne krijgt sochtends en savonds een halve kilo brok. En na het rijden of werk kriigt ze van mij ook nog ong een halfje muesli. En daarnaast natuurlijk 3x per dag voldoende kuil of hooi. Ze doet het hier prima op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:50

Ik geef damella nu 1/4 muesli en de fjord die ik wel rijdt een 1/2 basisbrok per dag. Toen damella nog een training stond kreeg ze max 3/4 kg basisbrok per dag en verder 4/5 x daags hooi ik kleine porties. Meer geef ik ze niet het zijn sobere rassen en worden vaak er alleen maar dik van. Voor energie is het bij deze 2 ook niet nodig die lopen altijd :D

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:17

Mooie foto's Paulusjuh ! Prachtig zetje ook!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:22

Mooi setje hoor wow.

Mando staat op Vippagraan van Hypostar en dan 2x daags halve schep
Na het rijden schep muesli met poeders
1x per week slobber met een schepje van die zaadjes tegen zandkoliek.. hoe heten die dingen...
en dan worteltjes er doorheen
En hooi kleine porties over de dag verdeeld

Die krijgt genoeg maar die moet ook best hard werken 6 dagen per week

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:01

Yvank_ schreef:
Sorry maar ik vind op de foto's vooral de kont en buik wat aan de dikke kant. Ik zeg niet dat ze moddervet is maar dat wat dunmer niet zal misstaan. maargoed misschien zie ik dat anders ik vond er dr in ermelo net ff wat strakker op staan! maargoed misschien komt dat omdat je dr benen niet geschoren hebt? dat ze dikker lijkt.

Vind ik wel meevallen.
Ben bang als ik foto van mijne plaats dat je die erg mager vind dan
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:04

Hoezo? Ik heb mijn paarden er ook best dun opstaan ik vindt niet zo snel een paard te mager :n

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:00

Hihi Ik krijg Mando nooit slank.
Heb wel eens gekeken Door de jaren heen maar dat buikje heeft hij altijd gehad.
Alleen nu meer bespiering hij is n krachtpatsertje.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:14

Nou vooruit dan Ryder. ;) 3 foto's van halverwege vorige maand.
Heb geen recentere foto's waar hij in zijn geheel duidelijk op staat, maar hij is in ieder geval niet slanker geworden (dikker geloof ik ook niet hoor) :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 30-12-13 21:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:15

Mijn merrie heeft ongeveer hetzelfde figuur :j met name jouw eerste foto lijkt op mijn Haf!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:29

Hij heeft van zichzelf ook geen super slank modelletje nee, het is echt een ouderwetse barokke haflinger.
Maar hij is nu wel echt wat dik, hij staat nu al zo'n half jaar stil, dus hij is wat aangekomen en is wat bespiering kwijt. :)

Zo zag hij er in 2010 uit, als veel ingezette manege pony.
Afbeelding
Afbeelding

En zo eind juni dit jaar, de eerste dag dat ie van mij was, en dus vlak voor zijn 'vakantie'.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:37

Wij hebben ons proefje weer overleefd :) Wat heb ik toch een onwijs brave haflinger dame! Het spoor liep vlak achter de binnenbak langs, het waaide als een gek en het was nog behoorlijk koud ook! Veel paarden tegelijk in een losrijbakje van 20 x 23, met een hengst er tussen.
Iris was enorm braaf. Hele tijd oortjes er op, geen spanning, alleen maar lol met de spiegels ;) Tsja je bent een haflinger of je bent het niet he haha, ze vond zichzelf enorm knap geloof ik!

Proefje ging netjes, beter kunnen we op dit moment niet. Eigenlijk zijn we nog maar net weer aan het rijden, dat vergeet ik wel eens... (foei Klasien) We hebben 183 punten gekregen, met een 8 voor het halsstrekken!

Ik kreeg nog een compliment van de instructrice (lichte tour amazone) van mijn dinnetje/groom/chauffeur dat ze mijn kleding en de combinatie van alles helemaal top vond en dat ik erg netjes gereden had :) Dat deed mij toch wel goed eigenlijk!

Dus ik slaap lekker vanavond :D

Mijn dinnetje heeft mij verplicht ons op te geven voor de haflinger wedstrijd in Tolbert in februari, dus daar gaan we ook een proefje rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:42

Super klasien! OP naar het volgende :D kom je ook naar Ermelo dit jaar?