[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:19

Merry98 schreef:
hoi allemaal
Zou ik me hier ook mogen aanmelden??
Ik ben sinds begin mei in bezit van mijn droom haflinger.
een Star x amoretto merrie van 1.45 hoog en 12 jaar oud genaamd Indy.
Hier even een foto van ons beide.
[ Afbeelding ]
meer fotos in onderschrift te zien.
Verder ben ik ook nog in bezit van een miniatuur haflinger >een voskleurige shet met spierwitte manen.
Ikzelf : Woon in t midden vh land. Danielle 23 jr. afgestudeerd als paraveterinair en werk sindsdien ook in de dierenarts praktijk.

Welkom

Flurk

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:20

Wat een hoop nieuwe ineens, gezellig
Morgen helpen op haflingerwedstrijd in harmelen dus misschien zie ik een aantal van jullie en anders kletsen we hier gezellig verder

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:01

Gefeliciteerd met Angel Liekjj.

Welkom iedereen die zich weer gemeld heeft!

Ik heb net even geshopt. Ben druk opzoek naar zomerjurkjes. En heb er weer 1 bij kunnen vinden!
Ook nog een leuk oversized t-shirt meegenomen & een haardonut!
Dus ben weer goed geslaagd :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:00

Gefeliciteerd met Angel!
Veel plezier op de Haflingerdag, Flurk!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:38

@merry98 ik blijf kwijlen als ik jou paardje zie met die manen... xD hopelijk krijgt mijn haf dat ook nog ooit!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:32

hoe is het hier met de paardjes?

heb zondag echt een blooper dag gehad, 1e keer eraf 'gevallen'. Paard schrok toen ik wou opstappen en ik vloog er dus aan de andere kant vanaf, stond wel met beide benen op de grond ! :') Daarna nog een keer ongelukje, hij schrok en ik vloog bijna voorover eraf maar heb alleen een schram op me kin eraan over gehouden.
En ondanks hij heel de dag met springschoenen buiten staat toch nog een ijzer verloren. Hoefsmid komt donderdag weer :)

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:53

Liekjje, echt een baaldag dus zondag.. Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen :P

Vandaag mijn laatste portfoliogesprek van het jaar gehad & ben nu officieel over naar het examenjaar :D
Daarna nog 2 toetsen van rekenen gedaan en die heb ik ook beide gehaald. Dus even heel trots op mezelf!

Met Surprice gaat alles prima.
Wou vanavond even weer het zadel opdoen en even longeren met zadel voor het eerst.
Meneer is de laatste maand zo gegroeid dat ik de singel niet meer vast krijg...
Dus eerst opzoek naar een nieuwe singel.
Hij heeft vandaag wel voor het eerst peesbeschermers omgehad. Dit vond hij wel erg interessant.
Even trekken met de benen en toen was het helemaal prima.
Weer super trots op mijn beestje.
Nadat ik op de manege was geweest nog even weer met hem geknuffeld en gewandeld op het terrein <3

En ik heb strijklappen besteld in rood en zwart.
Als ik die binnen heb en de rode is de goede kleur heb ik 2 setjes compleet :D

Flurk, hoe was de haflinger dag?

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:00

@ novito dank je :)
@ liekjje Gefeliciteerd met angel.
Dat vallen ging gelukkig goed dan :p En sorry maar zie je al gaan voorover eraf hihihi.

Ik ben zondag in de regen lekker een buitenrit wezen maken.
Had een beetje een te drukke week achter de rug en niet zoveel kunnen doen met me ponys.
En vond t wel gezegend met die regen.Steeds wachten tot t droog is... Dus daag! daar gingen we dan.
Uiteindelijk lekker gestapt en beetje gedraafd.
Afbeelding
Uiteindelijk wel een beetje droog weer gehad tussendoor.(foto is met tel gemaakt dus vandaar niet helemaal scherp)

Vandaag is de hoefsmid geweest. Dus me paardjes hebben weer nieuwe schoenen.
Morgen een dagje vrij en in de planning om even lekker met de paardjes te trainen.
Nu al zin in :p

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:22

@Liekjje Wat een baaldag zeg! Geniet je een beetje van je nieuwe paard?
@Karin92 Fijn dat het zo goed gaat met Suprice. :D En gefeliciteerd!
@Merry98 Leuke foto! Ben je erg nat geworden?

Hier gaat het ook goed. Morgen een best wel belangrijk Anglia Examen (Engels examen, omdat ik tweetalig onderwijs doe) op C1 niveau. :\ Dus best wel een beetje zenuwachtig voor. Daarom zo even relaxen bij Abbs.

Met Abby gaat het goed, voornamelijk het afvallen. Het zadel gaat er ook steeds beter op liggen omdat haar schouders zo erg afslanken. Buikje blijft nog wel een beetje, helaas.
Rijden ging ook erg lekker zondag. Omdat haar weidegenootje ook aan het rijden was, werd ze wat voorwaartser en kreeg ik haar ook goed actief. :):) Het gaat top dus, dus eventjes kijken of ik misschien ergens dit jaar nog een wedstrijdje mee kan rijden op een manege.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:26

Leuk dat het topic weer wat actiever word!!

Afbeelding

Foppie en ik houden van lekker weer *\o/*

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:27

Heerlijk zo! :D

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:18

@PeerAppel. fijn dat het zo goed gaat met je pownie. En succes met je examen morgen!

@AustriaTrick: Ooh wat een heerlijke foto. Ik ben ook gek op mooi weer :D haha

Gister wou ik sup weer even met het zadel laten lopen. Maar meneer wordt steeds dikker (nog lang niet te dik gelukkig) Dus de singel paste niet meer... eerst maar een nieuwe singel halen...

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:23

@ peerappel viel mee :p Af en toe schuin de berm door ipv recht vanwege de regen. Maja word ze ook weer leniger van.
Goed dat het rijden goed gaat! En dat afvallen dat gaat ook goed komen.
Hier die bolle van mij kon ik vandaag een heel gat extra aansingelen! Zolang heb ik haar nog niet eens. Dus gaat best rap.

Leuke foto hierboven! Ik wil ook een western outfit voor mijn paard :D
Lijkt me wel vet staan bij haar.
En ook heerlijk voor buitenritjes.

Vandaag had ik trouwens echt even een irritante pony onder me kont.
Ze was ontzettend aan het stieren en aan het doordrammen. Steeds aangaloperen en niet terug willen in draf. Maar dan ontzettend langzaam galoperen.
Uiteindelijk wel goed gekomen. Ze moest even der ei kwijt ofzo.
Toen wel weer lekker verder kunnen rijden.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:26

@ peerappel : Ik geniet echt met volle teug van me knappe royalty. :) Elke woensdag voortaan les. maar moet wel wennen.. normaal deed ik me paardje nooit alleen en was er altijd wel een vriendin bij me of iemand van stal.. en waar ik nu sta is het altijd erg rustig overdag. Dus heb ervoor gekozen om voortaan in de avond te gaan, dan is me vriendin er ook die staat ernaast ( daar wonen haar ouders ) en dan als er wat is komt ze me helpen en ik laat roy gelijk in zn stal voor de nacht !
@ austriaTrick: lekker zeg zo rijden... ik zal dat voorlopig niet doen, zeker niet met roy.
@merry98 : ik ken het, zo was Angel ook vaak. moest er altijd wel op lachen. Bij roy vind ik het niet zo tof want die heeft hele andere gangen haaha

Vandaag had roy lekker vrij. Ik was heel erg moe en heb vanmiddag lekker ff geslapen.
En vanavond eindelijk een kast op gehaald dus hij was lekker vrij. Morgen ook les dus 1 dag vrij mag wel! :)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:53

Welkom alle nieuwe! gezellig!
Liekjje, fijn dat het met royalty zo goed gaat!

Dream begint nu eindelijk grotere passen te maken en uit dr zelf naar beneden te lopen.
Ze loopt nu zo lekker zacht, hoef bijna geen ophoudingen meer te maken, ook snapt ze de drukken van het been steeds beter! denk volgend jaar toch maar eens een startpas aanvragen en eens zien wat we kunnen bereiken. :)
Bailey begint een beetje hengstengedrag te vertonen na 2 jaar, hij probeert zn mede hengsten te dekken, nouja dekken.. hij snapt het nog niet echt haha. hij is nu ongeveer gemeten op 1,45 en nog steeds gigantisch overbouwd.. :+
Sinds gisteren heeft talako een halstertje om! hij probeert alles om hem af te krijgen, zelfs tegen mama aanspringen werkt niet haha zo heerlijk! zal deze week foto's maken van alle drie en hier eens posten

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:59

Baileysdream : wat fijn dat dream nu lekker begint te lopen ! :) Heb je nu les ? Ik heb vanavond weer les en ik merk dat het echt nodig is. Ik had vorige week me eerste en ben zondag weer wezen rijden maar ik merkte gelijk verschil. Heerlijk om een paard zo hebben te lopen!
Heb met Angel altijd teugeltje los gereden en altijd buiten, dit is totaal nieuw.
ik ben benieuwd naar de foto's! <3

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:35

@Lieke , je mag best even zonder zadel op fop zitten hoor haha,

Nog maar een paar weekjes en ik zal 250 km door brabant gaan rijden met fop, voor Brooke Hospital, tijd gaat snel, en het is best wel heel spannend!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:59

@Baileysdream: Wat fijn dat het goed gaat met je paardjes!
@Liekjje: Fijn dat je baat hebt bij lessen.

Ik rijd sinds kort weer op de manege, naast stal dus zal daar straks ook met mijn eigen gaan rijden als die zover is.
En heb er ook wel baat bij inderdaad!

@AustriaTrick: Dat lijkt mij ook gaaf om ooit eens te doen! Ook een mooi doel ;)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:52

@ AustiriaTrick: Yes! haha . Wat gaaf zeg dat je dat gaat doen. zag nu ook iemand die is vanuit limburg richting Purmerend ofzo met haar fjord ook voor iets met hersens. was een rit van 480 km echt heel knap vind ik zoiets.

@Karin92: wat fijn dat je nu ook al les heb dan :)

Net weer gelest. Wauw <3 Kreeg al een complimentje .. had eraan gewerkt zei die! das altijd leuk om te horen! Les ging echt toppie. Heb bijna heel de tijd gedraafd om voor mezelf dat gevoel te krijgen aangezien ik het in stap al onder de knie heb.
Mijn houding is heel erg fout in de draf en hoe meer ik draaf hoe meer zit ik ga krijgen. Hij was erg trots en volgende week gaan we er weer voor! Vrijdag of zaterdag rijdt een vriendin hem weer voor me , wat ik erg fijn vind want zo houden we hem samen goed in zijn lijf.
Moet helaas wel nog meer gaan bijvoeren. Hij krijgt al 3 kilo biks en 2 x per dag hooi en overdag weiland. En van mij krijg die elke dag ruim een kilo muesli erbij. Moet nu mais gaan voeren omdat hij toch te mager is. en dikkere paarden zijn vaak wat trager. Hij is nog te oplettend :+

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:10

ben nooit zo van het plaatsen van rij foto's maar ben toch wel stiekem een beetje trots dat ik me paardje zo heb laten lopen!
We hebben nog een lange weg te gaan maar het begin is er! Na 2 lessen vind ik dit echt al heel knap.
Ik heb nog nooit dressuurmatig gereden en al helemaal niet aan de teugel! :P

Afbeelding

Afbeelding

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:51

@Liekjje, ziet er goed uit hoor. Je hebt hem lekker aan het lopen!
En die houding komt ook wel! Heb zelf ook wel veel moeite met rechtop blijven zitten. Ik verkramp heel
snel...
En zo'n compliment is altijd mooi om te krijgen ;)

Kom net weer bij Sup weg. Gister had in een langere singel gehaald omdat die die bij het zadel zat al te kort is.. Dus vandaag even het zadel opgehad & gewoon normaal aangesingeld. Meneer stapt in het rond met dat ding of hij het al jaren doet... haha Echt super trots op mijn mannetje <3

En gister al gelongeerd, en dat pakt hij ook super goed op!

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:17

Ik meld me :)

Ik heb een hele lieve haflinger Jens :) ik zal binnenkort wat meer over hem vertellen en fotos sturen, je kan ook even in mn profiel kijken :)

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:29

vandaag les gehad met me blonde topper
vandaag schouder binnenwaarts ge oefent en dat ging super goed ze pakte het super op
en leert super snel
en wat een mooie haffie,s hebben jullie allemaal

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:13

@ liekjje lekker blijven oefenen ;) dan kom je er vanzelf.
@ micksage ,lekker hoor! ik hoop ook een keer zover te zijn dat ik met die van mij schouder binnenwaarts kan rijden. Heb nooit echt hoger getraind dan L nivo. Wel eens een galopwissel gedaan op een paard die het kon. En zou het zo gaaf vinden om dat soort dingen met me eigen paard te kunnen. Maar we zijn pas net begonnen..

Ik wil jullie een foto delen.
Het is een stil van een filmpje. Ik heb mijn haflinger nu een kleine 3 maanden pas.
En ze heeft voorheen niet in de bak gelopen. Alleen buitenritten gedaan. En helaas aan elastieke bijzet gelopen....Daar heb ik het niet zo op.
Maar als gevolg dat ze geen normale bocht of figuur kon lopen. En de bak zo gezegd te klein was.
Heel fijn.. Nu zijn we vooral bezig met het ontspannen lopen en het losmaken.
Over 2 weken heb ik me eerste les.
Afbeelding

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:16

t is een beetje stil hier...