Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:57

Dat verschilt wel weer per haflinger... Mijn haf heeft juist een geweldige galop dit is ook haar beste gang en doet ze ook het liefste.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:08

Mando niet die is liever lui dan moe.
Ik was met Wendy op de zandvlakte 2 weken geleden, Armando lekker volle rengalop en Mando sukkelde er achteraan.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:09

Wouke wordt ook veel gebruikt, hebben ze nog liever dan niks doen.
Soms heeft het ook tijd nodig, ik heb ook een ex-manegepony gehad, na een poos was die enorm braaf, maar met een handleiding. Tot je dit gevonden hebt, en mijn advies is jij moet bepalen wat hij/zij moet doen, soort leidersrol. Eventueel bijrijden en de puntjes op de i-zetten, daarna wordt hij bij de kinderen ook braver.

Maar die iets rijtypische gefokt zijn kunnen toch wel aardig galoperen. Is ook een kwestie van oefenen. Die van mij springt met gemak galopwissels als je er om vraag. En in de galop kun je schakelen van had naar zacht. Dus goed oefenen en je komt een heel eind.

Gisteren heb ik ook springles gehad, mevrouw wordt hier ook erg willerig van maar wel controleerbaar. (leuk om te zien dat ze dit leuk vindt om te doen.) Maar het zijn best wel redelijk sprongen, 80 cm. Ik spring tussen de grote paarden, dus dat is het klein maar dapper.
Was een rijtje van 3, bij de eerste spong trekt ze mij naar voren :+ , en de rest lost Wouke zelf op. Eind mag ik weer sturen. }:0
Heeft ze geleerd bij een van mijn dochters zij dacht, alleen leuk springen *\o/* . Nergens naar kijken en wel over de hindernis willen. Heb mijn ogen wel eens dicht gedaan, Wouke is hier erg handig in geworden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:11

Hahaha ik heb een hekel aan dubbels laat staan aan driedubbels _O-

Mando heeft wel een sterke galop alleen geen ruime galop die kan bij wijze van spreken galopperen op de plaats

Ik voer Mando trouwens geen brok. Ik voer hem Vippagraan van Hyppostar met als aanvulling Multivit van phytonics.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:37

hahaa maar met springen word mando fanatiek!!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:42

Storm heeft ook wel wat moeite met de galop. Vooral het aanspringen vindt hij lastig. Hij is wel een uitblinker in heel snel uit de galop te vallen en dan als een malle te draven. Soms bloedje irritant soms ook weer erg grappig. Storm heeft wel een sterke galop verder met vooral veel voorbeenwerk.
Zojuist bericht gehad dat Storm z'n portret tekening klaar is die ik had gewonnen. Hij is echt supermooi geworden. Ben benieuwd hoe ie in het echt is.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:48

Faringo schreef:
Storm heeft ook wel wat moeite met de galop. Vooral het aanspringen vindt hij lastig. Hij is wel een uitblinker in heel snel uit de galop te vallen en dan als een malle te draven. Soms bloedje irritant soms ook weer erg grappig. Storm heeft wel een sterke galop verder met vooral veel voorbeenwerk.
Zojuist bericht gehad dat Storm z'n portret tekening klaar is die ik had gewonnen. Hij is echt supermooi geworden. Ben benieuwd hoe ie in het echt is.

Wiebel heeft dat exact zo !
En het is meestal een handgalopje waarbij hij niet eens de moeite neemt om zijn knie te buigen, gewoon met gestrekte achterbeentjes zeg maar

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:18

Nee dat doet Storm wel, die maakt wel echt sprong. Tempowisselen lukt ook goed maar soms is ie gewoon een beetje irritant hahaha. Daarentegen kan hij buiten wel echt vreselijk hard alleen blaast ie zich dan in het begin gelijk helemaal op waardoor hij dat hoge tempo niet enrom lang vol houdt en moet ie echt even uitpuffen daarna :-)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:27

Iris heeft wat nieuws bedacht. Ze drinkt in de bak uit een stalen badkuip. Die zat half vol water. Madam gaat wel vaker met haar ijzers op de rand staan te timmeren, meestal op de hoek. Nu ging ze op de rand STAAN, met als gevolg dat de badkuip om kiept en het water er uit stroomt... Ze stond er triomfantelijk bij te kijken, de koningin!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:05

Ryder schreef:
Hallo! Mag ik me ook hier melden? Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een hele leuke merrie van bijna 6. Ze is ontzettend lief! Mijn ambities zijn lekker buitenrijden en een beetje in de bak rommelen.

Antwoord op hierboven: Nens, jij doet inderdaad vrij veel met je paard, maar ik snap je reden helemaal. Staat Wiebel dan nooit op de wei verder? En ja, mijn paard staat inderdaad dagelijks minimaal 8 uur (in de winter, 's zomers langer) op het land in een grote groep.

Ik ben blij om hier te lezen dat er meer mensen zijn die niet dagelijks rijden! Ik doe ook grondwerk of longeer soms (meestal combineer ik dat). Ik vind het overigens geweldig nu een paard te hebben dat alles doet voor snoepjes, mijn vorige paard gaf daar totaal niet om.

Beetje late reactie van mij. Maar welkom
Ik heb het gevoel dat ik je ken
Haha

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:08

mariekeoo schreef:
Ja echt wel. Linkeronderrug doet me vooral pijn. Bij elke stap die ik zet komt er een ontzettende druk en steek. Begin van de dag gaat het best goed maar einde van de dag niet. En zoals van staan naar liggen of xitten is erg lastig. Maar verder gaat het aardig. Hoop vanavond armando weer uit te kunnen stappen

Sterkte

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:00

Bij wervelwind wordt de galop ook steeds beter het is gewoon kwestie van oefenen en ontwikkelen

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:34

Flurk, je maakt me benieuwd. Ik ken jou niet volgens mij...?

Wij zijn nog bezig de galop te ontwikkelen, draf is wel haar sterkste punt. Galop gaat prima, lekker buiten, voluit :D

Heerlijk paardenweekend gehad hier, gelest en buiten gereden.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:45

Ryder schreef:
Flurk, je maakt me benieuwd. Ik ken jou niet volgens mij...?

Wij zijn nog bezig de galop te ontwikkelen, draf is wel haar sterkste punt. Galop gaat prima, lekker buiten, voluit :D

Heerlijk paardenweekend gehad hier, gelest en buiten gereden.

Ik heb pb gestuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:40

Hier helaas heel slecht nieuws ;(

Damella wordt vrijdag afgekeurd en dan hopen dat we snel akkoord van de verzekering krijgen en haar kunnen laten inslapen...

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:42

Yvank_ schreef:
Hier helaas heel slecht nieuws ;(

Damella wordt vrijdag afgekeurd en dan hopen dat we snel akkoord van de verzekering krijgen en haar kunnen laten inslapen...

Had in je andere topic ook al gereageerd...
Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd...
Het zit je niet mee met je Hafjes :(:) Y;(

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:47

Ahh k u t Yvanka!! Wat vreselijk dat het niet is gaan groeien zoals het zou moeten.

Heeeel veel sterkte ermee!!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 08:11

Las je andere topic indd ook al mee. Heel veel sterkte!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:26

Verdorrie Yvank,
Geniet nog even deze paar dagen van haar en je draagt haar toch altijd in je hart mee.

Knuffel van deze kant.
xxxx

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:35

Bah bah bah... Heel veel sterkte.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:43

Ah wat een onwijs naar bericht zeg. Probeer de laatste dagen nog van haar te genieten, ze zal altijd in je hart blijven. Het zit je echt niet mee zeg met de hafjes.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:22

vind het echt vreselijk voor je Yvank ;(
Ik had je wat meer geluk gegund....
heel veel sterkte meid...

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:23

Heel veel sterkte Yvank!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:49

Wat verschrikkelijk nieuws, veel sterkte.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:18

pfff wat een verschrikkelijk nieuws heel veel sterkte